ACT: Clio Williams
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Al gaat mijn voorkeur uit naar nieuw, ik heb uiteindelijk toch maar de originele pakking hergebruikt. Bij de dealer konden ze de pakking niet in het systeem vinden, maar kreeg ik wel een stuk pakkingpapier mee zodat ik deze eventueel zelf kon maken. Maar de originele zag er nog goed uit.
De eerste proefrit (met geplande onderbreking, want soms rijdt hij een stuk prima en het volgende stuk weer klote) was iig hoopgevend. Ik durf echter nog niet opgelucht adem te halen. Nog een paar dagen geduld hebben...
De eerste proefrit (met geplande onderbreking, want soms rijdt hij een stuk prima en het volgende stuk weer klote) was iig hoopgevend. Ik durf echter nog niet opgelucht adem te halen. Nog een paar dagen geduld hebben...

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Nou, dat lekkere gevoel van voldoening is alweer verdwenen. Vanavond weer een eindje gereden en toen begon het gedoe weer. 

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Weet ik nog niet.
Er werd in één van de topics gesproken over de BDP sensor, maar dat heeft meer te maken met het startprobleem dat ik tot nu toe één keer heb meegemaakt. Ik heb ook gelezen dat dit soort problemen door vocht bij de ECU kan komen. En zo zullen er nog wel een paar mogelijke oorzaken te noemen zijn. Suggesties?

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
De twee dingen die je noemt zijn beide goed te controleren. Die BDP vervangen indien nodig zijn de kosten niet en de ECU eens goed visueel inspecteren is de moeite niet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Dan gaan we daar maar mee verder. 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
bekabeling naar je gaskleppenhuis ook nagekeken? die schijnt ook wel es gaar te zijn
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ja, dat zou ook nog kunnen. Het viel me iig op dat de bedrading bij de stekkers nogal te lijden heeft.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
De kunststof doos waar de ECU in zit, is iig droog. Die heb ik van alle kanten bekeken. Behalve de binnenkant, want ik ben een beetje huiverig om 'em open te maken. Zag namelijk ook niet zo gauw hoe dat moet en dat zal ongetwijfeld zo gedaan zijn om te voorkomen dat een doe-het-zelvert deze opent. Eerst maar eens andere mogelijke oorzaken (laten) bekijken.Tom schreef:en de ECU eens goed visueel inspecteren is de moeite niet.
gewoon loshalen kan elke leek doen is een makkie.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Zitten de twee helften van de doos aan elkaar geklikt of zo?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Er zit een elastiek omheen die hem vasthoud, daarna kun je de helften gewoon vanelkaar trekken. Er zit een dun plakrandje tussen de helften
.

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Dat elastiek heb ik idd gezien. Gek dat ik dan niet gemerkt heb dat die twee helften van elkaar getrokken konden worden. Ben misschien een beetje té voorzichtig. 
Overigens vanavond van Spijkenisse naar Hellevoetsluis gereden en na een uur weer terug. Totaal geen problemen. [img]http://i447.photobucket.com/albums/qq19 ... _shrug.gif[/img]

Overigens vanavond van Spijkenisse naar Hellevoetsluis gereden en na een uur weer terug. Totaal geen problemen. [img]http://i447.photobucket.com/albums/qq19 ... _shrug.gif[/img]
Oké gelezen,
Zelf heb ik ook wel dat ie in toeren omhoog gaat van 1000 naar 1500 in files. Gaskabel in bij mij ook verrot geweest omdat ie langs de accu kapot schuurde, in middels al opgelost. Ik denk net als andere dat het probleem elektrisch ligt, gasklephuis is het dus niet.
Zelf heb ik ook wel dat ie in toeren omhoog gaat van 1000 naar 1500 in files. Gaskabel in bij mij ook verrot geweest omdat ie langs de accu kapot schuurde, in middels al opgelost. Ik denk net als andere dat het probleem elektrisch ligt, gasklephuis is het dus niet.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
- Locatie: Apeldoorn
Staat nog een nette Willy te koop met weinig km's.. En er zit een nieuw stuurhuis op. Voor 5950,- Euri is het niet verkeerd op zich.
hier openen!

hier openen!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Da's een onbekende.
Maar 6 mille....

