Conversie solex 32mm naar weber 2x32mm /Foto's werken weer!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Sander
Contacteer:

Oja 18 juli gaat bij op de bank! :) :) :) :D :) :) :p

S :D nder
Sander
Contacteer:

Vandaag de hele dag op de dynojet bank gestaan.
Dit heeft me een gods vermogen gekost, maar ja!

128,9 pk AAN DE WIELEN!!!!!!!! :D :D :D

S :lol: nder

Nadere info volgt
Roy
Moderator

En dat komt alleen door de weber's? Of heb je er nog meer aan gedaan?
5 GT Turbo '88 GT5
catrinus

[img]http://www.nr5lebt.de/bilder/galerie02/R5_309.jpg[/img]

Hier nog een gtt met dubbele weber
There will be plenty of time to rest when your dead
Sander
Contacteer:

De motor is origineel, maar wel met een druk van 0,8 Bar (onder de gas klep gemeten)(blokje heeft =/- 100000Km gelopen en heeft een kantelende zuiger)

S :) nder
Abel
Über-Spammer

druk is toch standaard 0.6?? dus die 10 PK kun je toe schrijven aan de hogere druk??

Ik ben eerder benieuwd in de koppel kromme.. ik denk dat die meer verschild met de pk kromme...
Roy
Moderator

Druk is standaard 0,7 bar.

Sander heb je misschien foto's van heel het spul. Niet hoe je het gemaakt hebt maar hoe het eruit ziet onder de kap? :)
5 GT Turbo '88 GT5
Abel
Über-Spammer

kijk maar naar zijn user icon. :lol: :lol:
Abel
Über-Spammer

[img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc060/Om ... mbouw8.JPG[/img]

2 seconden zoeken.... 1e pagina van deze topic. :wink:
robert

Abel schreef:druk is toch standaard 0.6?? dus die 10 PK kun je toe schrijven aan de hogere druk??
.

Hij heeft plm 130 pk aan de wielen. Het standaard vermogen wordt opgegeven aan de krukas. Het verschil is veel meer dan 10 pk.
Roy
Moderator

Sorry niet aan gedacht :)
Ziet er strak uit Sander
5 GT Turbo '88 GT5
Abel
Über-Spammer

robert schreef:
Abel schreef:druk is toch standaard 0.6?? dus die 10 PK kun je toe schrijven aan de hogere druk??
.

Hij heeft plm 130 pk aan de wielen. Het standaard vermogen wordt opgegeven aan de krukas. Het verschil is veel meer dan 10 pk.
Oh.. ik leer er ook maar steeds iets bij... Thx :):)

nu dan, is het dus een nuttige conversie geweest. dan vraag ik me nu af, of je niet beter gelijk een andere carb had kunnen kopen bij BB-tuning.

Ik snap dat de fun waarde van je eigen projectje veel meer is.. Jammer dat je niet een voor/na dyna uitrolletje hebt... weetje tenminste wat het verschil was.. Misschien nog leuk om uit te testen in de toekomst.
Sander
Contacteer:

Abel schreef:
robert schreef:
.

Oh.. ik leer er ook maar steeds iets bij... Thx :):)

nu dan, is het dus een nuttige conversie geweest. dan vraag ik me nu af, of je niet beter gelijk een andere carb had kunnen kopen bij BB-tuning.

Ik snap dat de fun waarde van je eigen projectje veel meer is.. Jammer dat je niet een voor/na dyna uitrolletje hebt... weetje tenminste wat het verschil was.. Misschien nog leuk om uit te testen in de toekomst.
Nou als je weet zo'n bank per uur kost, dan test je dat niet zo maar even.!

117,65 EURO PER UUR EX BTW!
dan vraag ik me nu af, of je niet beter gelijk een andere carb had kunnen kopen bij BB-tuning
Dat is een originele carb. die ze dan helemaal verkracht. Zodat die niet goed meer in alle gebieden werkt. En vervolgens vragen ze daar ook nog eens goed geld voor.

S :( nder
robert

Sander schreef: rollenbank:
das dan rollenbank + 1 man personeel?

wat voor spullen hebben ze eigenlijk om de afstelling te beoordelen. Een co meter?
Is het zon acceleratiebank, of kan je een belasting afregelen?

Heb je je lambda sonde mee laten lopen?

vertelvertel hoe en wat doen ze dan?

moest die carb 100 keer open, en duurt het daarom zo lang?
Job-turbo
Contacteer:

Hmm.. Ik vind het nogal redelijk duur. Die van mij gaat hier heen als de auto moet worden worden afgesteld. FCG is tevens de bouwer van mijn motorblok.
http://home.planet.nl/~jon00527/index2.htm
Sander
Contacteer:

Job-turbo schreef:Hmm.. Ik vind het nogal redelijk duur. Die van mij gaat hier heen als de auto moet worden worden afgesteld. FCG is tevens de bouwer van mijn motorblok.
http://home.planet.nl/~jon00527/index2.htm
Een run met diagnose kost 95E en dan de uur prijs van 45E Wat denk je dat dat kost als je daar een dag aan het testen! Ik heb al b.v. 4 runs gehad en dan nog de uren van de monteur a 45E per uur er bij. Denk niet dat je goed koper uit bent daar.

Sander
Contacteer:

robert schreef:
Sander schreef: rollenbank:
das dan rollenbank + 1 man personeel?

wat voor spullen hebben ze eigenlijk om de afstelling te beoordelen. Een co meter?
Is het zon acceleratiebank, of kan je een belasting afregelen?

Heb je je lambda sonde mee laten lopen?

vertelvertel hoe en wat doen ze dan?

moest die carb 100 keer open, en duurt het daarom zo lang?
Ja dat is een monteur plus de bank per uur. Het op en afbreken van de spullen kost 50 euro/per uur.

Ze kunnen daar de belasting in stellen en ze met een lamda sonde tijdens de run je co en co2 en hc en je o2. Ze meten je onder/middel en boven gebied. En ze maken run's in iedere versnelling. En onder een run versta ik niet een keer op treken maar dan meten ze verschilde versnellingen en belastingen en ook met of zonder turbodruk.

S :p nder

Heb de papier thuis, zal even kijken wat in online kan zetten.
Laatst gewijzigd door Sander op vr 19 jul 2002 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Matijs
Contacteer:

Dat extra vermogen is leuk, maar voel je ook dat het koppel veel langer op peil blijft? En heb je onderin nog wat koppel gewonnen? Power sells cars, torque wins races!
Sander
Contacteer:

Matijs schreef:Dat extra vermogen is leuk, maar voel je ook dat het koppel veel langer op peil blijft? En heb je onderin nog wat koppel gewonnen? Power sells cars, torque wins races!
Het koppel hebben we niet goed kunnen meten omdat soms het toerental niet goed binnen kwam op de PC. Ik heb hier dus geen uitdraai van, maar bij de eerste run, toen stond hij nog veel te rijk, had ik een maximaal koppel van 200Nm( toen deed de toerenteller ook al raar), dus dat is laten misschien nog iets hoger geworden. Maar wat ik heb gezien bleef hij hoog na de druk op bouw van de turbo.

Maar eigenlijk moet hij nog een keer op de bank als ik nog wat kleine dingen heb aan gepast.

Maar dat duurt nog even!

S :wink: nder
Sander
Contacteer:

De tweede run had hij nog maar 87,5 pk Toen bleek dat hij lucht lekte langs de kap op de carb. omdat we die maar met twee schroeven hadden vast gezet omdat dat makelijker was om de sproeiers te wisselen. Dat schilde dus ruim 40 pk. Dus je kunt je wel voor stelen wat je aan vermogen verliest als de drukval over je carb. toen neemt.

S :p nder
Sander
Contacteer:

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_motorruimte1.JPG[/img]

De stabilisator stang komt nog terug, maar die moet aan gepast worden. Ook kantelt mijn motor veel te veel, en daar moet ik ook nog een oplossing voor zoeken.

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_uitdraaibank1.JPG[/img]

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_grafiektest.JPG[/img]

S :wink: nder
Laatst gewijzigd door Sander op vr 27 jun 2003 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Job-turbo
Contacteer:

[quote="Sander

Ook kantelt mijn motor veel te veel, en daar moet ik ook nog een oplossing voor zoeken.

S :wink: nder[/quote]

Zou dat niet met zwaardere motorsteunen opgelost zijn??
Sander
Contacteer:

Is een optie, maar er is ook nog een andere! Maar dat zie je misschien nog wel.

S :lol: nder
Marius

Ziet er echt netjes uit allemaal.

Gefeliciteerd met de pk's !
robert

Sander schreef: Ook kantelt mijn motor veel te veel, en daar moet ik ook nog een oplossing voor zoeken.
je kan die slang van intercooler naar carb zo maken dat dat geen probleem is. Bv 1x een 90 gradenbocht ipv de 2x 45 graden. Dan heb je een langere slang tussen carb en de 90 graden bocht, en die geeft net de bewegingsvrijheid in de richting die je nodig hebt.

Not 2 sander:
Trouwens dit is achteraf is makkelijk lullen zo, maar ja bouw zelf maar eens wat, murphy loert mee en grijpt op de meest onverwachtte momenten in. :(

Dat staatje met hc, co enzo, staat dat apparaat gewoon iedere seconde een regel te meten, of is het druk op de knop=meting, hoe doen ze dat?
Hoe weet je nu welke meting bij welke belasting hoort?
Sander
Contacteer:

robert schreef:
Sander schreef: Ook kantelt mijn motor veel te veel, en daar moet ik ook nog een oplossing voor zoeken.
je kan die slang van intercooler naar carb zo maken dat dat geen probleem is. Bv 1x een 90 gradenbocht ipv de 2x 45 graden. Dan heb je een langere slang tussen carb en de 90 graden bocht, en die geeft net de bewegingsvrijheid in de richting die je nodig hebt.
Wat bedoel je hier mee?
robert schreef: Not 2 sander:
Trouwens dit is achteraf is makkelijk lullen zo, maar ja bouw zelf maar eens wat, murphy loert mee en grijpt op de meest onverwachtte momenten in. :(

Dat staatje met hc, co enzo, staat dat apparaat gewoon iedere seconde een regel te meten, of is het druk op de knop=meting, hoe doen ze dat?
Hoe weet je nu welke meting bij welke belasting hoort?
Die man had verschillende kastjes in de auto liggen waarmee hij dingen aan zette. Wat je ziet is een vermogenskromme in zijn 4'de versnelling en daar zijn ook die meet gegevens van. Op die uitdraai staan twee strepen en daar tussen is de run geweest. Ik denk dat hij om de X sec gemeten heeft. Je kunt aan de Co zien wanneer begint en de HC schiet om hoog als je het gas los laat.

Het is in zijn geheel nog niet super tegen gevallen. Die man bij BCCP zij ook al dat het niet slecht was zo voor de eerste keer al zo'n 75% goed te hebben. Het moet alleen nog wat verfijnd worden.( bepaalde dingen )

robert

nou ik bedoel dat het normaal is voor een motorblok om te kantelen. Deze kantelt naar voor/achter als hij koppel geeft op de wielen. Dus de denkbeeldige kantelas ligt paralel aan de aandrijfas.
Dus als je slangen van de vaste wereld naar de motor laat lopen moeten ze die beweging kunnen maken. Dat gaat het mooist als er een flink stuk slang paralel ligt aan de kantelas. Dus in dit geval evenwijdig aan de aandrijfas. Niet geheel toevallig lopen de orginele en ook die samco slangen zo.
Jij hebt met die 2x 45 graden bochten een stuk afgesneden. Optisch + stromingstechnisch heel mooi, maar voor bewegingsvrijheid blijkbaar niet zo.

duzz het is handiger die slang overnieuw te doen dan proberen de kanteling uit het blok te halen.

die meting: ok. mooi dat je al zo dichtbij zat. :)
Matijs
Contacteer:

