gtt-16v Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Voordat je die meter er aan had gehangen deed ie het toch ook prima :p
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ja, op die afr van 10 na, wel.
Misschien eerst dat maar eens oplossen en dan gaan rijden.
Als het niet goed is gaat het vanzelf stuk (0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

3 bar is zat koud.
Ik draai koud nu +- 2,5 bar stationair warm 1,5 stationair
Warm op 5000+ rpm Max 3 bar en dat blijf ook heel.
Ps. hoe oud is je olie? Ik ben na 2000 km 1 bar oliedruk kwijt en met verversen heb
Ik die weer terug! Je kan evt ook nog wat "dikkere" olie proberen in de trend van w50 of w60
Dit scheelt bij 100graden ongeveer 0,4 bar
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

derbimarcel schreef:3 bar is zat koud.
Ik draai koud nu +- 2,5 bar stationair warm 1,5 stationair
Warm op 5000+ rpm Max 3 bar en dat blijf ook heel.
Ps. hoe oud is je olie? Ik ben na 2000 km 1 bar oliedruk kwijt en met verversen heb
Ik die weer terug! Je kan evt ook nog wat "dikkere" olie proberen in de trend van w50 of w60
Dit scheelt bij 100graden ongeveer 0,4 bar
Nu noem je waarschijnlijk waardes van je dashboard meter. En deze wordt ook nog eens gemeten aan het eind van het olie systeem (boven de oliepomp as). De waardes naast het oliefilter (waar normaal de oliedruk schakelaar zit) liggen als het goed is wel hoger.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Geert schreef:
derbimarcel schreef:3 bar is zat koud.
Ik draai koud nu +- 2,5 bar stationair warm 1,5 stationair
Warm op 5000+ rpm Max 3 bar en dat blijf ook heel.
Ps. hoe oud is je olie? Ik ben na 2000 km 1 bar oliedruk kwijt en met verversen heb
Ik die weer terug! Je kan evt ook nog wat "dikkere" olie proberen in de trend van w50 of w60
Dit scheelt bij 100graden ongeveer 0,4 bar
Nu noem je waarschijnlijk waardes van je dashboard meter. En deze wordt ook nog eens gemeten aan het eind van het olie systeem (boven de oliepomp as). De waardes naast het oliefilter (waar normaal de oliedruk schakelaar zit) liggen als het goed is wel hoger.
Nee dit zijn de waardes van een externe meter gemeten op de oliepomp waar normaal
Je druksensor voor de meter zit. Me dashboard geeft nog een bar minder aan:p
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Als tie weer gekeurd is en alles verder goed werkt zal ik de carterpan er eens onderuit trekken,.
Voorlopig nog genoeg andere dingen te doen voordat het zover is.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Na een hoop gepuzzel denk ik dat het zo moet gaan werken.
Ik heb de intercooler laten aanpassen zodat beide aansluitingen aan 1 kant zitten.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/168.jpg[/img]

En ook maar een adapter voor de inlaat laten maken.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/167.jpg[/img]

Nu nog wachten tot de andere mapsensor binnen is zodat we hopelijk een goede afr hebben
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y) door jeroen gedaan?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Neuh, zo'n thuislasser van MP.
Zelf alles op maat gemaakt en weg gebracht.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik vrees dat die ic te klein gaat zijn, k'had hetzelfde probleem. Ik kijk zaterdag in de loods voor die MS.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-jo- schreef:ik vrees dat die ic te klein gaat zijn, k'had hetzelfde probleem. Ik kijk zaterdag in de loods voor die MS.
Ik wil met de tijd, of een chargecooler in serie met de ic of enkel de chargecooler plaatsen.
Hoe kan ik zien dat die ic te klein is?
Kun je de inlaatluchttemp ergens meten?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

voeler in de inlaat maken met metertje er bij.

zoek anders eens op K meter die dingen kan je gebruiken en als het OK is haal je hem weer uit je auto.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Kun je de inlaatluchttemp ergens meten?

Met behulp van een XRD of Clip kun je de temperatuur van de lucht in je inlaatspruitstuk uitlezen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

jacques schreef:Kun je de inlaatluchttemp ergens meten?

Met behulp van een XRD of Clip kun je de temperatuur van de lucht in je inlaatspruitstuk uitlezen.
Kan hem met een voltmeter op de ecu meten natuurlijk maar dan heb ik wel een temp. bij de gemeten volt waardes nodig.
Iemand die die ergens heeft?
Is die meetwaarde lineair?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Relatie temperatuur versus weerstandswaarde van de luchtsensor:

0 graden 7470-11970 Ohm
20 graden 3060-4045 Ohm
40 graden 1315-1600 Ohm

Het is niet lineair.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Weer een paar uur met de afr van 10 bezig geweest en nog steeds geen verbetering :( Ik weet het niet meer.
Ik heb nu een afr van 14 doordat ik de benzinedruk op 0,5bar heb staan maar dat is niet de bedoeling lijkt mij.
Ik heb op pin 33 van de ecu(mapsensor) 1,81v. Dat zou goed moeten
Pin 14 en 15 (kvs temp en lucht temp)geven beide 3v bij koude motor,ook goed dus.

