Volgens mij kun je de spullen het beste bij de brezan ofzo halen (heb ik in ieder geval gedaan. Als je de motor niet in de auto hebt zitten is het goed zelf te doen met de haynes in de andere hand.Martijnberk schreef:wat kost een nieuwe distribute set bij de dealer en is dit handig zelf te doen?
ik heb dit namelijk nog nooit gedaan maar eens moet je eerste keer zijn....
ACT: Clio16V I
-
- Contacteer:
en wat zijn de kosten, weet iemand dat? en waar kan ik de haynes halen?
-
- Contacteer:
dus totaal ongeveer 100,- als je het zelf doet....
hou ik nog geld over voor een biertje...

Dat is wel erg goedkoop, de spanrollen zijn zeker iets van 80 a 90 euro per stuk met korting (een spanrol en een geleiderol nodig), maar die hoef je bij elke riem mee te vervangen. Je kan ze het beste kopen en mochten degene die erin zitten nog goed zijn terugbrengen. Uit het hoofd was het iets van 220 euro voor de set, maar dat weet ik niet zeker.Steven schreef:Riempje is zo rond de 30 euri, spanrollen/omlooprollen (als je ze vervangt tenminste) zijn vaak wel wat prijziger. Euri of 60 ofzo.
Zoveel? de distributies van alle japanners die ik hier gedaan heb was incl. rollen nooit veel meer dan 100-120.
Maar idd ff voelen hoe de gebruikte rol draait en wattie aan speling heeft, vaak kan ie nog wel een ronde mee.
Maar idd ff voelen hoe de gebruikte rol draait en wattie aan speling heeft, vaak kan ie nog wel een ronde mee.
Even van http://www.hbase.nl
DISTRIBUTIERIEM: 68.92
SPANROLSET, BEVAT VKM 16112 EN VKM 26102: 81.10
los:
- SPANROL DISTRIB. VKM 16112 : 67.00
- LOOPROL DISTRIB. VKM 26102 : 71.20
Dit zijn bruto ex. btw prijzen volgens mij.
DISTRIBUTIERIEM: 68.92
SPANROLSET, BEVAT VKM 16112 EN VKM 26102: 81.10
los:
- SPANROL DISTRIB. VKM 16112 : 67.00
- LOOPROL DISTRIB. VKM 26102 : 71.20
Dit zijn bruto ex. btw prijzen volgens mij.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Hier ook even de vraag dan 
Ik heb voor mijn 19 16v een olietemp-meter gekocht, en nu moet ik de sensor ergens kwijt..
aangezien in een clio 16v die meter standaard al zit, zou dan niet bij mijn blok die aansluiting vrij moeten zijn? dus dat ik daar de sensor in kwijt zou kunnen?
mijn vraag dus: waar zit die sensor in het blok (eventueel met foto als het kan)

Ik heb voor mijn 19 16v een olietemp-meter gekocht, en nu moet ik de sensor ergens kwijt..
aangezien in een clio 16v die meter standaard al zit, zou dan niet bij mijn blok die aansluiting vrij moeten zijn? dus dat ik daar de sensor in kwijt zou kunnen?
mijn vraag dus: waar zit die sensor in het blok (eventueel met foto als het kan)
kan je geen sensor in de hoofdgalerij draaien? er zitten toch wel ergens "loze" pluggen in je oliekanaal? draai uit draai in en klaar is henkie!
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Zoveel verstand heb ik er niet van..waar kan ik dat vinden enzo?
ff goed je blok bekijken, zoveel verstand heb ik ook niet van een 16V blok.
in een GTT zit er 1 onder de dynamo achter de motorsteun, in een 21 zitten er 3 naast mekaar schuin onder de turbo. grote ronde pluggen die je er met een grote inbus uit draait.
in een GTT zit er 1 onder de dynamo achter de motorsteun, in een 21 zitten er 3 naast mekaar schuin onder de turbo. grote ronde pluggen die je er met een grote inbus uit draait.
-
- Contacteer:
Zal morgen eens gaan zoeken! thanx alvast! 
als iemand nog een goede ingeving heeft (of iemand heeft t al vaker gedaan?)

