ACT: Benzine
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
3X raden....
Gebeurt toch niet, kosten komen er wel bij.
werd er gisteren op het nieuws vermeld dat de 1,2 miljard extra ontvangsten uit de accijnzen wordt gebruikt om de koopkracht te verbeteren,
Wordt er vandaag vermeld dat Minister Peijs niet aan een paar miljoen kan komen om de kosten voor extra rijstroken te bekostigen.
En daardoor er dus tol wordt geheven
Gebeurt toch niet, kosten komen er wel bij.
werd er gisteren op het nieuws vermeld dat de 1,2 miljard extra ontvangsten uit de accijnzen wordt gebruikt om de koopkracht te verbeteren,
Wordt er vandaag vermeld dat Minister Peijs niet aan een paar miljoen kan komen om de kosten voor extra rijstroken te bekostigen.
En daardoor er dus tol wordt geheven
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
jôh 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Hoop maar een end weg zou ik zeggen, we gaan straks mooi op alle mogelijke manieren lekker dik betalen (ach dat doen we toch al?)...de heilige [melk]koe doet zn naam eer aan...
gister 1,463 voor een liter Super98 ongelood
@Erik: lekker eerst dik accijns innen en dan een deel gebruiken om koopkracht te verbeteren? hoezo krom
lekkere gedachtengang daar in den haag...
gister 1,463 voor een liter Super98 ongelood
@Erik: lekker eerst dik accijns innen en dan een deel gebruiken om koopkracht te verbeteren? hoezo krom

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
das oud nieuwsAREXSTYLE schreef:lekkere gedachtengang daar in den haag...

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Voorlopig geen tol voor automobilist
Uitgegeven: 2 september 2005 16:57
Laatst gewijzigd: 2 september 2005 20:43
DEN HAAG - De automobilist hoeft voorlopig niet te betalen voor de aanleg van nieuwe wegen. Het kabinet omarmt het advies-Nouwen om enkele drukke verkeersknelpunten op te lossen, maar wil niet daarvoor al tijdens de werkzaamheden geld vragen van de gebruikers.
Het kabinet laat verder open of er vanaf 2012 een landelijke kilometerheffing of -prijs komt, bleek vrijdag na de wekelijkse ministerraad. De invoering van de heffing wordt afhankelijk gemaakt van een onderzoek naar de invoeringskosten.
Opstapje
Minister Peijs (Verkeer) meldde bijna terloops een akkoord over haar 'ververste' Nota Mobiliteit, de verkeersplannen tot 2020. Er lag immers sinds mei een advies van een breed samengestelde werkgroep van oud-ANWB-voorzitter Nouwen om het autorijden te beprijzen, te beginnen met een 'knelpuntenheffing' vanaf 2009 als opstapje naar een landelijke kilometerprijs vanaf 2012 (beide naar tijd, plaats en milieukenmerken van de auto). De autobelastingen zouden dan kunnen vervallen. .
Nouwen wilde in de strijd tegen de files alvast vier tot zes verkeerspunten aanpakken in ruil voor een heffing, die in principe moet worden betaald als de spa in de grond gaat.
Onduidelijk
Het is volgens ingewijden de bedoeling van het kabinet dat op afzienbare termijn wel degelijk enkele, nog nader te bepalen knelpunten worden aangepakt, maar de financiering is nog onduidelijk.
Minister Peijs zal donderdag de plannen uit de doeken doen. Werkgeversorganisatie MKB-Nederland, lid van de commissie-Nouwen, is tevreden dat deze voorfase uit het plan-Nouwen is overgenomen, maar is tegelijk van mening dat er op kortere termijn veel te weinig door het kabinet wordt geïnvesteerd ter oplossing van verkeersknelpunten. Dat zou het draagvlak voor een heffing juist vergroten, is de redenering.
Ontwikkelingen
Het kabinet legt zich nog niet vast op een invoeringsdatum voor een kilometerprijs mede gezien de hoge kosten van de techniek, die in de miljarden kan lopen. In 7,5 miljoen auto's moet bijvoorbeeld een tolkastje worden ingebouwd. Daarom komt er om de twee jaar onderzoek naar de technologische ontwikkelingen.
De fracties in de Tweede Kamer ventileerden in mei al bedenkingen over het advies-Nouwen. Pas als de weg er ligt, zou de automobilist een knelpuntenheffing moeten betalen, stelden de regeringspartijen CDA en VVD. Dat idee hangt het kabinet nu aan. CDA-fractiewoordvoerder Van Hijum wilde vrijdag pas reageren als hij de kabinetsnota heeft gelezen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Benzine gaat wéér 3,5 procent omhoog 
1,55 voor benzine dus

