ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Rudo

Marcel B. schreef:Bronnen bij het Jordan team melden F1Racing.nl dat Trust eruit is met het Jordan team, echter het management van Verstappen leggen de laatste hand deze dagen aan het contract. Indien het management van Verstappen er ook uit komt met het Jordan team zou de deal rond moeten zijn.
Tja, hoe vaak hebben we dat al gehoord...
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Rudo schreef:
Marcel B. schreef:Bronnen bij het Jordan team melden F1Racing.nl dat Trust eruit is met het Jordan team, echter het management van Verstappen leggen de laatste hand deze dagen aan het contract. Indien het management van Verstappen er ook uit komt met het Jordan team zou de deal rond moeten zijn.
Precies, moet eerst maar eens zien dat Jos z'n krabbel onder dat contract komt te staan.
Patrick

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:
Rudo schreef:
Precies, moet eerst maar eens zien dat Jos z'n krabbel onder dat contract komt te staan.

daar hebben jullie helemaal gelijk in,ik ben het ook zat hoor dat geëmmer over niks niks en weer niks
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Remco_Rs
Contacteer:

Helaas het is over en uit met Onze Jos Verstappen,Zojuist is Pantano voorgesteld als 2de Jordan rijder :( En nu maar hopen dat er in de loop van het seizoen wat leuks komt ,en anders maar DTM
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Ik zie 'm dan niet meer terug komen in de F1, ons Joske. Als ik hem was zou ik naar de tourwagenracerij gaan of die klasse waar Jan Lammers in rijd.
Shorty 16v

De Italiaan Giorgio Pantano en niet Jos Verstappen gaat komend seizoen voor Jordan rijden. Dat heeft het Formule 1-team vrijdag bekend gemaakt.

Pantano, die afgelopen woensdag nog niet de beloofde sponsorgaranties kon tonen, was dolgelukkig: ‘Ik wil Eddie Jordan en iedereen bij Jordan Grand Prix bedanken voor de kans die ze me geven om F1 te rijden en daarin mijn capaciteiten te tonen. Ik zal alles geven om een goed resultaat voor het team neer te zetten.’

‘Er zijn veel mensen die ik moet bedanken voor de hulp die ze me gaven om deze plek te krijgen en ik hoop dat ik ze trots kan maken' vervolgde de 25-jarige Italiaan. 'Ik zie ernaar uit nog wat tests te doen met de auto, en daarna, uiteraard, mee te doen aan mijn eerste Grand Prix in Melbourne over een paar weken.’

Met deze bekendmaking is het laatste stoeltje in de Formule 1 vergeven.
Shorty 16v

Pantano completes 2004 race line-up
Giorgio Pantano will race for Jordan Ford this season alongside Nick Heidfeld, the Silverstone-based team announces today. The 25 year old Italian, a former World Kart Champion, won the German F3 championship in his first season of single seater racing and went on to finish 2nd and 3rd respectively in the last two F3000 championships, winning six races with three different teams. He has previously tested for McLaren, Williams and Benetton.

Eddie Jordan said, “Giorgio performed consistently with accomplished racecraft at the front of the field for three years in F3000 and he’s ready for the challenge in F1. In Jordan Ford’s driver pairing I believe we have the best possible combination of youth, experience and natural ability. Giorgio and Nick are seriously quick, skilled and hungry for success, which is exactly what we need to rejuvenate the team and lead Jordan’s fight-back in 2004. I can’t wait for the first race!”
Matijs
Contacteer:

Mja jammer...
Jeroen
Contacteer:

Jammer, jammer, jammer..

Had toch een toegevoegde waarde een Hollander in de F1.

Kijk voor de gein is op het forum van verstappen.nl.
Zijn ze al lekker bezig met Verstappen, Perridon en Rothengratter af te kraken.

Met z'n fanclub zal het nu ook wel snel gedaan zijn.
Shorty 16v

18 Februari 2004: Tom Coronel benaderd door Wilux Minardi

Tom Coronel is benaderd door het Wilux Minardi Formule 1 team om derde rijder te worden bij de Italiaanse renstal. Concreet komt het er op neer dat Tom eerste reserve wordt en inspringt als de vaste rijders van het team, Zsolt Baumgartner en Gianmaria Bruni niet kunnen rijden. Daarnaast is Tom ook gevraagd om aan het Minardi Two Seater programma mee te doen.

Coronel heeft vandaag een ontmoeting gehad met Minardi teamchef Paul Stoddart en Ruud Wildschut van Wilux. In een eerste korte reactie verklaarde Coronel blij verrast te zijn met het aanbod. Nadere details worden na verwachting morgen bekend gemaakt.
Shorty 16v

HUIZEN (ANP) - Tom Coronel heeft een nieuwe kans om in de Formule 1 terecht te komen. De coureur sloot een overeenkomst met Ruud Wildschut, eigenaar van sanitairbedrijf Wilux International BV.

Dat bedrijf heeft zich ingekocht bij Minardi, dat vanaf 3 maart officieel Wilux Minardi F1-team heet. Bij die overeenkomst heeft Wildschut bedongen dat Coronel eerste reserve is en mag rijden als een van de huidige rijders (Baumgartner en Bruni) gedurende het seizoen uitvalt.

Overigens is er nog een kleine kans dat de overeenkomst tussen Minardi en Wilux afketst. Het raceteam heeft ook een principeovereenkomst met een Chinese sponsor. Dat bedrijf heeft de eerste betalingstermijn echter laten verlopen, zodat de weg voor Wilux vrij lijkt.

Goede berichten voor Coronel en de vaderlandse autosportfans. Reactie van Coronel:"Ik ben er wel blij mee, kan ik vijf jaar na dato toch weer in zo'n bak scheuren en het is ook nog eens goed voor onze kartbanen, iedereen blij". Wie weet wat er gebeurt als de Huizer inderdaad tijdens een race in de auto terecht komt. Voor Jos Verstappen is er in dat geval ook weer een stoeltje vrij......... bij SBS Formule 1 zal Coronel toch vervangen moeten worden door een andere deskundige.
Tom
Moderator
Car: MB

Eis sticker persoonlijke sponsor leidde tot 'val van Verstappen'

20 feb - Jos Verstappen zou door 'gedoe over een extra reclamesticker' vorige week vrijdag definitief zijn plaats bij Jordan zijn kwijt geraakt. Dat beweert althans Trust-directeur Michel Perridon in een interview met het Algemeen Dagblad. De Trust baas erkent tevens dat hij degen is geweest die Jordan heeft afgezegd op vrijdag 13 februari.

In feite waren de Nederlander en Jordan eruit, zo staat in de krant te lezen. Volgens Perridon had Verstappen zijn eigen salariseisen omlaag gebracht van 3 miljoen naareen kleine 2 miljoen euro. Afgelopen weekend had er een stoeltje voor Verstappen gemaakt zullen worden, zodat hij deze week zijn debuut met het team had kunnen maken tijdens tests op Imola. Perridon stelt zelfs dat hij dinsdag 10 februari het sponsorbedrag nog iets had verhoogd.

Aldus Perridon kwam er donderdag 12 februari een kink in de kabel toen Huub Rothengatter, de manager van de Nederlandse coureur, een extra reclame-uiting op de Jordan bedong. Een persoonlijke sponsor wilde volgens de TRust-baas ook op de Jordan prijken. Het bedrag, naar verluidt een miljoen dollar, valt toe aan Verstappen, die daarmee via een omweg zijn salaris weer zou kunnen opschroeven tot 3 miljoen dollar. Perridon: ,,En wat het ergste is: dat plekje op de auto ging ten koste van de reclame-uitingen voor mij en Muermans. Ik pas dus een deel van Jos zijn salaris bij, verhoog het sponsorbudget en moet vervolgens een deel van mijn reclamecentimeters inleveren. Dan zeg ik: Huub en ook Jos hebben overvraagd.''

Perridon schrok zo dat hij vrijdag 13 februari na overleg met zijn directeur alle onderhandelingen staakte en zijn sponsorbudget terugtrok. Perridon geeft in het AD ruiterlijk toe dat de onderhandelingen niet de schoonheidsprijs verdienen. Maar ook Eddie Jordan zou daarin zijn aandeel hebben gehad. Perridon: ,,De Ier wilde Verstappen eigenlijk helemaal niet hebben. Jos is niet te oud, maar niet interessant meer voor de betere teams met geld. Eddie wil liever een jongere coureur, die hij kan opleiden en vervolgens voor veel geld kwijt kan aan een ander team.''

