nee, er werd geroepen dat wilwood troep is en dat rs remmen beter zijnRiël Notermans schreef:Ja nu snap ik het niet
Maar om een lang verhaal kort te maken: dat setje wilwoods van luco doet zijn werk perfect , dat is nu wel bewezen.
DE stelling is dat een setje RS remmen in luco's setup ook toereikend zouden zijn.
[Grotere Remmen]
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jaaa ik ga me er ook even in mengen.... 
Op zich heeft Luco ergens wel een punt, ware het niet dat het alleen gelijkmatiger drukt, gelijkmatiger slijt en ietsiepietsie beter doseerbaar is, maar das meer afhankelijk van het type&vorm van het remblok.
Die Wilwoods zijn nogal enorm op een 5, das zeker, maar bijv. de fotos waarbij je een remzuiger door je blok heen aan het duwen bent, terwijl er op de andere kant toch nog wel iets aan vlees zat, kan ook best zijn omdat 1 remklauw toch zo heet was dattie bleef hangen. 1mm remvoering op een remblok kan nog genoeg zijn voor een paar rondes, terwijl als 1 kant daarbij zo warm wordt dat z'n warmte niet wegwil kan die klauw wel eens blijven hangen.
Je hebt zoiets al eens gehad en verder met nieuwe blokken (betere warmte verdeling/afvoering) valt het wel weer mee, ook omdat de remmenset nog redelijk overbemeten is voor de 5. Maar op een clio kan het al veel vervelender worden en kep bij Bart ook wel es een BMW zien staan die warmteafvoerproblemen had
Ik wil het wel eens zien, die 5 vs. de Clio en dan zou je voor de eerlijkheid dat sper er even uit moeten trekken.
Inside@Bart, biertje?

Op zich heeft Luco ergens wel een punt, ware het niet dat het alleen gelijkmatiger drukt, gelijkmatiger slijt en ietsiepietsie beter doseerbaar is, maar das meer afhankelijk van het type&vorm van het remblok.
Die Wilwoods zijn nogal enorm op een 5, das zeker, maar bijv. de fotos waarbij je een remzuiger door je blok heen aan het duwen bent, terwijl er op de andere kant toch nog wel iets aan vlees zat, kan ook best zijn omdat 1 remklauw toch zo heet was dattie bleef hangen. 1mm remvoering op een remblok kan nog genoeg zijn voor een paar rondes, terwijl als 1 kant daarbij zo warm wordt dat z'n warmte niet wegwil kan die klauw wel eens blijven hangen.
Je hebt zoiets al eens gehad en verder met nieuwe blokken (betere warmte verdeling/afvoering) valt het wel weer mee, ook omdat de remmenset nog redelijk overbemeten is voor de 5. Maar op een clio kan het al veel vervelender worden en kep bij Bart ook wel es een BMW zien staan die warmteafvoerproblemen had

Ik wil het wel eens zien, die 5 vs. de Clio en dan zou je voor de eerlijkheid dat sper er even uit moeten trekken.
Inside@Bart, biertje?

