JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Vanmorgen even rondgebeld, adres voor rs cup spullen nieuw en gebruikt ook gevonden (Y) :) Mis eigenlijk alleen nog de shocks en stuurkogels, en de assen word passen en meten. In de rek lagen ook een stel oude 21 assen, deze zijn langer dan 19 16v.

Draagarmen zijn niet nodig aangezien je met de rs cup armen of std 19 16v armen met powerflex geen caster kunt verstellen. Waarschijnlijk worden het standaard armen met een set nieuwe std rubbers.

Dit is trouwens de zelgemaakte onderdelen krat waarmee het rs spul verzonden is :D (0)

[img]http://img4.imageshack.us/img4/9801/s5003949.jpg[/img][/img]
Tim
Car: E36 M3

Wat raar dat ze er een kat aan vastmaken... :~

Wel vet dat je die connecties hebt! (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Tim schreef:Wat raar dat ze er een kat aan vastmaken... :~

Wel vet dat je die connecties hebt! (Y)
De katten zijn normaal kartonnen dozen gewend :p Begin er echt gebrand op te raken om te beginnen met de racer, alleen staat me de 16v echt in de weg, heb met kim afgesproken dat de cup clio pas mag komen als de 16v weg is :~ (N)

Ben hem nu helemaal in de was aan het zetten, puntjes op de I en wellicht straks op marktplaats zetten.
Tim
Car: E36 M3

Hehe, d'r is wat voor te zeggen :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ja is ook zo, staan momenteel 2 auto's en aanhanger op de oprit, en 2 auto's in de garage. Als het niet wil vlotten met de verkoop schors ik de 16v weer en gaat hij op de plek van de cup clio staan in de box. Maargoed, dat is worst case scenario, heb liever dat hij tzt van eigenaar wisselt :)
Steven
Car: M536

Beetje jeukpoeier toevoegen Shampoo, die jeuk is goed!

Snel die 16v weg, denk nog even aan die originele delen en hoppa aan de gang met die Cuppert.
Als je die draagarm weer nodig hebt moet je me ff inseinen of Calavera (Quoc) hier op het forum pmmen, hij ligt in de achterbak van m'n Williams. ;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ja, hijs zo goed als af nu, nu nog proberen te verkopen.

Cup Clio haal ik meteen op als de 16v weg is, inderdaad lekker standaard materiaal en karren maar. Als alles eens compleet is klussen we dat samen er anders een keer onder. Deze week krijg ik uitsluitsel over een maxi voorscherm, zodat een beetje paswerk mogelijk is ivm de breedte.

Draagarm komt wel als je terugbent, heb er wel een berg van liggen (Y)

Leuk trouwens om je te volgen via de site van je! We spieken elke dag of er nog wat nieuws op staat. Geniet van je tijd daar (Y) :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Vandaag eindelijk een maxi voorscherm voor de brede ophanging gekregen.

In real life toch wel breder dan ik dacht:~ Maargoed, beter even wat breder dan wat te smal. Mocht het er ooit van komen zal ik toch wel grotere wielen monteren ivm. de ophanging, motor en bak (Y) :)

Als er wat meer ruimte is in de garage en de auto's uit de deur zijn kan ik e.e.a. eens inelkaar zetten voor het idee (Y)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Je hebt de garage uitgebouwd en nu al geen ruimte meer :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Wouter de Wit schreef:Je hebt de garage uitgebouwd en nu al geen ruimte meer :p
Hehe, er staan 2 Clio's die er in de toekomst niet meer zullen zijn :D :p (0)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

plek zat bij de buren toch ?? :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Arco Straver schreef:plek zat bij de buren toch ?? :smile:
Haha, kopen :D ?
Arco
Über-Spammer

Neuh.... schijnt nogal een luidruchtige buurt te zijn met van die thuisklusserts aan woningen en auto's ... 8)

Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Buurmeisje krijg je erbij Arco :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dat is ook niks nee :D Luidruchtig is het op sommige momenten, al gaat het sinds kort allemaal schriftelijk met allerlei bij effecten :wink:
PatrickG

Jean-Paul-S schreef:Dat is ook niks nee :D Luidruchtig is het op sommige momenten, al gaat het sinds kort allemaal schriftelijk met allerlei bij effecten :wink:
He joh, reageer is op je mail/pm (0) (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Is allang gebeurd man :D
PatrickG

Jean-Paul-S schreef:Is allang gebeurd man :D
:D
(Y)
Leon Cozijn
Contacteer:

Je hebt een email betreft de 16v heb interesse! (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

FF stof afblazen hiero :p

De blauwe 16v ligt weer uitelkaar, bak is 200km na revisie weer stuk gelopen (N) (N) (N) Nja alles garantie, behalve in en uit bouwen |: Dacht echt dat het de laatste keer zou zijn dat ik daar een motor in zou bouwen, mag je paar maanden later nog een keer (0)

De garage word door het opruimen steeds groter, zodat de auto's makkelijk binnen kunnen. Even afwachten hoe het met de 16v vlot, en op korte termijn de cup carros halen. Het megane frame schroef ik deze week alvast uitelkaar, kan dat meteen eens bekeken worden hoeveel aanpaswerk nodig is t.o.v. een std Clio frame (Y)

Heeft er niet iemand een sparco pro 2000 stoel op de plank liggen? Wil het liefst 2 dezelfde stoelen, en 1 zat er al in. (Y)
Johan Hogervorst
Contacteer:

Lekker bezig, balen van de bak, gelukkig heb je nog garantie, succes ermee!

En ik kom binnenkort nog wel eens buurten voor wat onderdelen. :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

ik kom binnenkort ook weer eens buurten :D

Moet ik dat nog aankondigen ? :P
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Gisteren de Clio 16v weer eens uit de hoek getrokken voor de motor+bak weer in te bouwen. Bak was net gereviseerd en vlak daarna weer stukgelopen. Scheen een palletje/kogeltje geweest te zijn wat vasthing. Reinier zal wel beter weten waar het om gaat :p

In 6 uur tijd de bak op de motor gezet, motor ingebouwd en 100% afgemonteerd. Was voor mij toch wel een snelle tijd moet ik zeggen :) Voordat ik begon met demonteren liep hij al niet fijn stationair. Bokken bij koude motor, daarna schommelen bij warme motor en daarna ook nog eens hoog stationair lopen. De 1e 2 problemen zijn door een defecte lamda gekomen bleek achteraf. Ondertussen had ik wel al e.e.a. vervangen waaronder het gasklephuis. Dit had ik van de Cup Clio gehaald wetende dat het goed functioneerde. Omdat de Cup Clio geen stappenmotor heeft, hebben ze destijds de schroef bovenop het huis helemaal uitgedraaid om zo toch lucht langs het huis te krijgen bij stationair draaien. Dit simpele schroefje blijkt de oorzaak te zijn van het hoge stationair toerental. Fijn, lekker lang naar gezocht maar met wat telefonische hulp van Wouter uit Landgraaf toch gevonden (Y) :)

Hij staat fijn gepoetst en wel op de oprit in ieder geval :p (Y)

Het megane subframe gaat zonder extreem aanpas werk niet passen onder een Clio 1. De breedte valt me enigszins tegen, voor mij niet de moeite waard om dat te gaan doen. Het is te lang, te breed voor en achter, en te ondiep t.o.v. een Clio frame.

Achteras heb ik naar huis gesleept, kunnen daar deze week de astappen eens vanaf geflext worden voor wat aanpaswerk :D :D
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Super man (Y)

Nu verkopen die 16v?? Blijft een hele nette kar (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ja deze week komt iemand kijken. Heb er ook nog maar een nieuwe koppeling ingezet omdat de andere volgens mij een ietwat minder fraaie drukgroep had. We zullen zien, zou wel mooi zijn in elk geval. Vorige week de Rs van Kim verkocht, nu de 16v nog :) Heb vandaag wat gepoetst aan de 16v in C&K, en op de terugweg helemaal vastgereden door de amstel gold race. Kwam toen nog een jongen tegen met een 106 met kooi, dikke oz en volgens mij een snelle motor :p Bleek een neefje te zijn van Michel S. ook van dit forum, leuke kerel (Y) We mochten van ome agent in elk geval niet meer langs de weg staan met onze auto's toen de karavaan eraan kwam :p Heb volgens mij 50km omgereden om thuis te komen |:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

De 16v is verkocht, althans dat dachten we |:

Om een lang verhaal kort te maken: De mensen die zijn geweest vonden de auto geweldig en wilden hem voor een afgesproken prijs hebben, en volgende week halen. Helaas ging de koop alsnog niet door omdat hij niet praktisch genoeg is met kinderen/klusjes thuis etc.

Helaas, jammer dat je daar pas achteraf achterkomt. Hij staat inmiddels op mp te wachten op een nieuw baasje :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Komende vrijdag komt er wellicht weer iemand voor de 16v (Y)

Vandaag zijn we een Laguna gt uit 2005 gaan halen. Dit is mijn eerste auto op gas, en met name het tankstation bezorgt je een grote smile (Y) :D De auto is echt netjes, nagenoeg geen krasje/deukje te bekennen, en de onderhoudshistorie van begin tot eind compleet (Y)

Kim heeft een foto van onze Laguna's gemaakt. De rechter heeft Kim ipv. haar Clio RS, de linker is nu ook van ons. Kim heeft sinds vandaag pas deze nieuwe velgen onder haar Laguna :) (Y)

Afbeelding
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

hehe eindelijk een gasboot :lol:

Vinden de buren ervan? :smile:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Heeft toch wel lang opzich laten wachten ja :p

Ik weet niet of de buren thuis zijn, waren gister in elk geval nog op vakantie. Morgen nog ff de Panda halen, staat er tenminste weer een auto op reserve als een Renault de geest zou geven (0)
Tom
Moderator
Car: MB

Zijn dat niet de "imitatie" scircocco velgen? (niet mijn ding iig). Waarom in godsnaam twee van die lijkenwagens? :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Geen idee welke velgen je bedoelt, ben niet zo thuis in de VAG scene :p

de zwarte is op benzine, en dat schiet niet op voor mijn werk (+-25000km per jaar), en ik wilde toch de ruimte benutten. De Clio RS van Kim heb ik een maand geleden verkocht omdat zij ook meer ruimte wilde, dus zodoende 2 Laguna's. Eerst hadden we wel de gedachte om een megane hb op g3 te nemen, maar dat kost letterlijk hetzelfde als de nieuwe Laguna :~ Die keuze was dus wel snel gemaakt :)
Arco
Über-Spammer

Een heerlijke reiswagen ja. Maar 25.000 km per jaar lukt ook in een Clio hoor. 8)

Jean-Paul-S
Über-Spammer

Mijne heeft +-5000km in 5 jaar gedaan maargoed :~ Is eigenlijk ook niet ideaal voor jou he, 25000 in een 16v? :p

vandaag even getankt, 30 liter gas a 54,6ct :D (Y)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Jean-Paul-S schreef:Mijne heeft +-5000km in 5 jaar gedaan maargoed :~ Is eigenlijk ook niet ideaal voor jou he, 25000 in een 16v? :p

vandaag even getankt, 30 liter gas a 54,6ct :D (Y)
Ik heb hier van de week 116 liter LPG getankt voor 49 cent per liter :D

Gastanken blijft tof, zelfs met zo'n grote gastank. :D

Laatst even met de 19 16V getankt, en daar ging gewoon 75 euro benzine in.. gewoon om te janken tegenwoordig.

Wel een nette Laguna !
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Hehe je loopt altijd met een glimlach naar buiten als je je pompnummer doorgeeft en vervolgens maar 15 of 20 euro hoeft af te rekenen voor een volle tank (in mijn geval) (L) :p :D

116 liter is wel veul man, maar die van jou rijd ook 1 op 2 :~ :lol:

Komende week eens in Maasmechelen kijken, schijnt dat hij daar maar rond de 40 cent ligt (Y)
Plaats reactie