
gtt-16v Te koop
Voordat je die meter er aan had gehangen deed ie het toch ook prima 

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
3 bar is zat koud.
Ik draai koud nu +- 2,5 bar stationair warm 1,5 stationair
Warm op 5000+ rpm Max 3 bar en dat blijf ook heel.
Ps. hoe oud is je olie? Ik ben na 2000 km 1 bar oliedruk kwijt en met verversen heb
Ik die weer terug! Je kan evt ook nog wat "dikkere" olie proberen in de trend van w50 of w60
Dit scheelt bij 100graden ongeveer 0,4 bar
Ik draai koud nu +- 2,5 bar stationair warm 1,5 stationair
Warm op 5000+ rpm Max 3 bar en dat blijf ook heel.
Ps. hoe oud is je olie? Ik ben na 2000 km 1 bar oliedruk kwijt en met verversen heb
Ik die weer terug! Je kan evt ook nog wat "dikkere" olie proberen in de trend van w50 of w60
Dit scheelt bij 100graden ongeveer 0,4 bar
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Nu noem je waarschijnlijk waardes van je dashboard meter. En deze wordt ook nog eens gemeten aan het eind van het olie systeem (boven de oliepomp as). De waardes naast het oliefilter (waar normaal de oliedruk schakelaar zit) liggen als het goed is wel hoger.derbimarcel schreef:3 bar is zat koud.
Ik draai koud nu +- 2,5 bar stationair warm 1,5 stationair
Warm op 5000+ rpm Max 3 bar en dat blijf ook heel.
Ps. hoe oud is je olie? Ik ben na 2000 km 1 bar oliedruk kwijt en met verversen heb
Ik die weer terug! Je kan evt ook nog wat "dikkere" olie proberen in de trend van w50 of w60
Dit scheelt bij 100graden ongeveer 0,4 bar
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Nee dit zijn de waardes van een externe meter gemeten op de oliepomp waar normaalGeert schreef:Nu noem je waarschijnlijk waardes van je dashboard meter. En deze wordt ook nog eens gemeten aan het eind van het olie systeem (boven de oliepomp as). De waardes naast het oliefilter (waar normaal de oliedruk schakelaar zit) liggen als het goed is wel hoger.derbimarcel schreef:3 bar is zat koud.
Ik draai koud nu +- 2,5 bar stationair warm 1,5 stationair
Warm op 5000+ rpm Max 3 bar en dat blijf ook heel.
Ps. hoe oud is je olie? Ik ben na 2000 km 1 bar oliedruk kwijt en met verversen heb
Ik die weer terug! Je kan evt ook nog wat "dikkere" olie proberen in de trend van w50 of w60
Dit scheelt bij 100graden ongeveer 0,4 bar
Je druksensor voor de meter zit. Me dashboard geeft nog een bar minder aan:p
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Na een hoop gepuzzel denk ik dat het zo moet gaan werken.
Ik heb de intercooler laten aanpassen zodat beide aansluitingen aan 1 kant zitten.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/168.jpg[/img]
En ook maar een adapter voor de inlaat laten maken.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/167.jpg[/img]
Nu nog wachten tot de andere mapsensor binnen is zodat we hopelijk een goede afr hebben
Ik heb de intercooler laten aanpassen zodat beide aansluitingen aan 1 kant zitten.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/168.jpg[/img]
En ook maar een adapter voor de inlaat laten maken.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/167.jpg[/img]
Nu nog wachten tot de andere mapsensor binnen is zodat we hopelijk een goede afr hebben

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ik wil met de tijd, of een chargecooler in serie met de ic of enkel de chargecooler plaatsen.-jo- schreef:ik vrees dat die ic te klein gaat zijn, k'had hetzelfde probleem. Ik kijk zaterdag in de loods voor die MS.
Hoe kan ik zien dat die ic te klein is?
Kun je de inlaatluchttemp ergens meten?
voeler in de inlaat maken met metertje er bij.
zoek anders eens op K meter die dingen kan je gebruiken en als het OK is haal je hem weer uit je auto.
zoek anders eens op K meter die dingen kan je gebruiken en als het OK is haal je hem weer uit je auto.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Kan hem met een voltmeter op de ecu meten natuurlijk maar dan heb ik wel een temp. bij de gemeten volt waardes nodig.jacques schreef:Kun je de inlaatluchttemp ergens meten?