Perridon stelt dat ook de beroerde verhouding tussen Eddie Jordan en Huub Rothengatter een rol heeft gespeeld: ,,En Jordan kent Jos. Als Heidfeld een paar keer sneller is - en Nock is snel - dan begint Jos te klagen over de auto. Bovendien vond hij Jos te zwaar. Afslanken jongen, heb ik Jos een paar keer per sms gewaarschuwd.''

Perridon zegt in het Algemeen Dagblad te vrezen dat de kansen op een rentree van Verstappen in de Formule 1 klein zijn: ,,Maar je weet het nooit in de Formule 1. Als er een rijderspositie vrijkomt, valt er met mij te praten, nog steeds. Ik geloof in Jos, daarom wilde ik hem laten bewijzen dat hij in de Formule 1 thuishoort. Maar ik steun hem alleen nog op mijn voorwaarden. Met Rothengatter doe ik geen zaken meer.''

Perridon is tot slot ontstemd over een artikel dat deze week in het tijdschrift RaceReport is verschenen. Daarin wordt alle schuld van mislukte onderhandelingen met Jordan bij Perridon gelegd. ,,Mooi is dat, heb ik tegen Jos gezegd. Dat ik zo bedankt wordt voor de moeite. Iemand de schuld geven die bereid is geweest miljoenen in zijn loopbaan te investeren, dat lijkt me niet correct. Jos zegt van niks te weten, dat hij niets met de inhoud te maken had. Hij zou meteen een bericht op zijn website zetten, waarin hij afstand neemt van de inhoud. Ik zal het wel zien.''
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

michel 16v
Contacteer:

Merijn schreef:Dit waren pas tijden!

KLIK! (let op, ca. 3 MB)
KLIK! (let op, ca. 3 MB)
en ook gevaarlijke tijden
Merijn
Über-Spammer

Dat hoort nu eenmaal bij de sport! (Y)

Tegenwoordig zijn er zelfs al coureurs die Spa-Francorchamps een gevaarlijk circuit vinden. Ga dan een andere baan zoeken, denk ik dan! (N)
Goof

Het vingerwijsschuld-spel gaat nog ff door:

Trust toch sponsor Jordan? 24/02/2004 - 19:58
bron: http://www.f1today.nl

Trust zal volgend seizoen toch het Formule 1 team van Eddie Jordan sponsoren, ondanks dat er geen Nederlander zal rijden. Op dit moment ontkennen beide partijen nog dat er een contract is.

F1Racing.nl vernam via betrouwbare bronnen dat Trust in 2004 op de Jordan staat. Beide partijen hadden al een overeenkomst toen Verstappen nog aan het onderhandelen was, alhoewel Verstappen juist vertelt dat hij al een contract had en dat Trust de boosdoener was. Trust onkent op dit moment echter nog dat zij alleen naar Jordan gaan.

Trust laat weten dat wanneer er iets getekend wordt zij dit zo snel mogelijk laten weten. Ook bij Jordan geeft men geen commentaar. Intussen zijn de bronnen van F1Racing.nl er zeker van dat Trust Jordan in 2004 gaat steunen. In ieder geval is het zeker dat Trust nog steeds aan de Formule 1 denkt.

Jos Verstappen
Ondertussen heeft Verstappen verklaard dat de oorzaak van de breuk met Jordan aan Trust te wijten is. Dat verteld Jos in het Duitse blad Motorsport.

Twee weken geleden werd bekend dat Pantano de tweede rijder bij Jordan werd en daarna brak er een ruzie uit tussen Jos en Trust over wie de schuldige van de breuk is. Jordan en Trust lieten weten dat de salariseisen van Jos te hoog waren.

Volgens Verstappen zit het echter anders in elkaar. Hij verteld dat Trust niet wou dat hij iets verdiende. De sponsor had meer beloofd, maar verminderde daarna hun aanbod en eiste een dat een sticker op de auto werd veranderd.

Door Trust wist Jos niet meer waar hij aan toe was. Hij ging naar Jordan om het contract door te nemen toen Trust met nieuwe eisen op de proppen kwam. Dit is volgens Jos belachelijk. Drie keer zou hij bijna getekend hebben, had hij de controle over de situatie, maar werd dit door Trust teniet gedaan. Dat was het grote probleem.
clio_rally
Contacteer:

Mijn persoonlijk indruk, Jos heeft het zelf verpest... (N)

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Shorty 16v

Christijan Albers voor Minardi in vrijdagtest Australië?
Als we Italiaracing.net mogen geloven, zien we over precies een week tóch een Nederlandse coureur op het circuit in Melbourne. De Italiaanse website meldt dat Christijan Albers voor Minardi zal deelnemen aan de vrijdagtests voorafgaand aan de Grand Prix van Australië. Echter, dan gaat natuurlijk niet voor niets en Italiaracing.net suggereert dan ook dat Trust de kosten voor haar rekening neemt. Op zich is dat niet heel gek gedacht, omdat het computerbedrijf al eerder liet weten in Albers een toekomstig Formule 1-coureur te zien. Wat de gevolgen zijn voor Tom Coronel, die juist door Wilux naar voren werd geschoven als derde coureur, is vooralsnog niet duidelijk.

Tekst: Christiaan W. Lustig
antoine
Car: Renault Clio III RS

http://www.formula1.com/archive/grandpr ... 714/9.html

De eerste qualificatie ronde , die duitser was weer 1.8 sec sneller dan een niet ferrari (N)
Tom
Moderator
Car: MB

:D :worship: :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
André ter Velde

clio_rally schreef:Mijn persoonlijk indruk, Jos heeft het zelf verpest... (N)

Gijs
Zeker als je nu ziet dat de Minardi's sneller dan de Jordans zijn tijdens de training en Jos absoluut niet meer in een Minardi wilde.
Matijs
Contacteer:

fuk de Minardi's, Renault hangt aan de staart van Ferrari! 8) (Y)
antoine
Car: Renault Clio III RS

sorry, startnr 20 en 21 zijn minardi's en staat toch echt wel onder aan
Marcel J.

Tom schreef::D :worship: :D
(Y) :beer:

Matijs schreef:fuk de Minardi's, Renault hangt aan de staart van Ferrari!
Lange staart :wink: maar liever Reno dan die duitsers
Matijs
Contacteer:

2e vrijdag training:

Pos No Driver Team Laps Time

1 1 Michael Schumacher Ferrari 1:24.718

2 2 Rubens Barrichello Ferrari 1:24.826

3 7 Jarno Trulli Renault 1:25.757

4 9 Jenson Button BAR-Honda 1:25.786

5 8 Fernando Alonso Renault 1:25.853

6 4 Ralf Schumacher Williams-BMW 1:25.882

7 3 Juan Pablo Montoya Williams-BMW 1:26.206

8 5 David Coulthard McLaren-Mercedes 1:26.215

9 14 Mark Webber Jaguar-Cosworth 1:26.312

10 6 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:26.579

11 11 Giancarlo Fisichella Sauber-Petronas 1:26.601

12 10 Takuma Sato BAR-Honda 1:26.967

13 12 Felipe Massa Sauber-Petronas 1:26.969

16 16 Cristiano da Matta Toyota 1:27.710

17 15 Christian Klien Jaguar-Cosworth 1:27.724

18 17 Olivier Panis Toyota 1:27.807

19 18 Nick Heidfeld Jordan-Ford 1:27.826

21 20 Gianmaria Bruni Minardi-Cosworth 1:28.991

22 21 Zsolt Baumgartner Minardi-Cosworth 1:29.708

23 19 Giorgio Pantano Jordan-Ford 1:30.061

Tsja, een staart van 1 sec, maar die gasten van Ferrari zitten de zaak te fokken. Schumi is al meerder malen bijna van de baan gevlogen, zo hard is hij aan het pushen...
André ter Velde

ant1 schreef:sorry, startnr 20 en 21 zijn minardi's en staat toch echt wel onder aan
Kijk eens naar de eerste vrijdagtraining.
Matijs
Contacteer:

Ben trouwens benieuwd wat de Saubers gaan doen, want die hebben nu dezelfde motor als Ferrari (niet een ouder model), en konden in de wintertests aardig meekomen.
Merijn
Über-Spammer

Als je goed kijkt zie je dat de Ferrari's nu al een seconde los van de rest van het veld... (N)
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Het AD meldt: Verstappen wil afwachten

Van een onzer verslaggevers
Jos Verstappen heeft de hoofdsponsor van Minardi, Ruud Wildschut van sanitairfabrikant Wilux, gezegd voorlopig even af te wachten hoe de prestaties van de Italiaanse renstal zijn.

Jos Verstappen.

Wildschut zei deze week bij de presentatie van de PS 04/B dat hij zich sterk wil maken voor een terugkeer van de Limburger in de Formule 1.

Gisteren hadden de twee daarover voor het eerst telefonisch contact. Wilux is voor enkele miljoenen euro's hoofdsponsor geworden en heeft een deel van de reclameruimte op de Minardi intussen doorverkocht aan Muermans Vastgoed.

Wildschut: ,,Jos feliciteerde me met het hoofdsponsorschap. Toen zei ik: wil je nou rijden of niet? Jos wil graag, maar wil eerst weten waartoe de auto in staat is. Bovendien kan ik hem natuurlijk zo één-twee-drie geen stoeltje garanderen. Maar volgens mij is daarover met Paul Stoddart te praten.''

Verstappen liet vorig jaar al weten niet meer verder te willen met Minardi, na een moeizaam seizoen.

Ik vindt dat Jos groot gelijk heeft (Y) , en ik denk dat we hem vanaf de eerste Europese Grandprix gaan zien rijden. Jos kijkt de kat uit de boom, en kiest wellicht het best mogelijke team, mits hij de keuze krijgt.

Minardi is sowieso een zekerheidje, daar kan Jos altijd terecht, misschien Jordan nog, maar ook Jaguar en heel misschien Sauber wel!

Afwachten is en blijft het motto voor ons Verstappenfans.

Groeten,

Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Matijs
Contacteer:

Merijn schreef:Als je goed kijkt zie je dat de Ferrari's nu al een seconde los van de rest van het veld... (N)
Nee, dat lees je verkeerd. Nog maar een seconde :wink:
Merijn
Über-Spammer

Laten we hopen dat het vannacht met de kwali wat anders is!!
Marcel J.

Kvind het wel grappig om te zien dat sauber nu eigelijk niet mee kan komen...dit ondanks een auto die volgens vele een door ontwikkelde ferrari van 2003 is. (niet volgens mij) Zie je toch hoe lastig het is om een pakket te hebben dat vooraan kan rijden of eventueel kan winnen. Met allen een motor red je het dus niet...

Deste meer petje af voor reno, als je ziet wat die de afgelopen drie jaar gedaan hebben :worship: Benieuwd of ze toch verder gaan met hun 110 graden motor?!
Merijn
Über-Spammer

Als je de auto's naast elkaar zet (F2003 en Sauber 2004) dan zul je zien dat er maar heel weinig afwijkingen bestaan tussen die 2 auto's. De motor zal deels wel identiek zijn aan die van Ferrari (2003), maar de wielophanging en andere vitale delen hebben ze volgens mij nog steeds zelf moeten ontwikkelen. Wellicht dat het daar aan ligt... :S

En coureurs maken natuurlijk ook het verschil en de hoeveelheid tests.
Merijn
Über-Spammer

MJ schreef:Benieuwd of ze toch verder gaan met hun 110 graden motor?!
Ze zijn dit jaar al gestopt met de 111 graden blokken. Ze tijden nu gewoon met 'conventionele' 90 graden V10 blokken.
Marcel J.

Merijn schreef:Ze zijn dit jaar al gestopt met de 111 graden blokken. Ze tijden nu gewoon met 'conventionele' 90 graden V10 blokken.
Kdacht dat de ontwikkeling van beide motoren naast elkaar door gingen...

Wat betreft dat Sauber->Ferrari verhaal: Kbedoel maar aan te geven hoe snel je in de F1 ernaast zit. En idd de rijders maken ook het verschil, M. Schumacher is toch de beste (cq compleetste) denk ik (sorry voor al de "fans" :wink: )

Anyway khoop dat het een spannend seizoen word (Y) met wat meer in haal acties :@
Gesloten