Ferdy's Laguna II: Renault af !

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

|:



Je bedoelt dat de kinderziektes er nu uit zijn, en alles door hoogwaardiger onderdelen vervangen is? :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Duupke (Ronald) schreef:Ferdy, je moet je onderhoudsinterval ff resetten. :p

Maar 2 ton, en still going strong. (Y)
klopt inderdaad :P

hoe flikt men dat ? :)
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

- Contact aan
- Met de knop op de hendel van de ruitenwisserbediening de boordcomputer naar de 'overgebleven afstand tot de volgende verversing van de motorolie' drukken.
- De nulstel knop van de dagteller ingedrukt houden (zo'n 5 seconden). De nieuwe waarde verschijnt in beeld en knippert 4 keer. Laat dan de nulstel knop los, en de nieuwe waarde staat in het geheugen...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nu lijk je net zo'n turk man, jeeezzz tis maar waar je zin in hebt :lol:

Heeft nix met Thijs z'n herrie te maken overigens :p
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

tja, het was dit...of de bestickering van de lokale shoarmaboer :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja wat krijg je nu van Thijs dan? Gratis shoarma is ooknie gek (Y)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

thijs zorgt voor het koeienvlees op de bbq !!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Oja wanneer is het grote kampvuurfeest nou? Ik ben ook uitgenodigd om m'n kon.. eh kop te laten zien geloof ik :D
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

ik weet wel dat er vanavond pallets de fik in gaan !

maar die uitnodiging voor het "echte" feest komt vast nog wel !

we houden kont-akt/contact ! (Y)
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

kont eehh komt zeker

@ferdy: dikke respect kerel!! :bang:
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Al een tijdje loop ik met de gedachte om de Laguna de deur uit te doen.
We hebben nog een Opel Zafira voor de deur staan voor 7 personen, daar kan het hele gezin dus is !
Mijn Laguna wordt momenteel bijna alleen gebruikt voor woon-werkverkeer.
Waar ik eerst 30K per jaar deed, kom ik nu op 15K uit.
Ik zou graag wat besparen op de (maandelijkse ) kosten die ik maak met mijn auto

Een aantal overwegingen:
- van LPG weer naar benzine
- oldtimer op LPG kopen ?
- kleinere wagen op LPG kopen

Ik denk dat ik het goedkoopste uit ben als ik op LPG blijft rijden. Aan de pomp blijft het lekker goedkoop en het rijdt prima.
Ik ben nog steeds gecharmeerd van een Clio II of een Megane Coupe en ik zag deze bij me in de buurt staan:
http://link.marktplaats.nl/311522452

Ik vraag me alleen af of die motoren het ook goed houden op gas.
Mijn Laguna rijd ik al 30K bijna probleemloos mee. Die betrouwbaarheid zie ik graag terug in mijn volgende auto.

Wie heeft er tips om me uit de brand te helpen ?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zover ik wee zijn dat dezelfde blokken als in een Megane 1.6e die je vaak in LPG-uitvoering ziet staan.

Blokken zijn wel aardig LPG-proof. Gewoon het reguliere onderhoud.
Al staat mij ook iets bij van cilinderkoprevisie ivm klepzittingen bij zo'n 2 ton op de teller...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Dat laatste kan kloppen, dat heb ik al meer gehoord.
Bij mijn Laguna is dat al gedaan net voordat ik hem kocht. Rekeningen hiervan heb ik gezien.
Weer een pluspunt voor mn Lag...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

een andere auto kopen kost bijna altijd geld. Dus in die zin is blijven rijden vaak zo'n slecht idee nog niet. Wil je echt goedkoper rijden dan is een oldtimer denk ik wel een leuk idee. Eentje op LPG of Diesel kan wel eens een leuke deal zijn. Enkel zijn de reno's van die tijd omgetoverd tot stukjes roest dus is de kans groot dat je bij een benz ofzo uitkomt :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Er zitten in elk geval wel al leuke velgen onder, jammer dat het 5 deurs is.

Ik zou zelf de voorkeur geven aan Vialle LPi, weet niet wat hier inzit, maar daar hebben de motoren het minste van te lijden (wordt vloeibaar ingespoten, dus heeft koelende werking, en geen vermogensverlies t.o.v. benzine, zoals bij een conventioneel systeem).

Onze vorige laguna rijdt nog steeds rond op de vialle installatie, 320k achter de kiezen zonder koprevisie of andere reparaties aan de motor. Is wel een andere motor (f4p), maar de K motoren doen het ook goed op gas.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

heb nog wel een belastingvrije lupo 3l voor je ;)

(0)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Hoe zou een Benz op LPG zich houden ?
En prijzig qua onderhoud ?