Maar 6 mille....

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Lijkt mij ook een nette prijs 

Als je veel zelf kan, is dat een ideetje. Als je echter een roestige Willi met een oude distributieriem koopt voor 3 (ja, dat kosten ze), dan ben je voor 3k waarschijnlijk nog niet klaar als je het laat doen. En dan zit je ook nog met een km-stand van 200k+ te kijken.
een van 3000 krijg je nooit meer zo netjes als een van 6000. het is inderdaad maar wat je zoekt. als je gewoon wil racen is een van 3000 een betere optie dan een 6000 euro show en shine willie.Steven schreef:Bwah een van 3000 kopen en voor 3k opknappen spreekt mij meer aan.
Maarja tis maar waar je waarde aan hecht.
Echt wel dat je dat voor 3k kan laten doen.
2 schermpjes + spuiten red je wel voor 1500 en een distributieriempje is ook nog ruim te doen binnen de 800. Houd je nog geld over voor een koppeling, lagertjes en nog wat verse wieltjes.
En tja dat blindstaren naar lage kmstanden is ook voor n00bs, ken zat autos die met +2 ton veel beter lopen dan een 15 jaar oud hok wat 'maar' 1 ton gelopen zou moeten hebben.
Zelfs de meeste Willy interieurtjes zijn na dik 2 ton nog in goeie staat.
2 schermpjes + spuiten red je wel voor 1500 en een distributieriempje is ook nog ruim te doen binnen de 800. Houd je nog geld over voor een koppeling, lagertjes en nog wat verse wieltjes.
En tja dat blindstaren naar lage kmstanden is ook voor n00bs, ken zat autos die met +2 ton veel beter lopen dan een 15 jaar oud hok wat 'maar' 1 ton gelopen zou moeten hebben.
Zelfs de meeste Willy interieurtjes zijn na dik 2 ton nog in goeie staat.
bespaar je dan gewoon de tijd en koop direct een 6000 euro willie. als je wil rijden koop je gewoon een 3000 euro willie en pak je de technische dingen aan.
Ja de overall staat wijzigt wel misschien wat, maargoed totaal komt wel op hetzelfde neer. Misschien wel wat meer steenslag, maar bijv. dan wel weer nettere wieltjes en achterkant.
En die koppeling komt ook nog wel een x van dit ding, zeker als ie vroegtijdig besluit te ontploffen
En die koppeling komt ook nog wel een x van dit ding, zeker als ie vroegtijdig besluit te ontploffen

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Merijn schreef:Blijft een leuke discussie. Ik zou persoonlijk liever in 1 keer een nette kopen voor wat meer, dan dat er meteen een hoop shit aan gedaan moet worden.
Voor ieder wat wilt.
had ik dat bij de 5 ook maar gedaan denk hij nou waarschijnlijk

Maar ja, het blijft idd een persoonlijk keuze. Feit is echter wel dat je aan iedere auto de nodige euro's moet spenderen om hem naar je zin te maken / goed onderhouden te krijgen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
- Locatie: Apeldoorn
Als ie voor de rest in ''museum'' staat is, vind ik het geen gekke prijs.
Maar feit is ook met lage km standen gaan er gewoon dingen stuk.
Dat zie ik wel met die van mij.. Daar moet ook nog het stuurhuisje van vervangen worden.

Maar feit is ook met lage km standen gaan er gewoon dingen stuk.

Dat zie ik wel met die van mij.. Daar moet ook nog het stuurhuisje van vervangen worden.

Ik vroeg me af of een F7R uit een Engelse Williams hetzelfde is als een rechtsgestuurde. Oftewel, kan ik in mij GP een Engelse F7R leggen zonder al te veel problemen?