Mark 5T cup Megane

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

weer iets geleerd :)

komen er nu versterkte bussen in dan?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

nieuwe set zuigers en bussen is besteld.

tevens nieuwe versterkte koppakking en natuurlijk onderblok pakkingset

waarschijnlijk volgende week binnen dus dan kan ik weer verder.

in overleg met maurice besloten om de zuigers te gaan aanpassen zodat de compressie iets omlaag gaat.

versterkte bussen zijn dan niet nodig deze hebben zich al bij maurice bewezen op 2,4 bar laaddruk :worship:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

dat is sterk genoeg :lol:

zolang er maar geen giet fouten in zitten :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Als die mengselvorming en onsteking maar in orde blijft, dan loopt dat allemaal niet zo gauw stuk :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mengsel en ontsteking is wel ok.
ik controleer volcontinu d.m.v. lamda leds op dash
verder zit er een 209 op met pingel detectie en een regelaar er voor zodat er nooit meer als 1 bar overdruk op de drukcapsule kan komen te staan.

ik zou alleen nog wel eens een niet te duur vrij programmeerbaar ontstekingkje willen hebben.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Tijdens de circuitdag in Ter Apel liep ie toch anders niet helemaal goed?, toen hield ie toch steeds in? gaf toen ook aardig zwarte pluimen!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja dat klopt toen had ik er om te proberen een grotere mengsel buis inzitten.
gevolg hiervan was verzuipen.
dus zwarte onverbrande benzine pluimen.

na de circuitdag heb ik dat weer aangepast naar de originele setting en toen was alles weer ok.
ook geen rookvorming meer toen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zo net even weer gesleuteld met Abel.
alles is nu kaal en het blok en lagers hebben verder totaal geen enkele schade
alles werkelijk als nieuw nog :)

nu nog wachten op mijn nieuwe set zuigers en bussen .
het zal er om hangen of ik alles nog een beetje snel klaar krijg dit ivm de iets langere levertijd van MB en mijn draaier en revisie bedrijf waar men allemaal graag ook op vakantie wil .

zo hangt ie er nu bij.

Afbeelding



oud versus nieuw en upgrade :D

Afbeelding

geintje :D :) :lol: :p :beer:

Afbeelding
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

badabingbadabong.....

blok leeg ;)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Lekker bezig mannen. Maar ook aan jullie de vraag : Gaat 17 augustus lukken ??? :wink: :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Goed bezig. Behalve materiaalfoutje zie ik een gescheurde bus toch ook wel als teken dat je serieus koppel opbouwt (of foute ontstekingstiming) Zolang je geen flinke afvoerplannen hebt, zou ik echter wel voor stalen bussen gaan!
rev it like a rental
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@menno.

in overleg met maurice een set zuigers en bussen gekocht die hij heeft getest tot 2,4 bar.

verder komt er een andere stok in en worden de zuigers iets bewerkt voor iets lagere compressie.

gaat helemaal goed komen lijkt me :)

@ arco anders toch de cup clio maar meenemen de 17e.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat scheurtje in onderblok maakt verder niks?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

krijg je daar geen last mee ?

edit* Riel had het al gevraagd...
Laatst gewijzigd door -jo- op wo 16 jul 2008 9:46, 1 keer totaal gewijzigd.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ Jo haal die foto even weg aub is zo groot dat het topic onleesbaar wordt.

@Jo en Riel ik ben wel geschrokken en ben gelijk gaan kijken.
heb alles droog en schoon gemaakt.
wat blijkt? het lijkt idd op een scheur maar het is gewoon een afdruk van de gietmal.
dit zit in elke cilinder.

pfoe hee wat een opluchting ik was al bang dat ik een nieuw onderblok moest gaan opbouwen.

kheb op aanraden van het revisie bedrijf nog wel een setje nieuwe drijfstanglagers besteld.
hij adviseerde mij sputter lagers maar deze zijn volgens Maurice niet te koop voor een renault gtt dus gewoon nieuwe er in maar weer.
en een nieuwe distributieketting met spanner.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik las onlangs dat ze in frankrijk sterkere lagers gebruikten, trimetal of zoiets.

BTW, ik heb contact met die kerel van FCS (Uk). Wij dachten dat het een megane RS blk was dat in de 5 ligt maar dat blijkt niet zo te zijn.

