Revisie cilinderkop na verloren ringetje -:| FOTOS |:-

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

gille 21TURBO schreef:mooi, goe dgewerkt op zo een korte periode.keep continu
Korte periode?
Hééééééééééél de dag aan bezig geweest met twee man :wink:
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

ik heb ook een keer een maat van me geholpen met die kopbouten wat een zenuwslopend werk je denkt elke keer dat de bout scheurt etc....
if it isn't possible it is not impossible
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Mark G schreef:
gille 21TURBO schreef:mooi, goe dgewerkt op zo een korte periode.keep continu
Korte periode?
Hééééééééééél de dag aan bezig geweest met twee man :wink:
awel man, er zijn er die er 5 dagen overdoen voor alleen nog maar alles uit te bouwen ,jij bouwt alles op 1 dag bijna ineen.dus proficiat,kunnen er veel een topje aan..........
:D :D :D :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik zit ff te kijken in het cupboek voor je en ik vond ook ff dat de lagerkappen van de drijfstangen op 4,5 Nm vastmogen. Compressie kan ik zo snel nog niet vinden, zal ff verder zoeken want ik weet het wel. 1:7.9 of 8.2 oid.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

gille 21TURBO schreef:
Mark G schreef:
gille 21TURBO schreef:mooi, goe dgewerkt op zo een korte periode.keep continu
Korte periode?
Hééééééééééél de dag aan bezig geweest met twee man :wink:
awel man, er zijn er die er 5 dagen overdoen voor alleen nog maar alles uit te bouwen ,jij bouwt alles op 1 dag bijna ineen.dus proficiat,kunnen er veel een topje aan..........
:D :D :D :D
M'n dashbord is er nog steeds niet uit.
En dat is al meer dan 5 dagen :wink:
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Steven (Fiets) schreef:Ik zit ff te kijken in het cupboek voor je en ik vond ook ff dat de lagerkappen van de drijfstangen op 4,5 Nm vastmogen. Compressie kan ik zo snel nog niet vinden, zal ff verder zoeken want ik weet het wel. 1:7.9 of 8.2 oid.
Ik kan voor die lagerkappen misschien de gulden middenweg nemen, en ze op 4.0 kgm vastzetten.
Kan zeker geen kwaad.

Wat je trouwens opnoemt is de compressie-verhouding.
Dat is niet echt wat ik zoek (denk ik)
Ik wil weten hoeveel bar ik moet hebben per cilinder als ik de compressie meet.

Bedankt voor de extra info trouwens!
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

de compressie verhouding is 1 op 8, dus niet 8 bar!, en die meters zijn vaak in cm³/kg , het gaat erom dat ze allemaal ongeveer hetzelfde zijn.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Jeroen V schreef:de compressie verhouding is 1 op 8, dus niet 8 bar!, en die meters zijn vaak in cm³/kg , het gaat erom dat ze allemaal ongeveer hetzelfde zijn.
Ze zijn ong allemaal hetzelfde, maar misschien geven ze allemaal te weining compressie, of te veel.
Daarom ben ik op zoek naar de originele waarden.
(zeker na het vlakken van de cilinderkop)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ahja zondagavond he, dan zijn we er niet helemaal bij ;)

Goed de ideale druk kun je wel uitrekenen maar je hebt altijd verlies. Misschien staat het in het werkplaatshandboek en laat ik dat nou net 1 uur geleden uitgeleend hebben :)
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

de enige manier is dan een "nieuw" blok te zoeken en het daarvan te meten, denk eraan dat je de compressie met een warme motor moet meten ( zit verschil in > hoger waarden )
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Jeroen V schreef:de enige manier is dan een "nieuw" blok te zoeken en het daarvan te meten, denk eraan dat je de compressie met een warme motor moet meten ( zit verschil in > hoger waarden )
Gezocht... nieuw blok GTT ;)

Ik kan morgen of overmorgen al wel eens meten op een andere GTT. Ik zal de waarden dan ook online zetten. Kan wel eens van pas komen later.
Blijkbaar zijn die gegevens niet gemakkelijk te vinden.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

staan ze ook niet in het werkplaatshandboek?? Ik kan wel eens kijken anders (heb niet voor niks zoŽn boek :wink: )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Tom schreef:staan ze ook niet in het werkplaatshandboek?? Ik kan wel eens kijken anders (heb niet voor niks zoŽn boek :wink: )
Ik ben één van de ongelukkigen zonder werkplaatshandboek...
Een vraagbaak, die heb ik (1/10 van het boekje gaat over de GTT)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb de mijne via Dave (Daaf op de RTC), hij kan er aan komen als je intresse zou hebben
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Steven is mij al vollop gelukkig aan het maken via MSN..
Neuu... geen vieze dingen...
scans... scans... en nog eens scans.. :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jaja ik ben ook wel eens aardig :)

ff Haynes in zipjes doorsturen...
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Deze week beginnen we ook ineens aan de mijne,
in 1 keer alles in orde , we hebben nu toch verlof,
en wa moeten we anders met een week verlof? :p
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

kevinb schreef:Deze week beginnen we ook ineens aan de mijne,
in 1 keer alles in orde , we hebben nu toch verlof,
en wa moeten we anders met een week verlof? :p
Eerst compressie meten hé.. :wink:

