
ACT: Mégane II RS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Das zonde....nou ik heb nog wel geen megane II RS maar kom maar op met dat filter 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Klinkt als: ding is geld waard, snel op MP
Weet je wat, we maken er een TEAB van. Haal ik er weer Silvervision lampies voor in de III van. (wat vragen ze daar idiote prijzen voor
)

Weet je wat, we maken er een TEAB van. Haal ik er weer Silvervision lampies voor in de III van. (wat vragen ze daar idiote prijzen voor

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Tjonge.....eerst weggeven of weggooien, meld iemand zich, kost t geld.
Dit zaakje riekt....
Nou 0,50 ....
Dit zaakje riekt....
Nou 0,50 ....
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Dat zijn de Be-Bop velgen toch? Ik meen dat daar al eens prijzen van voorbij zijn gekomen in dit topic.
Als ik het goed heb rijdt GJ op een winterset rond van 18" en heeft hij toen ook prijzen genoemd van die velg. Wellicht even goed zoeken?
Als ik het goed heb rijdt GJ op een winterset rond van 18" en heeft hij toen ook prijzen genoemd van die velg. Wellicht even goed zoeken?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ik heb voor de winter een setje antraciet 17" Clio 3 RS velgen gekocht 
Dus ik kan helaas niet helpen.

Dus ik kan helaas niet helpen.
Megane R26 -> Megane 4 RS
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Heb jij een RSS-feed o.i.d. GJ dat zodra je genoemd wordt je een trigger krijgt.
Maargoed, daar heeft pleiadas dus niet veel aan. En toch was er iemand hier die die 18" velgen nieuw heeft gekocht enige tijd terug.

Maargoed, daar heeft pleiadas dus niet veel aan. En toch was er iemand hier die die 18" velgen nieuw heeft gekocht enige tijd terug.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Zijn idd de zwarte bebop velgen. Gek want ik heb nog een aantal andere bestelnummers:Pleiades schreef:Kan iemand aan de Nederlandse prijs komen van nummertje 7711421177? En is die set uberhaupt nog leverbaar?
Megane RS Phase 2 grijs
BeBop 8" x 18"
Bestelnummer velg: 8200708561
Bestelnummer naafdop: 8200065482
BeBop 8"x18" antraciet
Bestelnummer velg: 8200708565
Bestelnummer naafdop: 8200448980
BeBop 8" x 18" zwart
Bestelnummer velg: 8200595046
Bestelnummer naafdop: 8200595123
Eeeuuuhhhmmm nee, maar wel een baan waarbij ik af en toe tijd heb om op RTC rond te kijkenAdinsx schreef:Heb jij een RSS-feed o.i.d. GJ dat zodra je genoemd wordt je een trigger krijgt.![]()

Megane R26 -> Megane 4 RS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Kijken, ? GJ aanpassen moet je 

Veban heb ik vanochtend gebeld, vroeg me alleen af of die velgenkit (zitten ook naafdoppen bij) van Renault niet goedkoper was. Daar is in 2010 eens een actie van 30% korting op geweest. Toen was zo'n set 836e ex, dus zo'n 700e inclusief.
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Klopt idd, 275 ex.
Voor die prijs heb ik ze in Duitsland gekocht met hele goeie banden
eBay al in de gaten gehouden?
Voor die prijs heb ik ze in Duitsland gekocht met hele goeie banden

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Had patrick niet nog een set te koop? Rtc markt zag ik ook iets op langskomen.
En tja, renault vraagt echt de hoofdprijs na enige tijd...
En tja, renault vraagt echt de hoofdprijs na enige tijd...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Had ja, heb ik al een tij terug verkocht 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Reservewiel van Espace 4 (spare) wordt ook vaak gebruikt als reserve voor Megane 2 RS.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik zal hier mijn tip bijzetten zodat het evt via Google ook te vinden is:
Ik had last van het plotseling wegvallen van al het vermogen (met MM lampje), motor wilde soms niet aanslaan en viel soms uit bij stationair lopen. Later wilde de motor ook niet meer starten, motormanagement lampje ging ook niet meer branden bij het op contact zetten en de koelvin ging af en toe spontaan draaien. Bij uitlezen gaf de auto aan geen communicatie te hebben met motormanagement.
Allereerst heb ik de zekeringkast naast de accu gewisselt met een andere, deze willen wel eens defect raken door waterlekkage. Dit loste het probleem alleen niet op. Vervolgens de tip gekregen dat er nogal eens een draadbreuk zit in een klein kabeltje tussen de zekeringkast en het motormanagement, meestal een dun oranje kabeltje. Deze zit in de draadbundel verwerkt welke voor de accu langs loopt. Nadat deze doorverbonden was werkte alles weer perfect. Het draadje zorgt voor de aansturing van het inspuitsysteem, bij mij had deze nummer 3AA, maar dat kan verschillend zijn.
Dit geldt in ieder geval voor de RS modellen, maar ik meen ook voor andere types.
Ik had last van het plotseling wegvallen van al het vermogen (met MM lampje), motor wilde soms niet aanslaan en viel soms uit bij stationair lopen. Later wilde de motor ook niet meer starten, motormanagement lampje ging ook niet meer branden bij het op contact zetten en de koelvin ging af en toe spontaan draaien. Bij uitlezen gaf de auto aan geen communicatie te hebben met motormanagement.
Allereerst heb ik de zekeringkast naast de accu gewisselt met een andere, deze willen wel eens defect raken door waterlekkage. Dit loste het probleem alleen niet op. Vervolgens de tip gekregen dat er nogal eens een draadbreuk zit in een klein kabeltje tussen de zekeringkast en het motormanagement, meestal een dun oranje kabeltje. Deze zit in de draadbundel verwerkt welke voor de accu langs loopt. Nadat deze doorverbonden was werkte alles weer perfect. Het draadje zorgt voor de aansturing van het inspuitsysteem, bij mij had deze nummer 3AA, maar dat kan verschillend zijn.
Dit geldt in ieder geval voor de RS modellen, maar ik meen ook voor andere types.
Nog maar een vraagje dan:
Ik zit rond te kijken voor een andere intercooler, de originele knijpt 'm toch aardig vanaf 4000 tpm. Nu zijn er versies leverbaar bij K-tec van 50, 60 en 90mm. 90mm Zal het grootste koeleffect geven, maar loop je dan niet tegen een flink turbogat aan? Of is dit model alleen geschikt wanneer er ook een grotere turbo gemonteerd wordt?
Via E-bay kom ik de 50 en 60mm varianten ook tegen, maar dan voor veel schappelijkere prijzen dan bij K-tec. Iemand hier ervaring mee, is de kwaliteit/koelvermogen minder? Lijkt mij allemaal uit dezelfde fabriek komen, maar als er Forge ofzo op staat betaal je gelijk 3x zoveel.
Ik zit rond te kijken voor een andere intercooler, de originele knijpt 'm toch aardig vanaf 4000 tpm. Nu zijn er versies leverbaar bij K-tec van 50, 60 en 90mm. 90mm Zal het grootste koeleffect geven, maar loop je dan niet tegen een flink turbogat aan? Of is dit model alleen geschikt wanneer er ook een grotere turbo gemonteerd wordt?
Via E-bay kom ik de 50 en 60mm varianten ook tegen, maar dan voor veel schappelijkere prijzen dan bij K-tec. Iemand hier ervaring mee, is de kwaliteit/koelvermogen minder? Lijkt mij allemaal uit dezelfde fabriek komen, maar als er Forge ofzo op staat betaal je gelijk 3x zoveel.
Wat ik altijd heb begrepen is de 60mm FMIC geschikt tot zo'n 300-350 (engelse) PKs, de 90mm FMIC zal enkel voor een groter turbogat zorgen en qua performance niet veel bijdragen.
Het goedkopere Ebay spul, zeer gemengde reacties. Ik zou persoonlijk zoeken naar een 2ehands Forge/KTEC FMIC, als je die niet kan vinden zou ik pas een 'Ebay FMIC' overwegen.
Het goedkopere Ebay spul, zeer gemengde reacties. Ik zou persoonlijk zoeken naar een 2ehands Forge/KTEC FMIC, als je die niet kan vinden zou ik pas een 'Ebay FMIC' overwegen.
Kent iemand een oplossing voor een Megane RS die stationair staat te schudden als een oude Golf TDI? Geen foutmeldingen, nieuwe bobines en nieuwe bougies. Ook is een van de injectoren al een tijd geleden vervangen. Als ik door het toerenbereik ga dan begint hij bij 2000 ook te trillen. Op Euro 98 is dit erger dan op Euro 95. Laatst is de olie nog vervangen met een flush, dit hielp even maar na een km of 100 was het probleem alweer terug.
Iemand misschien een oplossing?
Iemand misschien een oplossing?
@DennisT
Als ik naar de PKs kijk die de Engelsen uit Megane II RS'n krijgen, ligt of -wat me onwaarschijnlijk lijkt- Henk te snurken en is RSTuning 10x beter, of ze berekenen de geclaimde PKs op een totaal andere manier
@Pleidas
Ik zou eerst maar eens gaan kijken naar je motorsteunen
Als ik naar de PKs kijk die de Engelsen uit Megane II RS'n krijgen, ligt of -wat me onwaarschijnlijk lijkt- Henk te snurken en is RSTuning 10x beter, of ze berekenen de geclaimde PKs op een totaal andere manier

@Pleidas
Ik zou eerst maar eens gaan kijken naar je motorsteunen

Valse lucht ofzo? Er zitten een aantal koppelingen/slangetjes op de inlaatspruitstuk, wellicht dat er daar 1 niet goed van afdicht, dat zou het hogere stationaire toerental kunnen verklaren. Heb je nog wel hetzelfde vermogen als eerst?
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Mijn auto draait ook 1200 toeren als ik hem net start, volgens mij niets geks. Zeker nu het weer wat kouder wordt.
Na een paar honderd meter zakt hij weer netjes naar 800/900 toeren stationair.
Onrustig lopen komt denk toch door de injectoren. Je geeft aan er één vervangen te hebben. Lijkt mij niet gek als nu de ander(en) aan de beurt zijn. Weet natuurlijk ook niet hoe erg het trillen is wat je beschrijft.
Na een paar honderd meter zakt hij weer netjes naar 800/900 toeren stationair.
Onrustig lopen komt denk toch door de injectoren. Je geeft aan er één vervangen te hebben. Lijkt mij niet gek als nu de ander(en) aan de beurt zijn. Weet natuurlijk ook niet hoe erg het trillen is wat je beschrijft.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Bij mij was destijds het onrustig lopen zoals stationair voor het stoplicht weg nadat een injector (onder garantie uiteraard
) is vervangen.
Laat de dealer eens naar de FuelTrim waarden kijken. Wellicht dat een of meerdere injectoren al op de maximale bijregeling zitten.
Busje Forté brandstofsysteemreiniger erin, inlaatreiniger erbij en dan kan het al een stuk beter gaan.

Laat de dealer eens naar de FuelTrim waarden kijken. Wellicht dat een of meerdere injectoren al op de maximale bijregeling zitten.
Busje Forté brandstofsysteemreiniger erin, inlaatreiniger erbij en dan kan het al een stuk beter gaan.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90