
Winter's coming..... Back again!!!
Tim: hij werkt weer thanx
de verdelerkap zat vol met vettige troep en hij zat niet eens goed vast! kon m gewoon heen en weer bewegen en hij stotterd ook niet meer tijdens het rijden.. had 30 sec gereden en kon gewoon choke al uitzetten zonder dat ie instabiel ging lopen.

NiX©
Gisteravond de auto onder de carpport gezet, motorkapje open, zilverachtig isolatiekleedje over de motor gelegd, daarna nog een gewone deken en kapje weer dicht. Hij heeft blijkbaar goed geslapen want hij starte immediatly 

Mrtn = Maarten
ik ben ook aan de haal geweest met een deken. Gedeeltelijk over motorkap en volledig over linker- voorwiel & bumper heen
dacht dat ik maf was, maar ben gelukkig niet de enige & het scheelt me iig een bevroren demper s'ochtends

dacht dat ik maf was, maar ben gelukkig niet de enige & het scheelt me iig een bevroren demper s'ochtends

live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Cause u ain't get a second chance!!!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
TomJelmer schreef:Tim: hij werkt weer thanxde verdelerkap zat vol met vettige troep en hij zat niet eens goed vast! kon m gewoon heen en weer bewegen en hij stotterd ook niet meer tijdens het rijden.. had 30 sec gereden en kon gewoon choke al uitzetten zonder dat ie instabiel ging lopen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
De een heeft dus een groter probleem met de kou dan de ander, ik dacht dat hij wel klaar was voor de winter maar toen ik dus van de week ging wou tanken kreeg ik dus me sleutel niet in het slot. Even slot-ontdooier geleend en kon toen wel gaan tanken. Verder slaat hij wat moeizaam aan ondanks een nw. accu. Maar als dat het enigste is maakt het niet uit.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
dus jij rijd alleen kleine stukjes en trekt wel snel opmartin rs schreef:starten gaat steeds moeilijker. zal wel door de kleine stukkies rijden komen. hij trekt ook minder snel op. ook door de kou?

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Jeroen.. dat kan zo komen omdat je een schakelaartje aan de voorzijde v/d deur (bij het scharnier hebt) die kan door wat vocht vastgevroren zijn hè..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
is dat dan echt zo slecht?? mijn verwarming wordt dan wel lekker warm. ik trap hem niet helemaal door mnatuurlijk ik ga in zijn 2 tot 60 dat valt mee toch?Tom schreef:dus jij rijd alleen kleine stukjes en trekt wel snel opmartin rs schreef:starten gaat steeds moeilijker. zal wel door de kleine stukkies rijden komen. hij trekt ook minder snel op. ook door de kou?
natuurlijk is dat slecht !
je moet pas gaan planken als tie warm is.
als je motor nog koud is niet boven de 3000 toeren uitkomen en niet meer dan half gas geven.
Gewoon lekker rustig rijden en als je koelvloeistof warm is dan nog ff stukje rijden tot je olie warm is en dan pas gaan planken.
je moet pas gaan planken als tie warm is.
als je motor nog koud is niet boven de 3000 toeren uitkomen en niet meer dan half gas geven.
Gewoon lekker rustig rijden en als je koelvloeistof warm is dan nog ff stukje rijden tot je olie warm is en dan pas gaan planken.
Veel! Je bouwt teveel druk op in je oliesysteem en grote temperatuurvershillen blablabla, heb er ook niet zoveel verstand van, maar het is erg slecht! Als je motor koud is slijt hij ook het hardst!martin rs schreef:wat doet het dan precies in je motor als ie koud is? wat maakt ie dan kapot om zo maar te zeggen?
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Laten we het zo stellen.. hij smeert slecht dan, de alu kop wordt anders warm t.o.v. het blok en kan gaan scheuren de koppakking kan eruit vliegen.. en zo nog meer dingen.. ITS A BAD THING.. first rule in cardriving.. 'warmrijden' 

CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
hoe snel rij je dan op b.v de snelweg met 3000 toeren?? kan nooit 120 zijn.Ploegah schreef:als je motor nog koud is niet boven de 3000 toeren uitkomen en niet meer dan half gas geven.
Ik snap wel dat het slecht is voor je motor om koud hard te moeten werken maar je moet toch ook met het verkeer mee. dus 120 bij 3.500 toeren
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
op de snelweg heb je geen keus idd, maar dan is het gewoon een kwestie van op tijd schakelen naar de 120 toe en dan niet arder als 120 gaan tot ie warm is. ik trek hem koud ook in zn tot de 4000 toeren als ik bij ons de straat uit rij en dan idd niet verder als 3000 toeren. Het is ook geen precieze meetlat hè!Frits schreef:hoe snel rij je dan op b.v de snelweg met 3000 toeren?? kan nooit 120 zijn.Ploegah schreef:als je motor nog koud is niet boven de 3000 toeren uitkomen en niet meer dan half gas geven.
Ik snap wel dat het slecht is voor je motor om koud hard te moeten werken maar je moet toch ook met het verkeer mee. dus 120 bij 3.500 toeren
Gr. Frits
Half gas of vol gas maakt niet uit hoor bij injectiemotoren, als je zoals je zegt rond die 3000tpm maar doorschakeld. Het zuinigste verbruik met injectie motoren behaal je ook door niet verder door te trekken dan 2500/3000tpm en door dit volgas te doen en in de hoogst mogelijke versnelling uit te laten rollen. Bij carb.motoren zit er wel een behoorlijk verschil tussen half en volgas. Was laatst een heel stuk van op Discovery, best interessant overigens.Ploegah schreef:natuurlijk is dat slecht !
je moet pas gaan planken als tie warm is.
als je motor nog koud is niet boven de 3000 toeren uitkomen en niet meer dan half gas geven.
Gewoon lekker rustig rijden en als je koelvloeistof warm is dan nog ff stukje rijden tot je olie warm is en dan pas gaan planken.
Mrtn = Maarten
Hihi, ga ik eens een tankje proberen (zodra ik een toerenteller hebMrtn schreef:Half gas of vol gas maakt niet uit hoor bij injectiemotoren, als je zoals je zegt rond die 3000tpm maar doorschakeld. Het zuinigste verbruik met injectie motoren behaal je ook door niet verder door te trekken dan 2500/3000tpm en door dit volgas te doen en in de hoogst mogelijke versnelling uit te laten rollen. Bij carb.motoren zit er wel een behoorlijk verschil tussen half en volgas. Was laatst een heel stuk van op Discovery, best interessant overigens.Ploegah schreef:natuurlijk is dat slecht !
je moet pas gaan planken als tie warm is.
als je motor nog koud is niet boven de 3000 toeren uitkomen en niet meer dan half gas geven.
Gewoon lekker rustig rijden en als je koelvloeistof warm is dan nog ff stukje rijden tot je olie warm is en dan pas gaan planken.

Elke dag draai ik bij delft de snelweg op richting Den Haag net nadat ik de clio heb gestart maar dan rij ik met koude motor echt niet meer dan 2500 toeren. Das 80 kilometer per uur, i know en ik word ook door vrachtwagens ingehaald. Gelukkig moet ik er twee afslagen verder weer af.Frits schreef:hoe snel rij je dan op b.v de snelweg met 3000 toeren?? kan nooit 120 zijn.Ploegah schreef:als je motor nog koud is niet boven de 3000 toeren uitkomen en niet meer dan half gas geven.
Ik snap wel dat het slecht is voor je motor om koud hard te moeten werken maar je moet toch ook met het verkeer mee. dus 120 bij 3.500 toeren
Gr. Frits
Ik heb er gewoon scheit aan, ik wil graag mijn auto heel houden.
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Ik moet helaas ook meteen de snelweg op en heb eigenlijk geen kans om binnendoor al warm te rijden. Ik rij met koude motor maar 90km/u. Zodra ik zie dat de temp. van de koelvloeistof omhoog gaat, ga ik 100 rijden, daarna als de olie warmer wordt 120km/u. Maar dan ben ik inmiddels al 15km verder
Ik heb ook de radiateur gedeeltelijk afgedekt, zodat het warmrijden iets sneller gaat.