Ik ga bewust de discussie niet aan omdat ik niet de circuit-ervaring heb zoals Luco en bart die hebben. Wat ik wel weet is dat we nog steeds de vergelijking maken tussen een circuitwagen en een straatwagen. Nogmaals,een vergelijking die niet opgaat.
de richtlijnen en verschillen:
-gewicht
-vermogen
-set up van de ophanging
-stijfheid van de wagen
-aerodynamica
1. een straatwagen; zwaarder, minder vermogen. Remt geen bochten aan zoals op een circuit of in een batlle. Heeft over het algemeen ook niet de stijfheid van een circuitwagen, dat is ook nog niet ter sprake gekomen.
2 de circuitwagen; licht, veel vermogen. Wordt de bocht ingegooid. Heeft een hogere remcapaciteit nodig dan een straatwagen. Meestal zo stijf mogelijk gemaakt, andere ophanging dan een straatwagen.
Toch vind ik het fijn om de verschillende meningen te kunnen lezen, al dan niet opgemaakt uit eigen ervaring of van horen zeggen. Als sommigen dit een waardeloze discussie vinden moet er maar een slot opgegooid worden.
de richtlijnen en verschillen:
-gewicht
-vermogen
-set up van de ophanging
-stijfheid van de wagen
-aerodynamica
1. een straatwagen; zwaarder, minder vermogen. Remt geen bochten aan zoals op een circuit of in een batlle. Heeft over het algemeen ook niet de stijfheid van een circuitwagen, dat is ook nog niet ter sprake gekomen.
2 de circuitwagen; licht, veel vermogen. Wordt de bocht ingegooid. Heeft een hogere remcapaciteit nodig dan een straatwagen. Meestal zo stijf mogelijk gemaakt, andere ophanging dan een straatwagen.
Toch vind ik het fijn om de verschillende meningen te kunnen lezen, al dan niet opgemaakt uit eigen ervaring of van horen zeggen. Als sommigen dit een waardeloze discussie vinden moet er maar een slot opgegooid worden.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
was mijn eigen schuld, van die zuiger er doorheenSteven schreef:Jaaa ik ga me er ook even in mengen....
Inside@Bart, biertje?

te lang doorgereden
overbeneten valt wel mee, zijn relatief kleine klauwen vind ik
een bmw weegt al gauw een 300 kilo meer en kom je met de kleine 4 pots niet meer weg
dan moet je al gauw naar de 6 pots
ik ga de uitdaging wel aan hoor
alleen de sper eruittrekken gaat niet

ik ben wel benieuwd naar de tijden van bart op zandvoort en assen

Je verdraaid de feiten.Luco/Alpine-racer schreef:nee, er werd geroepen dat wilwood troep is en dat rs remmen beter zijnRiël Notermans schreef:Ja nu snap ik het niet
Maar om een lang verhaal kort te maken: dat setje wilwoods van luco doet zijn werk perfect , dat is nu wel bewezen.
DE stelling is dat een setje RS remmen in luco's setup ook toereikend zouden zijn.
Ik heb gezegd dat RS remmen niet onderdoen aan wilwood. Dat RS remmen beter zijn heb je mij zeker niet horen zeggen. Ik ken echt wel de voordelen van alu meerpots klauwen. Het ging enkel even om het feit dat aan het einde van de rit de verschillen op deze auto's zeer minimaal zijn, en dat je dus geld kan besparen op dit gebied.
Wat betreft mijn rondetijden. Die zitten ongeveer 2 a 3 seconde boven die van jou. Uiteraard zit ik ook niet stil, dus wieweet is het volgend jaar weer wat minder

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nou nog even een qoutje danBart V schreef:Jullie praten langs elkaar heen![]()
RS klauwen op de adapter voor een standaard klauw? Dat gaat dus niet passen.
@luco. No offence, maar wilwood is goedkope meuk. Wil je dan toch graag van je geld af, ga dan voor AP, of brembo.
En wat betreft de adapters, die kan je gewoon maken, geen probeem.
maar goed het gaat over grotere remmen en er zijn genoeg mogelijkheden
voor diegene die net iets meer willen dan een standaard rs klauw met bijbehorende schijf, wil ik de wilwood wel uitrekenen wat dat gaat kosten
je krijgt dan
adapters
dikkere schijf dan van een rs (lancia delta achijven, geboord en gegroefd)van brembo
4 pots wilwood klauwen van alu
ferrodo ds 2500
zodra ik de kosten weet horen diegene die een pm hebben gestuurd dat
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
neem wilwoodjesBart V schreef:Je verdraaid de feiten.Luco/Alpine-racer schreef:nee, er werd geroepen dat wilwood troep is en dat rs remmen beter zijnRiël Notermans schreef:Ja nu snap ik het niet
Ik heb gezegd dat RS remmen niet onderdoen aan wilwood. Dat RS remmen beter zijn heb je mij zeker niet horen zeggen. Ik ken echt wel de voordelen van alu meerpots klauwen. Het ging enkel even om het feit dat aan het einde van de rit de verschillen op deze auto's zeer minimaal zijn, en dat je dus geld kan besparen op dit gebied.
Wat betreft mijn rondetijden. Die zitten ongeveer 2 a 3 seconde boven die van jou. Uiteraard zit ik ook niet stil, dus wieweet is het volgend jaar weer wat minder
scheelt een halve seconde op een rondje, minimaal

Zal ik mijn mening ook nog even geven? 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
altijd markmark 5t schreef:Zal ik mijn mening ook nog even geven?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
diegen die interesse hadden in de wilwood set
volgende week weet ik meer
maar heb per ongeluk mijn inbox geleegd

volgende week weet ik meer
maar heb per ongeluk mijn inbox geleegd

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nou hier de prijzen van een remmensetupgrade zoals ik die kan leveren
setje 4 pots lichtgewicht wilwood remklauwen 330 euro
setje verloopmontage stukken voor de klauwen 135 euro
setje remblokken ferodo 2500 voor de wilwood klauwen 110 euro
set schijven , geput en gegroefd 280 x 20 mm 300 euro
eventueel setje stalen remleidingen die zijn 50 euro
totaal komt de set dus inclusief btw en exclusief korting op 925 euro
ik kan nu de setjes gaan leveren voor 800 euro inclusief btw per set
als er meer dan 5 setjes geleverd moeten worden kan ik nogmaals over wat extra korting gaan praten
enige wat ik ben vergeten is 2 bouten om de verloopstukken vast te zetten
diegene die interesse hebben kunnen een pm sturen
setje 4 pots lichtgewicht wilwood remklauwen 330 euro
setje verloopmontage stukken voor de klauwen 135 euro
setje remblokken ferodo 2500 voor de wilwood klauwen 110 euro
set schijven , geput en gegroefd 280 x 20 mm 300 euro
eventueel setje stalen remleidingen die zijn 50 euro
totaal komt de set dus inclusief btw en exclusief korting op 925 euro
ik kan nu de setjes gaan leveren voor 800 euro inclusief btw per set
als er meer dan 5 setjes geleverd moeten worden kan ik nogmaals over wat extra korting gaan praten
enige wat ik ben vergeten is 2 bouten om de verloopstukken vast te zetten
diegene die interesse hebben kunnen een pm sturen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dat zou ik ff op moeten meten
ff opgemeten
4 zuigers van +/- 36 mm diameter
ff opgemeten
4 zuigers van +/- 36 mm diameter
Hehe dan is het remdrukoppervlak van de RS-klauw 12,5% groter 
54 vs. 2x36mm --> 2290 vs. 2035 mm^2
Moet wel zeggen dat die Wilwood prijs redelijk scherp is, al blijft het gewoon overkill voor op straat. Vergeet ook niet dat een grotere diameter remschijf ook nog iets aan performance wegneemt. Ik kon het iig goed merken dat ik van 240 naar 285 ging.

54 vs. 2x36mm --> 2290 vs. 2035 mm^2
Moet wel zeggen dat die Wilwood prijs redelijk scherp is, al blijft het gewoon overkill voor op straat. Vergeet ook niet dat een grotere diameter remschijf ook nog iets aan performance wegneemt. Ik kon het iig goed merken dat ik van 240 naar 285 ging.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
rs 27 27 2,14 1560,06
wilwood 2 18 18 2,14 1386,72
wilwood 2 18 18 2,14 1386,72
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
haha steven is r X r X pi
pi had ik dus verkeerd, 1 te weinig whehe
veel te lang geleden op school gehad
maar vraag me af hoe groot de blokken zijn bij een rs
dat speelt ook mee
en de drukverdeling op de blokken
maar goed die discussie hebben we al gehad
en wat is overkill, beter te goede remmen dan waardeloze remmen
pi had ik dus verkeerd, 1 te weinig whehe
veel te lang geleden op school gehad

maar vraag me af hoe groot de blokken zijn bij een rs
dat speelt ook mee
en de drukverdeling op de blokken
maar goed die discussie hebben we al gehad

en wat is overkill, beter te goede remmen dan waardeloze remmen

Ik gebruik alfa 155 Turbo blokken op de RS remmen. Die zijn een stuk groter, maar inderdaad gaan we het daar nu niet over hebben 
Het gaat er nu om of je wel of geen grotere hoofdremcilinder moet gaan gebruiken voor de wilwoods. Daarom stelde ik de vraag.
Jij zegt nu dat de zuigers 36 mm per stuk zijn, en daar zitten er 4 van in een klauw?? Dat lijkt me sterk. Wat is de diameter per zuiger? Het gaat om het totale zuigeroppervlak per klauw. Dan kan je uitrekenen welke hoofdremcilinder diameter je daarbij moet hebben om een kleine slag te behouden.
Verder kan jouw methode ook (straal * straal * pie). Dat is gelijk aan 1/4*pie*D/\2. Alleen klopte je pie niet

Het gaat er nu om of je wel of geen grotere hoofdremcilinder moet gaan gebruiken voor de wilwoods. Daarom stelde ik de vraag.
Jij zegt nu dat de zuigers 36 mm per stuk zijn, en daar zitten er 4 van in een klauw?? Dat lijkt me sterk. Wat is de diameter per zuiger? Het gaat om het totale zuigeroppervlak per klauw. Dan kan je uitrekenen welke hoofdremcilinder diameter je daarbij moet hebben om een kleine slag te behouden.
Verder kan jouw methode ook (straal * straal * pie). Dat is gelijk aan 1/4*pie*D/\2. Alleen klopte je pie niet

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
er zitten aan elke kant twee zuigers bart
maar je hebt geen grotere hoofdremcilinder nodig omdat je ze alle 4 maar een heel klein stukje weg hoeft te drukken omdat ze van twee kanten werken
een rs klauw drukt maar aan 1 kant, maar moet je dan iets verder wegdrukken
maar je hebt geen grotere hoofdremcilinder nodig omdat je ze alle 4 maar een heel klein stukje weg hoeft te drukken omdat ze van twee kanten werken
een rs klauw drukt maar aan 1 kant, maar moet je dan iets verder wegdrukken
Ik heb geen ervaring met Wilwood, maar volgens mij is de hoofdremcilinder met 23.8mm zuiger waarschijnlijk te klein. (is een kwestie van proberen)
Er bestaat ook zo'n remcilinder uit de VW wereld met een 25.4mm zuiger.
Zo heeft die dan weer 13% meer capaciteit als de remcilinder voor de RS-remmen.
Hij is ook van ATE en kost bij autopartsonline ca 120 Euro.
Luco het is overigens een mooie set.
Er bestaat ook zo'n remcilinder uit de VW wereld met een 25.4mm zuiger.
Zo heeft die dan weer 13% meer capaciteit als de remcilinder voor de RS-remmen.
Hij is ook van ATE en kost bij autopartsonline ca 120 Euro.
Luco het is overigens een mooie set.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
in de racevijf?Bart V schreef:Dat klopt inderdaad. Als je het zo benaderd kan je er 2 weglaten.
Rij jij nog met een standaard GTT remcilinder rond dan?
ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat niet weet

maar de standaard hoofdremcilinder zou voldoende moeten zijn
zo niet komt er nog een hoofdremcilinder bij
moet je met de rs remmen een andere hoofdremcilinder hebben dan?
Zeggeh Sjakie (mooie naam) ik zou het afronden op 14%, maargoed.
Verder is de Laguna hoofdremcilinder wel aardig voldoende voor bijv de Reno sport klauwen van de Clio1, dusja of je nog echt groter wilt.
De kortere slag maakt het pedaal wel harder, dus harder trappen en offie er nou echt doseerbaarder van wordt...
Verder is de Laguna hoofdremcilinder wel aardig voldoende voor bijv de Reno sport klauwen van de Clio1, dusja of je nog echt groter wilt.
De kortere slag maakt het pedaal wel harder, dus harder trappen en offie er nou echt doseerbaarder van wordt...
Begrijp me miet verkeerd.
Ik heb een 19 met RS remmen en hoofdremclinder mer 23.8mm zuiger.
Er zijn de volgende remcilinders die vlot te krijgen zijn:
19 mm standaard o.a. R19 1.4
20.6 mm o.a. Clio 1.8 16V, 19 16V
22.2 mm o.a. Laguna
23.8 mm o.a. Laguna en Megane
Ze passen allemaal op de rembekrachtiger of ze nu van ATE, Bosch of Bendix zijn. Ik heb het zelf opgemeten en uitgeprobeerd!!
Ik heb een 19 met RS remmen en hoofdremclinder mer 23.8mm zuiger.
Er zijn de volgende remcilinders die vlot te krijgen zijn:
19 mm standaard o.a. R19 1.4
20.6 mm o.a. Clio 1.8 16V, 19 16V
22.2 mm o.a. Laguna
23.8 mm o.a. Laguna en Megane
Ze passen allemaal op de rembekrachtiger of ze nu van ATE, Bosch of Bendix zijn. Ik heb het zelf opgemeten en uitgeprobeerd!!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
binnenkort weet ik of je een grotere hoofdremcilinder moet hebben
de setjes komen op de gte en de gtt
alleen dat gaat pas gebeuren als de racevijf klaar is
de setjes komen op de gte en de gtt
alleen dat gaat pas gebeuren als de racevijf klaar is

Steven.
Ik heb het uitgeprobeerd. Ik praat niet zomaar wat.
20.6 mm is echt voor RS klauwen met 54 mm zuiger te klein. Het remt waardeloos. Toen ben ik naar 23.8 gegaan en dat was prima. Goed te doseren en de juiste pendaaldruk. Het gaat er niet om een zo groot mogelijke remcilinder te hebben en een knetterhard pendaal.
Maar laten we terug gaan naar Luco en de Wilwood klauwen.
Ik heb het uitgeprobeerd. Ik praat niet zomaar wat.
20.6 mm is echt voor RS klauwen met 54 mm zuiger te klein. Het remt waardeloos. Toen ben ik naar 23.8 gegaan en dat was prima. Goed te doseren en de juiste pendaaldruk. Het gaat er niet om een zo groot mogelijke remcilinder te hebben en een knetterhard pendaal.
Maar laten we terug gaan naar Luco en de Wilwood klauwen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
volgens de theorie zou je dus met de wilwood met een kleinere hoofdremcilinder toe komen dan met de rs remmen
ik vind het een superset, en zeker voor deze prijs

ik vind het een superset, en zeker voor deze prijs

Jaja wat jij nu allemaal verteld was min of meer al bekend, alleen dat van die VW cilinder nognie. En gezien de Wilwoods een kleiner oppervlak hebben tov de RS remmen, zal een Laguna RTi (23.
HRC wel voldoende zijn.
Zal es kijken of ik van de vakantie toe kom aan het omboren van mijn schijven, zal ik de remmenupgrade van m'n Corolla es monteren.

Zal es kijken of ik van de vakantie toe kom aan het omboren van mijn schijven, zal ik de remmenupgrade van m'n Corolla es monteren.
dat heb je leuk verwoord Floor, ik werd onlangs nog bijna afgemaakt omdat ik zei dat het allemaal niks mocht kosten en dat 20 jaar "jonge" onderdelen vervangen werden door ... 20 jaar "jonge" onderdelen. Tot zelfs remschijven en blokken !!!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dat vraag ik me af of je dan voor veel minder klaar bentFlorus schreef:'t is misschien een leuk set die Wilwood's, maar voor de meesten hier voldoet een RS upgrade waarschijnlijk meer dan prima,en ben je voor aardig wat knaken minder klaar
geef de nieuwprijzen maar eens van al die onderdelen
schijven, rs klauwen, nieuwe blokken, verloopbrackets, stalen remleiding
denk dat je dan ook al boven de 600 zit, en dan heb je standaard rs schijven, ja das kwaliteit spul

op de hoofdremcilinder van de racevijf staat FCI 1829
op de gtt staat alleen maar 19 neem aan dat dat 19 mm is?