Arjan's Clio RS -Verkocht-
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Heeft te maken met het navigatie scherm. Dan heb heb je een ander dash.
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57
Nav nog niet gebruikt!
CD's netzoals de wisselaar als in de clio maar dan in het dash ja.
CD's netzoals de wisselaar als in de clio maar dan in het dash ja.
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57
Nou ik weet nog allemaal niet hoe het werkt, maar als het aantrekkelijk is contact ik je.. thanks 

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Nette Megane zeg! Helemaal met deze zeer lage km stand.
Heb je er al plannen mee?
Heb je er al plannen mee?

-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57
Jazeker!
Ben uitgenodigd door Anthony van k-tec racing om langs te komen bij hun.
Daar komt er een 2.5 inch uitlaatsysteem onder en een remap.
Misschien de ITG inductie kit erbij.. lijkt me wel zo handig.
Denk niet dat ik op PK's laat mappen maar op koppel in een groot toerengebied, weet nog niet precies wat er mogelijk is.
Zal deze zomer zijn dus eerst een tijdje standaart rijden
Ben uitgenodigd door Anthony van k-tec racing om langs te komen bij hun.
Daar komt er een 2.5 inch uitlaatsysteem onder en een remap.
Misschien de ITG inductie kit erbij.. lijkt me wel zo handig.
Denk niet dat ik op PK's laat mappen maar op koppel in een groot toerengebied, weet nog niet precies wat er mogelijk is.
Zal deze zomer zijn dus eerst een tijdje standaart rijden

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Lekker naast de deur.... even langs bij k-tec haha! Wel super als gaat natuurlijk
Die 2.5" k-tec maakt wel een bak lawaai als ik op youtube kijk. Voor het vermogen hoef je het niet te doen iig. Std uitlaat is ook 2.5"en kan het vermogen van een gemapte auto goed hebben. Die ITG vind ik wel interessant maar erg duur helaas.

Die 2.5" k-tec maakt wel een bak lawaai als ik op youtube kijk. Voor het vermogen hoef je het niet te doen iig. Std uitlaat is ook 2.5"en kan het vermogen van een gemapte auto goed hebben. Die ITG vind ik wel interessant maar erg duur helaas.
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57
Oooo oke kijk daar heb ik wat aan.
Dan zal ik nog even informeren..
ITG is erg goed ja maar met een flink prijskaartje!
Dan zal ik nog even informeren..
ITG is erg goed ja maar met een flink prijskaartje!
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
alleen is deze mooierAdinsx schreef:Alsof ik naar mijn eigen bestelauto R26 zit te kijken...
Veel plezier ermee, maar dat komt vast goed

Ik zou persoonlijk niet zo veel geld uitgeven aan die ITG filter. Als je het geld van de ITG filter, een K-TEC uitlaat systeem en de installatie kosten bij elkaar op telt kan je ook een nieuwe betere turbo op je auto laten zetten, waar je veel en veel meer performance mee wint.
@DennisT
Heeft het weghalen van de einddemper nog verder nut naast een wat zwaarder geluid?
Rijden hier trouwens veel jongens rond zonder cat?
@DennisT
Heeft het weghalen van de einddemper nog verder nut naast een wat zwaarder geluid?
Rijden hier trouwens veel jongens rond zonder cat?
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Einddemper weghalen is alleen voor het geluid. Maar dat is echt een hele verbetering tov standaard en kost relatief weinig!
Een andere turbo is leuk, maar vergt ook wat aanpassingen aan je blok om de boel heel te houden. Bovendien heb je dan juist wel weer baat bij een andere uitlaat. Een decat is ook wel een must dan. De ene upgrade kan dan niet zonder de ander.
Boy en allepinie hebben beide een decat volgens mij.
Je kan voor relatief weinig geld flink wat pk's winnen; remap evt icm andere IC en decat. Als je dan nog verder wil gaan gaat het je veel geld kosten voor niet al te veel extra.

