Megane coupe 16V (remmerij vervangen)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

apart dat er zon prijs verschil zit met bs autotune en k-data
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

En inmiddels is er de v1.4. De reden dat die van bs duurder is dat die in een behuizing zit.

Ik vind het jammer dat er zo weinig documentatie is! En als er wat niet goed is ben je op 1 persoon aangewezen die in Oostenrijk woont...
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Daarom ben ik nu bezig met een microsquirt. maar is helaas niks voor de turbo gebruikers.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Vandaag een retourtje naar Jo gehad.

en heb mn nieuwe remmen klaar liggen,zal binnenkort wat fotos
online zetten.

Heb er meteen een set fusee bij gedaan,dus ga ik meteen voor
een verse set wiel lagers,nieuwe fusee kogels en de rest van de
rambam. :D
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Als je de boel los hebt wel zo verstandig om meteen te vervangen :)
Anything worth doing is worth doing right!.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

precies,niet dat het een maand later weer los moet :)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Nieuw jaar,nieuwe ronden en nieuwe kansen

Volgende maand gaat er weer het 1 en ander gebeuren,ik verwacht erna dat het wat rustiger gaat worden,aangezien het "alles in 1 klap" is

De gehele ophanging en remmerij gaat aangepast/vervangen worden.

wat heb ik gekocht?

-Brembo 280mm cup schijven
-ferodo 3000 remblokken
-rem zadels en klauwen voor de 280 schijven
-extra set met fusee's
-katalizator
-middendemper
-seabring sport eindemper.

Nog aan te schaffen:
- stalen remleidingen

Wat gaat er gebeuren?

KW set aanpassing en monage (voor en achter)
fusee's zullen naar alle waarschijnlijkheid nieuwe lagers krijgen (uit voorzorg)
alle fusee kogels worden vervangen
de remklauwen worden vervangen voor montage van grotere schijven
remschijven vervangen voor 280mm brembo's
nieuwe stalen remleidingen monteren

Op deze manier kijgt de 16v een nieuwe en frisse ophanging,zo kan ik er weer tegenaan voor de komende jaren.

Daarnaast gaat de huidige kat leeg gehaalt worden,en word er een loze buis tussen gelast (kat vervanger)
de seabring eindemper gaat gemonteerd worden,aangezien de oude demper (met klep) aangepast moet worden,en ik een compleet RVS
uitlaat systeem wil,wacht ik met de montage,en aangezien seabring er stil is (naar mijn zit) zet ik die er onder voor de komende tijd,ik wacht alleen ff
af hoe het geluid is,is het te tam,dan gaat de middendemper er ook van tussen.

De benzinedruk regelen die in de 1,6 zat,gaat gemonteerd worden op de 16v.

Of het meteen gebeurd,of iets later (afhankelijk van banksaldo ) gaan alle vloeistoffen in en rond de motor vervangen worden
aangezien ik niet weet welke meuk mn voorganger(s) er in gegooit hebben.
tevens de achter schijven en blokken ook vervangen.

Verder zie ik wel wat ik nog ga doen,van de zomer ga ik nog wat onderdelen van de 1,6 overzetten.

fotos volgen nog.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

brembo cup schijven? is dat speciaal? ik rij gewoon op origineel of brezan schijven, voldoet prima.

en ds3000 zou ik niet doen voor op straat, ten eerste slijt dat echt hard, ik ros dat er in 4 uur doorheen (op circuit dan wel maar dan nog) en je moet die dingen echt warm remmen, dat wil je toch niet op straat?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Beste plannen (Y)

Maar ds3000 voor een daily is een beetje overkill of niet? Of heb je er een andere auto naast..? Denk dat je zelfs met stock blokjes al zat remkracht hebt (of ik heb weer ergens overheen gelezen (S) )
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

ik moet gewoon goeie remmen hebben,en ja,het liefst met beetje overkill
ooit heb ik een noodstop moeten maken,toen lieten de remmen
me in de steek,dat wil ik nooit meer.

Onder de 1,6 zat ebc yellowstuff die waren net goed gekeurt voor
op de openbare weg normaal waren die ook voor circuit gebruik
daarvoor trapte ik een set greenstuuf ook zo aan barrels,pas na
montage van die gele blokken had ik tenminste een goed set
met remmen.

Deze remmen heb ik bij Jo gekocht,die raden me aan deze set te nemen
gezien mn rij/rem gedrag,dus vandaar dat ik dit gekocht heb.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik heb laatst zelfs yellow stuff ("trackday remblokken") op me 4 pots ap klauwen gewoon door beetje buitenaf te racen aan de kook gekregen. EBC is echt absolute ROMMEL!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Geert schreef:ik heb laatst zelfs yellow stuff ("trackday remblokken") op me 4 pots ap klauwen gewoon door beetje buitenaf te racen aan de kook gekregen. EBC is echt absolute ROMMEL!
Dat zegt niks, kwaliteit van de remvloeistof gemeten? Als er veel vocht in zit is het niet gek dat je ze aan de kook krijgt.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Geert schreef:ik heb laatst zelfs yellow stuff ("trackday remblokken") op me 4 pots ap klauwen gewoon door beetje buitenaf te racen aan de kook gekregen. EBC is echt absolute ROMMEL!
Ben ik het niet helemaal mee eens. Wij hebben hiervoor YellowStuff op onze circuitbak gehad met Brembo Max schijven en die remde toch wel goed. Vergelijkbaar met DS2500, denk ik. Misschien dat ze zelfs nog wel wat beter 'hapte'.

