gtt-16v Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik zeg inderdaad andere ecu proberen. Ligt het aan mij aan spuiten ze flink af in dat filmpje?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Luco/Alpine-racer schreef:Ik zou als eerste kijken of iemand een originele ecu heeft en met originele injectoren en dan kijken hoe die loopt.
Die heb ik zelf.
Er zitten lage compressie zuigers in en dan met originele ecu, dat loopt echt niet goed.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Geert schreef:ik zeg inderdaad andere ecu proberen. Ligt het aan mij aan spuiten ze flink af in dat filmpje?

Ik weet niet wat veel of weinig is in deze. Het zal wel veel zijn met een afr van 10.
Maarja, de mapping zou er op gemaakt moeten zijn.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

klopt die meter in je A stijl wel?

die injectoren spuiten wel ok zo te zien.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

mark 5t schreef:klopt die meter in je A stijl wel?

die injectoren spuiten wel ok zo te zien.

Ja, heb hem 2 keer gecalibreerd.
Blok zit vol met benzine.
Je ruikt de benzine gewoon.
En de motor loopt beroerd, vooral als ik gasgeef.

Denk wel dat tie klopt
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

map sensor misschien? Daar heb je neem ik aan een speciale voor gemonteerd?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja dan zou ik toch kijken met originele injectoren en andere ecu, je zegt wel dat die dan niet goed loopt, maar heb je het uberhaupt al geprobeerd?
Nu loopt die ook beroerd en nog eens risico op schade ook als je olie elke keer vervuild wordt met schrale benzine.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Hoe zit het met de gaskleppositiesensor, staat deze goed afgesteld.
LAmbdasonde Ok?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Geert schreef:map sensor misschien? Daar heb je neem ik aan een speciale voor gemonteerd?
Yep, een van een dci. Degene die Henk adviseert ivm lineaire verloop.
Ik had hem wel de eerste keer verkeerd aangesloten en dacht dat tie kapot was.
Ik heb nu dus een nieuwe erop zitten maar misschien heb ik de ecu wel gesloopt?

Het mooiste zou zij als ik die standaard ecu kan testen op een 16v zodat ik weet dat die goed is, daar een voetje in laten solderen en dan kijken of het beter is.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

coupe16v schreef:Hoe zit het met de gaskleppositiesensor, staat deze goed afgesteld.
LAmbdasonde Ok?
Die heb ik met de voltmeter goed gezet. Ik heb hem ook verzet maar dat hielp ook niets.
Standaard lambda geeft ook een veel te rijke afr af. Ik heb hem ook even los gehad maar dan verandert er niets, hij blijft exact hetzelfde lopen.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Luco/Alpine-racer schreef:ja dan zou ik toch kijken met originele injectoren en andere ecu, je zegt wel dat die dan niet goed loopt, maar heb je het uberhaupt al geprobeerd?
Nu loopt die ook beroerd en nog eens risico op schade ook als je olie elke keer vervuild wordt met schrale benzine.
Heb ik idd ook geprobeerd, exact hetzelfde lopen.
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Missschien overheen gelezen, maar de kvs temp. sensor, wat geeft die aan?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

als je hele blok vol zit met olie en benzine is het ook logisch dat ie slecht loopt.

gooi die meuk er ff uit en doe er desnoods ff nieuwe cheape olie in enkel om te testen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

verder ff standaard mapsensor er aanhangen een idee?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

coupe16v schreef:Missschien overheen gelezen, maar de kvs temp. sensor, wat geeft die aan?
Koud 2,46v
Warm 0,4v

Sensoren lijken het goed te doen enkel de ecu maakt er een potje van.
Of ik heb iets met de kabelboom verkeerd gedaan waar ik over heen kijk.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Nou bedenk ik me eens dat ik wel een soort van kortsluiting heb gehad met de startmotor waardoor deze overleden is.
Welke draden exact kortsluiting hebben gemaakt weet ik niet maar de stuurdraad van de startmotor geeft ook een signaal aan de ecu.
Misschien dat het meer schade heeft aangebracht dan enkel een startmotor.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

GerryTT schreef:Nou bedenk ik me eens dat ik wel een soort van kortsluiting heb gehad met de startmotor waardoor deze overleden is.
Welke draden exact kortsluiting hebben gemaakt weet ik niet maar de stuurdraad van de startmotor geeft ook een signaal aan de ecu.
Misschien dat het meer schade heeft aangebracht dan enkel een startmotor.
Ga maar opzoek naar een verse kabelboom en ecu.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Geert schreef:
GerryTT schreef:Nou bedenk ik me eens dat ik wel een soort van kortsluiting heb gehad met de startmotor waardoor deze overleden is.
Welke draden exact kortsluiting hebben gemaakt weet ik niet maar de stuurdraad van de startmotor geeft ook een signaal aan de ecu.
Misschien dat het meer schade heeft aangebracht dan enkel een startmotor.
Ga maar opzoek naar een verse kabelboom en ecu.
Echt?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

iig helemaal controleren.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

En als ik dan nog een beetje pech heb, dan heb ik met een kapotte kabelboom, een 2de goede ecu gesloopt :-(
Marcello
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 19:34

Misschien raar aangezien je een brandstofdruk meter hebt, maar is de druk
op de gallerij niet te hoog?
Misschien is de meter niet lekker en geeft ie minder aan dan werkelijkheid.

