Bekeuring !!!!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Steven
Car: M536

Rory schreef:Geflitst, aangehouden, bon binnen en betaald
114 gereden waar je 70 mocht = 44km te hard na correctie.. bijna rijbewijs kwijt :(

Viel wel op, alleen een CRX'je en ik werden stil gezet, de rest van het Volvo/Golf kantoorpikkies konden allemaal TE hard doorrijden

Totaal : 245,- euro's!
JAh als jongere in een snelle bak ben je gewoon snel de lul :(

Ik had vandaag ook heel verdacht een motoragent achter me aan. Ik dus maar ff rustig aan gedaan en vlakbij huis haakte ie af.
Die dacht zeker dat ik wel even een leuke overtreding voor hem wilde maken, nou mooi niet dus :p
Donleben
Contacteer:

Even voor de info; De tarieven zijn per 01/01/04 aardig wat omhoog gegaan. Rood licht is 95 ipv 86 en snelheid is ook duurder. 95 bij 70 is al 125 euro!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Monica

*pff.... stof op dit topic zeg!*

Maar goed. De bekeuring is dus binnen :(

14 Augustus, feestje een paar dorpen verderop (Babybiggenmeelbal).
Heen-weg niks aan de hand, 11 personen in een super oude Citroen C25 bus van de buurman (waar officieel maar 2 personen in mogen), bier koud :beer: , enz... je kent het wel.
Ik doe mijn buren een lol en ben BOB voor die avond.
De terug-weg rijden we allerlei sneaky weggetjes om eventuele hinderlagen te ontlopen. (Wie de Achterhoek een beetje kent weet dat er honderd-en-1-binnendoorweggetjes zijn).
1 KM van huis verwijderd, zie ik opeens een politiebus optrekken die daar ergens stond. Ja, stop politie, lampies. Owkee stoppen dan maar (dat ging niet zo soepel met die bus).
Uitstappen, natuurlijk ff blazen. Andere agent stapt uit en komt met de mededeling dat de APK van de auto meer dan een jaar verlopen is. Oeps.

Vandaag de beschikking binnegekregen:
95 Euro (!!!)

Gelukkig hoef ik dit niet te betalen, want de bus is van de buurman :p Morgen maar ff bezoekje brengen.

Moraal van dit verhaal: Ga niet in een Citroen C25-bus rijden :D (Geintje) :p

Zonder gekheid: laat je auto op tijd keuren!!! 8)
Riël
Über-Spammer

IN heerlen zijn wegwerkzaamheden. Daarvoor is de snelweg even gesplitst in linker en rechterbaan met max snelheid 70. Daar cruis ik dus langzaam doorheen. Op een gegeven moment voegen de rijstroken zich weer samen, en 300 meter verderop is de autosnelweg. Dus met dat de banen samenvoegen en er nog een tiental pillonnetjes staan van de werkzaamheden, accelereer ik met de gas 5 al rustig om dadelijk te kunnen invoegen.

Maar olé, tussen het een-na-laaste en het laatste pillonnetje een zwarte focus. Fledder op de foto. Snelheid na correctie 86km/u. Boetebedrag word je vrolijk van, 115 euro.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn.

Riël schreef: Maar olé, tussen het een-na-laaste en het laatste pillonnetje een zwarte focus. Fledder op de foto. Snelheid na correctie 86km/u. Boetebedrag word je vrolijk van, 115 euro.
lui op werkwegzaamheden te flitsen zijn klote lui, en maar hopen dat ze het dubbele kunnen innen !!
Roy
Moderator

Als je daar op de snelweg aan het werk bent is het best wel fijn als iedereen zich aan de snelheid houd :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
PatrickG

Riël schreef:IN heerlen zijn wegwerkzaamheden. Daarvoor is de snelweg even gesplitst in linker en rechterbaan met max snelheid 70. Daar cruis ik dus langzaam doorheen. Op een gegeven moment voegen de rijstroken zich weer samen, en 300 meter verderop is de autosnelweg. Dus met dat de banen samenvoegen en er nog een tiental pillonnetjes staan van de werkzaamheden, accelereer ik met de gas 5 al rustig om dadelijk te kunnen invoegen.

Maar olé, tussen het een-na-laaste en het laatste pillonnetje een zwarte focus. Fledder op de foto. Snelheid na correctie 86km/u. Boetebedrag word je vrolijk van, 115 euro.
En dat voor 16 km te hard :(
Ik wou dat er wat zinnigere mensen in de regering kwamen met zinnigere voorstellen.

En maar zeggen dat lagere snelheden veiliger zijn.
Voorbeeld:
Op de A4 van nieuw vennep naar den haag, hier mag je 100 rijden, 5 keer per week wel een aanrijding en altijd file.
Op de A44 van lisse naar den haag, hier mag je 120 en ze staan bijna nooit te flitsen, iedereen rijdt er te hard, nooit file behalve bij einde van de snelweg en zelden een aanrijding.
jef

van de week een bonnetje binnen gekregen... (S)

ach kan er niet meer verdrietig om worden is niet anders he...overheid moet toch ergens zijn geld vandaan halen

70 euro ik reed 71 en je mocht daar 50km/h

Het was in Delft de camara staat daar 80meter voor het stoplicht echt een slimme plaats!! en alleen minder handig voor mij...

Dit was vlakbij het Shell tankstation in Delft

DUS dames en heren ff opletten Daro!!!

owja: 1meter voor de camara mag je 70km/h vanaf de camera mag je 50km/h :(
Laatst gewijzigd door jef op di 26 okt 2004 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Remi

Das echt klote! Zie je wel vaker. Staan ze ergens waar je dan weer net van 80 naar 50 moet, meeste mensen rijden dan toch nog wel wat te hard. Ook zo'n naaistreek.
Jasper16v

Remi schreef:Das echt klote! Zie je wel vaker. Staan ze ergens waar je dan weer net van 80 naar 50 moet, meeste mensen rijden dan toch nog wel wat te hard. Ook zo'n naaistreek.
Daar zijn wel regels voor hoor.
Remi

Jasper16v schreef:
Remi schreef:Das echt klote! Zie je wel vaker. Staan ze ergens waar je dan weer net van 80 naar 50 moet, meeste mensen rijden dan toch nog wel wat te hard. Ook zo'n naaistreek.
Nou als ik dat af en toe zo zie dan heb ik echt het idee dat ze je willen naaien ongeacht de regels. Er zijn zo veel mensen die nooit een bezwaarschrift indienen omdat ze er het nut niet van inzien. Volgens mij doen ze vaak ook wat ze zelf willen. Hoe vaak zie je bijvoorbeeld al dat een politieauto door het rood rijd, en dat zonder zwaailicht en sirenes. Ik zie het hier althans regelmatig...
Erik (Schepjes)
Contacteer:

dat valt nog mee
volgens boete database zou je dit moeten hebben.

overschrijding 26 t/m 30 km/h € 125 € 145
Marcel B.

Basic schreef:Op de A44 van lisse naar den haag, hier mag je 120 en ze staan bijna nooit te flitsen, iedereen rijdt er te hard, nooit file behalve bij einde van de snelweg en zelden een aanrijding.
:D
Don't walk the grass... smoke it
Sanderclioll

Gister reed hier onze plaatselijke stadsgek (een politieagent uit ons dorpje/stadje) met braaf in zijn linkerhand een mobieltje aanzijn oor...

Daar wil ik dus nog wel eens door aangehouden worden al mobiel bellend :smoke:
Remi

Ik denk dat ie het niet waardeerd als jij dan gaat zeggen, ja maar u belde de vorige keer zelf ook in de auto :p
Sanderclioll

Remi schreef:Ik denk dat ie het niet waardeerd als jij dan gaat zeggen, ja maar u belde de vorige keer zelf ook in de auto :p
Nee, maar ik doe het lekker toch :p
Mag die vent nie zo eerlijk gezegd, dus 'u' zal ik al zeker niet tegen hem zeggen !
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Roy schreef:Als je daar op de snelweg aan het werk bent is het best wel fijn als iedereen zich aan de snelheid houd :wink:
Snelheidsbeperking???? Wegwerkzaamheden???? voor je het weet word je klem gereden door een mafkees in een bmw!! :( :D

PTTM
Roy
Moderator

Daar heb ik nog nooit last van gehad.

Het is zelfs zo dat als je niet te hard rijd je ook geen bekeuring voor te hard rijden krijgt :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

Remi schreef:
Jasper16v schreef:
Nou als ik dat af en toe zo zie dan heb ik echt het idee dat ze je willen naaien ongeacht de regels. Er zijn zo veel mensen die nooit een bezwaarschrift indienen omdat ze er het nut niet van inzien. Volgens mij doen ze vaak ook wat ze zelf willen. Hoe vaak zie je bijvoorbeeld al dat een politieauto door het rood rijd, en dat zonder zwaailicht en sirenes. Ik zie het hier althans regelmatig...
Kan me herinneren dat op de tuftufclub een topic over dit soort voorvallen was.
Veel foto's van onze vrienden in t blauw in VOLLE actie :wink: :wink:
Geen idee voor een topic hiet of valt dat buiten t reglement?

