[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!
Mooi dat hij het nu weer doet en deze keer niet proberen om een rotonde dwars te nemen he want dat werkt niet. 
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!
Met de juiste methode moet dat zonder schade lukken...Elise16v schreef:Mooi dat hij het nu weer doet en deze keer niet proberen om een rotonde dwars te nemen he want dat werkt niet.


Er staat hier nog ergens een linkie naar een Alain Oreille filmpie waarbij ie goed dwars gaat met het snelle Renault speelgoed...

["Met Tijn driftend de winter door"]
Inderdaad, starten en lopen. Ook stationair loopt hij in ene een stuk beter
De chamade heeft wel weer een leuk massa-probleempje. Als ik het raam aan de bestuurderszijde dichtdoe gaan ook mijn stadslichten branden
Tjah...renault he 
Meteen ff wat foto's geschoten
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/chamade4a.JPG[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/chamade3a.JPG[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/chamade2a.JPG[/img]



Meteen ff wat foto's geschoten

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/chamade4a.JPG[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/chamade3a.JPG[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/chamade2a.JPG[/img]
speedline schreef: Er staat hier nog ergens een linkie naar een Alain Oreille filmpie waarbij ie goed dwars gaat met het snelle Renault speelgoed...![]()
Hierrrrrr dat linkie

there is no spoon.
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Erg mooie auto Jeroen.
Zit nog wel iets fries op, die mooie sticker
Ik zie hem morgen wel.
Zit nog wel iets fries op, die mooie sticker
Ik zie hem morgen wel.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
jeroen, ziet er goed uit hoor...
Je vorige 16V was vet, maar deze mag er ook zeker weten
Die luchthapper moet je alleen nog een x fixen 
Je vorige 16V was vet, maar deze mag er ook zeker weten


-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik heb m gezien op de meeting, maar toffe bak hoor. Ik kon de wagen al in Oudehaske, maar nu met mooi blokkie!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Nou, ik kon even niks anders vinden, maar goed:jeroen.k schreef:Nou de auto is bij JL geweest. JL heeft "even" de kabelboom vervangen en de dynamo die veroorzaker van het probleem was. Ook heeft hij nog even het "prutswerk" van de vorige klusser die aan mn 19 heeft gezeten rechtgezet waarna er gereden kon worden. Dit ging allemaal prima tot Jeroen weer in de werkplaats terugkwam en de auto warm dus niet meer wilde starten. JL op de zoektocht, een extra massa aangelegd op de bak alles doorgemeten en alles zat perfect, maar nog niet willen starten. Hij slaat wel aan maar niet genoeg. Conclusie de startmotor krijgt de motor gewoon in zn geheel niet rond! Oplossing, startmotor van een Williams monteren. Die heeft wat meer power.
Vanavond is Rick D. "even" langs geweest om de startmotor erop te zetten! Thanks Rick en Elise!![]()
![]()
![]()
Starten en lopen als een gek. Vervolgens flink warm gereden, motor uitgezet en meteen weer starten...starten en lopen...even een vreugde rondje gereden en nu dus weer helemaal blij! Hopen dat alles het ook blijft doen, dan is hij motorisch nu "af" voorlopig. Kan ik de mankementen van de chamade zelf op gaan knappen (CV, lampjes op dash, mistlamp, 1 antenne teveel
, 1 stadslicht, lekke luchthapper, etc. )
Heerlijk om weer te kunnen sturen!
die startmotor van een Williams, is die nu 1,4 kW???
want m'n 2 litertje gaat warm ook erg slecht rond...maar dat was te verwachten met een omgebouwde 2 liter natuurlijk... maar ja tis nie anders...
eigenlijk is m'n vraag nu dus:
is de normale 16v startmotor minder dan 1,4 kW en die van een Williams 1,4 kW???
alvast bedankt...
Dat heb ik je al verteld. 
Een ruilstarter van Valeo is 1,2 kW en die van een Williams en 16V zijn dan kennelijk hetzelfde.
De startmotor die ik nu heb is een 1,4 kW startmotor voor een 16V, de zwaarste die ik kon vinden....
Hij komt van Delco af en start perfectos.

Een ruilstarter van Valeo is 1,2 kW en die van een Williams en 16V zijn dan kennelijk hetzelfde.
De startmotor die ik nu heb is een 1,4 kW startmotor voor een 16V, de zwaarste die ik kon vinden....
Hij komt van Delco af en start perfectos.

nie zeiken robbie, het meeste wat jij me verteld gaat er links in en komt er rechts weer uit als je begrijpt wat ik bedoelrobclio16V schreef:Dat heb ik je al verteld.
Een ruilstarter van Valeo is 1,2 kW en die van een Williams en 16V zijn dan kennelijk hetzelfde.
De startmotor die ik nu heb is een 1,4 kW startmotor voor een 16V, de zwaarste die ik kon vinden....
Hij komt van Delco af en start perfectos.



