Megane coupe 16V (remmerij vervangen)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wat maakt dat nou uit... ? :~
RTC = Peekaamonsters ??
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

rtc = 16v only geworden laatste jaren.

Het is niet meer zoals vroeger,dat alle en elke renault welkom was
zeker laatste jaren hou ik mn project topic niet meer bij omdat ik
meer kritiek kreeg dan wat anders.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dan lees je denk ik wat je wil lezen.... :)

Ik heb nooit wat snels gereden (op dat circuitlijk na dan), dus wat zou ik hier dan te zoeken hebben met mijn stinkdiesels?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Haas, hij heeft wel een puntje hoor, met de mogelijkheden die hij had wilde die zijn 1.6 ook wat meer vermogen geven, nou de commentaren die hij daar af en toe op kreeg waren nou niet bepaald opbouwend.

Terwijl het natuurlijk in de basis hetzelfde is als bv een grotere turbo op een of ander andere renault te schroeven, maar dan is het allemaal prachtig terwijl als iemand een 1.6je atmo wilde verbeteren er alleen maar afzeikreacties volgden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

@Luco Klopt helemaal (Y)

na 9 jaar heel veel rij plezier heb ik voorlopig een leuk project
weer op te bouwen.

Uiterlijk zal voorlopig een lage prio hebben,eerst wil ik heb technisch
weer op goed niveau zien te krijgen.

als nr 1 en 2 zijn het de remmerij en ophanging die aangepast gaan worden
van jo neem ik een set 280 brembo schijven over,met ferodo blokken
en de daarbij behorende remklauwen (heb nu 262 schijven)

daarna de ophanging,alle fusee kogels ect.. worden vervangen,mn KW
schroefset gaat er dan weer onder,de veren worden dan meteen
mee vervangen,omdat het 1,6 veren zijn,oo deze manier begin ik
met een frisse ophanging.

in deze zelfde piriode gaat er een kat. verv. onder met een seabring
eindemper (wellicht middendemper vervanger),want op dit moment
schaam ik mn eigen dood voor de eindemper,die is aardig doorgerot.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Luco/Alpine-racer schreef:Haas, hij heeft wel een puntje hoor, met de mogelijkheden die hij had wilde die zijn 1.6 ook wat meer vermogen geven, nou de commentaren die hij daar af en toe op kreeg waren nou niet bepaald opbouwend.

Terwijl het natuurlijk in de basis hetzelfde is als bv een grotere turbo op een of ander andere renault te schroeven, maar dan is het allemaal prachtig terwijl als iemand een 1.6je atmo wilde verbeteren er alleen maar afzeikreacties volgden.
Ik snap je opmerkingen wel en je gevoel ook wel, maar het is toch logisch dat mensen anders reageren op een 1.6 dan op een (bijv) 2.0? Meer snelheid kost meer geld en als je OEM meer snelheid kan krijgen, waarom dan veel geld uitgeven in zelfbedachte manieren?
Wil je het toch doen met je 1.6, prima toch? Verwacht dan alleen niet dat iedereen staat te klappen voor je...maar...laat je je daar door tegenhouden? Hoe raarder het idee, hoe kleiner de doelgroep...das logisch :)
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

dat is het huidige rtc beleid.

Toen de rtc net begon,was dat wel anders
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ah de juiste smiley: :X
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

"huidige rtc beleid" ...

:( :plz:

er is niet eens een beleid ....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

ohh nog beter.. :-(
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Mwoah...als je je laat leiden door de meningen van dat soort mensen (zo is het merendeel hier niet imho), voor wie doe je zo'n project dan? Sowieso toch niet voor anderen? Toen ik 9 jaar geleden begon met een witte R5 1.1 waar ik graag een GTT van wilde maken was er genoeg scepsis....boeien! Mijn project is voor mij, als anderen er ook enthousiast over zijn, super! Zo niet hecht ik daar 0,0 waarde aan. Laat je daardoor niet afleiden...
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Ik heb me ook weinig tot niks aangetrokken van de kritiek,en ging
gewoon door,echter had ik geen zin meer om ook maar iets bij te houden
in mn project topic.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

chris-mc schreef:dat is het huidige rtc beleid.