PTTM
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

Roy schreef:Daar heb ik nog nooit last van gehad.

Het is zelfs zo dat als je niet te hard rijd je ook geen bekeuring voor te hard rijden krijgt :wink:
Zeker das een waarheid als een koe!! :lol: :lol:

PTTM
5gt8vturbo

Remi schreef:
Jasper16v schreef:
je kan ze inderdaad nix maken ik reed 80 waar je 50 mocht 10 meter verder mag je wel 80 ik mag naar de kantonrechter in brielle op 16 dec om alles haar fijn aan de rechter uit te leggen. het was me tweede bekeuring. De eerste was ook 30 km te hard op de maas boulevard in rotterdam (eikels zetten twee flits palen achter elkaar echt super k*t) en ik kende alleen de eerste :( Ben intussen een ware verzamelaar met bekeuringen heb ze ongeveer overal voor gehad maar nooit meer te hard rijden!
Rémi clio ph3

Remi schreef:Volgens mij doen ze vaak ook wat ze zelf willen. Hoe vaak zie je bijvoorbeeld al dat een politieauto door het rood rijd, en dat zonder zwaailicht en sirenes. Ik zie het hier althans regelmatig...
Ja maar de stoplichten in roermond nodigen ook wel echt uit om door rood te rijden!!! vooral s'nachts!!
pttm schreef:
Roy schreef:Daar heb ik nog nooit last van gehad.

Zeker das een waarheid als een koe!! :lol: :lol:

PTTM
Hoeft niet altijd! Ik heb eens gehoord dat ze de radar tussen de weg en het spoor hadden gezet, en dat die ook flitste als er een trein "te snel" langskwam. Ze kwamen er pas achter toen ze een 45km autootje op de plaat hadden met ruim 100km/h :lol: :lol: :lol:
Donleben
Contacteer:

Jasper16v schreef:
Dit zijn de afstanden tussen het bord en de meetplaats.
Van een hogere naar een onderstaande snelheid, moeten deze afstanden worden gehanteerd;

Het complete artikel van de Staatscourant kan ik voor de liefhebber mailen.

Bij 50 km/h 140 meter
Bij 60 km/h 170 meter
Bij 70 km/h 190 meter
Bij 80 km/h 220 meter
Bij 100 km/h 280 meter
en voor wat het waard is;
Bij 120 km/h 330 meter.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Frits Clio 16v

Donleben schreef:Dit zijn de afstanden tussen het bord en de meetplaats.
Van een hogere naar een onderstaande snelheid, moeten deze afstanden worden gehanteerd;

Bij 120 km/h 330 meter.
Ehm... :p

Gr, Frits.
Turbo-Peer

Clio Baccara 16v schreef:
Donleben schreef:Dit zijn de afstanden tussen het bord en de meetplaats.

Bij 120 km/h 330 meter.
Ehm... :p

Gr, Frits.
Vanuit de Duitse grens natuurlijk (van vol gas naar 120) :wink:
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
5gt8vturbo

Vandaag was het zover ik moest voorkomen.

ik werd verdacht van 36km te hard binnen de bebouwde kom en moest me melden bij de officier van justitie en de kantonrechter en een (hele leuke)grieffier (ster). (en nou niet allemaal van eigenschuld moet je maar niet zo aso rijden 50 meter verder mag je 80) ik reed het alleen te vroeg

Ik heb schuld bekend en haar uitspraak was als volgt een rijontzegging van 4maanden maar deze straf is gelukkig voorwaardelijk !voor de komende 2 jaar! en een boete van 252.50 euro

nou naar de volgende meeting hou ik me aan de maximum snelheid jongens

zoals ik al zei hard rijden kost geld heel veel geld
Sanderclioll

Ik weet het, had bij me vorige baan 2 boetes tegelijk, 600 euro bij elkaar.
Heb toen maar gelijk tegen mezelf gezegd van ga nu maaar op zoek naar iets anders...
Bram (vospower)

5gt8vturbo schreef:Vandaag was het zover ik moest voorkomen.

ik werd verdacht van 36km te hard binnen de bebouwde kom en moest me melden bij de officier van justitie en de kantonrechter en een (hele leuke)grieffier (ster). (en nou niet allemaal van eigenschuld moet je maar niet zo aso rijden 50 meter verder mag je 80) ik reed het alleen te vroeg

Ik heb schuld bekend en haar uitspraak was als volgt een rijontzegging van 4maanden maar deze straf is gelukkig voorwaardelijk !voor de komende 2 jaar! en een boete van 252.50 euro

nou naar de volgende meeting hou ik me aan de maximum snelheid jongens

zoals ik al zei hard rijden kost geld heel veel geld
Dit betekent wel dat het geven van boetes werkt, al is het altijd vervelend...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het werkt in die zin dat mensen zich beter aan de snelheid gaan houden, ja...