-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
gelijk hebbie, overige weggebruikers betalen ook geen nieuw blokkie voor je als het fout gaat
toch??
toch??
Dude, ik praat met mijn schatje en zo heeft ze het het liefstMrtn schreef:dat kan ie echt wel hebben hoor.
je kan rustig 100 of 120 gaan rijden, hoe hard je daar ook mag.

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik hoop dat het inmiddels duidelijk is geworden. Stel je eens voor dat je dit zou zeggen als je je auto wilt gaan verkopen. Ik denk dat je dan naar de volgende koper kunt gaan zoekenmartin rs schreef:is dat dan echt zo slecht?? mijn verwarming wordt dan wel lekker warm. ik trap hem niet helemaal door mnatuurlijk ik ga in zijn 2 tot 60 dat valt mee toch?Tom schreef:dus jij rijd alleen kleine stukjes en trekt wel snel opmartin rs schreef:starten gaat steeds moeilijker. zal wel door de kleine stukkies rijden komen. hij trekt ook minder snel op. ook door de kou?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ploegah schreef:Dude, ik praat met mijn schatje en zo heeft ze het het liefstMrtn schreef:dat kan ie echt wel hebben hoor.
je kan rustig 100 of 120 gaan rijden, hoe hard je daar ook mag.




Mrtn = Maarten
Ik rij elke dag 150 km met me clio, het eerste stuk een kilometertje of 15 a 20 op de snelweg rij ik tussen de 80 en 100 eerst ff lekker warm draaien en daarna wat meer gas, maar volgens mij had ie vandaag een bad day vooral toen ik naar huis ging, schokte redelijk veel (en ja ik zat wel in de goede versnelling)
<-------So you know don't mess with a Reno------->
heb ik ook wel es gehad, meestal ligt het aan de bougies/ -kabels.F 16Valve schreef:Ik rij elke dag 150 km met me clio, het eerste stuk een kilometertje of 15 a 20 op de snelweg rij ik tussen de 80 en 100 eerst ff lekker warm draaien en daarna wat meer gas, maar volgens mij had ie vandaag een bad day vooral toen ik naar huis ging, schokte redelijk veel (en ja ik zat wel in de goede versnelling)
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Cause u ain't get a second chance!!!
Moet op zich geen probleem zijn, door de kou kan je accu gewoon niet zoveel power leveren, dus je startmotor klinkt ook wat trager.mike16v schreef:mijn clio start wel maar niet makkelijk, de startmotor draait heel langsaam (is wel nieuw en de accu is 4 maanden oud... Wat kan dit zijn.... je hebt echt het idee dat het niet wil starten maar het lukt net...
Don't walk the grass... smoke it
Dat komt gewoon door de kou, een accu kan wel 50% terugvallen in vermogen met koud weer, alles gaat moeilijker, je warme bed uitkomen ook
Ik kamp wel met een gigantisch hoog verbruik
Ze drinkt het als warme glühwein 

Ik kamp wel met een gigantisch hoog verbruik


Mrtn = Maarten
Aha, daarom lijkt het alsof mn lampen zo zwak branden! Start vanmorgen de auto... zat al te vloeken, verdomme wat weinig licht... stap ik uit, ga ik kijken... HELE LICHTUNIT DOOD!
grootgedimtlicht,stadslicht. alleen grootlicht doet het nog
Kan ik met deze kou nog moeilijk gaan doen ook nog 