Toen de rtc net begon,was dat wel anders
Geen id hoe het was maar ik snap het ook wel. Tuurlijk is het leuk een 1.6 sneller te maken maar waar praat je dan over? Een luchtfiltertje, uitlaatlijntje en de eerst volgende stap word alles custom omdat er niks voor te krijgen is.

Veel te duur dus voor wat het oplevert, dan zijn die opmerkingen dat je beter voor een 2.0 kunt sparen idd het beste advies, hoe simpel/bot het ook over komt.

Wat ik wel met je deel: ik hou ook bijna niks meer bij in m'n project topic. Anderen weten het altijd beter of hadden het toch wel anders gedaan.
Dat is fijn maar daar houd ik m'n topic niet voor bij, het is voor andermans leesplezier en inspiratie.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef: Wat ik wel met je deel: ik hou ook bijna niks meer bij in m'n project topic. Anderen weten het altijd beter of hadden het toch wel anders gedaan.
Dat is fijn maar daar houd ik m'n topic niet voor bij, het is voor andermans leesplezier en inspiratie.
Dan zou ik eerst eens in de spiegel kijken, want in andermans topic spui je van alles en nog wat om maar wat te posten en overal het laatste woord te willen hebben en ook alles beter te weten, maar meneer tutuur zijn topic moet schoon blijven, rot op zeg, hoe hypocriet kan je zijn.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik probeer altijd tips te geven en volgens mij heb ik al heel wat mensen kunnen helpen.

Volgens mij hadden wij afgesproken elkaar met rust te laten. Hoe dan ook, word toch eens volwassen. Mag toch wel een keer ;-)
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

de hele preek over vermogens winsten,en de verschillen ertussen ben ik
wel gewent,uit een 1,6 valt minder te behalen dan uit een 2.0

daarin tegen haal je meer uit een v8 van uit een 4 cilinder.

ik wilde het meest halen uit de k7m,dat het niet veel was wist ik,toch was
het motortje leuk vooruit gegaan kwa vermogen en handelen.

nu heb ik een 16v,en ga ik op het gemakje kijken wat ik daarmee kan doen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

chris-mc schreef: nu heb ik een 16v,en ga ik op het gemakje kijken wat ik daarmee kan doen.
Ik ken nog iemand met een NOS setje.
Weet je iig zeker dat je weer genoeg prekers in je topic krijgt :smile:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef:Ik probeer altijd tips te geven en volgens mij heb ik al heel wat mensen kunnen helpen.

Volgens mij hadden wij afgesproken elkaar met rust te laten. Hoe dan ook, word toch eens volwassen. Mag toch wel een keer ;-)
Ow dus jij mag wel in andermans topic de hele boel verstieren, maar in jouw topic moet iedereen zijn mondje houden en zich naar jouw schikken, dan moet jij nodig beginnen over volwassen worden (Y)
Tips te geven, je wilt gewoon altijd het laatste woord, koste wat het kost, maar ga je gang hoor, zijn we gewend.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Doe eens een voorbeeld Luco (Y)

Om wel een beetje on-topic te blijven: ik ben benieuwd wat je van de Megane maakt Chris!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nee hoor jij mag het laatste woord hebben zoals gebruikelijk, ik ga er geen energie meer insteken als je zelf niet eens meer weet wat er bedoelt wordt.
Lees je eigen posts maar eens terug in diverse topics.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

GerryTT schreef:
chris-mc schreef: nu heb ik een 16v,en ga ik op het gemakje kijken wat ik daarmee kan doen.
Ik ken nog iemand met een NOS setje.
Weet je iig zeker dat je weer genoeg prekers in je topic krijgt :smile:
Toch is er zat mee te halen als je het goed doet.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

GerryTT schreef:
chris-mc schreef: nu heb ik een 16v,en ga ik op het gemakje kijken wat ik daarmee kan doen.
Ik ken nog iemand met een NOS setje.
Weet je iig zeker dat je weer genoeg prekers in je topic krijgt :smile:
vind het nog steeds jammer dat dat niet meer is door gegaan,met die
controller had het een leuk systeem geweest,al met al niet veel meer
vermogen,maar om het werkend te krijgen leek me super,totdat ik
ging samen wonen,ik durfde het risico niet te nemen,aangezien ik we
centen niet had om ff een blok te wisselen,mocht het fout gaan.