Rare opstelling hoor, 1.8 onderblok (volvo), kop clio RS, T4 turbo. Goed voor 10.2 op de 1/4 mile.

http://nl.youtube.com/watch?v=_-YXgxmiJHU

Niks voor jou Mark ?
Laatst gewijzigd door -jo- op wo 16 jul 2008 9:57, 1 keer totaal gewijzigd.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

linkie Jo???

die moet ik hebben met spoed!!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

stond ergens op het 21.com forum. Ik zal straks effe gaan zoeken.

http://www.21turbo.com/forum/index.php
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wie levert die dingen?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

mark 5t schreef:@menno.

in overleg met maurice een set zuigers en bussen gekocht die hij heeft getest tot 2,4 bar.

verder komt er een andere stok in en worden de zuigers iets bewerkt voor iets lagere compressie.

gaat helemaal goed komen lijkt me :)
Dapper (Y)

Mahle kan elk revisiebedrijf trouwens wel leveren, dacht ik.
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waarom ga je trouwens compressie verlagen? Als je nog meer vuldruk wilt zul je toch over moeten stappen op een grotere föhn (T25/28 hybrid ofzo).
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Met origenele compressie kan je ook makelijk 1.2 tot 1.4 bar rijden, op welke druk wel je dan strax gaan rijden??
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik reed op 1,5 bar rond en wil dat eigenlijk weer gaan doen.
dat ging op zich prima.

misschien zelfs nog iets hoger als mijn turbotje dat toelaat.

ik heb alleen geen flow map van dat ding jij toevallig steve?

Foto van de Mahle set ligt nu bij het revisie bedrijf en die gaan uitzoeken of het sputter lagers zijn zoals zij het noemen.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

je moet deze eens doornemen,

http://www.21turbo.com/forum/viewtopic. ... &sk=t&sd=a

waarschijnlijk eerst registreren. Die kerel is ook met het leukere spul bezig.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

1,5 bar is veel teveel voor die turbo, het verschil tussen 1.2 en 1.4 was al marginaal bij mij, dus dan kun je weten dat je allang voorbij die flowmap bent. Daarom zeg ik ook dat je een andere turbo nodig hebt anders is die compressie verlagen ook zinloos.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@steven
ok ik snap wat je bedoelt maar heb jij toevallig de flowmap van die turbo?

verder heb ik zojuist een telefoontje gahad van het revisie bedrijf dat ze
de lagers met groef zoals op de foto morgen in huis hebben.

het blijkt dus dat die op de foto versterkte zijn voor turbo motoren.
alle lagers zonder die groef zijn normale R5 lagers volgens hun.
(die ik er in had dus)

Bij MB heb ik ook een setje besteld ik denk dat ik nu 2 dezelfde krijg maar goed dat geeft op zich niets.
iets op voorraad is nooit weg.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee ik heb geen flowmap, ik weet wel dat die turbo eigenlijk max op 1.2 zou mogen draaien. En zoals ik al zeg je kunt het makkelijk meten of gewoon voelen dat meer dan 1.3 bar gewoon geen nut meer heeft.

Dus in dat opzicht ist zonde om je compressie te verlagen, want zo maak je eigenlijk die turbo onbruikbaar. En zeker met die nokkenstok zul je eigenlijk wel naar een T25/28 hybrid moeten.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik ga eerst even met deze setup rijden .
bevalt het goed of niet dan komt er een andere blazer tzt

verder heeft mijn carb natuulijk niet de beperking zoals jij die waarschijnlijk had met een standaard gtt carbje.

dus zal die turbo bij mijn gtt waarschijnlijk iets makkelijker als bij jou op 1,5 bar blazen dacht ik.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

vandaag een telefoontje gehad van Maurice.
de bussen zuigers pakkingen ketting en spanner en lagers zijn vandaag opgestuurd.

jammergenoeg vertraging gehad met de levering anders had ik ze al weer op de zuigers gehad waarschijnlijk.

volgende week even proberen om het een en ander geregeld te krijgen bij een ander revisie bedrijf.(die hier in de buurt is dicht met vakantie)

verder vandaag nog een goodie binnen gekregen
zal hem vanavond even pas maken


Afbeelding
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Platte ven, wat moet je daar nog aan veranderen dan?? Kan er toch zo gelijk op lijkt me. Ga je ook een radiator plaatsen met dikker koelblok dan?
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

even geduld paz de fotos komen vanavond later als ik het klaar heb.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Heb je ook de steuntjes erbij gekocht die je op die fan kunt klikken? :)
5 GT Turbo '88 GT5
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ Roy steuntjes ben ik niet nodig maak ik zelf.

zie hier het resultaat.

opbrengst van de fan is 850 M3/H

niet normaal man zoals dat ding waait.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Op je intercooler ??? (I)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie