Megane coupe 16V (remmerij vervangen)
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
apart dat er zon prijs verschil zit met bs autotune en k-data
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
En inmiddels is er de v1.4. De reden dat die van bs duurder is dat die in een behuizing zit.
Ik vind het jammer dat er zo weinig documentatie is! En als er wat niet goed is ben je op 1 persoon aangewezen die in Oostenrijk woont...
Ik vind het jammer dat er zo weinig documentatie is! En als er wat niet goed is ben je op 1 persoon aangewezen die in Oostenrijk woont...
Daarom ben ik nu bezig met een microsquirt. maar is helaas niks voor de turbo gebruikers.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Vandaag een retourtje naar Jo gehad.
en heb mn nieuwe remmen klaar liggen,zal binnenkort wat fotos
online zetten.
Heb er meteen een set fusee bij gedaan,dus ga ik meteen voor
een verse set wiel lagers,nieuwe fusee kogels en de rest van de
rambam.
en heb mn nieuwe remmen klaar liggen,zal binnenkort wat fotos
online zetten.
Heb er meteen een set fusee bij gedaan,dus ga ik meteen voor
een verse set wiel lagers,nieuwe fusee kogels en de rest van de
rambam.

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Nieuw jaar,nieuwe ronden en nieuwe kansen
Volgende maand gaat er weer het 1 en ander gebeuren,ik verwacht erna dat het wat rustiger gaat worden,aangezien het "alles in 1 klap" is
De gehele ophanging en remmerij gaat aangepast/vervangen worden.
wat heb ik gekocht?
-Brembo 280mm cup schijven
-ferodo 3000 remblokken
-rem zadels en klauwen voor de 280 schijven
-extra set met fusee's
-katalizator
-middendemper
-seabring sport eindemper.
Nog aan te schaffen:
- stalen remleidingen
Wat gaat er gebeuren?
KW set aanpassing en monage (voor en achter)
fusee's zullen naar alle waarschijnlijkheid nieuwe lagers krijgen (uit voorzorg)
alle fusee kogels worden vervangen
de remklauwen worden vervangen voor montage van grotere schijven
remschijven vervangen voor 280mm brembo's
nieuwe stalen remleidingen monteren
Op deze manier kijgt de 16v een nieuwe en frisse ophanging,zo kan ik er weer tegenaan voor de komende jaren.
Daarnaast gaat de huidige kat leeg gehaalt worden,en word er een loze buis tussen gelast (kat vervanger)
de seabring eindemper gaat gemonteerd worden,aangezien de oude demper (met klep) aangepast moet worden,en ik een compleet RVS
uitlaat systeem wil,wacht ik met de montage,en aangezien seabring er stil is (naar mijn zit) zet ik die er onder voor de komende tijd,ik wacht alleen ff
af hoe het geluid is,is het te tam,dan gaat de middendemper er ook van tussen.
De benzinedruk regelen die in de 1,6 zat,gaat gemonteerd worden op de 16v.
Of het meteen gebeurd,of iets later (afhankelijk van banksaldo ) gaan alle vloeistoffen in en rond de motor vervangen worden
aangezien ik niet weet welke meuk mn voorganger(s) er in gegooit hebben.
tevens de achter schijven en blokken ook vervangen.
Verder zie ik wel wat ik nog ga doen,van de zomer ga ik nog wat onderdelen van de 1,6 overzetten.
fotos volgen nog.
Volgende maand gaat er weer het 1 en ander gebeuren,ik verwacht erna dat het wat rustiger gaat worden,aangezien het "alles in 1 klap" is
De gehele ophanging en remmerij gaat aangepast/vervangen worden.
wat heb ik gekocht?
-Brembo 280mm cup schijven
-ferodo 3000 remblokken
-rem zadels en klauwen voor de 280 schijven
-extra set met fusee's
-katalizator
-middendemper
-seabring sport eindemper.
Nog aan te schaffen:
- stalen remleidingen
Wat gaat er gebeuren?
KW set aanpassing en monage (voor en achter)
fusee's zullen naar alle waarschijnlijkheid nieuwe lagers krijgen (uit voorzorg)
alle fusee kogels worden vervangen
de remklauwen worden vervangen voor montage van grotere schijven
remschijven vervangen voor 280mm brembo's
nieuwe stalen remleidingen monteren
Op deze manier kijgt de 16v een nieuwe en frisse ophanging,zo kan ik er weer tegenaan voor de komende jaren.
Daarnaast gaat de huidige kat leeg gehaalt worden,en word er een loze buis tussen gelast (kat vervanger)
de seabring eindemper gaat gemonteerd worden,aangezien de oude demper (met klep) aangepast moet worden,en ik een compleet RVS
uitlaat systeem wil,wacht ik met de montage,en aangezien seabring er stil is (naar mijn zit) zet ik die er onder voor de komende tijd,ik wacht alleen ff
af hoe het geluid is,is het te tam,dan gaat de middendemper er ook van tussen.
De benzinedruk regelen die in de 1,6 zat,gaat gemonteerd worden op de 16v.
Of het meteen gebeurd,of iets later (afhankelijk van banksaldo ) gaan alle vloeistoffen in en rond de motor vervangen worden
aangezien ik niet weet welke meuk mn voorganger(s) er in gegooit hebben.
tevens de achter schijven en blokken ook vervangen.
Verder zie ik wel wat ik nog ga doen,van de zomer ga ik nog wat onderdelen van de 1,6 overzetten.
fotos volgen nog.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
brembo cup schijven? is dat speciaal? ik rij gewoon op origineel of brezan schijven, voldoet prima.
en ds3000 zou ik niet doen voor op straat, ten eerste slijt dat echt hard, ik ros dat er in 4 uur doorheen (op circuit dan wel maar dan nog) en je moet die dingen echt warm remmen, dat wil je toch niet op straat?
en ds3000 zou ik niet doen voor op straat, ten eerste slijt dat echt hard, ik ros dat er in 4 uur doorheen (op circuit dan wel maar dan nog) en je moet die dingen echt warm remmen, dat wil je toch niet op straat?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Beste plannen 
Maar ds3000 voor een daily is een beetje overkill of niet? Of heb je er een andere auto naast..? Denk dat je zelfs met stock blokjes al zat remkracht hebt (of ik heb weer ergens overheen gelezen
)

