ACT: Renault 1916V.
kun je bij een ph2 dat dampvat vooraan bij de koplamp ook weglaten zonder gevolgen? plus die electroklep weg en die aansluiting op inlaat afdoppen
ik zie dat een ph1 dat hele systeem niet eens heeft
ik zie dat een ph1 dat hele systeem niet eens heeft
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Über-Spammer
en dan wil hij graag ook nog weten of de lengte van de vacuumslang naar de map-sensor ook wat uitmaakt voor de werking ervan 
-
- Über-Spammer
ohja 

nEUGabri van der Veen schreef:en dan wil hij graag ook nog weten of de lengte van de vacuumslang naar de map-sensor ook wat uitmaakt voor de werking ervan
iemand nog tips voor het schoonmaken van de binnenkant van een inlaatwokkel?
ik zat te denken een soort flexibele pleeborstel voor op een boormachine ofzo, als zoiets bestaat?, van te voren met remmenreinigen in laten weken
ik zat te denken een soort flexibele pleeborstel voor op een boormachine ofzo, als zoiets bestaat?, van te voren met remmenreinigen in laten weken
Trust me. I know what I'm doing.
er bestaan staalborstels om op je boormachine of slijptol te schroeven, een wasmachine haalt geen roestdelen weg en dringt ook niet zo diep door.Xabre schreef:iemand nog tips voor het schoonmaken van de binnenkant van een inlaatwokkel?
Die werken idd ook erg goed, alleen kom je daar niet helemaal mee in het inlaatspruitstuk,z eker niet de wokkel van een 16v
Wat ook wel goed werkt is flink laten weken in de ontvetter en dan schoonblazen met hogedruk reiniger
Wat ook wel goed werkt is flink laten weken in de ontvetter en dan schoonblazen met hogedruk reiniger

R5GTT. Drive it like you stole it
ik probeer wel gewoon alles, wasmachine, inweken, pleeborstel, etc 
vanavond eens een poging gedaan om die 'balk' eruit te halen en alle wokkels glad te maken, lekker klusje
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_2424.jpg[/img]

vanavond eens een poging gedaan om die 'balk' eruit te halen en alle wokkels glad te maken, lekker klusje
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_2424.jpg[/img]
Whehe, pleeborstel... krijg je i.p.v zwarte aanslag, bruine aanslag zekers... 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
puur voor de looks dat je je kapot beult op dat spruitstuk?

-
- Über-Spammer
waar is die ene witte draad aan die grijze stekker voor die vanaf de motorkabelboom komt.
Gabri van der Veen schreef:waar is die ene witte draad aan die grijze stekker voor die vanaf de motorkabelboom komt.
Op welke plaats zit ie ongeveer onder de motorkap??
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
onder het plastic kapje waar de stekkers tussen motorkabelboom en dashboardboom zit.
-
- Über-Spammer
hij zit bij mij nog wel vast aan de motorkabelboom hoor, gaat mij meer om de functie ervan, zodat ik die kan koppelen aan mijn 21 kabelboom.
-
is hij nu nog niet klaar dan? 
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Gabri van der Veen schreef:waar is die ene witte draad aan die grijze stekker voor die vanaf de motorkabelboom komt.
Gabri van der Veen schreef:mocht je dan hulp nodig hebben, dan roep je maar.
weet nu langzamerhand ook hoe zo'n 16v in elkaar zit

-
- Über-Spammer

-
Ik heb een aantal geluidjes die ik liever niet hoor waar ik graag jullie mening over wil. Ten eerste hoor ik een soort klop als ik schakel en weer gas geef. Ik vermoed een motorsteun maar mss zit ik er wel naast.
Daarnaast hoor ik sinds vanavond opeens een metaal op metaal bij mijn linkervoorwiel. Dit geluid is te horen als ik wat harder een bocht naar rechts neem. En als laatst is ook een gekraak te horen bij het zelfde wiel bij veel sturen en weinig snelheid(bv inparkeren). Mss kan het dat de laatste twee verband houden?
Daarnaast hoor ik sinds vanavond opeens een metaal op metaal bij mijn linkervoorwiel. Dit geluid is te horen als ik wat harder een bocht naar rechts neem. En als laatst is ook een gekraak te horen bij het zelfde wiel bij veel sturen en weinig snelheid(bv inparkeren). Mss kan het dat de laatste twee verband houden?
-
motorsteun zou goed kunnen, zet hem eens in de achteruit en trek heel spontaan op, dus met wat geweld, hoor je hem dan bonken?Christiaan schreef:Ik heb een aantal geluidjes die ik liever niet hoor waar ik graag jullie mening over wil. Ten eerste hoor ik een soort klop als ik schakel en weer gas geef. Ik vermoed een motorsteun maar mss zit ik er wel naast.
2de klinkt als een zwaar vergaan wiellager, is het een getok of echt een schurend geluid?
dat gekraak zijn je veerpootlagers, zit zand oid tussen(geen scheuren in je veerschotels?(veel voorkomende kwaal) )
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Optrekken in z`n achteruit zou ik even moeten proberen. Het is in ieder geval geen wiellager. Die is namelijk een aantal weken geleden vervangen. Het is misschien beter te omschrijven als een piepend geluid. Misschien de rem ofzo. Maar aan de andere kant als ik rem hoor ik het niet dus dat lijkt me niet.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
zit de centrale moer wel goed vast? bij mij ook gehad, als je remt hoor je het geluid niet, omdat ie dan de remschijf vast klemt, zonder remmen heeft deze speling en hoor je het schavende geluid
Als we het dan toch over geluiden hebben
Ik heb de laatste dagen last van een licht schrapend/schurend achtig geluid ergens links voor als ik rij. Het geluid is weg als ik de koppeling intrap. Nadat ik m'n koppeling op laat komen duurt het een seconde ofzo en dan is het er weer. Ben bang dat het uit de versnellingsbak kan komen?

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Wat je hoort is waarschijnlijk het druklager, deze zit op de koppelingsvork en drukt de veren van de drukgroep in waardoor de plaat ontkoppelt. als je het pedaal intrapt staat er spanning op en is hij stil.. vervangen van het druklager is de enige optie.. moet de versnellingsbak wel er voor achter weg..Slebber schreef:Als we het dan toch over geluiden hebbenIk heb de laatste dagen last van een licht schrapend/schurend achtig geluid ergens links voor als ik rij. Het geluid is weg als ik de koppeling intrap. Nadat ik m'n koppeling op laat komen duurt het een seconde ofzo en dan is het er weer. Ben bang dat het uit de versnellingsbak kan komen?
Lukt wel door de bak los te halen, subframe iets laten zakken linksvoor en de bak tussen balk en subframe drukken, dan kan je er wel bij.. vervang dan ook gewoon meteen de hele koppelingsset, kost je een keer 120 euro o.i.d. maar daar zit ook meteen een fris druklagertje bij

Hmm kan het kwaad als je blijft doorrijden hiermee? Tis niet zo dat ik geen geld uit wil geven, maar als het alleen het geluidje is kan ik er wel mee leven.Ronald1916V schreef:Wat je hoort is waarschijnlijk het druklager, deze zit op de koppelingsvork en drukt de veren van de drukgroep in waardoor de plaat ontkoppelt. als je het pedaal intrapt staat er spanning op en is hij stil.. vervangen van het druklager is de enige optie.. moet de versnellingsbak wel er voor achter weg..
Lukt wel door de bak los te halen, subframe iets laten zakken linksvoor en de bak tussen balk en subframe drukken, dan kan je er wel bij.. vervang dan ook gewoon meteen de hele koppelingsset, kost je een keer 120 euro o.i.d. maar daar zit ook meteen een fris druklagertje bij
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Je kunt er wel even mee doorrijden, kan eigenlijk nog best lang goed gaan.. uiteindelijk wil het druklager niet meer draaien en slijt ie door de veren van de drukgroep heen, wat dus resulteert in een koppelingspedaal die op de vloer ligt maar niet meer ontkoppelt dus..
Maargoed, dan kun je alsnog de drukgroep enz. vervangen en dan is er ook niets aan de hand..
Dus het antwoord op jou vraag.. Kun je er mee door rijden : Als je kan leven met het geluid en je weet dat je nog wel eens stil zou kunnen komen te staan.. JA
Owja, schakelen zonder koppeling kan ook wel met wat oefenen
dus dan kom je alsnog thuis 
Maargoed, dan kun je alsnog de drukgroep enz. vervangen en dan is er ook niets aan de hand..
Dus het antwoord op jou vraag.. Kun je er mee door rijden : Als je kan leven met het geluid en je weet dat je nog wel eens stil zou kunnen komen te staan.. JA

Owja, schakelen zonder koppeling kan ook wel met wat oefenen

haha ik weet het, had een maand geleden een gebroken koppelingskabel midden in de spits. Was wel effe schrikken, maar wegrijden en schakelen lukte nog wel met horten en stoten. Vond het alleen een beetje te gevaarlijk om zo in de drukke spits door te rijden, dus toch maar ANWB gebeld. Gelukkig had de ANWB precies de goede kabel bij zich (schijnt nogal vaak bij Renault 19 te gebeuren dat hij knapt). Dus hij kon het zo fixen
Probleem is meer dat ik niet de ruimte/spullen heb om zoiets te doen. Dan wordt het toch weer garage en dat tikt hard aan met arbeidskosten. En ook al zou ik het buiten op straat kunnen doen dan helpt het weer nu ook niet mee
Heb deze zaterdag al een klusje te doen, remschijven + remblokken vervangen
En ook nog steeds m'n veerpootlagers vervangen, maar al die bouten zitten focking vast, niet leuk meer 
Maar dat geluid kan ik voorlopig dus nog wel mee leven
Bedankt voor je hulp weer iig!

Probleem is meer dat ik niet de ruimte/spullen heb om zoiets te doen. Dan wordt het toch weer garage en dat tikt hard aan met arbeidskosten. En ook al zou ik het buiten op straat kunnen doen dan helpt het weer nu ook niet mee

Maar dat geluid kan ik voorlopig dus nog wel mee leven
Nou vandaag m'n veerpootlagers vervangen... zonder effect
Ik hoor nog steeds gekraak wanneer ik stuur, zowel links als rechts. De oude lagers waren helemaal uit elkaar gevallen dus ik had verwacht dat het wel opgelost zou zijn. Iemand een idee wat er nu nog mis kan zijn?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je stuurhuis hangt in rubbers, als die versleten zijn. Dan komt er ruimte tussen, dan kan je stuurhuis heen en weer bewegen en gaan kraken/piepen
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Waar zitten die rubbers precies? Dan kan ik luisteren of het geluid daar vandaan komt.Alex Los schreef:Je stuurhuis hangt in rubbers, als die versleten zijn. Dan komt er ruimte tussen, dan kan je stuurhuis heen en weer bewegen en gaan kraken/piepen
Edit: deze dus:
[img]http://home.planet.nl/~jvdwaalv/haynes_stuurhuis.JPG[/img]
Toch komt het geluid voor mijn gevoel toch van verder naar links en rechts. Zou het ook met de stuurkogel of fuseekogel te maken kunnen hebben eventueel?