1,55 voor benzine dus
-
De buurman van een vriend van me doet dat ook, maar dat kan toch nooit goed zijn voor je motor?? Of valt dat wel mee?Foeke schreef:Bij ons op het werk rijden ze steeds meer op sla olie, 20% diesel en 80% sla olie.
Gr, Frits.
het meest frustrerende vind ik dan nog wel dat benzine in amerika de helft kost van wat het hier kost
Diegene rijd er al een half jaar mee, gaat om een 205 die moest even z'n sproeier aanpassen, en de andere zo'n golf of caddy pickup. Zonder problemen nog steeds alleen als je het gas ff intrapt laat je een geur spoortje achter maar dat boeit niet. 's Winters rijden ze 50/50.Clio Baccara 16v schreef:De buurman van een vriend van me doet dat ook, maar dat kan toch nooit goed zijn voor je motor?? Of valt dat wel mee?Foeke schreef:Bij ons op het werk rijden ze steeds meer op sla olie, 20% diesel en 80% sla olie.
Gr, Frits.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Ik ga verhuizen naar Venezuela.
http://money.cnn.com/pf/features/lists/ ... gasprices/
<-------So you know don't mess with a Reno------->
En dat is dus puur accijns en BTW. Maar wat ik niet begrijp is waar ze het geld in Den Haag aan verspillen.~thijs~ schreef:het meest frustrerende vind ik dan nog wel dat benzine in amerika de helft kost van wat het hier kost

Ik zal het wel allemaal niet groot genoeg zien, maar zo ziet het er wel uit...

en dat je er dan ook nog eens meer voor krijgt,~thijs~ schreef:het meest frustrerende vind ik dan nog wel dat benzine in amerika de helft kost van wat het hier kost
toen ik er was, was het dacht ik 74 cent voor een gallon
en merijn...i totally agree
dat van die stijgende ziektenkosten is me ook een raadsel,
en pokke irritant
betaal meer dan 100 euro premie per maand
en ik kom gemiddeld 1 keer per jaar bij de dokter...
maar goed,
benzine stond bij de TinQ op 1,469
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zei ik op de vorige pagina alFoeke schreef:Ik ga verhuizen naar Venezuela.

Bij de oudere Diesel motoren maakt het geen zak uit, er zijn zelfs lijstjes op internet te vinden met gegevens over de sla-olie/diesel verhoudingen en per wanneer het moeilijkheden gaat leveren.Clio Baccara 16v schreef:De buurman van een vriend van me doet dat ook, maar dat kan toch nooit goed zijn voor je motor?? Of valt dat wel mee?Foeke schreef:Bij ons op het werk rijden ze steeds meer op sla olie, 20% diesel en 80% sla olie.
Gr, Frits.
Bij modernere diesels kan het funest voor de motorzijn, omdat sla-olie veel dikker is, en daardoor de injectoren en common-rails verstopt kunnen raken
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
boeh
Laatst gewijzigd door Erik Olijnsma op za 3 sep 2005 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
niet erg slim die Amerikanen
(racen kost ook weer extra brandstof en als je dan zuinig moet doen....)
ook wel stoer maar beetje off-topic:
in Nederland komt de naam trouwens nauwelijks voor, hooguit 20 man totaal die hier zo heten, waaronder mijn familieleden. (in Amerika, Duitsland en Australië stikt het er van
)
on-topic maar weer

edit:

Gasoline prices spiked as high as $5 a gallon in some areas Thursday as consumers fearing a gas shortage raced to the pumps.

ook wel stoer maar beetje off-topic:
mijn achternaam is Laskowski, dit zal wel een verbasterde versie zijn, ofzo."We know there will be some spot shortages (but) there's gasoline in most areas to meet most people's needs," Gregg Laskoski, managing director of AAA in the South, told CNN.
in Nederland komt de naam trouwens nauwelijks voor, hooguit 20 man totaal die hier zo heten, waaronder mijn familieleden. (in Amerika, Duitsland en Australië stikt het er van

on-topic maar weer

edit:
Think you pay a lot for gas? Perhaps you'd prefer to live in Venezuela.
NEW YORK (CNN/Money) Gasoline prices in the United States, which have recently hit record highs, are actually much lower than in many countries. Drivers in some European cities, like Amsterdam and Oslo, are paying nearly 3 times more than those in the U.S.

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
ff off topic.Ferdy schreef:en dat je er dan ook nog eens meer voor krijgt,~thijs~ schreef:het meest frustrerende vind ik dan nog wel dat benzine in amerika de helft kost van wat het hier kost
toen ik er was, was het dacht ik 74 cent voor een gallon
en merijn...i totally agree
dat van die stijgende ziektenkosten is me ook een raadsel,
en pokke irritant
betaal meer dan 100 euro premie per maand
en ik kom gemiddeld 1 keer per jaar bij de dokter...
maar goed,
benzine stond bij de TinQ op 1,469
Maar dat zorgen stelsel snappen jullie volgens mij nog niet helemaal. je baas betaald het niet meer dus dat gaat ook niet van je salaris af dus, het gaat pas bij je salaris af als jij het betaald aan je zorg verz. dus je verdient het zelfde,
ontopic
ik betaalde gister 1.578 de liter voor mlv
misschien handig om een poll te maken of er animo voor is om dit te gaan doen? als er genoeg lui willen dan lijstje maken ofzo? en ff feedback naar dat forum?