Maar ds3000 voor een daily is een beetje overkill of niet? Of heb je er een andere auto naast..? Denk dat je zelfs met stock blokjes al zat remkracht hebt (of ik heb weer ergens overheen gelezen

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
ik moet gewoon goeie remmen hebben,en ja,het liefst met beetje overkill
ooit heb ik een noodstop moeten maken,toen lieten de remmen
me in de steek,dat wil ik nooit meer.
Onder de 1,6 zat ebc yellowstuff die waren net goed gekeurt voor
op de openbare weg normaal waren die ook voor circuit gebruik
daarvoor trapte ik een set greenstuuf ook zo aan barrels,pas na
montage van die gele blokken had ik tenminste een goed set
met remmen.
Deze remmen heb ik bij Jo gekocht,die raden me aan deze set te nemen
gezien mn rij/rem gedrag,dus vandaar dat ik dit gekocht heb.
ooit heb ik een noodstop moeten maken,toen lieten de remmen
me in de steek,dat wil ik nooit meer.
Onder de 1,6 zat ebc yellowstuff die waren net goed gekeurt voor
op de openbare weg normaal waren die ook voor circuit gebruik
daarvoor trapte ik een set greenstuuf ook zo aan barrels,pas na
montage van die gele blokken had ik tenminste een goed set
met remmen.
Deze remmen heb ik bij Jo gekocht,die raden me aan deze set te nemen
gezien mn rij/rem gedrag,dus vandaar dat ik dit gekocht heb.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
ik heb laatst zelfs yellow stuff ("trackday remblokken") op me 4 pots ap klauwen gewoon door beetje buitenaf te racen aan de kook gekregen. EBC is echt absolute ROMMEL!
Dat zegt niks, kwaliteit van de remvloeistof gemeten? Als er veel vocht in zit is het niet gek dat je ze aan de kook krijgt.Geert schreef:ik heb laatst zelfs yellow stuff ("trackday remblokken") op me 4 pots ap klauwen gewoon door beetje buitenaf te racen aan de kook gekregen. EBC is echt absolute ROMMEL!
Ben ik het niet helemaal mee eens. Wij hebben hiervoor YellowStuff op onze circuitbak gehad met Brembo Max schijven en die remde toch wel goed. Vergelijkbaar met DS2500, denk ik. Misschien dat ze zelfs nog wel wat beter 'hapte'.Geert schreef:ik heb laatst zelfs yellow stuff ("trackday remblokken") op me 4 pots ap klauwen gewoon door beetje buitenaf te racen aan de kook gekregen. EBC is echt absolute ROMMEL!
Edit: Op Spa-Francorchamps kregen ze het wel een beetje warm. Helaas geen vergelijking met DS2500 kunnen doen. Misschien in 2013!

Verse carbone lorraine dot 4? daarna geswitcht naar ds3000 blokken en dat remde toch echt serieus 10x beter.DennisT schreef:Dat zegt niks, kwaliteit van de remvloeistof gemeten? Als er veel vocht in zit is het niet gek dat je ze aan de kook krijgt.Geert schreef:ik heb laatst zelfs yellow stuff ("trackday remblokken") op me 4 pots ap klauwen gewoon door beetje buitenaf te racen aan de kook gekregen. EBC is echt absolute ROMMEL!
OkGeert schreef:Verse carbone lorraine dot 4? daarna geswitcht naar ds3000 blokken en dat remde toch echt serieus 10x beter.DennisT schreef:Dat zegt niks, kwaliteit van de remvloeistof gemeten? Als er veel vocht in zit is het niet gek dat je ze aan de kook krijgt.Geert schreef:ik heb laatst zelfs yellow stuff ("trackday remblokken") op me 4 pots ap klauwen gewoon door beetje buitenaf te racen aan de kook gekregen. EBC is echt absolute ROMMEL!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
DS 3000 mag ook niet op de openbare weg.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
als bij een noodstop je remmen je in de steek laten, moet je meer afstand houden.. 