De bougies zien er zo uit:

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/008-3.jpg[/img]

Als ik op de zuiger kijk door het bougiegat lijkt er olie op de zuiger te liggen(inloopolie?), of is het onverbrande benzine?
Heb geprobeerd er een foto van te maken:

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/007-7.jpg[/img]

Ik neem aan dat de zuiger gewoon droog dient te zijn?

Ik heb nu koudere bougies erin zitten dus ik wil morgen standaard bougies halen en kijken of dat helpt.
Als er iemand tips heeft, graag.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heb ik ook gehad met mijn cup clio
ik had een te kleine benzine retour nippel gebruikt en daarachter pas de regelaar.

dan kan je de druk wel terugschroeven maar helpt niets.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ik heb er een druk meter op zitten en die geeft aan dat de druk nu 0,5bar is.
Ga er van uit dat die wel klopt.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Wat vragen en mededelingen:
- zit er een lambdasonde op? Is die OK.
- Injectoren in orde? spuitpatroon?
- Ik dacht dat de brandstofdruk op de fuelrail 3 bar is onder normale omstandigheden.
- Kun je er geen XRD aan hangen, dat weet je de echte waarden van de temperatuur (KVS & IAT), inspuitduur.
Je woont een beetje ver weg ander zou ik mijn XRD eraan kunnen hangen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

maak eens een foto van je injectorgallerij.
waar zit de regelaar?

retour leiding groot genoeg en niet verstopt? (perslucht door blazen dan borrelt het in de tank)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

jacques schreef:Wat vragen en mededelingen:
- zit er een lambdasonde op? Is die OK.
- Injectoren in orde? spuitpatroon?
- Ik dacht dat de brandstofdruk op de fuelrail 3 bar is onder normale omstandigheden.
- Kun je er geen XRD aan hangen, dat weet je de echte waarden van de temperatuur (KVS & IAT), inspuitduur.
Je woont een beetje ver weg ander zou ik mijn XRD eraan kunnen hangen.

Er zit een nieuwe lambdasonde op. Waarde op pin 35 van de ecu was rond 0,92v. Dit zou ongeveer afr 10 zijn. Als ik de lambda sensor losmaak is er geen verschil in afr.
Injectoren zijn gereinigd en spuitpatroon is goed.
Brandstofdruk is standaard idd 3bar. Ik heb de druk verlaagd om te kijken of ik de afr naar beneden kreeg, en dat lukt dus.
Ik heb de waarde van de sensoren van deze site: http://rostislav.ponca.sweb.cz/16V%20pi ... %20ecu.pdf
Ik heb van Menno wat waardes moeten meten op de ecu en deze komen overeen met wat hier staat.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat voor type injectoren?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Abel schreef:wat voor type injectoren?
Bosch 803's
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

21 turbo?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

mark 5t schreef:21 turbo?
Nee, das 804.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

nee, das 802 (280cc)

804 = 330cc
803 = 386-390cc
356 is het maatje tussen 802 en 804 en hebben 300cc.

De logica tussen de nummers is ver zoek (802 kleinst, 803 grootst en 804 ertussen)

Volgens mij kom je met een set 356 of 804 ruimschoots toe. Met de 804's deed ik 260 adw met 0.9 bar.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Vandaag de originele injectors erin gezet en nu heb ik met 2,5bar benzinedruk een afr van 14,5.

Ik heb ook de carterontluchting van de cilinderkop los gehaald om te kijken of ik veel druk had.
Zie ik, wat lijkt op condens, in het pijpje zitten. Ik de olievuldop losgehaald, een en al smurrie aan de binnenkant.
Nadat ik die schoongemaakt had weer erop gezet en de motor 10sec laten lopen, dop eraf en zie hier het resultaat:

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/004-7.jpg[/img]

Ik heb de dop er daarna bij lopende motor even af gehad en het lijkt wel of er enkel water omhoog komt :(
Klik op de foto voor het filmpje:

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/th_003-10.jpg[/img]

Is dit puur condens van het telkens starten en maar een minuut laten lopen? Er lijkt geen kvs te lekken, ik mis iig niets uit het vaatje.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

(I) Kan het ook benzine zijn?
Ik heb net de olie eruit gehaald en het leek wel of ik benzine aan het tanken was, zo stonk het naar benzine.
Verklaart ook die tikkende kleppen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Kan zeker benzine zijn, denk dat je hem constant aan het verzuipen bent.
Zit toch iets niet goed met de hoeveelheid benzine die ingespoten wordt.

Als het echt veel is zou het oliepeil ook omhoog moeten gaan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Loopt ie ook heel erg verneukt of alleen te rijk?

Als ie echt continu dik verzuipt zou de gezamelijke massa van de injectoren ook kortsluiting kunnen maken waardoor ze vol open staan. Heb ik ook gehad een half uur voor ik naar Les Sanglier vertrok.

Deze zit ergens in de buurt van je distributiedeksel in de draadboom.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

das condens 100% !!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Sorry hoor Mark, maar als je motorolie echt naar benzine stinkt is die damp niet alleen condens.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hou 'r rond middernacht eens een aansteker bij? Lost alles in 1x op :D
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Luco/Alpine-racer schreef:Sorry hoor Mark, maar als je motorolie echt naar benzine stinkt is die damp niet alleen condens.
Luco, water en olie is mayo, olie en benzine niet he! (D)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

laat hem maar eens goed warmdraaien met de juiste afr dan zal je zien dat het over is.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Plaats reactie