ACT: Clio16V
Vanavond wezen kijken naar die gele 16v.
Motor loopt enorm onregelmatig stationair, kan natuurlijk komen door het aangepaste blok. Vermogen viel me tegen, na stukje rijden blijft het toerental ook steken rond de 1500 toeren. Oliedrukmeter gaf nogal lage druk aan, maar kan ook aan de meter zelf liggen natuurlijk.
Motor lijkt ook te happen naar lucht of brandstof. Is ook 2x uitgevallen tijdens de proefrit. Tevens bonkt er iets enorm als je wat harder door de bocht gaat.
Buitenkant zag er verder goed uit, afgezien van schadeplekje op de motorkap kon ik niets ontdekken, maar was helaas ook al donker. Achterschermen iig geen roest.
Al met al besloten deze te laten staan, heb iets anders gevonden...
Motor loopt enorm onregelmatig stationair, kan natuurlijk komen door het aangepaste blok. Vermogen viel me tegen, na stukje rijden blijft het toerental ook steken rond de 1500 toeren. Oliedrukmeter gaf nogal lage druk aan, maar kan ook aan de meter zelf liggen natuurlijk.
Motor lijkt ook te happen naar lucht of brandstof. Is ook 2x uitgevallen tijdens de proefrit. Tevens bonkt er iets enorm als je wat harder door de bocht gaat.
Buitenkant zag er verder goed uit, afgezien van schadeplekje op de motorkap kon ik niets ontdekken, maar was helaas ook al donker. Achterschermen iig geen roest.
Al met al besloten deze te laten staan, heb iets anders gevonden...
Je bedoelt het hondenbot onderin? Moet je eens bij Reichard kijken.
En dan heb je nog de 19-16v extra motorsteun, ik heb ze er beide inzitten en dat scheelt toch een hoop, vooral als je dol bent op een vibrerend dashboard
Nu alleen de oliegevulde bovenpop nog eens goed beloeren, die heeft ook wel veel ruimte naar mijn idee.
Zoek maar eens op hondenbot of extra baksteun.
En dan heb je nog de 19-16v extra motorsteun, ik heb ze er beide inzitten en dat scheelt toch een hoop, vooral als je dol bent op een vibrerend dashboard

Nu alleen de oliegevulde bovenpop nog eens goed beloeren, die heeft ook wel veel ruimte naar mijn idee.
Zoek maar eens op hondenbot of extra baksteun.
ik denk dat een 3e bak steun van een 19 16v meer effect heeft dan een groep n hondenbot.
Bwah dat hondenbot scheelt een hele hoop in pook beweging bij gas geven en lossen. Die extra baksteun houd de motor meer zijdelings in bedwang. Als ik em hard de bocht ingooide hoorde ik em bij de bovenste motorsteun nog wel eens op de begrenzer lopen wat je goed kon horen 
Ik vond die extra steun trouwens nog best wat werk, die praat van ff opkrikken en monteren is het iig niet
Dus tis even de vraag welke beweging van de motor beperkt moet worden.
Je kan ook die K-tec PU steun nemen van 60 euro bij Reichard.
Of je originele bot eruit halen, rubber eruit proberen te persen, 90 graden draaien en weer terugpersen + de hele steun volkitten met ruitenkit oid.
Dat scheelt ook zeker weten, vooral die 90 graden draaien.

Ik vond die extra steun trouwens nog best wat werk, die praat van ff opkrikken en monteren is het iig niet

Dus tis even de vraag welke beweging van de motor beperkt moet worden.
Je kan ook die K-tec PU steun nemen van 60 euro bij Reichard.
Of je originele bot eruit halen, rubber eruit proberen te persen, 90 graden draaien en weer terugpersen + de hele steun volkitten met ruitenkit oid.
Dat scheelt ook zeker weten, vooral die 90 graden draaien.
-
- Car: Renault Clio III RS
Je kan er ook zo goed bij..Steven schreef:
Ik vond die extra steun trouwens nog best wat werk, die praat van ff opkrikken en monteren is het iig niet![]()

is het niet makkelijker als je de de bak iets opkrikt. In het ergste geval de bovenste bak steun los halen?
Dacht dat jij ooit eens riep dat het o-zo-makkelijk was? Nu val je toch door de mand Geert 
Je moet die bovenste baksteun wel losmaken, je moet de motor toch wel een cm of 4-5 opkrikken wil je die lange draadeinden ertussen krijgen.
Dan heb ik bij m'n JC5 nog een beugel over de bovenste motorsteun lopen die ook achter 1 van die bouten zat, die moet je flink bijslijpen.
De bovenste rand van de beugel voor de extra steun moest ik ook modificeren, omdat ie anders als mes dient voor de koelslang die aan het pompje zit.
Ook de stuurbekrachtigiginsleiding moet je ontdoen van 1 bevestigingspunt en wat bijbuigen om om die steun te kunnen.
Was er toch wel een uurtje of 3 mee bezig, vooral omdat er ook weer vanalles afbrak