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Haas schreef:als bij een noodstop je remmen je in de steek laten, moet je meer afstand houden..
natuurlijk

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
je komt er wel achter als je een tijdje goed hard hebt geremd en ze koelen af en je wilt dan weer gaan remmen. dan moet je ze echt weer eerst goed warm remmen want geloof me, dan doen ze echt verdomd weinig. juist ds3000 heeft daar erg last van vind ik. toch is het mijn betaalbare favoriet voor op circuit.
ik vind het niet verstandig voor op straat, daar blijf ik bij.
ik vind het niet verstandig voor op straat, daar blijf ik bij.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
ik ga het wel aanzien hoe dit gaat werken,en anders stap ik
over op 2500.
over op 2500.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Rijd met ds2500 en RS orginele schijven en je weet wat ik er mee doe..
Wat mij betreft super hoe ik met me coupé rijd, mocht de 3000 niets zijn is de 2500 een aanrader !
Had je trouwens nog interesse in het Vliegwiel en koppelingsset ?
Super trouwens hoe je het aanpakt !!
Wat mij betreft super hoe ik met me coupé rijd, mocht de 3000 niets zijn is de 2500 een aanrader !
Had je trouwens nog interesse in het Vliegwiel en koppelingsset ?
Super trouwens hoe je het aanpakt !!
Heb even zitten bladeren, leuk project hoor!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
zatedag ben ik bij jo geweest,die was bezig een clio te voorzien van
een nieuw hart,daarbij meteen gebruik gemaakt van de gelegenheid
en de oliedruk sensor vervangen,nu kan ik dat gelukkig weer zien
op mn dashboard.
weet iemand de diameter van de schroefdraad van de oliedruksensor?
een nieuw hart,daarbij meteen gebruik gemaakt van de gelegenheid
en de oliedruk sensor vervangen,nu kan ik dat gelukkig weer zien
op mn dashboard.
weet iemand de diameter van de schroefdraad van de oliedruksensor?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
gooi es wat fotos online van alles wat je doet.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
juist even gemeten 14mmchris-mc schreef:
weet iemand de diameter van de schroefdraad van de oliedruksensor?

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
mark 5t schreef:gooi es wat fotos online van alles wat je doet.
als alles er onder zit,zal ik foto's schieten.
de remmen hebben een tijdje bij jo gelegen,en hebben wat oppervlakkig
roest,ik had geen zin in discussies daar over.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Kleine update
Volgende week wordt de eerste aanpassing gemaakt aan de 16v
montage ander fusee (megane 1 ph2 fusee)
montage remschijven
montage KW set
nieuwe fusee kogels
nieuwe stuur kogels
nieuwe wiellagers
nieuwe remleidingen (goodrich leidingen)
nieuwe rem olie
nieuwe motor olie
nieuwe bak olie
montage kat vervanger
montage sport eindemper (seabring)
als er nog centen over zijn,gaan er denso iridium bougies gemonteerd worden.
Na dit gebeuren zal het wat stiller worden,ik wil eerst genieten van de 16v
zn top weet ik nog steeds niet,aangezien de remmen vervangen moesten worden,heb 1 keer op een lege snelweg de 230 aangetikt (en had nog over).
wellicht van de zomer wat meer dingen ondernemen
montage dakspoiler,de evo wacht nog,die gaat er op als de gecleande klep er op gaat
montage instelbare benzine druk regelaar
montage deurgrepen in kleur
vervangen buitenspiegel (temp sensor defect)
kachel repareren.
leuke zomer klusjes
Volgende week wordt de eerste aanpassing gemaakt aan de 16v
montage ander fusee (megane 1 ph2 fusee)
montage remschijven
montage KW set
nieuwe fusee kogels
nieuwe stuur kogels
nieuwe wiellagers
nieuwe remleidingen (goodrich leidingen)
nieuwe rem olie
nieuwe motor olie
nieuwe bak olie
montage kat vervanger
montage sport eindemper (seabring)
als er nog centen over zijn,gaan er denso iridium bougies gemonteerd worden.
Na dit gebeuren zal het wat stiller worden,ik wil eerst genieten van de 16v
zn top weet ik nog steeds niet,aangezien de remmen vervangen moesten worden,heb 1 keer op een lege snelweg de 230 aangetikt (en had nog over).
wellicht van de zomer wat meer dingen ondernemen
montage dakspoiler,de evo wacht nog,die gaat er op als de gecleande klep er op gaat
montage instelbare benzine druk regelaar
montage deurgrepen in kleur
vervangen buitenspiegel (temp sensor defect)
kachel repareren.
leuke zomer klusjes
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!