gtt-16v Te koop
ik zeg inderdaad andere ecu proberen. Ligt het aan mij aan spuiten ze flink af in dat filmpje?
Die heb ik zelf.Luco/Alpine-racer schreef:Ik zou als eerste kijken of iemand een originele ecu heeft en met originele injectoren en dan kijken hoe die loopt.
Er zitten lage compressie zuigers in en dan met originele ecu, dat loopt echt niet goed.
Geert schreef:ik zeg inderdaad andere ecu proberen. Ligt het aan mij aan spuiten ze flink af in dat filmpje?
Ik weet niet wat veel of weinig is in deze. Het zal wel veel zijn met een afr van 10.
Maarja, de mapping zou er op gemaakt moeten zijn.
klopt die meter in je A stijl wel?
die injectoren spuiten wel ok zo te zien.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t schreef:klopt die meter in je A stijl wel?
Ja, heb hem 2 keer gecalibreerd.
Blok zit vol met benzine.
Je ruikt de benzine gewoon.
En de motor loopt beroerd, vooral als ik gasgeef.
Denk wel dat tie klopt
map sensor misschien? Daar heb je neem ik aan een speciale voor gemonteerd?
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ja dan zou ik toch kijken met originele injectoren en andere ecu, je zegt wel dat die dan niet goed loopt, maar heb je het uberhaupt al geprobeerd?
Nu loopt die ook beroerd en nog eens risico op schade ook als je olie elke keer vervuild wordt met schrale benzine.
Nu loopt die ook beroerd en nog eens risico op schade ook als je olie elke keer vervuild wordt met schrale benzine.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Hoe zit het met de gaskleppositiesensor, staat deze goed afgesteld.
LAmbdasonde Ok?
LAmbdasonde Ok?
Yep, een van een dci. Degene die Henk adviseert ivm lineaire verloop.Geert schreef:map sensor misschien? Daar heb je neem ik aan een speciale voor gemonteerd?
Ik had hem wel de eerste keer verkeerd aangesloten en dacht dat tie kapot was.
Ik heb nu dus een nieuwe erop zitten maar misschien heb ik de ecu wel gesloopt?
Het mooiste zou zij als ik die standaard ecu kan testen op een 16v zodat ik weet dat die goed is, daar een voetje in laten solderen en dan kijken of het beter is.
Die heb ik met de voltmeter goed gezet. Ik heb hem ook verzet maar dat hielp ook niets.coupe16v schreef:Hoe zit het met de gaskleppositiesensor, staat deze goed afgesteld.
LAmbdasonde Ok?
Standaard lambda geeft ook een veel te rijke afr af. Ik heb hem ook even los gehad maar dan verandert er niets, hij blijft exact hetzelfde lopen.
Heb ik idd ook geprobeerd, exact hetzelfde lopen.Luco/Alpine-racer schreef:ja dan zou ik toch kijken met originele injectoren en andere ecu, je zegt wel dat die dan niet goed loopt, maar heb je het uberhaupt al geprobeerd?
Missschien overheen gelezen, maar de kvs temp. sensor, wat geeft die aan?
als je hele blok vol zit met olie en benzine is het ook logisch dat ie slecht loopt.
gooi die meuk er ff uit en doe er desnoods ff nieuwe cheape olie in enkel om te testen.
gooi die meuk er ff uit en doe er desnoods ff nieuwe cheape olie in enkel om te testen.
verder ff standaard mapsensor er aanhangen een idee?
Koud 2,46vcoupe16v schreef:Missschien overheen gelezen, maar de kvs temp. sensor, wat geeft die aan?
Warm 0,4v
Sensoren lijken het goed te doen enkel de ecu maakt er een potje van.
Of ik heb iets met de kabelboom verkeerd gedaan waar ik over heen kijk.
Nou bedenk ik me eens dat ik wel een soort van kortsluiting heb gehad met de startmotor waardoor deze overleden is.
Welke draden exact kortsluiting hebben gemaakt weet ik niet maar de stuurdraad van de startmotor geeft ook een signaal aan de ecu.
Misschien dat het meer schade heeft aangebracht dan enkel een startmotor.
Welke draden exact kortsluiting hebben gemaakt weet ik niet maar de stuurdraad van de startmotor geeft ook een signaal aan de ecu.
Ga maar opzoek naar een verse kabelboom en ecu.GerryTT schreef:Nou bedenk ik me eens dat ik wel een soort van kortsluiting heb gehad met de startmotor waardoor deze overleden is.
Echt?Geert schreef:Ga maar opzoek naar een verse kabelboom en ecu.GerryTT schreef:Nou bedenk ik me eens dat ik wel een soort van kortsluiting heb gehad met de startmotor waardoor deze overleden is.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
iig helemaal controleren.
Misschien raar aangezien je een brandstofdruk meter hebt, maar is de druk
op de gallerij niet te hoog?
Misschien is de meter niet lekker en geeft ie minder aan dan werkelijkheid.
En ik zou ook doen wat mark 5t zegt, nieuwe olie en filter, en dan even rijden en op temp laten
komen. dat getik in het filmpje lijkt me echt een stoter probleem.
Lijkt me geen lekkere verbranding als de kleppen niet lekker open/dicht gaan/blijven..
Succes met dit gave project verder.
En ik zou ook doen wat mark 5t zegt, nieuwe olie en filter, en dan even rijden en op temp laten
Lijkt me geen lekkere verbranding als de kleppen niet lekker open/dicht gaan/blijven..