als iemand nog een goede ingeving heeft (of iemand heeft t al vaker gedaan?)
Iemand nog tips om olie te verversen?
Ik heb geen zin om zelf te kutten eigenlijk. Dus ik dacht, ik ga naar een "garage" die met vaste prijzen werkt. De kwikfit.
Die krijgen het dus niet voor mekaar. Het oliefilter zit vast , ze kunnen er lastig bij en met een schroevendraaier durven ze het niet aan.
Hij had de olie er al uit laten lopen natuurlijk, dus nieuwe erin en weggegaan ( zonder te betalen natuurlijk.).
Weet iemand hier in de buurt ( Haarlem e.o.) een bedrijf die het ook voor een vaste prijs doet en die wel weten hoe het werkt?
Ik heb geen zin om zelf te kutten eigenlijk. Dus ik dacht, ik ga naar een "garage" die met vaste prijzen werkt. De kwikfit.
Die krijgen het dus niet voor mekaar. Het oliefilter zit vast , ze kunnen er lastig bij en met een schroevendraaier durven ze het niet aan.
Hij had de olie er al uit laten lopen natuurlijk, dus nieuwe erin en weggegaan ( zonder te betalen natuurlijk.).
Weet iemand hier in de buurt ( Haarlem e.o.) een bedrijf die het ook voor een vaste prijs doet en die wel weten hoe het werkt?
Jezus...zo moeilijk is het echt niet hoor. Je auto aand de voorzijde op bokjes rijden, olie aflaten (nieuw ringetje ook bij de hand houden), weer dichtzetten na een tijdje afdruppelen, oliefilter eronderuit tikken (eerst het rubber ringetje van het filter ook met olie insmeren). Nieuw filter erop en nieuwe olie erin kijlen.Bram schreef:Iemand nog tips om olie te verversen?

Valt echt mee hoor.
-
Je hebt toch ook van die soort klemmen om het oliefilter los te halen?
Dan gaat er een soort riempje om het filter heen geloof ik, wat dan klemt als je draait.
Hier op het forum heb ik ook wel eens gelezen dat het met een rubber schoonmaakhandschoen makkelijker gaat (meer grip).
En met een schroevendraaier erdoorheen gaat hij zowiezo wel los, maar dat willen ze dus niet doen?
Gr, Frits.
Dan gaat er een soort riempje om het filter heen geloof ik, wat dan klemt als je draait.
Hier op het forum heb ik ook wel eens gelezen dat het met een rubber schoonmaakhandschoen makkelijker gaat (meer grip).
En met een schroevendraaier erdoorheen gaat hij zowiezo wel los, maar dat willen ze dus niet doen?
Gr, Frits.
Ik heb afgelopen week ook gewoon een schroevendraaier erin gestoken en m zo los gekregen 

HEt is gedaan 
Gelukkig heb ik een vader die een stukkie handiger is dan mij. En een handig stukkie gereedschap is ook niet weg.
Van boven een soort tang met een ketting er omheen gedaan, auto een sutkkie opgekrikt en rustig losgedraaid. Nieuwe zat er ook binnen no time op.
Max een half uurtje werk.
Prutsers van de kwikfit...

Gelukkig heb ik een vader die een stukkie handiger is dan mij. En een handig stukkie gereedschap is ook niet weg.
Van boven een soort tang met een ketting er omheen gedaan, auto een sutkkie opgekrikt en rustig losgedraaid. Nieuwe zat er ook binnen no time op.
Max een half uurtje werk.
Prutsers van de kwikfit...

