ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Vertel ons dat na die tijd maar. :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Al gaat mijn voorkeur uit naar nieuw, ik heb uiteindelijk toch maar de originele pakking hergebruikt. Bij de dealer konden ze de pakking niet in het systeem vinden, maar kreeg ik wel een stuk pakkingpapier mee zodat ik deze eventueel zelf kon maken. Maar de originele zag er nog goed uit.

De eerste proefrit (met geplande onderbreking, want soms rijdt hij een stuk prima en het volgende stuk weer klote) was iig hoopgevend. Ik durf echter nog niet opgelucht adem te halen. Nog een paar dagen geduld hebben... :p
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Nou, dat lekkere gevoel van voldoening is alweer verdwenen. Vanavond weer een eindje gereden en toen begon het gedoe weer. :@
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

gelukkig heb je nog even een lekker gevoel gehad dan (0) :beer:

Zonder gein, wat is dan de volgende stap?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Weet ik nog niet. :-( Er werd in één van de topics gesproken over de BDP sensor, maar dat heeft meer te maken met het startprobleem dat ik tot nu toe één keer heb meegemaakt. Ik heb ook gelezen dat dit soort problemen door vocht bij de ECU kan komen. En zo zullen er nog wel een paar mogelijke oorzaken te noemen zijn. Suggesties?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

De twee dingen die je noemt zijn beide goed te controleren. Die BDP vervangen indien nodig zijn de kosten niet en de ECU eens goed visueel inspecteren is de moeite niet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Dan gaan we daar maar mee verder. :)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

bekabeling naar je gaskleppenhuis ook nagekeken? die schijnt ook wel es gaar te zijn
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Ja, dat zou ook nog kunnen. Het viel me iig op dat de bedrading bij de stekkers nogal te lijden heeft.
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Tom schreef:en de ECU eens goed visueel inspecteren is de moeite niet.
De kunststof doos waar de ECU in zit, is iig droog. Die heb ik van alle kanten bekeken. Behalve de binnenkant, want ik ben een beetje huiverig om 'em open te maken. Zag namelijk ook niet zo gauw hoe dat moet en dat zal ongetwijfeld zo gedaan zijn om te voorkomen dat een doe-het-zelvert deze opent. Eerst maar eens andere mogelijke oorzaken (laten) bekijken.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gewoon loshalen kan elke leek doen is een makkie.
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Zitten de twee helften van de doos aan elkaar geklikt of zo?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Er zit een elastiek omheen die hem vasthoud, daarna kun je de helften gewoon vanelkaar trekken. Er zit een dun plakrandje tussen de helften :) .
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Dat elastiek heb ik idd gezien. Gek dat ik dan niet gemerkt heb dat die twee helften van elkaar getrokken konden worden. Ben misschien een beetje té voorzichtig. :lol:

Overigens vanavond van Spijkenisse naar Hellevoetsluis gereden en na een uur weer terug. Totaal geen problemen. [img]http://i447.photobucket.com/albums/qq19 ... _shrug.gif[/img]
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Oké gelezen,

Zelf heb ik ook wel dat ie in toeren omhoog gaat van 1000 naar 1500 in files. Gaskabel in bij mij ook verrot geweest omdat ie langs de accu kapot schuurde, in middels al opgelost. Ik denk net als andere dat het probleem elektrisch ligt, gasklephuis is het dus niet.
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

Staat nog een nette Willy te koop met weinig km's.. En er zit een nieuw stuurhuis op. Voor 5950,- Euri is het niet verkeerd op zich. :p

hier openen!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Da's een onbekende. (Y)

Maar 6 mille.... (~)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik vind het wel meevallen... Met deze km-stand en in deze staat vind je ze niet zo snel. :)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Lijkt mij ook een nette prijs :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bwah een van 3000 kopen en voor 3k opknappen spreekt mij meer aan.