Edit: Op Spa-Francorchamps kregen ze het wel een beetje warm. Helaas geen vergelijking met DS2500 kunnen doen. Misschien in 2013! :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

DennisT schreef:
Geert schreef:ik heb laatst zelfs yellow stuff ("trackday remblokken") op me 4 pots ap klauwen gewoon door beetje buitenaf te racen aan de kook gekregen. EBC is echt absolute ROMMEL!
Dat zegt niks, kwaliteit van de remvloeistof gemeten? Als er veel vocht in zit is het niet gek dat je ze aan de kook krijgt.
Verse carbone lorraine dot 4? daarna geswitcht naar ds3000 blokken en dat remde toch echt serieus 10x beter.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat zal best, ja. Volgens mij ook niet echt een tegenhanger van elkaar, toch?

Toch lijkt me DS3000 niet de juiste keuze voor de openbare weg. :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Geert schreef:
DennisT schreef:
Geert schreef:ik heb laatst zelfs yellow stuff ("trackday remblokken") op me 4 pots ap klauwen gewoon door beetje buitenaf te racen aan de kook gekregen. EBC is echt absolute ROMMEL!
Dat zegt niks, kwaliteit van de remvloeistof gemeten? Als er veel vocht in zit is het niet gek dat je ze aan de kook krijgt.
Verse carbone lorraine dot 4? daarna geswitcht naar ds3000 blokken en dat remde toch echt serieus 10x beter.
Ok :beer:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

DS 3000 mag ook niet op de openbare weg.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

in het bos schijten mag ook niet...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

-jo- schreef:in het bos schijten mag ook niet...
Doe jij dat dan? :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

-jo- schreef:in het bos schijten mag ook niet...
Het is natuurlijk niet voor niets dat dat niet mag, he... :) En dan doel ik op die remblokken. Ik zie niet in waarom je niet in het bos zou mogen schijten. ;)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

DennisT schreef:
-jo- schreef:in het bos schijten mag ook niet...
Doe jij dat dan? :lol:
Als de nood het hoogst is ... ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Krijg je de remmen wel warm genoeg met normaal verkeer, wanneer je ds3000 gebruikt? Ik neem niet aan dat je met de voet op de rem gaat rijden.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

als bij een noodstop je remmen je in de steek laten, moet je meer afstand houden.. :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zo, topic opgeschoond...

On topic!
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Haas schreef:als bij een noodstop je remmen je in de steek laten, moet je meer afstand houden.. :)

natuurlijk |:
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

je komt er wel achter als je een tijdje goed hard hebt geremd en ze koelen af en je wilt dan weer gaan remmen. dan moet je ze echt weer eerst goed warm remmen want geloof me, dan doen ze echt verdomd weinig. juist ds3000 heeft daar erg last van vind ik. toch is het mijn betaalbare favoriet voor op circuit.

ik vind het niet verstandig voor op straat, daar blijf ik bij.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

ik ga het wel aanzien hoe dit gaat werken,en anders stap ik
over op 2500.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
arry_12
Berichten: 97
Lid geworden op: za 5 jan 2008 11:36
Locatie: Goes (ZL)

Rijd met ds2500 en RS orginele schijven en je weet wat ik er mee doe..
Wat mij betreft super hoe ik met me coupé rijd, mocht de 3000 niets zijn is de 2500 een aanrader !

Had je trouwens nog interesse in het Vliegwiel en koppelingsset ?

Super trouwens hoe je het aanpakt !!
D Kuipers
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 10:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Heb even zitten bladeren, leuk project hoor!
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

zatedag ben ik bij jo geweest,die was bezig een clio te voorzien van
een nieuw hart,daarbij meteen gebruik gemaakt van de gelegenheid
en de oliedruk sensor vervangen,nu kan ik dat gelukkig weer zien
op mn dashboard.

weet iemand de diameter van de schroefdraad van de oliedruksensor?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gooi es wat fotos online van alles wat je doet.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

chris-mc schreef:
weet iemand de diameter van de schroefdraad van de oliedruksensor?
juist even gemeten 14mm :beer:
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

mark 5t schreef:gooi es wat fotos online van alles wat je doet.

als alles er onder zit,zal ik foto's schieten.

de remmen hebben een tijdje bij jo gelegen,en hebben wat oppervlakkig
roest,ik had geen zin in discussies daar over.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Kleine update

Volgende week wordt de eerste aanpassing gemaakt aan de 16v

montage ander fusee (megane 1 ph2 fusee)
montage remschijven
montage KW set
nieuwe fusee kogels
nieuwe stuur kogels
nieuwe wiellagers
nieuwe remleidingen (goodrich leidingen)
nieuwe rem olie
nieuwe motor olie
nieuwe bak olie
montage kat vervanger
montage sport eindemper (seabring)

als er nog centen over zijn,gaan er denso iridium bougies gemonteerd worden.

Na dit gebeuren zal het wat stiller worden,ik wil eerst genieten van de 16v
zn top weet ik nog steeds niet,aangezien de remmen vervangen moesten worden,heb 1 keer op een lege snelweg de 230 aangetikt (en had nog over).

wellicht van de zomer wat meer dingen ondernemen

montage dakspoiler,de evo wacht nog,die gaat er op als de gecleande klep er op gaat
montage instelbare benzine druk regelaar
montage deurgrepen in kleur
vervangen buitenspiegel (temp sensor defect)
kachel repareren.

leuke zomer klusjes
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Top was bij mij 240 de begrenzer in. Zal wel met wind mee geweest zijn :)
Plaats reactie