Korte periode?gille 21TURBO schreef:mooi, goe dgewerkt op zo een korte periode.keep continu
Hééééééééééél de dag aan bezig geweest met twee man
awel man, er zijn er die er 5 dagen overdoen voor alleen nog maar alles uit te bouwen ,jij bouwt alles op 1 dag bijna ineen.dus proficiat,kunnen er veel een topje aan..........Mark G schreef:Korte periode?gille 21TURBO schreef:mooi, goe dgewerkt op zo een korte periode.keep continu
M'n dashbord is er nog steeds niet uit.gille 21TURBO schreef:awel man, er zijn er die er 5 dagen overdoen voor alleen nog maar alles uit te bouwen ,jij bouwt alles op 1 dag bijna ineen.dus proficiat,kunnen er veel een topje aan..........Mark G schreef:Korte periode?gille 21TURBO schreef:mooi, goe dgewerkt op zo een korte periode.keep continu
![]()
![]()
![]()
Ik kan voor die lagerkappen misschien de gulden middenweg nemen, en ze op 4.0 kgm vastzetten.Steven (Fiets) schreef:Ik zit ff te kijken in het cupboek voor je en ik vond ook ff dat de lagerkappen van de drijfstangen op 4,5 Nm vastmogen. Compressie kan ik zo snel nog niet vinden, zal ff verder zoeken want ik weet het wel. 1:7.9 of 8.2 oid.
Ze zijn ong allemaal hetzelfde, maar misschien geven ze allemaal te weining compressie, of te veel.Jeroen V schreef:de compressie verhouding is 1 op 8, dus niet 8 bar!, en die meters zijn vaak in cm³/kg , het gaat erom dat ze allemaal ongeveer hetzelfde zijn.
Gezocht... nieuw blok GTTJeroen V schreef:de enige manier is dan een "nieuw" blok te zoeken en het daarvan te meten, denk eraan dat je de compressie met een warme motor moet meten ( zit verschil in > hoger waarden )
Ik ben één van de ongelukkigen zonder werkplaatshandboek...Tom schreef:staan ze ook niet in het werkplaatshandboek?? Ik kan wel eens kijken anders (heb niet voor niks zoŽn boek)
Eerst compressie meten hé..kevinb schreef:Deze week beginnen we ook ineens aan de mijne,
in 1 keer alles in orde , we hebben nu toch verlof,
en wa moeten we anders met een week verlof?
Dat is niet veel hoor, als je een bar of 2 verschil hebt dan moet je eens na gaan denk of je er iets aan moet doen.Steven (Fiets) schreef:0.5 bar verschil vind ik toch nog behoorlijk wat maargoed, je hebt zeker niet alle zuigerveren vervangen van alle zuigers? Dat had je wel moeten doen vind ik, die veren kosten niet zo heel veel en dan zijn ze allemaal even ver gesleten. En is je drukverschil ws. nog kleiner.
Nouja het zal wel meevallen, anyway het ziet er goed uit.
geen probleem, ik zal toch nog is moeten afspreken voor de juiste werkwijze van het aantrekken van die bouten!Mark G schreef:
Eerst compressie meten hé..
O ja... en nog wat spieken onder jouw motorkap.
Ik heb hier een aantal dingen waarvan ik niet meer weet waar ze moeten zitten.
(wat beugels en kabel-gootjes)
Met welke waarden ga je anders iets vastzetten?Riël schreef:Je zegt aantrekken van de kopbouten op 3 en op 6 ... 3 of 6 Wát??? Geef de waardes even in Nm?
hehe grappigTom schreef:Wat voor sleutel heb je dan nodig Mark? EEn woofersleutel ?
Ik wou net nog naar daar komen rijden met Kevin, maar die mocht nietGeert Claes schreef:Nee mark geen enkel probleem, graag zelfs. Zeg het ff op voorhand wanneer je komt, dan haal ik iets om te drinken in huis
4 vrouwen en dan nog willen gaan sleutelen ???kevinb schreef:ik zit hier me 4 vrouwen in me kot, en ik wil gaan sleutelen!!![]()
Help mij!!!
Dan komen we morgen ,en blijven tot het weekend!!