Megane coupe 16V (remmerij vervangen)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

En iedereen zich maar afvragen waarom het leden aantal daalt...
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Steven schreef:
-jo- schreef:lekker debiele opmerkingen weer. Chris heeft de zoveel mogelijk delen van de 8v afgehaald die hij gaat gebruiken op de 16v. Hij heeft geen stallingsruimte of sleutelruimte waardoor alles voor zen deur diend te gebeuren, dus moet dat gezeur nu echt ?

....

alsof er hier iemand is die geld ging geven aan een 8v met kapotte koppakking met 2ton op de teller en nog wat her en der mankementen. RTC styled moet alles gratis zijn of het deugd toch niet.
Op een of andere manier had ik deze reactie verwacht...

Er worden een paar doodnormale vragen gesteld, waar geen antwoord op wordt gegeven.
In plaats daarvan komen een paar oude koeien met het bijbehorende sentiment omhoog waar toch niemand op zit te wachten?

na 9 jaar kritiek,waarom zou ik antwoord geven?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

jankees schreef:On topic please :@

Chris heb je wat foto's van je project lijkt me leuk om te zien :smile:
Heeft dat zin,ik heb nu een standaard 16v,krijg ik dan weer gezeik?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Lekker plaatsen Christian! (Y)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ja inderdaad fotoooo's :foto:
Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Anything worth doing is worth doing right!.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Nu is het klaar jongens, jullie organiseren maar een keer een theekransje om verder te ouwehoeren, stelletje kleuters (0)


Nu verder ontopic zoals het hoort!

Kom maar op met die foto's Chris (Y)
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

De megane is nu niet veel anders dan op de fotos op de pagina hiervoor
enkel motorkap en velgen zijn overgezet,en verder staat het uiterlijk
op een laag pitje,ik moet een paar dingen overzetten van de 1,6

de evo en dakspoiler komen terug,dat is voor mij een "must have"
voor de coupe,de meegespoten deur hendels gaan nog overgezet
worden,de bumpers en de rest gaan er later pas op/onder.

Aller eerst moet de megane technisch in orde zijn,de remmerij en de
ophanging staat als nr1,ik heb van jo een uitlaat overgenomen met kat
tot eindemper,de huidige kat word aangepast tot loze puupe :p
en voorlopig komt er een seabering eindemper onder de coupe.

Alle fusee ophangpunten worden vervangen (staat ook als apk punt)
op die manier gaat de KW set onder de megane,en heb ik op deze
manier een nieuwe (frisse) ophanging.

Van jo neem ik een set brembo cup schijven over,met ferodo 3000
blokken,en de daarbij behorende klauwen,nu zit er 262mm schijven onder
de coupe.

Er ligt ook een rolkooi klaar voor de megane,deze heb ik nu al een half
jaartje,eigenlijk bedoeld voor de 1,6
maar voor de zomer kwam ik algauw tot de conclussie dat de 1,6 sowieso
weg ging,verkoop of sloop.

echter wacht ik met de kooi tot we een andere gezins wagen hebben,we
hebben voor ons samen een pug 206,en ik rij niet lekker in die wagen
maar wel in de coupe,en mn lief heeft me al mede gedeeld niet meer in
de coupe te stappen als de kooi er in zit,ze vind die stugheid maar niks,
aangezien ik liever in de coupe rij dan de pug,blijft de kooi voorlopig op
zolder staat tot we een andere wagen hebben,dit zal ook zeker een
renault worden,of een clio of een megane.

na de remmen,ophanging en uitlaat ga ik eerst genieten van de 16v
want nu nog moet ik wennen aan het vermogen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

en dan zeggen dat je een normale Megane hebt ... :beer:
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dat vermogen wen je snel aan hoor, voor je het weet wil je meer :smile:
Anything worth doing is worth doing right!.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

flinke plannen (Y) Ben benieuwd :)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Goede plannen man

ps mijn wederhelft stapt ook voor geen goud in mijn Twingo met rolkooi
dus ik snap het precies :smile:
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

als je 9 jaar 1,6 gewenst ben,dan is dit echt ff wennen.

de 1,6 kapte bij 180,die 16v is dan net in zn element,bij de 140 draai
ik 4000 toeren,bij de 4500 komt mn max koppel vrij... geweldig..
voet onderin en je zit zo op de 200,mn record is 230 op de teller
en ik had nog (wat) over.

Vergeet ook te vertellen dat ik alle vloeistoffen ga vervangen uit voorzorg
ik weet niet wat mn voorganger(s) er in hebben gegooit,dus sowieso
gaat de motor en bak olie vervangen worden,en daarna de rest.

en als ik dan met de remmen bezig ben,gaan er meteen stalen remleidingen
onder,dit schijnt ook goed te helpen met het remgedrag.

En schiet me net te binnen,het standaard filterhuis is er uit,en heb er een
soort CDA filter voor terug geplaatst,dit systeem word nog aangepast,het
zit nog niet echt zoals ik het wil,maar ook het filter was vuil toen ik deze
controleerde,en aangezien ik voor de 1,6 dat filter nog nieuw had liggen
heb ik deze er meteen op gemonteerd.

[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 040516.jpg[/img]
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

En al met al zijn er aardig wat kleine rottigheidjes weg te werken

-km teller valt wel eens weg (sensor bak vervangen???)

-oliedruk staat altijd op 1 punt (sensor vervangen)

-EGR er uit slopen.

-motor kabelboom fatsoendelijk maken (vlechtsel is verteerd)

-Betere massa monteren tussen chassis/accu en motorblok.

Zoals Jo al aangaf,ik heb enkel mn straat als sleutelplek,dus is het allemaal
weers en temperatuurs afhanklelijk wanneer dit gebeurd.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

zit je oliedruksensor niet onder je uitlaatspruitstuk verstopt? Bij een 2liter Williams wel.

Die kan je volgens mij het handigste op een brug zetten (even laten afkoelen ;) ) en dan vervangen.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Je weet het Chris, als je een keer een brug nodig hebt roep je maar.
Nu ligt er alleen 6 m3 hout :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Je gaat door voor de koelkast :grin:

die zit inderdaad onder het spruitstuk,echter heeft er iemand zitten prutsen
met de bedrading,en loopt er een draadje los door het motorruim naar
de sensor toe.

ik ben nog net niet in staat om een nieuwe/andere kabelboom te steken.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Wouter schreef:zit je oliedruksensor niet onder je uitlaatspruitstuk verstopt? Bij een 2liter Williams wel.

Die kan je volgens mij het handigste op een brug zetten (even laten afkoelen ;) ) en dan vervangen.
Daar kan je ook prima van bovenaf bij.
Idd, even af laten koelen (0)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:Je weet het Chris, als je een keer een brug nodig hebt roep je maar.
Nu ligt er alleen 6 m3 hout :D
Ik ben een tijd geleden nog eens langs gekomen weet ik nog,voor je
camper,jammer genoeg niet veel kunnen betekenen als ik me goed
herinner.

6 cuub hout?zoldertje er in aan het zetten?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Je hebt het toch weer werkend gekregen (Y)

Ja extra verdieping erin en verder met de kap isoleren.
Extra verdieping is bijna klaar en dan nog zon 50m2 kap isoleren.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

is dat om de spullen beter tegen de temp. te beschermen?
stond me bij dat er ook wagens binnen stonden,samen met een
hoop onderdelen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja is bijna geen werken zonder geisoleerde kap, wordt net zo koud als buiten, scheelt nu al een jas :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Dat zal zeker schelen.

Vind het nog steeds mooi die A die met tegels is gemaakt :worship:
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

:smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

In de toekomst zit ik overigens met 2 opties kwa ecu afstelling
(zoals ik het nu begrijp)

Of mechanisch aanpassen en een verdeler op monteren,andere
kabelboom er op (met nog wat dingen) en dan laten afstellen.

of een standalone er op monteren,met ook de nodige aanpassingen

Beide zie ik een aardige verschil in kwa mening wat het beste is
of goed werkt,enige probleem is,dat ik elektrisch beter ben dan
mechanisch,die standalone zou voor mij makkelijker zijn dan de
motor aanpassen,zeker gezien het feit dat ik een heel boek heb van
de renault dealer met alle elektra bekabeling van de megane coupe (96-99)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

chris-mc schreef: Of mechanisch aanpassen en een verdeler op monteren,andere
kabelboom er op (met nog wat dingen) en dan laten afstellen.
Staat tot in details beschreven in mijn topic: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 6&start=10

Maar ik denk dat jij beter af bent met een KDFI dan kun je alles weer gebruiken inclusief je 60-2 vliegwiel.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Vrijwel elk programmeerbaar motormanagement systeem draait op 60-2. Kdfi is leuk, het heeft alleen 1 nadeel: de ongelovelijk arrogante verkoper die het alleen voor het geld doet!
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

60-2? wat houd dat in? :~
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

60 tanden en 2 missende tanden. Zo weet de ecu wanneer zuiger 1 in bdp is.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

chris-mc schreef:60-2? wat houd dat in? :~
Het patroon van het triggerwiel. Op het vliegwiel zitten 60 tanden. 2 zijn er weg gelaten om het BDP aan te geven. Dit bepaalt de timing van je ECU en dus je onsteking en indien gewenst ge-time-de injectie. (blijkbaar tegelijk met Artuur)

Mooi paard overigens!
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... G_6854.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door jacques op do 27 dec 2012 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

tutuur schreef:Vrijwel elk programmeerbaar motormanagement systeem draait op 60-2. Kdfi is leuk, het heeft alleen 1 nadeel: de ongelovelijk arrogante verkoper die het alleen voor het geld doet!
http://www.injection-programmable.fr/19-remplacement-f5

kdfi in orginele behuizing. dus geen geknoei met kabelbomen.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Mooie oplossing, Helaas geen prijzen. Beetje laat. Ik had er 2 jaar geleden een nodig.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

tutuur schreef:60 tanden en 2 missende tanden. Zo weet de ecu wanneer zuiger 1 in bdp is.
duidelijk (Y)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Geert schreef:
tutuur schreef:Vrijwel elk programmeerbaar motormanagement systeem draait op 60-2. Kdfi is leuk, het heeft alleen 1 nadeel: de ongelovelijk arrogante verkoper die het alleen voor het geld doet!
http://www.injection-programmable.fr/19-remplacement-f5

kdfi in orginele behuizing. dus geen geknoei met kabelbomen.
zoiets zou ik wel zien zitten om zelf te maken,solderen doe ik graag :grin:
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Bij k-data in Duitsland verkopen ze het KDFI moederbord voor 249 euro. Dan kun je het zelf een een megane ECU behuizing solderen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Plaats reactie