Tsja zeg, dat zijn dan van die dingen die ik vantevoren toch allemaal niet bedacht zou hebben. Heeft mr. Reno dus ook weer allemaal over nagedacht...
Sander
Contacteer:

robert schreef:nou ik bedoel dat het normaal is voor een motorblok om te kantelen. Deze kantelt naar voor/achter als hij koppel geeft op de wielen. Dus de denkbeeldige kantelas ligt paralel aan de aandrijfas.
Dus als je slangen van de vaste wereld naar de motor laat lopen moeten ze die beweging kunnen maken. Dat gaat het mooist als er een flink stuk slang paralel ligt aan de kantelas. Dus in dit geval evenwijdig aan de aandrijfas. Niet geheel toevallig lopen de orginele en ook die samco slangen zo.
Jij hebt met die 2x 45 graden bochten een stuk afgesneden. Optisch + stromingstechnisch heel mooi, maar voor bewegingsvrijheid blijkbaar niet zo.

duzz het is handiger die slang overnieuw te doen dan proberen de kanteling uit het blok te halen.

die meting: ok. mooi dat je al zo dichtbij zat. :)
Het probleem is niet dat de slangen te kort zijn of zo of dat ze niet evenwijdig lopen aan de aandrijf assen. Maar als ik mijn stabilisatorstang er op zet en het blok kantelt dan slaat de kap van de carb. tegen de stabilisatorstang ! Dus moet ik er voor zorgen dat hij niet zo veel kantelt. (en de stang mischien aan passen) Het blok moet wel kunnen kantelen maar wat hij nu doet is teveel.

Zie foto:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_ombouw8.JPG[/img]
En aan de linkerkant zit nu ook mijn dump-valve!
Zie foto:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_motorruimte1.JPG[/img]
Het is ook allemaal zo krap daar he! :(

Hier met stang weer:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_motorruimte.jpg[/img]

S :D nder
Laatst gewijzigd door Sander op vr 27 jun 2003 18:45, 3 keer totaal gewijzigd.
robert

oooooo is dat het.
beter! (dan die slang verbouwen)

dan geef je die brug toch een paar rammen. Is toch afstelbaar.
RickGT TURBO
Contacteer:

Eventjes iets wilds....

Maar zou er genoeg ruimte zijn om twee carb's en twee kleine turbo's in te bouwen?
Moet natuurlijk veel aanpassingen doen. Maar denken jullie dat in theorie er genoeg ruimte zou zijn?
Drive it like you stole it
RickGT TURBO
Contacteer:

Ook nog even een veerpootbrug vraagje.

Ik zie de jouwe hier zitten en ik heb dezelfde. Alleen zit bij mij de stel schroef aan de rechterkant.
Wel buigt hij richting tussen schot. Dus hij zit niet verkeerd om.
Zouden ze twee types gemaakt hebben?
Arjen

Had je geen lekbakje bij die foto's kunnen plaatsen ? Het kwijl loopt nu aan alle kanten uit mijn bek. Ziet er echt heel mooi uit.
Matijs
Contacteer:

RickGT TURBO schreef:Eventjes iets wilds....

Maar zou er genoeg ruimte zijn om twee carb's en twee kleine turbo's in te bouwen?
Moet natuurlijk veel aanpassingen doen. Maar denken jullie dat in theorie er genoeg ruimte zou zijn?
Nog kleinere turbo's? Dat zal lastig worden, de Garrett T2 is al een van de kleinste (zo niet de kleinste) turbo's op de markt.
Bovendien is er denk ik niet genoeg ruimte om het uitlaatspruitstuk aan te passen voor 2 turbo's
RickGT TURBO
Contacteer:

Matijs schreef:
RickGT TURBO schreef:Eventjes iets wilds....

Nog kleinere turbo's? Dat zal lastig worden, de Garrett T2 is al een van de kleinste (zo niet de kleinste) turbo's op de markt.
Bovendien is er denk ik niet genoeg ruimte om het uitlaatspruitstuk aan te passen voor 2 turbo's
Ja zouden dan twee Garrets T2's zijn denk ik.
Is sneller onderin oppakken namelijk. Dus dat is de redenatie. Niet heel veel pk's maar wel met goede overbrenging rete snel acceleratie zonder door spinnen.
Plaats reactie