Maarja tis maar waar je waarde aan hecht.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als je veel zelf kan, is dat een ideetje. Als je echter een roestige Willi met een oude distributieriem koopt voor 3 (ja, dat kosten ze), dan ben je voor 3k waarschijnlijk nog niet klaar als je het laat doen. En dan zit je ook nog met een km-stand van 200k+ te kijken.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Moah, heb ik dan gewoon een koopje gehad? :D

Al spreekt het me wel aan dat iedereen de prijs op zit te drijven :P
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Steven schreef:Bwah een van 3000 kopen en voor 3k opknappen spreekt mij meer aan.

Maarja tis maar waar je waarde aan hecht.
een van 3000 krijg je nooit meer zo netjes als een van 6000. het is inderdaad maar wat je zoekt. als je gewoon wil racen is een van 3000 een betere optie dan een 6000 euro show en shine willie.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Echt wel dat je dat voor 3k kan laten doen.

2 schermpjes + spuiten red je wel voor 1500 en een distributieriempje is ook nog ruim te doen binnen de 800. Houd je nog geld over voor een koppeling, lagertjes en nog wat verse wieltjes.

En tja dat blindstaren naar lage kmstanden is ook voor n00bs, ken zat autos die met +2 ton veel beter lopen dan een 15 jaar oud hok wat 'maar' 1 ton gelopen zou moeten hebben.

Zelfs de meeste Willy interieurtjes zijn na dik 2 ton nog in goeie staat.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Moah, ben het wel met Steven eens. 3000 euro is een boel geld! Als je het via via laat doen, het klussen dan, en het roestgedeelte/spuiten op een "gewone" manier laat doen dan is het best voor leuk geld te doen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

bespaar je dan gewoon de tijd en koop direct een 6000 euro willie. als je wil rijden koop je gewoon een 3000 euro willie en pak je de technische dingen aan.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja de overall staat wijzigt wel misschien wat, maargoed totaal komt wel op hetzelfde neer. Misschien wel wat meer steenslag, maar bijv. dan wel weer nettere wieltjes en achterkant.

En die koppeling komt ook nog wel een x van dit ding, zeker als ie vroegtijdig besluit te ontploffen :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Blijft een leuke discussie. Ik zou persoonlijk liever in 1 keer een nette kopen voor wat meer, dan dat er meteen een hoop shit aan gedaan moet worden.

Voor ieder wat wilt. :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach, de mijne rijd toch beter dan dat hok :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Merijn schreef:Blijft een leuke discussie. Ik zou persoonlijk liever in 1 keer een nette kopen voor wat meer, dan dat er meteen een hoop shit aan gedaan moet worden.

Voor ieder wat wilt. :P

had ik dat bij de 5 ook maar gedaan denk hij nou waarschijnlijk :lol:

Maar ja, het blijft idd een persoonlijk keuze. Feit is echter wel dat je aan iedere auto de nodige euro's moet spenderen om hem naar je zin te maken / goed onderhouden te krijgen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

Als ie voor de rest in ''museum'' staat is, vind ik het geen gekke prijs. (Y)
Maar feit is ook met lage km standen gaan er gewoon dingen stuk. (N)
Dat zie ik wel met die van mij.. Daar moet ook nog het stuurhuisje van vervangen worden. (N)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tom schreef:had ik dat bij de 5 ook maar gedaan denk hij nou waarschijnlijk :lol:
Achteraf zou ik het heel anders aangepakt hebben, ja... :) Maar ach, voor €50 euro kan je je geen bult vallen, he. ;)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Achteraf is makkelijk praten Merijn ;) Helaas hoort een miskoop of te hoge prijs er wel eens bij. Maar daar leer je weer van ;)
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Ik vroeg me af of een F7R uit een Engelse Williams hetzelfde is als een rechtsgestuurde. Oftewel, kan ik in mij GP een Engelse F7R leggen zonder al te veel problemen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee, daar zit alles omgekeerd ;)

Wat zou er anders moeten zijn? Een beugeltje meer of minder zet je gewoon van je F7P over.

Beetje loze vraag eigenlijk :p
Plaats reactie