Je moet die bovenste baksteun wel losmaken, je moet de motor toch wel een cm of 4-5 opkrikken wil je die lange draadeinden ertussen krijgen.
Dan heb ik bij m'n JC5 nog een beugel over de bovenste motorsteun lopen die ook achter 1 van die bouten zat, die moet je flink bijslijpen.
De bovenste rand van de beugel voor de extra steun moest ik ook modificeren, omdat ie anders als mes dient voor de koelslang die aan het pompje zit.
Ook de stuurbekrachtigiginsleiding moet je ontdoen van 1 bevestigingspunt en wat bijbuigen om om die steun te kunnen.
Was er toch wel een uurtje of 3 mee bezig, vooral omdat er ook weer vanalles afbrak

-
volgens mij heeft geert het niet zelf gedaan, en was het al zo oidSteven schreef:Dacht dat jij ooit eens riep dat het o-zo-makkelijk was? Nu val je toch door de mand Geert

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
op de rally clio was het een eitje, maar dat was met het subframe naar beneden.....
- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Ik moet die steun hebben tegen het kantelen, die rubbers zijn uitglebbert en 90graden draaien heb ik wel aan gedacht maar doe het liever in 1x goed nu aangezien de motorsteun wat meer moet verdragen omdat de clio zo stug is.
Jij bedoeld deze toch steven?
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2518
Die krijg je ook bij reichard scheelt wel weer 90euro tov een GrN steun.
Deze maar eerst eens bestellen zal zeker te merken zijn lijkt me

-
- Über-Spammer
Je kunt ook zelf iets van Nylon/teflon afdraaien en dat erin persen. Denk wel dat zoiets in een keer erg stug word 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Dit zijn alleen de bussen, dus niet de complete steun.Daan2D schreef:Ik moet die steun hebben tegen het kantelen, die rubbers zijn uitglebbert en 90graden draaien heb ik wel aan gedacht maar doe het liever in 1x goed nu aangezien de motorsteun wat meer moet verdragen omdat de clio zo stug is.
Project: GTT Blue Sport
-
Heb er nog 1 liggen met nylon bus erin.Jean-Paul-S schreef:Je kunt ook zelf iets van Nylon/teflon afdraaien en dat erin persen. Denk wel dat zoiets in een keer erg stug word
Oit gemonteerd gehad, 5 km lang.
Voor daily wordt je hartstikke gek, te veel trillingen
-
- Über-Spammer
Geloof ik graag, wel makkelijk en goedkoop
Heb zelf gewoon de groep N steun gekocht, en die was volgens mij niet eens zo gek duur.
Als er een paar man interesse hebben kan ik wellicht iets regelen

Als er een paar man interesse hebben kan ik wellicht iets regelen

group N steun groupby???
ik doe mee.
ik doe mee.
-
- Über-Spammer
Ik ga morgen eens kijken wat voor prijs die dingen hadden
Ben zowieso even bij de dealer op bezoek 

-
- Über-Spammer
Morgen 
-
- Über-Spammer
heb de factuur niet hier liggen, de steunen welTim_Coupe schreef:Ja hehe dat had ik gelezen, misschien dat er elders op het forum nog een helder licht zat

Moet dat van een fabriekskooi zijn of maakt het niet zoveel uit? Ik heb in mijn Clio 16V ook een kooi zitten maar geen standaard fabriekskooi.
Als je iets na wil maken/laten maken zou ik eens zoeken naar een plaatje van een Devil of Wiechers kooi zoeken. Al komen de meeste fabrieksontwerpen wel redelijk op hetzelfde neer.
Als je iets na wil maken/laten maken zou ik eens zoeken naar een plaatje van een Devil of Wiechers kooi zoeken. Al komen de meeste fabrieksontwerpen wel redelijk op hetzelfde neer.
-
- Über-Spammer
Hij kost minder dan ik dacht, was in de war met de steun voor de clio 2 rs.Daan2D schreef:Complete bot bij reichard kost 142 ex verzendkosten![]()
Ik wacht ff dat van JP af morgen
De groep N steun kan ik leveren aan 85 euro per stuk ex eventuele verzendkosten, of afhalen in Landgraaf.
Het is eigenlijk precies dezelfde steun als jullie nu hebben, maar dan volledig gevuld met rubber waardoor hij dus stijver is. Dit is een netto prijs en niet zoals de oliekoelers dat er per deelnemer 1% korting afgaat.
Interesse:
-
-
-
-
Wanneer er een paar man bijelkaar zijn plaats ik de bestelling.
-
- Über-Spammer
Hij kost minder dan ik dacht, was in de war met de steun voor de clio 2 rs.
De groep N steun kan ik leveren aan 85 euro per stuk ex eventuele verzendkosten, of afhalen in Landgraaf.
Het is eigenlijk precies dezelfde steun als jullie nu hebben, maar dan volledig gevuld met rubber waardoor hij dus stijver is. Dit is een netto prijs en niet zoals de oliekoelers dat er per deelnemer 1% korting afgaat.
Interesse:
- Daan2D
-
-
-
Interesse:
- Daan2D
-
-
-