Dat is inderdaad echt slecht van hun, het is wel even prutsen maar zeker niet onmogelijk om te doen ofzo
jeu...
kwikfit olie...
zit iedere clio 16v op te wachten...
doe er maar gewoon goeie olie in...als je niet zeker weet WAT ze erin gedaan hebben...
onthoud anders het telefoonnummer van ieder revisiebedrijf uit de buurt maar ff...
niet om te zeiken...maar ik zie het helaas iets te vaak...

kwikfit olie...
zit iedere clio 16v op te wachten...

doe er maar gewoon goeie olie in...als je niet zeker weet WAT ze erin gedaan hebben...
onthoud anders het telefoonnummer van ieder revisiebedrijf uit de buurt maar ff...
niet om te zeiken...maar ik zie het helaas iets te vaak...

zou ik dus ook nooit doen he, wel zuinig zijn op je auto en er dan kwit olie in gooien
. bezuinig nooit op onderhoud, en zeker niet op olie, slechte olie kan grote motorschade veroorzaken

R5GTT. Drive it like you stole it
Mobil olie hoeft helemaal niet slecht te zijn, je kan ook gewoon Hema olie nemen.
Het enige waar je naar moet kijken is de klasse. Persoonlijk heb ik een Valvoline tik, in combinatie met een toevoeging ook van Valvoline. Zit gewoon puur tussen je oren. Verder gaat ie echt niet harder slijten hoor
Als je gewoon een wat betere/duurdere merkolie haalt is er niks aan de hand.
Het enige waar je naar moet kijken is de klasse. Persoonlijk heb ik een Valvoline tik, in combinatie met een toevoeging ook van Valvoline. Zit gewoon puur tussen je oren. Verder gaat ie echt niet harder slijten hoor

Als je gewoon een wat betere/duurdere merkolie haalt is er niks aan de hand.
Je moet es kijken wat de gradatie is van die olie.
A2/B2 (klasse 2) A3/B3 (klasse3) of A3/B3/C4 (klasse4)
Klasse 2 is bagger, das gamma olie enzo.
Ik vermoed dat die Mobil gewoon klasse 3 is en das gewoon goed, ff ter vergelijk Castrol GTX is ook klasse 3
En laten we nou niet WEER zo'n oliediscussie starten, dan lezen jullie het Olietopic can Speedline maar es door. Staat genoeg intressant leesvoer in.
Trouwens je kan beter veel verversen met goedkopere olie dan lang doorrijden met dure!
Sportieve auto's moet je gewoon elke 5000-7500km voorzien van nieuwe olie en niet 30.000 mee doorrije zoals de gloednieuwe auto van pa
A2/B2 (klasse 2) A3/B3 (klasse3) of A3/B3/C4 (klasse4)
Klasse 2 is bagger, das gamma olie enzo.
Ik vermoed dat die Mobil gewoon klasse 3 is en das gewoon goed, ff ter vergelijk Castrol GTX is ook klasse 3
En laten we nou niet WEER zo'n oliediscussie starten, dan lezen jullie het Olietopic can Speedline maar es door. Staat genoeg intressant leesvoer in.
Trouwens je kan beter veel verversen met goedkopere olie dan lang doorrijden met dure!
Sportieve auto's moet je gewoon elke 5000-7500km voorzien van nieuwe olie en niet 30.000 mee doorrije zoals de gloednieuwe auto van pa
bedankt voor de aanvulling neef, die getallen en letters zocht ik 

die oliefilter tooltjes kun je bij elke automaterialenzaak shoppen en kost bijna niks. Ik heb er bij de clio geen moeite mee gehad, bij de mini zat hij eens zo vast dat die sleutel zichzelf IN het oliefiter draaide... daarna met de schroevendraaier er dwars doorheen nog los gekregen...
Tipje nog bij olieverversen: als je olie warm is duurt het wat minder lang allemaal doordat je olie dan dunner en sneller is...
en idd. die kwaliteit van je olie is leuk, maar het vaak verversen is belangrijker. de metaaldeeltjes die door je oliefilter komen raak je alleen kwijt door het verversen van je olie.
Tipje nog bij olieverversen: als je olie warm is duurt het wat minder lang allemaal doordat je olie dan dunner en sneller is...

en idd. die kwaliteit van je olie is leuk, maar het vaak verversen is belangrijker. de metaaldeeltjes die door je oliefilter komen raak je alleen kwijt door het verversen van je olie.
Me 2, ik doe in alle Renaultjes de MaxLife.-Ray- schreef: Persoonlijk heb ik een Valvoline tik, in combinatie met een toevoeging ook van Valvoline.