Heeft iemand daar een idee over of ervaring mee ? :(
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

http://link.marktplaats.nl/302099158
Hoppatee, gas erop en gaan. Maat van me heeft al verschillende oude Mercedessen gehad met lpg en nooit problemen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik zou persoonlijk liever een oldtimer benz op diesel rijden (als je er wat km's mee wilt maken) maar er zijn er vrij veel op benzine/lpg. Vraag eens wat rond op een benz forum. Er zijn er iig veel van dus in die zin zal het best een tijd heel blijven (zelfs de 8 cilinders zie je regelmatig netjes op LPG lopen).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Ik rijd dus maar weinig kilometers meer per jaar.
Een diesel zou ook goed kunnen natuurlijk, het is toch belastingvrij :D

Op een Benz forum wat navragen is inderdaad wat makkelijker dan hier natuurlijk.
Ik zal eens op zoek gaan.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Willem-Jan schreef:http://link.marktplaats.nl/302099158
Hoppatee, gas erop en gaan. Maat van me heeft al verschillende oude Mercedessen gehad met lpg en nooit problemen.
zo'n sec is natuurlijk wel uber fout :lol: . Van de W126 Sklasse (waar de sec dus de coupe van is) vind ik de sedan ook wel netjes. Echt een dikke bak om te rijden! de eerdere W124's worden ook belastingvrij. Volgens velen toch wel een van de beste (zo niet de beste) benz ooit gemaakt op zeer grote schaal. Blij het eeuwig zonde vinden dat de rest niet meer belastingvrij wordt. Echt een schijtregel (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

@ Ferry. http://www.mercedesforum.nl Leuk forum met best een hoop kennis. Zit er ook regelmatig :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ferdy schreef:Hoe zou een Benz op LPG zich houden ?
En prijzig qua onderhoud ?

Heeft iemand daar een idee over of ervaring mee ? :(
Onderhoud is makkelijk aan een 190. Alles is after market te verkrijgen voor een cheapo prijs kwa onderdelen.
Neem wel de 2.0 of liever de 2.3. (heel lekker rijden is de 6 cilinder, maar die is bijna niet te krijgen....)
Niet de 1.8, deze heeft te weinig vermogen... als je op LPG gaat rijden.
Nadeel is wel dat je om de +/- 120.000 km je klepzittingen mag gaan vervangen en je kleppen... deze vreten namelijk in (toen i.i.g. wel met G3 installatie uit Zevenaar, ben ff de naam kwijt).
Af en toe filtertjes vervangen van je verdamper en gaan. Een nadeel is de grote tank in je toch al niet te grote kofferbak.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Vriend van me heeft ook zo'n ouwe taxi op gas, en inderdaad elke 100k kun je kleppen + klepzittingen vervangen. Zacht als boter blijkbaar, hij heeft wel de 6 cilinder. Verdere problemen, automaat die niet wist wat ie wil, was iets stuk aan, weet niet meer wat. Lulligste probleem wat die had was een totaal afgesleten nok van de nokkenas omdat er een oliekanaal verstopt was. (terwijl de olie+filter toch netjes regelmatig ververst werdt met goede olie).
Bleek er iets in de oliepomp afgebroken te zijn. Zou het niet doen in elk geval :p maar mischien was het een maandag morgen editie :wink:
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Tom schreef:@ Ferdy. http://www.mercedesforum.nl Leuk forum met best een hoop kennis. Zit er ook regelmatig :smile:
Thanks ! Ik ga er even rondneuzen
Maarten-Jan schreef:Vriend van me heeft ook zo'n ouwe taxi op gas, en inderdaad elke 100k kun je kleppen + klepzittingen vervangen. Zacht als boter blijkbaar, hij heeft wel de 6 cilinder. Verdere problemen, automaat die niet wist wat ie wil, was iets stuk aan, weet niet meer wat. Lulligste probleem wat die had was een totaal afgesleten nok van de nokkenas omdat er een oliekanaal verstopt was. (terwijl de olie+filter toch netjes regelmatig ververst werdt met goede olie).
Bleek er iets in de oliepomp afgebroken te zijn. Zou het niet doen in elk geval :p maar mischien was het een maandag morgen editie :wink:
Hmm, klinkt niet erg hoopvol inderdaad :S
En wat kost dat zoal, kleppen en klepzittingen vervangen ?

Ik ben vanmiddag even naar die Clio II gaan kijken, er stond al een andere geinteresseerde bij toen ik aan kwam rijden.
Ding zag er wel netjes uit, AB werkte niet meer bij beide sleutels, velgen waren voor flink langs een stoeprand gegaan.
Gereden heb ik er niet mee, dat ging die andere persoon al doen.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Neem aan dat de diesel wel goed is, aangezien half taxi rijdend Nederland daar nog steeds in rond rijdt :lol:
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

ik wil alleen absoluut GEEN 190D :P
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Heel apart :p

0-100 in kalenderjaren :lol:
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Nee man, das ook niks...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ferdy schreef:ik wil alleen absoluut GEEN 190D :P
Neem dan de 190 2.5D

:wink:

Of nog beter. Lepel er meteen een 2.5TD van een W124 in. :worship:
(een 300TD past namelijk net niet denk ik :p )

Maar wat M-J zegt. Cilinderkop is op LPG de grootste kostenpost als deze gedaan moet worden.
En neem een handbak. Die automaten zijn echt traag... neg erger als een Smart :lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

nee man, 190 vind ik niks...

dan eerder dit :)
http://link.marktplaats.nl/312396385
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat bont op de stoelen maakt 'm af. :lol:

Maar ja, het heeft wel iets ja.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Arco Straver schreef:
Ferdy schreef:ik wil alleen absoluut GEEN 190D :P
Neem dan de 190 2.5D

:wink:

Of nog beter. Lepel er meteen een 2.5TD van een W124 in. :worship:
(een 300TD past namelijk net niet denk ik :p )

Maar wat M-J zegt. Cilinderkop is op LPG de grootste kostenpost als deze gedaan moet worden.
En neem een handbak. Die automaten zijn echt traag... neg erger als een Smart :lol:

2.5D wil je ook niet rijden, dat zuipt net zo goed 1:10.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

prachtig !
http://link.marktplaats.nl/306545873

maar goed...
Plaats reactie