Winter's coming..... Back again!!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Jelmer

Tim: hij werkt weer thanx :) de verdelerkap zat vol met vettige troep en hij zat niet eens goed vast! kon m gewoon heen en weer bewegen en hij stotterd ook niet meer tijdens het rijden.. had 30 sec gereden en kon gewoon choke al uitzetten zonder dat ie instabiel ging lopen.
NiX©
Foeke

@ R-WIN ik lees het al het zit ook niet mee dat weer
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Mrtn
Car: R5GTT

Gisteravond de auto onder de carpport gezet, motorkapje open, zilverachtig isolatiekleedje over de motor gelegd, daarna nog een gewone deken en kapje weer dicht. Hij heeft blijkbaar goed geslapen want hij starte immediatly :D
Mrtn = Maarten
Nielske

ik ben ook aan de haal geweest met een deken. Gedeeltelijk over motorkap en volledig over linker- voorwiel & bumper heen 8)

dacht dat ik maf was, maar ben gelukkig niet de enige & het scheelt me iig een bevroren demper s'ochtends :D
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Tom
Moderator
Car: MB

Jelmer schreef:Tim: hij werkt weer thanx :) de verdelerkap zat vol met vettige troep en hij zat niet eens goed vast! kon m gewoon heen en weer bewegen en hij stotterd ook niet meer tijdens het rijden.. had 30 sec gereden en kon gewoon choke al uitzetten zonder dat ie instabiel ging lopen.
Tom :wink: . Das iig fijn dan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
martin rs

starten gaat steeds moeilijker. zal wel door de kleine stukkies rijden komen. hij trekt ook minder snel op. ook door de kou?
Wouter.

De een heeft dus een groter probleem met de kou dan de ander, ik dacht dat hij wel klaar was voor de winter maar toen ik dus van de week ging wou tanken kreeg ik dus me sleutel niet in het slot. Even slot-ontdooier geleend en kon toen wel gaan tanken. Verder slaat hij wat moeizaam aan ondanks een nw. accu. Maar als dat het enigste is maakt het niet uit.
Tom
Moderator

martin rs schreef:starten gaat steeds moeilijker. zal wel door de kleine stukkies rijden komen. hij trekt ook minder snel op. ook door de kou?
dus jij rijd alleen kleine stukjes en trekt wel snel op :(
jeroen.k

Is het trouwens ook mogelijkdat je binnenverlichting niet meer aan gaat als je je deur open doet door de kou? Die van mij gaan niet meer aan namelijk gisteren oppeens wel weer ff)!
Dirk (CRX)

Jeroen.. dat kan zo komen omdat je een schakelaartje aan de voorzijde v/d deur (bij het scharnier hebt) die kan door wat vocht vastgevroren zijn hè..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
jeroen.k

Ja, maar kan ze wel gewoon indrukken!
martin rs

Tom schreef:
martin rs schreef:starten gaat steeds moeilijker. zal wel door de kleine stukkies rijden komen. hij trekt ook minder snel op. ook door de kou?
is dat dan echt zo slecht?? mijn verwarming wordt dan wel lekker warm. ik trap hem niet helemaal door mnatuurlijk ik ga in zijn 2 tot 60 dat valt mee toch?
Anonymous

natuurlijk is dat slecht !

je moet pas gaan planken als tie warm is.

als je motor nog koud is niet boven de 3000 toeren uitkomen en niet meer dan half gas geven.

Gewoon lekker rustig rijden en als je koelvloeistof warm is dan nog ff stukje rijden tot je olie warm is en dan pas gaan planken.
martin rs

wat doet het dan precies in je motor als ie koud is? wat maakt ie dan kapot om zo maar te zeggen?
jeroen.k

martin rs schreef:wat doet het dan precies in je motor als ie koud is? wat maakt ie dan kapot om zo maar te zeggen?
Veel! Je bouwt teveel druk op in je oliesysteem en grote temperatuurvershillen blablabla, heb er ook niet zoveel verstand van, maar het is erg slecht! Als je motor koud is slijt hij ook het hardst!
Dirk (CRX)

Laten we het zo stellen.. hij smeert slecht dan, de alu kop wordt anders warm t.o.v. het blok en kan gaan scheuren de koppakking kan eruit vliegen.. en zo nog meer dingen.. ITS A BAD THING.. first rule in cardriving.. 'warmrijden' :(
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Marcel B.

VOORAL met ouwe clio 16v's :)
Don't walk the grass... smoke it
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ploegah schreef:als je motor nog koud is niet boven de 3000 toeren uitkomen en niet meer dan half gas geven.
hoe snel rij je dan op b.v de snelweg met 3000 toeren?? kan nooit 120 zijn.

Ik snap wel dat het slecht is voor je motor om koud hard te moeten werken maar je moet toch ook met het verkeer mee. dus 120 bij 3.500 toeren

Gr. Frits
jeroen.k

Frits schreef:
Ploegah schreef:als je motor nog koud is niet boven de 3000 toeren uitkomen en niet meer dan half gas geven.

Ik snap wel dat het slecht is voor je motor om koud hard te moeten werken maar je moet toch ook met het verkeer mee. dus 120 bij 3.500 toeren

Gr. Frits
op de snelweg heb je geen keus idd, maar dan is het gewoon een kwestie van op tijd schakelen naar de 120 toe en dan niet arder als 120 gaan tot ie warm is. ik trek hem koud ook in zn tot de 4000 toeren als ik bij ons de straat uit rij en dan idd niet verder als 3000 toeren. Het is ook geen precieze meetlat hè!
Mrtn

Ploegah schreef:natuurlijk is dat slecht !

als je motor nog koud is niet boven de 3000 toeren uitkomen en niet meer dan half gas geven.

Gewoon lekker rustig rijden en als je koelvloeistof warm is dan nog ff stukje rijden tot je olie warm is en dan pas gaan planken.
Half gas of vol gas maakt niet uit hoor bij injectiemotoren, als je zoals je zegt rond die 3000tpm maar doorschakeld. Het zuinigste verbruik met injectie motoren behaal je ook door niet verder door te trekken dan 2500/3000tpm en door dit volgas te doen en in de hoogst mogelijke versnelling uit te laten rollen. Bij carb.motoren zit er wel een behoorlijk verschil tussen half en volgas. Was laatst een heel stuk van op Discovery, best interessant overigens.
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Mrtn schreef:
Ploegah schreef:natuurlijk is dat slecht !

Half gas of vol gas maakt niet uit hoor bij injectiemotoren, als je zoals je zegt rond die 3000tpm maar doorschakeld. Het zuinigste verbruik met injectie motoren behaal je ook door niet verder door te trekken dan 2500/3000tpm en door dit volgas te doen en in de hoogst mogelijke versnelling uit te laten rollen. Bij carb.motoren zit er wel een behoorlijk verschil tussen half en volgas. Was laatst een heel stuk van op Discovery, best interessant overigens.
Hihi, ga ik eens een tankje proberen (zodra ik een toerenteller heb :p )
Anonymous

Frits schreef:

Gr. Frits
Elke dag draai ik bij delft de snelweg op richting Den Haag net nadat ik de clio heb gestart maar dan rij ik met koude motor echt niet meer dan 2500 toeren. Das 80 kilometer per uur, i know en ik word ook door vrachtwagens ingehaald. Gelukkig moet ik er twee afslagen verder weer af.

Ik heb er gewoon scheit aan, ik wil graag mijn auto heel houden.
Mrtn

dat kan ie echt wel hebben hoor.
je kan rustig 100 of 120 gaan rijden, hoe hard je daar ook mag.
Mrtn = Maarten
Patrick L.