Met behulp van een XRD of Clip kun je de temperatuur van de lucht in je inlaatspruitstuk uitlezen.
Iemand die die ergens heeft?
Is die meetwaarde lineair?
Weer een paar uur met de afr van 10 bezig geweest en nog steeds geen verbetering
Ik weet het niet meer.
Ik heb nu een afr van 14 doordat ik de benzinedruk op 0,5bar heb staan maar dat is niet de bedoeling lijkt mij.
Ik heb op pin 33 van de ecu(mapsensor) 1,81v. Dat zou goed moeten
Pin 14 en 15 (kvs temp en lucht temp)geven beide 3v bij koude motor,ook goed dus.
De bougies zien er zo uit:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/008-3.jpg[/img]
Als ik op de zuiger kijk door het bougiegat lijkt er olie op de zuiger te liggen(inloopolie?), of is het onverbrande benzine?
Heb geprobeerd er een foto van te maken:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/007-7.jpg[/img]
Ik neem aan dat de zuiger gewoon droog dient te zijn?
Ik heb nu koudere bougies erin zitten dus ik wil morgen standaard bougies halen en kijken of dat helpt.
Als er iemand tips heeft, graag.

Ik heb nu een afr van 14 doordat ik de benzinedruk op 0,5bar heb staan maar dat is niet de bedoeling lijkt mij.
Ik heb op pin 33 van de ecu(mapsensor) 1,81v. Dat zou goed moeten
Pin 14 en 15 (kvs temp en lucht temp)geven beide 3v bij koude motor,ook goed dus.
De bougies zien er zo uit:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/008-3.jpg[/img]
Als ik op de zuiger kijk door het bougiegat lijkt er olie op de zuiger te liggen(inloopolie?), of is het onverbrande benzine?
Heb geprobeerd er een foto van te maken:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/007-7.jpg[/img]
Ik neem aan dat de zuiger gewoon droog dient te zijn?
Ik heb nu koudere bougies erin zitten dus ik wil morgen standaard bougies halen en kijken of dat helpt.
Als er iemand tips heeft, graag.
heb ik ook gehad met mijn cup clio
ik had een te kleine benzine retour nippel gebruikt en daarachter pas de regelaar.
dan kan je de druk wel terugschroeven maar helpt niets.
ik had een te kleine benzine retour nippel gebruikt en daarachter pas de regelaar.
dan kan je de druk wel terugschroeven maar helpt niets.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Wat vragen en mededelingen:
- zit er een lambdasonde op? Is die OK.
- Injectoren in orde? spuitpatroon?
- Ik dacht dat de brandstofdruk op de fuelrail 3 bar is onder normale omstandigheden.
- Kun je er geen XRD aan hangen, dat weet je de echte waarden van de temperatuur (KVS & IAT), inspuitduur.
Je woont een beetje ver weg ander zou ik mijn XRD eraan kunnen hangen.
- zit er een lambdasonde op? Is die OK.
- Injectoren in orde? spuitpatroon?
- Ik dacht dat de brandstofdruk op de fuelrail 3 bar is onder normale omstandigheden.
- Kun je er geen XRD aan hangen, dat weet je de echte waarden van de temperatuur (KVS & IAT), inspuitduur.
Je woont een beetje ver weg ander zou ik mijn XRD eraan kunnen hangen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
maak eens een foto van je injectorgallerij.
waar zit de regelaar?
retour leiding groot genoeg en niet verstopt? (perslucht door blazen dan borrelt het in de tank)
waar zit de regelaar?
retour leiding groot genoeg en niet verstopt? (perslucht door blazen dan borrelt het in de tank)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
jacques schreef:Wat vragen en mededelingen:
- zit er een lambdasonde op? Is die OK.
- Injectoren in orde? spuitpatroon?
- Ik dacht dat de brandstofdruk op de fuelrail 3 bar is onder normale omstandigheden.
- Kun je er geen XRD aan hangen, dat weet je de echte waarden van de temperatuur (KVS & IAT), inspuitduur.
Je woont een beetje ver weg ander zou ik mijn XRD eraan kunnen hangen.
Er zit een nieuwe lambdasonde op. Waarde op pin 35 van de ecu was rond 0,92v. Dit zou ongeveer afr 10 zijn. Als ik de lambda sensor losmaak is er geen verschil in afr.
Injectoren zijn gereinigd en spuitpatroon is goed.
Brandstofdruk is standaard idd 3bar. Ik heb de druk verlaagd om te kijken of ik de afr naar beneden kreeg, en dat lukt dus.
Ik heb de waarde van de sensoren van deze site: http://rostislav.ponca.sweb.cz/16V%20pi ... %20ecu.pdf
Ik heb van Menno wat waardes moeten meten op de ecu en deze komen overeen met wat hier staat.
21 turbo?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
nee, das 802 (280cc)
804 = 330cc
803 = 386-390cc
356 is het maatje tussen 802 en 804 en hebben 300cc.
De logica tussen de nummers is ver zoek (802 kleinst, 803 grootst en 804 ertussen)
Volgens mij kom je met een set 356 of 804 ruimschoots toe. Met de 804's deed ik 260 adw met 0.9 bar.
804 = 330cc
803 = 386-390cc
356 is het maatje tussen 802 en 804 en hebben 300cc.
De logica tussen de nummers is ver zoek (802 kleinst, 803 grootst en 804 ertussen)
Volgens mij kom je met een set 356 of 804 ruimschoots toe. Met de 804's deed ik 260 adw met 0.9 bar.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Vandaag de originele injectors erin gezet en nu heb ik met 2,5bar benzinedruk een afr van 14,5.
Ik heb ook de carterontluchting van de cilinderkop los gehaald om te kijken of ik veel druk had.
Zie ik, wat lijkt op condens, in het pijpje zitten. Ik de olievuldop losgehaald, een en al smurrie aan de binnenkant.
Nadat ik die schoongemaakt had weer erop gezet en de motor 10sec laten lopen, dop eraf en zie hier het resultaat:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/004-7.jpg[/img]
Ik heb de dop er daarna bij lopende motor even af gehad en het lijkt wel of er enkel water omhoog komt
Klik op de foto voor het filmpje:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/th_003-10.jpg[/img]
Is dit puur condens van het telkens starten en maar een minuut laten lopen? Er lijkt geen kvs te lekken, ik mis iig niets uit het vaatje.
Ik heb ook de carterontluchting van de cilinderkop los gehaald om te kijken of ik veel druk had.
Zie ik, wat lijkt op condens, in het pijpje zitten. Ik de olievuldop losgehaald, een en al smurrie aan de binnenkant.
Nadat ik die schoongemaakt had weer erop gezet en de motor 10sec laten lopen, dop eraf en zie hier het resultaat:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/004-7.jpg[/img]
Ik heb de dop er daarna bij lopende motor even af gehad en het lijkt wel of er enkel water omhoog komt

Klik op de foto voor het filmpje:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/th_003-10.jpg[/img]
Is dit puur condens van het telkens starten en maar een minuut laten lopen? Er lijkt geen kvs te lekken, ik mis iig niets uit het vaatje.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Kan zeker benzine zijn, denk dat je hem constant aan het verzuipen bent.
Zit toch iets niet goed met de hoeveelheid benzine die ingespoten wordt.
Als het echt veel is zou het oliepeil ook omhoog moeten gaan.
Zit toch iets niet goed met de hoeveelheid benzine die ingespoten wordt.
Als het echt veel is zou het oliepeil ook omhoog moeten gaan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Loopt ie ook heel erg verneukt of alleen te rijk?
Als ie echt continu dik verzuipt zou de gezamelijke massa van de injectoren ook kortsluiting kunnen maken waardoor ze vol open staan. Heb ik ook gehad een half uur voor ik naar Les Sanglier vertrok.
Deze zit ergens in de buurt van je distributiedeksel in de draadboom.
Als ie echt continu dik verzuipt zou de gezamelijke massa van de injectoren ook kortsluiting kunnen maken waardoor ze vol open staan. Heb ik ook gehad een half uur voor ik naar Les Sanglier vertrok.
Deze zit ergens in de buurt van je distributiedeksel in de draadboom.
das condens 100% !!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Sorry hoor Mark, maar als je motorolie echt naar benzine stinkt is die damp niet alleen condens.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
laat hem maar eens goed warmdraaien met de juiste afr dan zal je zien dat het over is.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl