Gisteren de Clio 16v weer eens uit de hoek getrokken voor de motor+bak weer in te bouwen. Bak was net gereviseerd en vlak daarna weer stukgelopen. Scheen een palletje/kogeltje geweest te zijn wat vasthing. Reinier zal wel beter weten waar het om gaat
In 6 uur tijd de bak op de motor gezet, motor ingebouwd en 100% afgemonteerd. Was voor mij toch wel een snelle tijd moet ik zeggen

Voordat ik begon met demonteren liep hij al niet fijn stationair. Bokken bij koude motor, daarna schommelen bij warme motor en daarna ook nog eens hoog stationair lopen. De 1e 2 problemen zijn door een defecte lamda gekomen bleek achteraf. Ondertussen had ik wel al e.e.a. vervangen waaronder het gasklephuis. Dit had ik van de Cup Clio gehaald wetende dat het goed functioneerde. Omdat de Cup Clio geen stappenmotor heeft, hebben ze destijds de schroef bovenop het huis helemaal uitgedraaid om zo toch lucht langs het huis te krijgen bij stationair draaien. Dit simpele schroefje blijkt de oorzaak te zijn van het hoge stationair toerental. Fijn, lekker lang naar gezocht maar met wat telefonische hulp van Wouter uit Landgraaf toch gevonden
Hij staat fijn gepoetst en wel op de oprit in ieder geval
Het megane subframe gaat zonder extreem aanpas werk niet passen onder een Clio 1. De breedte valt me enigszins tegen, voor mij niet de moeite waard om dat te gaan doen. Het is te lang, te breed voor en achter, en te ondiep t.o.v. een Clio frame.
Achteras heb ik naar huis gesleept, kunnen daar deze week de astappen eens vanaf geflext worden voor wat aanpaswerk