Maar de vraag is dan direct of langzamer rijden ook per definitie verkeersveiliger is. :)
Bram (vospower)

daar draait idd alles om, en lijkt me toch wel he :p
Tom
Moderator
Car: MB

tja, wanneer snelheidscontroles evenredig veel werden uigevoerd als andere controles was er weinig aan de hand. Dan lag de acceptatie van de boete onder de Nederlanders waarschijnlijk veel hoger. Feit is echter dat er met name op snelheid gecontroleerd wordt en in verhouding veel minder op andere (misschien wel veel gevaarlijkere) verkeersovertredingen. En het heeft dus wederom alleen met geld geld en geld te maken. Bijkomend nadeel is nog eens dat de overheid hard op weg is de reputatie van de gemiddelde politieman om zeep te helpen (die totaal geen blaam treft aangezien deze enkel zijn functie uitvoerd zoals hem omschreven)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bram (vospower)

Het houden van snelheidscontroles is natuurlijk wel het makkelijkste. mbv. elektronica kun je zonder mankracht of iig met weinig dus goedkoop controleren (flitskasten). Verder denk ik ook wel dat de meeste ongelukken gebeuren doordat de snelheid van de autos te hoog is. ga je controleren op bv roekeloos rijgedrag of op de staat van de auto, dan kun je veel minder autos controleren en het is ook nog een een stuk duurder. Dus ik denk dat het rendement van snelheidcontroles m.b.t. de veiligheidverbetering wel het hoogste is.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

5gt8vturbo schreef:Vandaag was het zover ik moest voorkomen.

ik werd verdacht van 36km te hard binnen de bebouwde kom en moest me melden bij de officier van justitie en de kantonrechter en een (hele leuke)grieffier (ster).
Dat was dan ook zeker niet de 1e keer? Al eens vaker gepakt met een overschrijding van >30 km/h?

:foto: Griffier? :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tom
Moderator
Car: MB

Bram (vospower) schreef:Het houden van snelheidscontroles is natuurlijk wel het makkelijkste. mbv. elektronica kun je zonder mankracht of iig met weinig dus goedkoop controleren (flitskasten). Verder denk ik ook wel dat de meeste ongelukken gebeuren doordat de snelheid van de autos te hoog is. ga je controleren op bv roekeloos rijgedrag of op de staat van de auto, dan kun je veel minder autos controleren en het is ook nog een een stuk duurder. Dus ik denk dat het rendement van snelheidcontroles m.b.t. de veiligheidverbetering wel het hoogste is.
Hier ben ik het dus niet geheel mee eens. Dat snelheidscontrole met radar het meeste geld in de staatskas brengt dat is simpel, maar of het ook de meest doeltreffende manier van bekeuren is daar twijfel ik toch erg over. Ik denk namelijk dat het voor de meeste mensen veel beter is om staande gehouden te worden door een agent (ipv van zo'n "agent :lol: " in zijn auto te zien zitten met een spits in zijn handen en een warmhoudmok koffie op zijn dashboard) dan een accept thuis te krijgen enkele weken later. Ik heb zelf wel eens een bekeuring gekregen waarbij je vervolgens zelf een landkaart moet pakken om te kijken waar je nou eigenlijk bekeurd bent (of je doet dat niet en rijd de volgende keer weer zonder het te weten voorbij zo'n paal). Dit vind ik dus gewoon slecht. Een ander voorbeeld. Ik ben een paar maanden geleden tijdens mijn werk (bijbaantje als taxi chauffeur) bekeurd voor het stilstaan op een gevaarlijke plek in een straat in Den Bosch. Als die honden dan vinden dat ik stil sta op een gevaarlijke plek dan lijkt me het minste wat ze kunnen doen mij daarop attenderen (en eventueel bekeuren) om te zorgen dat de verkeersveiligheid weer in orde komt. Dit hebben ze niet gedaan en ik kreeg leuke post thuis. Gevolg, ik was me van geen kwaad bewust en heb meteen schriftelijk beroep aangetekend bij de officier van justitie. Deze heeft vervolgens de bekeuring nietig verklaard. Moraal van het verhaal, ik maak liever een praatje met meneer agent als ik dan toch moet betalen........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik ben het volledig met Tom eens... :)
Gesloten