Ik moet helaas ook meteen de snelweg op en heb eigenlijk geen kans om binnendoor al warm te rijden. Ik rij met koude motor maar 90km/u. Zodra ik zie dat de temp. van de koelvloeistof omhoog gaat, ga ik 100 rijden, daarna als de olie warmer wordt 120km/u. Maar dan ben ik inmiddels al 15km verder :D Ik heb ook de radiateur gedeeltelijk afgedekt, zodat het warmrijden iets sneller gaat.
[rsi]peerke

gelijk hebbie, overige weggebruikers betalen ook geen nieuw blokkie voor je als het fout gaat

toch??
Anonymous

Mrtn schreef:dat kan ie echt wel hebben hoor.
Dude, ik praat met mijn schatje en zo heeft ze het het liefst ;-)
Tom
Moderator

martin rs schreef:
Tom schreef:
is dat dan echt zo slecht?? mijn verwarming wordt dan wel lekker warm. ik trap hem niet helemaal door mnatuurlijk ik ga in zijn 2 tot 60 dat valt mee toch?
Ik hoop dat het inmiddels duidelijk is geworden. Stel je eens voor dat je dit zou zeggen als je je auto wilt gaan verkopen. Ik denk dat je dan naar de volgende koper kunt gaan zoeken :wink:
Mrtn

Ploegah schreef:
Mrtn schreef:dat kan ie echt wel hebben hoor.
Dude, ik praat met mijn schatje en zo heeft ze het het liefst ;-)
:lol: :lol: daar heb ik nix aan toe te voegen of tegen in te brengen :lol: :lol:
Mrtn = Maarten
mike16v

mijn clio start wel maar niet makkelijk, de startmotor draait heel langsaam (is wel nieuw en de accu is 4 maanden oud... Wat kan dit zijn.... je hebt echt het idee dat het niet wil starten maar het lukt net...
Foeke

Ik rij elke dag 150 km met me clio, het eerste stuk een kilometertje of 15 a 20 op de snelweg rij ik tussen de 80 en 100 eerst ff lekker warm draaien en daarna wat meer gas, maar volgens mij had ie vandaag een bad day vooral toen ik naar huis ging, schokte redelijk veel (en ja ik zat wel in de goede versnelling)
Nielske

F 16Valve schreef:Ik rij elke dag 150 km met me clio, het eerste stuk een kilometertje of 15 a 20 op de snelweg rij ik tussen de 80 en 100 eerst ff lekker warm draaien en daarna wat meer gas, maar volgens mij had ie vandaag een bad day vooral toen ik naar huis ging, schokte redelijk veel (en ja ik zat wel in de goede versnelling)
heb ik ook wel es gehad, meestal ligt het aan de bougies/ -kabels.
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Foeke

had ook al het idee dat ie een vonkje oversloeg
Marcel B.

mike16v schreef:mijn clio start wel maar niet makkelijk, de startmotor draait heel langsaam (is wel nieuw en de accu is 4 maanden oud... Wat kan dit zijn.... je hebt echt het idee dat het niet wil starten maar het lukt net...
Moet op zich geen probleem zijn, door de kou kan je accu gewoon niet zoveel power leveren, dus je startmotor klinkt ook wat trager.
Don't walk the grass... smoke it
Mrtn

Dat komt gewoon door de kou, een accu kan wel 50% terugvallen in vermogen met koud weer, alles gaat moeilijker, je warme bed uitkomen ook :lol:

Ik kamp wel met een gigantisch hoog verbruik :( Ze drinkt het als warme glühwein :lol:
Mrtn = Maarten
Rory

Aha, daarom lijkt het alsof mn lampen zo zwak branden! Start vanmorgen de auto... zat al te vloeken, verdomme wat weinig licht... stap ik uit, ga ik kijken... HELE LICHTUNIT DOOD! :evil: grootgedimtlicht,stadslicht. alleen grootlicht doet het nog :( Kan ik met deze kou nog moeilijk gaan doen ook nog :(
Plaats reactie