ACT: Clio Williams
vanavond na een stukje racen over de twentse rally wegen ging de williams steeds op 3 poten lopen bij de lagere touren. zosnel ik door trek is het weg. laatst nog alle bougies en verdeler kap vervangen. Iemand enig idee?
zagen er bij het verwisselen van de bougies nog goed uit. zijn van 2005 en 60k km gelopen.
denk meer aan 1 kabeltje die niet goed op een injector zit Abel weet je nog???

hoeveel is langer?Martijn schreef:Nou nee, bougiekabels gaan iets langer mee.
dat heb ik de vorige keer gedaan bij het vervangen van de bougies. zag er nu nog aardig schoon uit-jo- schreef:kijk eens of de bougie schachten wel droog staan.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als je ze vervangt en het probleem is weg, dan is het ergens tussen een grote beurt en 60.000 km.Geert schreef:hoeveel is langer?Martijn schreef:Nou nee, bougiekabels gaan iets langer mee.

Maar serieus, geen idee wat dan wel een norm is. Volgens mij is het in het onderhoudsschema ook niet opgenomen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
Wie o wie kan mij helpen aan het ''bestelnr'' van een ''stuurbekrachtigingspomp'' .
Ik wil er een nieuwe op hebben, want die van mij maakt onwijs veel herrie..
2 weken geleden begon ie ook wat zwaarder te sturen op hogere snelheden.
Kan de pomp wel kapot zijn? Want m'n ''Williams'' heeft pas 75.000 gelopen..
Ik wil er een nieuwe op hebben, want die van mij maakt onwijs veel herrie..

2 weken geleden begon ie ook wat zwaarder te sturen op hogere snelheden.

Kan de pomp wel kapot zijn? Want m'n ''Williams'' heeft pas 75.000 gelopen..
-
- Moderator
- Car: MB
na 75000 mag dat ding eigenlijk nog niet op zijn. Ik zou eerst een paar dingen controleren:
_ voldoende olie?
_ olie van goede kwaliteit (evt, keer verversen)
_ goed ontlucht?
Die pompjes zijn namelijk niet echt makkelijk te vervangen (in de zin van, dat doe ik effe in een uurtje) en ze maken allen wel wat geluid.
_ voldoende olie?
_ olie van goede kwaliteit (evt, keer verversen)
_ goed ontlucht?
Die pompjes zijn namelijk niet echt makkelijk te vervangen (in de zin van, dat doe ik effe in een uurtje) en ze maken allen wel wat geluid.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Bedankt Tom!
Ja, bij parkeren is dat normaal, maar niet bij 120km/h met insturen of wisselen van rijstrook...
Aan het geluid te horen lijkt het net of er soms lucht inzit.
Na het lange stilstaan afgelopen winter is het er niet beter op geworden..
Ja, bij parkeren is dat normaal, maar niet bij 120km/h met insturen of wisselen van rijstrook...

Aan het geluid te horen lijkt het net of er soms lucht inzit.
Na het lange stilstaan afgelopen winter is het er niet beter op geworden..

-
- Moderator
- Car: MB
Dat is idd niet goed nee. Ik zou toch een keer de olie effe verversen voor een scheutje nieuwe (atf). Kost geen drol en is het proberen waard lijkt me. Die pompjes zijn ook niet echt goedkoop volgens mij. Ontluchten gewoon de dop eraf en een aantal keren van max. links naar max. rechts sturen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
je multiriem nog wel goed gespannen? 

Als ie enorm slurpend geluid maakt, kan het ook het stuurhuis zijn.
Probleem bij de clio is dat die olie vaak te heet wordt door het ontbreken van een koelelement, de 19 heeft namelijk wel zo'n beugel voor de radiateur lopen.
Probleem bij de clio is dat die olie vaak te heet wordt door het ontbreken van een koelelement, de 19 heeft namelijk wel zo'n beugel voor de radiateur lopen.
kheb een nippeltje in het dopje gemaakt met een slangetje eraan. en die loost het weer onder de auto.
-
- Über-Spammer
Zo'n koelbuis is niet zo gek moeilijk aan te leggen, zitten immers toch allemaal aan de voorkant van je blok. Het is alleen een pokkewerk om alles aan te sluiten.
-
Yepz, die is nog prima op spanning.Haas schreef:je multiriem nog wel goed gespannen?
Ik laat zaterdag eerst wel ff de olie verversen, kijken of dat beter gaat..
Want met die takkeherrie rijd het niet echt leuk meer..

mocht je nog een stuurhuisje zoeken (slurp geluid) dan moet je me maar even pm'en
-
Ik zal eerst zaterdag bij de Renault de stuurbekrachtigingsolie verversen..Als het stuurhuis is overleden dan PM ik je wel ff. 

Ik zet er wel een koelelementje tussen, oliekoeler van een GSi oid.Jean-Paul-S schreef:Zo'n koelbuis is niet zo gek moeilijk aan te leggen, zitten immers toch allemaal aan de voorkant van je blok. Het is alleen een pokkewerk om alles aan te sluiten.
-
- Über-Spammer
Dat zat ook origineel op de rally wagens, even knippen:
http://cgi.ebay.fr/kit-radiateur-d'esse ... 3001r10002
http://cgi.ebay.fr/kit-radiateur-d'esse ... 3001r10002
En als je dat uitgedokterd hebt, laat het dan even wetenSteven schreef:Ik zet er wel een koelelementje tussen, oliekoeler van een GSi oid.Jean-Paul-S schreef:Zo'n koelbuis is niet zo gek moeilijk aan te leggen, zitten immers toch allemaal aan de voorkant van je blok. Het is alleen een pokkewerk om alles aan te sluiten.

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Past zo'n koeler van een R19 16V niet dan ? daar heb ik er nog wel 1tje van liggen, zit gewoon tegen de frontbalk aangeschroefd bij een R19 16VTim schreef:En als je dat uitgedokterd hebt, laat het dan even wetenSteven schreef:Ik zet er wel een koelelementje tussen, oliekoeler van een GSi oid.Jean-Paul-S schreef:Zo'n koelbuis is niet zo gek moeilijk aan te leggen, zitten immers toch allemaal aan de voorkant van je blok. Het is alleen een pokkewerk om alles aan te sluiten.
-
Vanmorgen de olie van de stuurbekrachtiging ververst, maar het mocht niet baten..
Maakt nog steeds een kermend geluid.
Dus van de week maar een nieuw pompje bestellen.

Dus van de week maar een nieuw pompje bestellen.

-
En nog een poelie en een multi riempje zit je op 400,-...En dan moet ie nog gemonteerd worden.