nos set is ergens dit jaar verkocht.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
GerryTT schreef:
chris-mc schreef: nu heb ik een 16v,en ga ik op het gemakje kijken wat ik daarmee kan doen.
Ik ken nog iemand met een NOS setje.
Weet je iig zeker dat je weer genoeg prekers in je topic krijgt :smile:
Toch is er zat mee te halen als je het goed doet.
wordt vaak gebruikt om grotere turbos op gang te krijgen
na een paar jaar uitzoeken kwam ik er achter dat in meeste gevallen
men geen fast en furious taferelen had met knoppen aan het stuur.
maar werd alles aangestuurd dmv een controller
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Chris, een videotje over NOS: http://www.youtube.com/watch?v=RerSZLacmF4
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Die zijn zo slim geweest om een controller te gebruiken.

topgear heeft er ook mee gespeeld,dan met een jaguar.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

chris-mc schreef:Die zijn zo slim geweest om een controller te gebruiken.
Je al toch op een of andere manier meer brandstof naar binnen moeten werken. Of via een extra setje injectoren met losse controller of een hele andere ECU gebruiken en dan maar hopen dat je injectoren groot genoeg zijn.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

ligt het aan mij of liggen tutuur en luco elkaar niet zo?.
ik vind tutuur een stoere gast, die probeert tenminste nog eens iets!!

ben benieuwd wat je van je 16v gaat maken hoor.. och standaard lopen ze al erg mooi vind ik!!! (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

niet teveel van aantrekken Hein!
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

ik had ook een totaal ander beeld van hoe een 16v zou rijden
en reargeren,die kop revisie is een leuke meevaller,met 134pk en
181Nm op de wielen heb ik een leuke basis,ben wel benieuwt wat
het gaat doen met kat vervanger en sport eindemper,ik kijk ff
hoe de herrie is,anders gaat de middendemper er ook van tussen
die seabring demper heeft wel een flinke demper.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

lekker debiele opmerkingen weer. Chris heeft de zoveel mogelijk delen van de 8v afgehaald die hij gaat gebruiken op de 16v. Hij heeft geen stallingsruimte of sleutelruimte waardoor alles voor zen deur diend te gebeuren, dus moet dat gezeur nu echt ?

....

alsof er hier iemand is die geld ging geven aan een 8v met kapotte koppakking met 2ton op de teller en nog wat her en der mankementen. RTC styled moet alles gratis zijn of het deugd toch niet.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

the reaper schreef:
ik vind tutuur een stoere gast, die probeert tenminste nog eens iets!!
zoals ? Het warm water bestaat al een aantal jaren hoor.

Ik weet niet of het een voordeel is om op buitenlandse sites wat te gaan lezen, copy/paste en dat te gebruiken als zijnde eigen kennis ? Vroeg of laat ga je daar mee op je bek.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gaan we weer :~

Wanneer gaan jullie nou eens volwassen worden? Kinderen in een oud lichaam.
Triest, meer woorden heb ik er niet voor :lol:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Waar is de 'vind ik leuk' knop? :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-jo- schreef:lekker debiele opmerkingen weer. Chris heeft de zoveel mogelijk delen van de 8v afgehaald die hij gaat gebruiken op de 16v. Hij heeft geen stallingsruimte of sleutelruimte waardoor alles voor zen deur diend te gebeuren, dus moet dat gezeur nu echt ?

....

alsof er hier iemand is die geld ging geven aan een 8v met kapotte koppakking met 2ton op de teller en nog wat her en der mankementen. RTC styled moet alles gratis zijn of het deugd toch niet.
Op een of andere manier had ik deze reactie verwacht...

Er worden een paar doodnormale vragen gesteld, waar geen antwoord op wordt gegeven.
In plaats daarvan komen een paar oude koeien met het bijbehorende sentiment omhoog waar toch niemand op zit te wachten?
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

On topic please :@

Chris heb je wat foto's van je project lijkt me leuk om te zien :smile:
Plaats reactie