






S

Abel schreef:druk is toch standaard 0.6?? dus die 10 PK kun je toe schrijven aan de hogere druk??
.
Oh.. ik leer er ook maar steeds iets bij... Thxrobert schreef:Abel schreef:druk is toch standaard 0.6?? dus die 10 PK kun je toe schrijven aan de hogere druk??
.
Hij heeft plm 130 pk aan de wielen. Het standaard vermogen wordt opgegeven aan de krukas. Het verschil is veel meer dan 10 pk.
Nou als je weet zo'n bank per uur kost, dan test je dat niet zo maar even.!Abel schreef:Oh.. ik leer er ook maar steeds iets bij... Thxrobert schreef:Abel schreef:druk is toch standaard 0.6?? dus die 10 PK kun je toe schrijven aan de hogere druk??
.
Hij heeft plm 130 pk aan de wielen. Het standaard vermogen wordt opgegeven aan de krukas. Het verschil is veel meer dan 10 pk.:)
nu dan, is het dus een nuttige conversie geweest. dan vraag ik me nu af, of je niet beter gelijk een andere carb had kunnen kopen bij BB-tuning.
Ik snap dat de fun waarde van je eigen projectje veel meer is.. Jammer dat je niet een voor/na dyna uitrolletje hebt... weetje tenminste wat het verschil was.. Misschien nog leuk om uit te testen in de toekomst.
Dat is een originele carb. die ze dan helemaal verkracht. Zodat die niet goed meer in alle gebieden werkt. En vervolgens vragen ze daar ook nog eens goed geld voor.dan vraag ik me nu af, of je niet beter gelijk een andere carb had kunnen kopen bij BB-tuning
das dan rollenbank + 1 man personeel?Sander schreef: rollenbank:
117,65 EURO PER UUR EX BTW!
Een run met diagnose kost 95E en dan de uur prijs van 45E Wat denk je dat dat kost als je daar een dag aan het testen! Ik heb al b.v. 4 runs gehad en dan nog de uren van de monteur a 45E per uur er bij. Denk niet dat je goed koper uit bent daar.Job-turbo schreef:Hmm.. Ik vind het nogal redelijk duur. Die van mij gaat hier heen als de auto moet worden worden afgesteld. FCG is tevens de bouwer van mijn motorblok.
http://home.planet.nl/~jon00527/index2.htm
Ja dat is een monteur plus de bank per uur. Het op en afbreken van de spullen kost 50 euro/per uur.robert schreef:das dan rollenbank + 1 man personeel?Sander schreef: rollenbank:
117,65 EURO PER UUR EX BTW!
wat voor spullen hebben ze eigenlijk om de afstelling te beoordelen. Een co meter?
Is het zon acceleratiebank, of kan je een belasting afregelen?
Heb je je lambda sonde mee laten lopen?
vertelvertel hoe en wat doen ze dan?
moest die carb 100 keer open, en duurt het daarom zo lang?
Het koppel hebben we niet goed kunnen meten omdat soms het toerental niet goed binnen kwam op de PC. Ik heb hier dus geen uitdraai van, maar bij de eerste run, toen stond hij nog veel te rijk, had ik een maximaal koppel van 200Nm( toen deed de toerenteller ook al raar), dus dat is laten misschien nog iets hoger geworden. Maar wat ik heb gezien bleef hij hoog na de druk op bouw van de turbo.Matijs schreef:Dat extra vermogen is leuk, maar voel je ook dat het koppel veel langer op peil blijft? En heb je onderin nog wat koppel gewonnen? Power sells cars, torque wins races!
je kan die slang van intercooler naar carb zo maken dat dat geen probleem is. Bv 1x een 90 gradenbocht ipv de 2x 45 graden. Dan heb je een langere slang tussen carb en de 90 graden bocht, en die geeft net de bewegingsvrijheid in de richting die je nodig hebt.Sander schreef: Ook kantelt mijn motor veel te veel, en daar moet ik ook nog een oplossing voor zoeken.
Wat bedoel je hier mee?robert schreef:je kan die slang van intercooler naar carb zo maken dat dat geen probleem is. Bv 1x een 90 gradenbocht ipv de 2x 45 graden. Dan heb je een langere slang tussen carb en de 90 graden bocht, en die geeft net de bewegingsvrijheid in de richting die je nodig hebt.Sander schreef: Ook kantelt mijn motor veel te veel, en daar moet ik ook nog een oplossing voor zoeken.
Die man had verschillende kastjes in de auto liggen waarmee hij dingen aan zette. Wat je ziet is een vermogenskromme in zijn 4'de versnelling en daar zijn ook die meet gegevens van. Op die uitdraai staan twee strepen en daar tussen is de run geweest. Ik denk dat hij om de X sec gemeten heeft. Je kunt aan de Co zien wanneer begint en de HC schiet om hoog als je het gas los laat.robert schreef: Not 2 sander:
Trouwens dit is achteraf is makkelijk lullen zo, maar ja bouw zelf maar eens wat, murphy loert mee en grijpt op de meest onverwachtte momenten in.
Dat staatje met hc, co enzo, staat dat apparaat gewoon iedere seconde een regel te meten, of is het druk op de knop=meting, hoe doen ze dat?
Hoe weet je nu welke meting bij welke belasting hoort?
Het probleem is niet dat de slangen te kort zijn of zo of dat ze niet evenwijdig lopen aan de aandrijf assen. Maar als ik mijn stabilisatorstang er op zet en het blok kantelt dan slaat de kap van de carb. tegen de stabilisatorstang ! Dus moet ik er voor zorgen dat hij niet zo veel kantelt. (en de stang mischien aan passen) Het blok moet wel kunnen kantelen maar wat hij nu doet is teveel.robert schreef:nou ik bedoel dat het normaal is voor een motorblok om te kantelen. Deze kantelt naar voor/achter als hij koppel geeft op de wielen. Dus de denkbeeldige kantelas ligt paralel aan de aandrijfas.
Dus als je slangen van de vaste wereld naar de motor laat lopen moeten ze die beweging kunnen maken. Dat gaat het mooist als er een flink stuk slang paralel ligt aan de kantelas. Dus in dit geval evenwijdig aan de aandrijfas. Niet geheel toevallig lopen de orginele en ook die samco slangen zo.
Jij hebt met die 2x 45 graden bochten een stuk afgesneden. Optisch + stromingstechnisch heel mooi, maar voor bewegingsvrijheid blijkbaar niet zo.
duzz het is handiger die slang overnieuw te doen dan proberen de kanteling uit het blok te halen.
die meting: ok. mooi dat je al zo dichtbij zat.
Nog kleinere turbo's? Dat zal lastig worden, de Garrett T2 is al een van de kleinste (zo niet de kleinste) turbo's op de markt.RickGT TURBO schreef:Eventjes iets wilds....
Maar zou er genoeg ruimte zijn om twee carb's en twee kleine turbo's in te bouwen?
Moet natuurlijk veel aanpassingen doen. Maar denken jullie dat in theorie er genoeg ruimte zou zijn?
Ja zouden dan twee Garrets T2's zijn denk ik.Matijs schreef:Nog kleinere turbo's? Dat zal lastig worden, de Garrett T2 is al een van de kleinste (zo niet de kleinste) turbo's op de markt.RickGT TURBO schreef:Eventjes iets wilds....
Maar zou er genoeg ruimte zijn om twee carb's en twee kleine turbo's in te bouwen?
Moet natuurlijk veel aanpassingen doen. Maar denken jullie dat in theorie er genoeg ruimte zou zijn?
Bovendien is er denk ik niet genoeg ruimte om het uitlaatspruitstuk aan te passen voor 2 turbo's