En ik zou ook doen wat mark 5t zegt, nieuwe olie en filter, en dan even rijden en op temp laten
komen. dat getik in het filmpje lijkt me echt een stoter probleem.
Lijkt me geen lekkere verbranding als de kleppen niet lekker open/dicht gaan/blijven..

Succes met dit gave project verder.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Marcello schreef:Misschien raar aangezien je een brandstofdruk meter hebt, maar is de druk
op de gallerij niet te hoog?
Misschien is de meter niet lekker en geeft ie minder aan dan werkelijkheid.

En ik zou ook doen wat mark 5t zegt, nieuwe olie en filter, en dan even rijden en op temp laten
komen. dat getik in het filmpje lijkt me echt een stoter probleem.
Lijkt me geen lekkere verbranding als de kleppen niet lekker open/dicht gaan/blijven..

Succes met dit gave project verder.
Hoe check ik dat met die kleppen?
Marcello
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 19:34

Door je olie te verversen, filter vervangen.. en de gok te nemen om te rijden...
En dan hopen dat de klepstoters goed vullen, en je getik over is... en dat je dat
voor elkaar hebt, voor er weer benzine in je olie zit...

Of eerst eens compressie meten met de olie/benzine troep die er nu inzit, kan je
misschien ook al je stoters uitsluiten zonder te rijden.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

idd dat zou ik ook doen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Marcello
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 19:34

Misschien focus je teveel op je elektronica... Kan altijd
nog ergens een fout zitten natuurlijk.. Maar alles wat je
gemeten hebt lijkt ok.
Misschien heb je gewoon een mechanisch probleem.
Je zou ook nog even je distributietiming kunnen checken,
gewoon om het uit te sluiten..
Je zal zien dat iets kleins alles in de war schopt..
Van wat je al nagekeken hebt zou ik als enige probleem
je te grote injectoren zien.. Of door je startmotor probleempje
een kapotte ecu.. Maar qua sensoren en waardes lijkt alles ok.

Zit nu op een telefoon, dus teruglezen is een beetje onhandig, maar
ik kan me nog herinneren dat je ook een oliedrukprobleem dacht te hebben..
Te lage oliedruk zou ook te verklaren zijn door die beroerde olie..

Als me nog wat te binnen schiet, gooi ik dat ook wel in je topic.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Wat voor brandstoftabel zit er in? Stationarregeling is altijd lastig

Zal vast wel ergens genoemd zijn
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Voordat we allemaal spoken gaan zien, dat ding heeft toch altijd helemaal netjes gelopen?

Het is dus duidelijk iets wat niet meer functioneert, heeft niks te maken met een fout in de setup dus....
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

tutuur schreef:Voordat we allemaal spoken gaan zien, dat ding heeft toch altijd helemaal netjes gelopen?

Het is dus duidelijk iets wat niet meer functioneert, heeft niks te maken met een fout in de setup dus....
[img]http://bulk2.destructoid.com/ul/172824- ... bvious.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jij snapt hem :lol:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

802's erin en ff een ander programma en/of ecu gebruiken
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:Voordat we allemaal spoken gaan zien, dat ding heeft toch altijd helemaal netjes gelopen?

Het is dus duidelijk iets wat niet meer functioneert, heeft niks te maken met een fout in de setup dus....
Hoho, dit is niet het blok waarmee ik in Goes op de bank ben geweest, dat is weg.
Dit is een nieuw blok, andere set-up, en andere chip.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Lol, waarom vraag je dan om advies mbt je afr? Lijkt me dan toch vrij logisch dat het hem in de mapping zit....

Als dit een bewezen setup is volgens Menno vraag dan eens of ie hetzelfde programmatje nog een keer op een eeprom wilt schrijven, dat gaat nog wel eens mis...
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ik heb de ecu door Menno na laten kijken en het bleek dat het probleem was dat het hier om een phase 2 ecu ging.
Als Menno hem aansloot leek alles goed te werken maar als hij een simulatie test deed ging er het een en ander mis.
Mapsensor ging goed maar kvs en lucht temp gingen volledig mis.
Ik had nog een phase 1 ecu, deze is nu omgebouwd door Menno en nu blijft de afr waarde goed.
Ik wil hem nu afbouwen en rijden zodat ik kan zien of alles werkt zoals het hoort(en heel blijft :D )

Weet iemand waar je een motorkap met 16v bult kunt kopen?
Ik heb er bij Reichard een gevonden maar misschien dat ze ook dichterbij te koop zijn?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zelfbouw, de bult uit een clio 16V kap in een r5 kap lassen.

anders een polyester kap kopen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Beter dat het opgelost is (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie