ACT: Verzekeringen

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
red_Turbo

nou als de verzekeringsmaatschappij een beetje controleert dan betaal je gewoon het jongeren tarief. maar als je geluk hebt kijken ze alleen naar de hoofdbestuurder en krijg je dus korting.
Dirk (CRX)

Of een mix van beide.. dus jeudgopslag maar wel no-claim van mamma.. maar goed.. ik werk dus ook bij een assurantie kantoor.. word nog gezellig.. vanwaar jij RedDevil?
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Niels-16v
Contacteer:

Mensen,

Ik heb mijn auto (clio 1.8 16v) verzekerd met mijn 19 jaar op eigen naam, en ik betaal 30 euro in de maand. :)

Moet je ff naar http://www.pmavoordelen.nl gaan, deze firma koopt weer in bij andere grote verzekeraars.
Ik had die verzekeraar opgebeld en ze zeiden dat ze niet naar leeftijd kijken.
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

zoiets heb ik ook gedaan met mijn R5 GTT. 19 jaar, 0 jaar schadevrij. 37 euro per maand bij Dealer Garant (ik hoop dat ik dat hier mag noemen ivm reclame...)
Rianne RT

Klinkt idd wel interessant. Alleen ben ik dan bang, dat dat qua voorwaarden. En dat als je iets hebt, ze zo moeilijk doen over vergoeding, anders zou het idd wel een koopje zijn...

Nog meer mensen ervaring met deze firma?
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Dan hoef ik ook niet zo krap te kijken.. over 4 jaar :p
Haas
Car: Megane RS

let wel op waar je wat afsluit. Firma's zonder vast post- of bezoekadres, zou ik nooit iets verzekeren. Als je en keer gezeik hebt, mag je raden wie er aan t kortste eind trekt. Die lage prijs moet ergens vandaan komen he...
Niels-16v
Contacteer:

Deze firma koopt in bij grote verzekeringsmaatschappijen, ik ben dus bij allianz verzekerd. Scheelt zo een bult geld, waarom dit zo goedkoop weet ik ook niet precies
Rianne RT

Haas schreef:let wel op waar je wat afsluit. Firma's zonder vast post- of bezoekadres, zou ik nooit iets verzekeren. Als je en keer gezeik hebt, mag je raden wie er aan t kortste eind trekt. Die lage prijs moet ergens vandaan komen he...
Dat bedoelde ik eigenlijk. Bij Interpolis betaal je je blauw, maar ik kan wel bij de Rabobank, hier om de hoek terecht....
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Haas

Niels-16v schreef:Deze firma koopt in bij grote verzekeringsmaatschappijen, ik ben dus bij allianz verzekerd. Scheelt zo een bult geld, waarom dit zo goedkoop weet ik ook niet precies
kan, maar daar zit je dan niet direct dan of wel? is je contactpersoon van Allianz en je polisnr enz ook? Maw, kun je bij Allianz terecht of niet?
Remon

Rianne RT schreef:
Haas schreef:let wel op waar je wat afsluit. Firma's zonder vast post- of bezoekadres, zou ik nooit iets verzekeren. Als je en keer gezeik hebt, mag je raden wie er aan t kortste eind trekt. Die lage prijs moet ergens vandaan komen he...
Dat bedoelde ik eigenlijk. Bij Interpolis betaal je je blauw, maar ik kan wel bij de Rabobank, hier om de hoek terecht....
Interpolis:
19 jaar + 1 schadevrij jaar + Clio 1.4 = 27,- p/maand :)
Haas

excl wat?

ik betaalde meer voor mijn clio met drie schadevrije jaren, en woon niet eens in de randstad..
Niels-16v
Contacteer:

Remon-CL10 schreef:
Rianne RT schreef:
Interpolis:
met je clio 1.4 ja
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

Putain.. laat ik maar snel naar nederland verhuizen..

ik zit namelijk in de verzekeringswereld, nouja studeer er toch voor, en kan je vertellen dat dit echt spotgoedkoop is (S)
ben je niet als tweede chauffeur ofzo ingeschreven?

misschien is er dan toch het grote verschil tussen België en Nederland..

voorbeeldje:

ben 21 jaar, en wil een renault 19 1.4 RT (80 pk?) verzekeren volledig op mijn naam..
we spreken dan van een gewone BA-motorpolis (weet niet of jullie in nederland dezelfde term gebruiken), geen omnium dus.

Uit de leuke offerte die ik kreeg bleek dat ik 982 euro per jaar moest gaan betalen om die 1.4 motor te laten verzekeren op mijn naam |:

€982/12maanden= 81 euro per maand dus.. en dat ook voor een 1.4 motor EN ben twee jaar ouder dan Niels.

:dSb:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

maar jullie betalen toch minder wegenbelasting?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

vind je het gek.. als je naar die wegenkijkt :lol:
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

Luco/Alpine-racer schreef:maar jullie betalen toch minder wegenbelasting?
daar heb ik geen idee over hoeveel jullie betalen,
maar het verschil in verzekering is enorm blijkbaar.
Bram

Ik ben 20 jaar, 2 schadevrije jaren en betaal 32 euro per maand voor m'n clio 16v. Via het werk van m'n vader is er een collectieve verzekering. Ook bij Allianz.
Ben er verder wel goed over te spreken. Ken namelijk ook mensen die schade hadden en ook bij allianz zaten, die kregen allemaal keurig een leenauto mee. Voor de rest werd alles er ook goed afgehandeld.
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

ik weet van die Dealergarant dat je ze worden ondersteund door de BOVAG, dus het zal wel goed komen. Naja ik zal wel gewoon geen schade rijden, dat lijkt me nog altijd het beste.
Remon

Haas schreef:excl wat?

ik betaalde meer voor mijn clio met drie schadevrije jaren, en woon niet eens in de randstad..
Niks, dat is de prijs die ik betaal.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar de auto staat op mijn vaders naam verzekerd, met mij als regelmatige bestuurder. Zo bouw ik wel schadevrije jaren op en krijg korting via me pa, ook omdat hij bij Interpolis werkt :wink:
Frankie

Dirk (CRX) schreef:de verzekeraars moeten aan het RDW doorgeven welke kentekens zij verzekeren.. er blijven dan vanzelf kentekens openstaan zonder verzekering erachter... Zo kom jij dus vanzelf aan het licht.. dan krijg je een paar waarschuwingen van het RDW dat je je motor verzekeren moet.. snappie?

Als je vervolgens de openbare weg oprijdt met je on-verzekerde motor kan de politie je OOK nog een boete geven voor het rijden op de openbare weg zonder verzekering. Maar dat staat los van de boete die je van het RDW opgelegd krijgt.

Een klassieker verzekering werkt niet op basis van no-claim, maar een vast bedrag, vaak heel erg laag.. Aegon kent zoiets niet, de rest heb ik nog niet gebeld, maar ga voor de grap eens naar de maatschappij die je huidige auto heeft..
@dirk Mijn motor staat al vanaf 1998 stil (op eigen grond, niet op de openbare weg) de wegenbelasting wordt wel betaald (ik wist niet dat je deze kon schorsen) De motor is vanaf 1998 ook niet meer verzekerd.
Ik heb tot op heden nog geen enkel bericht van de rdw of wie dan ook gekregen dat ik verplicht ben de motor te verzekeren. Dus als de motor stil staat in de schuur is er niets aan de hand. Maar ga er niet mee de openbare weg op wordt je dan aangehouden of geflitst ben je de klos, en je zal het jezelf nooit vergeven dat je voor de paar euries (verz. premie) iemand schade of erger letsel toebrengt, en je in dat geval mogelijk je leven lang betalen kan aan schadevergoeding. Dan hou je geen centen meer over voor een leuke reno, motor of ander scheurijzer.
Riël
Über-Spammer

Niet waar.
Je hebt gewoon mazzel, that's all ! Er wordt steekproefsgewijs gecontroleerd.
Als je belasting betaalt ben je VERPLICHT je motor/auto te verzekeren. Kom je toevallig aan het licht (het hoeft niet) krijg je volgens mij nog niet eens een waarschuwen.
Laat het i.e.g. niet tot een boete komen. Ik heb het eens gehad (zelfde verhaal, auto niet gebruikt, staat onder n zeil, betaal wel belasting). Boete van de RDW... 288 euro!

Schorsen die hap!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Niels-16v schreef:
Remon-CL10 schreef:
Rianne RT schreef:
Interpolis:
met je clio 1.4 ja
Interpolis is echt niet duur, maar je moet wel wat opbouwen.
Betaal 25 euro voor mijn 19 16v. (6 schadevrije jaren).
Toen ik 19 was betaalde ik voor mijn gtturbo 35 euro.
Studentenpakket bij interpolis is erg interessant!
Rianne RT

Jep, maar als ik met 21 jaar, mijn clio 1.4 wil verzekeren kom ik met 0 schadevrije jaren niet onder de €50,- uit.
Riël
Über-Spammer

BOeie, voor n WA verzekering?
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Remon-CL10 schreef:krijg korting via me pa, ook omdat hij bij Interpolis werkt :wink:
Leuk he die personeelskorting van Interpolis. :wink: Ik ben dit jaar overgestapt van RVS naar Interpolis. Scheelt mij ruim 600 euri's op jaarbasis. Met dank aan m'n werkgever :D :D
Remon

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:
Remon-CL10 schreef:krijg korting via me pa, ook omdat hij bij Interpolis werkt :wink:
Leuk he die personeelskorting van Interpolis. :wink: Ik ben dit jaar overgestapt van RVS naar Interpolis. Scheelt mij ruim 600 euri's op jaarbasis. Met dank aan m'n werkgever :D :D
Rabobank ofniet???
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Nope, werk bij Interpolis. :)
Hugo-R21
Contacteer:

De auto van me vader is totaal los .Stel de verzekeringsmaatschappij zegt dat we 8000 krijgen totaal. Maar de Megane is nu nog wel als voorbeeld 1000 waard in de handel krijgen wij dan van die handelaar 1000 en 7000 van de verzekeringsmaatschappij? Of gaat dit anders?

En stel dit verhaal klopt hier boven hoe weet de verzekering maatschappij (of het correct is ) dat wij wel die 1000 krijgen en niet een voordeel delen met de handelaar. Dat deze auto bijvoorbeeld 2000 waard is en die handellaar 1000 opgeeft aan de verzekeringmaatschappij en wij het verschil delen dus 1500 krijgen?

En als me vader nu 7000 krijgt van de verzekeringsmaatschappij en ik verkoop de auto zelf aan iemand die meer bied dan 1000 die geen handelaar is kan dat?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

of de verzekering betaald het totale bedrag en zij verkopen het wrak meestal per opbod

of je neemt genoegen met de 7000 en houdt het wrak zelf om te verkopen
is wel een risico, maar het kan ook geld opleveren
goed over nadenken dus
Haas

precies.. je kunt het wrak 'terugkopen'van de verzekering zeg maar.

je kunt er dan zelf nog wat aan verdienen als je m verkoopt. Ligt er aan of je een koper hebt, of wat je aan onderdleen kunt verdienen, maar als dat eeen btje gunstig is, zou ik het wel weten :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik heb er een keer 3700 ouderwetse guldens mee verdient, door het wrak zelf te verkopen :) :)
PortoNL

Ik ben ook verzekerd bij interpolis via de rabobank..moet alleen een alarm inbouwen ivm cabrio :(
Misschien weet iemand nog ergens waar ik een leuk cabrio alarmpie kan laten inbouwen voor een leuk prijsie?
Dennis_16v

ik zit bij Generalli verzekeringsgroep.
0 jaren rijbewijs, en 0 jaren verzekerd

betaal 80,34 per maand
hoe komt t dat jullie m zo goedkoop verzekerd krijgen :p
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

leeftijd waarschijnlijk ;) onder de 24 trekken ze je gewoon leeg met een snellere auto..
heb ik ook.. 23, 2 jaar een auto, dus 2 jaar schadevrij, en betaal 70 euro per maand..voor W.A.
In maart nieuwe polis..dan ben ik 24, benieuwd wat t dan wordt..beetje shoppen dan denk ik..
verzekerd via centraal beheer trouwens
Plaats reactie