Hoe check ik dat met die kleppen?Marcello schreef:Misschien raar aangezien je een brandstofdruk meter hebt, maar is de druk
Door je olie te verversen, filter vervangen.. en de gok te nemen om te rijden...
En dan hopen dat de klepstoters goed vullen, en je getik over is... en dat je dat
voor elkaar hebt, voor er weer benzine in je olie zit...
Of eerst eens compressie meten met de olie/benzine troep die er nu inzit, kan je
misschien ook al je stoters uitsluiten zonder te rijden.
En dan hopen dat de klepstoters goed vullen, en je getik over is... en dat je dat
voor elkaar hebt, voor er weer benzine in je olie zit...
Of eerst eens compressie meten met de olie/benzine troep die er nu inzit, kan je
misschien ook al je stoters uitsluiten zonder te rijden.
idd dat zou ik ook doen.
Misschien focus je teveel op je elektronica... Kan altijd
nog ergens een fout zitten natuurlijk.. Maar alles wat je
gemeten hebt lijkt ok.
Misschien heb je gewoon een mechanisch probleem.
Je zou ook nog even je distributietiming kunnen checken,
gewoon om het uit te sluiten..
Je zal zien dat iets kleins alles in de war schopt..
Van wat je al nagekeken hebt zou ik als enige probleem
je te grote injectoren zien.. Of door je startmotor probleempje
een kapotte ecu.. Maar qua sensoren en waardes lijkt alles ok.
Zit nu op een telefoon, dus teruglezen is een beetje onhandig, maar
ik kan me nog herinneren dat je ook een oliedrukprobleem dacht te hebben..
Te lage oliedruk zou ook te verklaren zijn door die beroerde olie..
Als me nog wat te binnen schiet, gooi ik dat ook wel in je topic.
nog ergens een fout zitten natuurlijk.. Maar alles wat je
gemeten hebt lijkt ok.
Misschien heb je gewoon een mechanisch probleem.
Je zou ook nog even je distributietiming kunnen checken,
gewoon om het uit te sluiten..
Je zal zien dat iets kleins alles in de war schopt..
Van wat je al nagekeken hebt zou ik als enige probleem
je te grote injectoren zien.. Of door je startmotor probleempje
een kapotte ecu.. Maar qua sensoren en waardes lijkt alles ok.
Zit nu op een telefoon, dus teruglezen is een beetje onhandig, maar
ik kan me nog herinneren dat je ook een oliedrukprobleem dacht te hebben..
Te lage oliedruk zou ook te verklaren zijn door die beroerde olie..
Als me nog wat te binnen schiet, gooi ik dat ook wel in je topic.
-
- Contacteer:
Wat voor brandstoftabel zit er in? Stationarregeling is altijd lastig
Zal vast wel ergens genoemd zijn
Zal vast wel ergens genoemd zijn
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Voordat we allemaal spoken gaan zien, dat ding heeft toch altijd helemaal netjes gelopen?
Het is dus duidelijk iets wat niet meer functioneert, heeft niks te maken met een fout in de setup dus....
Het is dus duidelijk iets wat niet meer functioneert, heeft niks te maken met een fout in de setup dus....
[img]http://bulk2.destructoid.com/ul/172824- ... bvious.jpg[/img]tutuur schreef:Voordat we allemaal spoken gaan zien, dat ding heeft toch altijd helemaal netjes gelopen?
Jij snapt hem 

Hoho, dit is niet het blok waarmee ik in Goes op de bank ben geweest, dat is weg.tutuur schreef:Voordat we allemaal spoken gaan zien, dat ding heeft toch altijd helemaal netjes gelopen?
Dit is een nieuw blok, andere set-up, en andere chip.
Lol, waarom vraag je dan om advies mbt je afr? Lijkt me dan toch vrij logisch dat het hem in de mapping zit....
Als dit een bewezen setup is volgens Menno vraag dan eens of ie hetzelfde programmatje nog een keer op een eeprom wilt schrijven, dat gaat nog wel eens mis...
Als dit een bewezen setup is volgens Menno vraag dan eens of ie hetzelfde programmatje nog een keer op een eeprom wilt schrijven, dat gaat nog wel eens mis...
Ik heb de ecu door Menno na laten kijken en het bleek dat het probleem was dat het hier om een phase 2 ecu ging.
Als Menno hem aansloot leek alles goed te werken maar als hij een simulatie test deed ging er het een en ander mis.
Mapsensor ging goed maar kvs en lucht temp gingen volledig mis.
Ik had nog een phase 1 ecu, deze is nu omgebouwd door Menno en nu blijft de afr waarde goed.
Ik wil hem nu afbouwen en rijden zodat ik kan zien of alles werkt zoals het hoort(en heel blijft
)
Weet iemand waar je een motorkap met 16v bult kunt kopen?
Ik heb er bij Reichard een gevonden maar misschien dat ze ook dichterbij te koop zijn?
Als Menno hem aansloot leek alles goed te werken maar als hij een simulatie test deed ging er het een en ander mis.
Mapsensor ging goed maar kvs en lucht temp gingen volledig mis.
Ik had nog een phase 1 ecu, deze is nu omgebouwd door Menno en nu blijft de afr waarde goed.
Ik wil hem nu afbouwen en rijden zodat ik kan zien of alles werkt zoals het hoort(en heel blijft

Weet iemand waar je een motorkap met 16v bult kunt kopen?
Ik heb er bij Reichard een gevonden maar misschien dat ze ook dichterbij te koop zijn?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Beter dat het opgelost is