[GTT p2] turbo druk omhoog/omlaag schroeven PROBLEEM
Ik neem aan dat het idee is dat je hem ook handmatig open en dicht kan schakelen, voor het geval je ff geen spanning heb of wat dan ook.
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
idd, je moet er dus nog een stelschroef voor of achter zetten zoals in de tekening.
[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... natief.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... natief.jpg[/img]
En waarom heb je er voor gekozen om de bleedvalve aan te sluiten op de tweede acutatoraansluiting i.p.v. zoals je het oorspronkelijk had bedacht:
[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... dvalve.jpg[/img]
Is dat puur vanwege het eventuele vuil dat binnen zou kunnen komen?
[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... dvalve.jpg[/img]
Is dat puur vanwege het eventuele vuil dat binnen zou kunnen komen?
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Geen idee, die vent van dat tuningbedrijf waar ik een keer was zei dat het zo "moest" (maar meer ivm het nauwkeuriger aansturen van de actuator, niet qua vuil, alhoewel hij dat wel noemde als nadeel van 1 aansluiting op actuator).
Hij zei ook "dan moet je die slang naar binnen doen en dan een bleedvalve er op, en dan weer een slang naar buiten". Dat hoeft dus lekker NIET met mn electronische constructie
Hier werd (eerder in dit topic) gezegd - wat op zich aannemelijk is - dat je daar een trage turbo van krijgt, maar in mijn geval is dat dus niet zo.
Ik vind het zo netter, gewoon alles aangesloten, nergens open leidingen of andere dingen, en het werkt net zo goed, tenminste, tot nu toe in ieder geval wel. Maybe als het af is dat het toch niet goed blijkt te werken, maar bij het testen afgelopen weekend iig wel
Hij zei ook "dan moet je die slang naar binnen doen en dan een bleedvalve er op, en dan weer een slang naar buiten". Dat hoeft dus lekker NIET met mn electronische constructie

Hier werd (eerder in dit topic) gezegd - wat op zich aannemelijk is - dat je daar een trage turbo van krijgt, maar in mijn geval is dat dus niet zo.
Ik vind het zo netter, gewoon alles aangesloten, nergens open leidingen of andere dingen, en het werkt net zo goed, tenminste, tot nu toe in ieder geval wel. Maybe als het af is dat het toch niet goed blijkt te werken, maar bij het testen afgelopen weekend iig wel
Laatst gewijzigd door Stefijn op ma 17 feb 2003 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja ik denk dat ik het wel met je eens ben.
Ik wilde het eigenlijk zo doen
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/TurboBo ... Versie.jpg[/img]
maar gezien de afmeting van die klep is dit niet handig. Beter een tweede slang aanleggen waar de klep en de bleedvalve netjes in een hoekje kunnen. En inderdaad een gesloten systeem.
Ik wilde het eigenlijk zo doen
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/TurboBo ... Versie.jpg[/img]
maar gezien de afmeting van die klep is dit niet handig. Beter een tweede slang aanleggen waar de klep en de bleedvalve netjes in een hoekje kunnen. En inderdaad een gesloten systeem.
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
O jij hébt al een bleedvalve met die T-werking? Mijn stelschroef werkt gewoon rechtdoor zoals op de tekening.
Als jij jou afsplitsing van de bleedvalve op de 2e actuatoraansluiting zet werkt het waarschijnlijk niet goed qua afregeling (=vermoeden)
Als jij jou afsplitsing van de bleedvalve op de 2e actuatoraansluiting zet werkt het waarschijnlijk niet goed qua afregeling (=vermoeden)
Nou ik heb nog niks, maar ik zat er over te denken om deze van K-Tec te kopen:
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... _valve.jpg[/img]
Ik heb Jeroen Lubking gemaild voor de prijs, maar ik heb nog geen bericht.
Maar ik denk toch dat ik het zo doe als jij, dus dan moet ik een ander soort stelschroef hebben. Hoewel bleedvalves altijd drie aansluitingen hebben naar mijn weten... Wat heb jij nou precies voor stelschroef ertussen zitten dan?
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... _valve.jpg[/img]
Ik heb Jeroen Lubking gemaild voor de prijs, maar ik heb nog geen bericht.
Maar ik denk toch dat ik het zo doe als jij, dus dan moet ik een ander soort stelschroef hebben. Hoewel bleedvalves altijd drie aansluitingen hebben naar mijn weten... Wat heb jij nou precies voor stelschroef ertussen zitten dan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
ik weet de prijs wel
weten ?? 
europrijs is ongeveer 32,-

europrijs is ongeveer 32,-
Laatst gewijzigd door Maik (WOOFER) op ma 17 feb 2003 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
gimme gimme gimme
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
staat erMatijs schreef:gimme gimme gimme

ps: stefijn werkt ut al een beetje, want ik ben de draad kwijt in het verhaal

-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
ja het werkt al een beetje
, moet het nog afwerken 
Mijn stelschroef is gewoon een drukventiel, met 1 ingang en 1 uitgang en daartussen een stelschroef met borging. Simpel dingetje. Zo'n bleedvalve als hierboven hoef ik niet, want het zit toch onder de motorkap en het is 1x instellen en borgen.


Mijn stelschroef is gewoon een drukventiel, met 1 ingang en 1 uitgang en daartussen een stelschroef met borging. Simpel dingetje. Zo'n bleedvalve als hierboven hoef ik niet, want het zit toch onder de motorkap en het is 1x instellen en borgen.
Laatst gewijzigd door Stefijn op ma 17 feb 2003 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
32 muntjes?!?! Je zus heej, dan maak ik zelf wel iets. Het mag er van mij best een beetje mooi uitzien, maar om nou 70 piek te gaan lappen voor en stelschroefje, nee ik denk het niet.
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Hmmm, raar? Ik kom toch echt op 29,80 uit bij de huidige prijs van de pond...voor het gemak naar boven afgerond?Maik (WOOFER) schreef:ik weet de prijs welweten ??
europrijs is ongeveer 32,-
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
je moet voor het gemak gewoon * 1,60 nemen.Daaf (Davy) schreef:Hmmm, raar? Ik kom toch echt op 29,80 uit bij de huidige prijs van de pond...voor het gemak naar boven afgerond?Maik (WOOFER) schreef:ik weet de prijs welweten ??
europrijs is ongeveer 32,-

wie weet krijg je er nog korting op

Had je zelf ookal kunnen bedenken Matijs, je hebt het wel over K-tec hoor.....Matijs schreef:32 muntjes?!?! Je zus heej, dan maak ik zelf wel iets. Het mag er van mij best een beetje mooi uitzien, maar om nou 70 piek te gaan lappen voor en stelschroefje, nee ik denk het niet.
Gelukkig heb ik van me vorige GT mooi een bleedvalve meegekregen, anders had ik ook zelf wel iets in elkaar geflanst.
Improve verkoopt ze ook, maar die zijn ook nog prijzig. en als je ziet wat het voorstelt is het echt nix.
Jah, die afsluiters zijn veel te vinden. Hier bij de boerenbond lag zoiets voor 3 euro .
Ja maar ik fix wel aansluitingen hoor... Bij improve kosste me die bleedvalve toen 75 euro!!