maar toch bedankt
-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
laatst had ik een nieuwe startmotor nodig, het zelfde probleem.
startmotor te licht.
heb er toen 1 van een diesel geprobeerd, en hij deed goed, niks geen problemen meer
startmotor te licht.
heb er toen 1 van een diesel geprobeerd, en hij deed goed, niks geen problemen meer
Je kan er ook een tikje zwaardere accu in leggen, wil wel eens helpen. Te zwaar help je de startmotor sneller aan zijn einde.
Een F7R blok (Williams, Megane, Sport Spider) heeft origineel een startmotor van kleinere diameter vanwege de verstevigingsribben op het onderblok.
Een hoog vermogen reductiestarter volgens mij. Maar hoeveel vermogen? Met zo'n reductie is dat ook niet echt van belang.
Wat wel van belang is dat je op zo'n omgebouwde (2-liter) P dus wel een F7R startmotor moet zetten. Anders geeft je originele binnen no time de geest.
Die langere slag krukas is toch net te veel van het goede voor de originele 16v starter.
Een hoog vermogen reductiestarter volgens mij. Maar hoeveel vermogen? Met zo'n reductie is dat ook niet echt van belang.
Wat wel van belang is dat je op zo'n omgebouwde (2-liter) P dus wel een F7R startmotor moet zetten. Anders geeft je originele binnen no time de geest.
Die langere slag krukas is toch net te veel van het goede voor de originele 16v starter.
Kleine ontwikkeling weer...er is een nieuwe aanwinst bij
Een zwarte phase1 R19 16v met een kapotte motor.
Ding heeft:
- Leren stoelen en achterbank
- ABS
- Boordcomputer
- Trekhaak
en natuurlijk nog de gebruikelijke onderdelen.
Kosten: 200 euro
Dus als mensen nog onderdelen nodig hebben
(en dan niet zeggen dat je een leren interieur zoekt
)
Kan alleen geen foto's plaatsen, want weet mn login voor d2k niet meer en heb geen eigen webspace...
De auto is alleen een 3-deurs en mijn chamade uiteraard een 5-deurs...maar stoelen moeten wel passen lijkt me toch?

Ding heeft:
- Leren stoelen en achterbank
- ABS
- Boordcomputer
- Trekhaak

en natuurlijk nog de gebruikelijke onderdelen.
Kosten: 200 euro

Dus als mensen nog onderdelen nodig hebben


Kan alleen geen foto's plaatsen, want weet mn login voor d2k niet meer en heb geen eigen webspace...

De auto is alleen een 3-deurs en mijn chamade uiteraard een 5-deurs...maar stoelen moeten wel passen lijkt me toch?

Moet nog even een afspraak maken met menno voor het chippen...dus komt nog
Ben nu ook aan het verhuizen, dus druk, druk en menno was ook nogal druk vandaar...
Keek net even met marco (jj) naar de auto en nog iets leuks...er zit een originele renault-radio in met bediening aan het knipperlicht hendeltje
Nog een vraagje...volgens die jongen zat er ergens een gat in het blok...koelvloeistof is er allemaal uit gelopen, maar olie zit er nog wel allemaal in...(alhoewel er een verkeerde peilstok inzit...)
Waar kan ik het beste zoeken naar zo'n gat?

Keek net even met marco (jj) naar de auto en nog iets leuks...er zit een originele renault-radio in met bediening aan het knipperlicht hendeltje

Nog een vraagje...volgens die jongen zat er ergens een gat in het blok...koelvloeistof is er allemaal uit gelopen, maar olie zit er nog wel allemaal in...(alhoewel er een verkeerde peilstok inzit...)
Waar kan ik het beste zoeken naar zo'n gat?
Hier dan de foto's:
[img]http://www.5gtturbo.com/jeroen/nweautojeroen001a.JPG[/img]
[img]http://www.5gtturbo.com/jeroen/nweautojeroen002a.JPG[/img]
[img]http://www.5gtturbo.com/jeroen/nweautojeroen003a.JPG[/img]
[img]http://www.5gtturbo.com/jeroen/nweautojeroen004a.JPG[/img]
[img]http://www.5gtturbo.com/jeroen/nweautojeroen005a.JPG[/img]
[img]http://www.5gtturbo.com/jeroen/nweautojeroen001a.JPG[/img]
[img]http://www.5gtturbo.com/jeroen/nweautojeroen002a.JPG[/img]
[img]http://www.5gtturbo.com/jeroen/nweautojeroen003a.JPG[/img]
[img]http://www.5gtturbo.com/jeroen/nweautojeroen004a.JPG[/img]
[img]http://www.5gtturbo.com/jeroen/nweautojeroen005a.JPG[/img]
Kleine update...heb andere velgen gemonteerd.
TSW Fly velgen de ouden van JJ en daarvoor van Rob.
Foto's zeggen meer dan woorden dus...
[img]http://members.chello.nl/j.kok59/nwevelgen1.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/j.kok59/nwevelgen2.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/j.kok59/nwevelgen3.jpg[/img]
Moeten alleen nog andere banden om. Deze zijn namelijk qua rolomtrek kleiner dan de standaard 195/50/15. Dit is namelijk 195/40/16
Weet iemand welke maat ik nodig heb om de rolomtrek gelijk te houden? 205/40/16? of 205/45/16? Was zo'n handig programmaatje voor, maar kan ik niet meer vinden...
TSW Fly velgen de ouden van JJ en daarvoor van Rob.
Foto's zeggen meer dan woorden dus...
[img]http://members.chello.nl/j.kok59/nwevelgen1.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/j.kok59/nwevelgen2.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/j.kok59/nwevelgen3.jpg[/img]
Moeten alleen nog andere banden om. Deze zijn namelijk qua rolomtrek kleiner dan de standaard 195/50/15. Dit is namelijk 195/40/16
Weet iemand welke maat ik nodig heb om de rolomtrek gelijk te houden? 205/40/16? of 205/45/16? Was zo'n handig programmaatje voor, maar kan ik niet meer vinden...