O ja... en nog wat spieken onder jouw motorkap.
Ik heb hier een aantal dingen waarvan ik niet meer weet waar ze moeten zitten.
(wat beugels en kabel-gootjes)
Laatst gewijzigd door Mark G op zo 8 sep 2002 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Steven (Fiets) schreef:0.5 bar verschil vind ik toch nog behoorlijk wat maargoed, je hebt zeker niet alle zuigerveren vervangen van alle zuigers? Dat had je wel moeten doen vind ik, die veren kosten niet zo heel veel en dan zijn ze allemaal even ver gesleten. En is je drukverschil ws. nog kleiner.

Nouja het zal wel meevallen, anyway het ziet er goed uit.
Dat is niet veel hoor, als je een bar of 2 verschil hebt dan moet je eens na gaan denk of je er iets aan moet doen.

S :D nder
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Mark G schreef:
Eerst compressie meten hé.. :wink:

O ja... en nog wat spieken onder jouw motorkap.
Ik heb hier een aantal dingen waarvan ik niet meer weet waar ze moeten zitten.
(wat beugels en kabel-gootjes)
geen probleem, ik zal toch nog is moeten afspreken voor de juiste werkwijze van het aantrekken van die bouten!
moet toch nog eerst die revisie cullas gaan halen van m'n ander blokske.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je zegt aantrekken van de kopbouten op 3 en op 6 ... 3 of 6 Wát??? Geef de waardes even in Nm?
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Riël schreef:Je zegt aantrekken van de kopbouten op 3 en op 6 ... 3 of 6 Wát??? Geef de waardes even in Nm?
Met welke waarden ga je anders iets vastzetten?
Het zijn Nm of kgfm...

Antrekken met 600Watt RMS ;-)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wat voor sleutel heb je dan nodig Mark? EEn woofersleutel ? :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Voor vandaag weinig of geen updates, enkel wat cleanen van de carter-pan.

Ik zal hier ook binnenkort een lijstje zetten met de compressie-waarden van een aantal GTT's die we hebben gemeten. Zo weten we ongeveer wat de standaarddruk nog moet zijn in de toekomst.

Deze metingen zullen gebeuren op mijn GTT, die van Kevin (+1 bar gereden) en die van Geert (moet ik nog vragen, maar zal wel geen probleem zijn :wink: )
Die van Geert heeft volgens mij nooit echt 'gebeuld' geweest. De vorige eigenaares wist niet dat er een turbo op stond heb ik horen vertellen.. héhé (inside joke :wink: )
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

:lol: maar de vriend van de eigenares wel :p
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Tom schreef:Wat voor sleutel heb je dan nodig Mark? EEn woofersleutel ? :lol:
hehe grappig

ik gaat echt niet mijn mond op die bouten zetten :P

hahha :lol:
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Nee mark geen enkel probleem, graag zelfs. Zeg het ff op voorhand wanneer je komt, dan haal ik iets om te drinken in huis :wink:
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

We zijn onderweg ,en we blijven slapen! :wink:
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Geert Claes schreef:Nee mark geen enkel probleem, graag zelfs. Zeg het ff op voorhand wanneer je komt, dan haal ik iets om te drinken in huis :wink:
Ik wou net nog naar daar komen rijden met Kevin, maar die mocht niet :p :wink:

Ik dacht, snel even gaan meten die compressie... maar ja.. héhé
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

ik zit hier me 4 vrouwen in me kot, en ik wil gaan sleutelen!! :D

Help mij!!!

Dan komen we morgen ,en blijven tot het weekend!! :D
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

kevinb schreef:ik zit hier me 4 vrouwen in me kot, en ik wil gaan sleutelen!! :D

Help mij!!!

Dan komen we morgen ,en blijven tot het weekend!! :D
4 vrouwen en dan nog willen gaan sleutelen ???
hahaha... gij zijt dan echt wel een maniak ;)
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

ja ik weet het, maar het zijn 4 zusters en 1 daarvan is m'n eigen vriendinneke!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hoop niet dat het jouw zusters zijn :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Weet er iemand toevallig wat de isolatie kost die rond de starter zit?

[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20034.jpg[/img]

Zoals je kan zien op deze foto zit de isolatie er niet echt op z'n plaats. In ieder geval niet in één stuk :lol:
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Tom schreef:hoop niet dat het jouw zusters zijn :wink:
Nee hoor het zijn allen zussen van m'n schoonzus. :wink:
Plaats reactie