Een andere turbo is leuk, maar vergt ook wat aanpassingen aan je blok om de boel heel te houden. Bovendien heb je dan juist wel weer baat bij een andere uitlaat. Een decat is ook wel een must dan. De ene upgrade kan dan niet zonder de ander.
Boy en allepinie hebben beide een decat volgens mij.
Je kan voor relatief weinig geld flink wat pk's winnen; remap evt icm andere IC en decat. Als je dan nog verder wil gaan gaat het je veel geld kosten voor niet al te veel extra.
Met een andere uitlaat refereer je dan gelijk aan een 3" variant, of een efficienter ge-designde 2.5" variant?
Toen ik dinsdag in Goes was heb ik het met Henk nog over luchtfilters gehad, hij vindt het allemaal geld verspilling. Jo gaf zelfs aan dat men regelmatig vermogen verliest, danwel problemen ervaart n.a.v het plaatsen van andere luchtfilters. Voor mij persoonlijk zou dit dan ook het laatste zijn waar ik geld aan zou spenderen.
Toen ik dinsdag in Goes was heb ik het met Henk nog over luchtfilters gehad, hij vindt het allemaal geld verspilling. Jo gaf zelfs aan dat men regelmatig vermogen verliest, danwel problemen ervaart n.a.v het plaatsen van andere luchtfilters. Voor mij persoonlijk zou dit dan ook het laatste zijn waar ik geld aan zou spenderen.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Met die ITG set worden in de UK wel mooie resultaten geboekt, maar hier geldt voor mij wel: meten is weten. Heb nog geen dyno uitdraai van voor en na voorbij zien komen namelijk.
Ik heb geen idee tot hoever je kan gaan met een 2,5"uitlaat. Maar wil je richting de 300pk dan is 2,75"of 3"wel aan te raden lijkt me. Sowieso is de orginele cat een grote beperkende factor.
Boy heeft nu 249pk aan de wielen met andere IC, decat, sportcat er tussen en Ktec 3" uitlaat. Veel meer ga je volgens mij ook niet halen zonder de injectoren en turbo te vervangen. Bovendien moet je dan ook al een andere koppeling om het vermogen en koppel over te kunnen brengen. Je motor intern upgraden is dan ook geen overbodige luxe. Zag laats in de uk ook al een stage2 Megane voorbij komen met een krome drijfstang...
Maar laten we Arjan's topic niet verder vervuilen
Ik heb geen idee tot hoever je kan gaan met een 2,5"uitlaat. Maar wil je richting de 300pk dan is 2,75"of 3"wel aan te raden lijkt me. Sowieso is de orginele cat een grote beperkende factor.
Boy heeft nu 249pk aan de wielen met andere IC, decat, sportcat er tussen en Ktec 3" uitlaat. Veel meer ga je volgens mij ook niet halen zonder de injectoren en turbo te vervangen. Bovendien moet je dan ook al een andere koppeling om het vermogen en koppel over te kunnen brengen. Je motor intern upgraden is dan ook geen overbodige luxe. Zag laats in de uk ook al een stage2 Megane voorbij komen met een krome drijfstang...
Maar laten we Arjan's topic niet verder vervuilen

Arjan, na-aper;)
Ik rij zelf ook met de ITG kit. prima kit. het geluid alleen is al geweldig.
hier een dyno run met standaard en ITG
[img]http://i136.photobucket.com/albums/q162 ... PTBest.jpg[/img]
Ik rij zelf ook met de ITG kit. prima kit. het geluid alleen is al geweldig.
hier een dyno run met standaard en ITG
[img]http://i136.photobucket.com/albums/q162 ... PTBest.jpg[/img]
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57
Ik krijg idd 10% extra korting bij Esso op benzine;) ben operator haha.Abel schreef:Laatste foto, iemand die benzine met quantum korting inkoopt?
Mooie auto
Of bedoelde je dat niet

De ITG schijnt echt 12bhp winst mee te halen.
Ik hou het nog even rustig met upgrades, wil deze wagen niet verzieken met 'slecht' spul

De einddemper weghalen en vervangen door piping(?) is ook wel een mooi plan als ik het zo hoor.
Als het niet te overdreven is kan het wel een optie zijn.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Vervangen door 2.5" pijp idd. Je moet maar eens luisteren ofzo.
Voor een impressie:
Voor een impressie:
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57
Das niet TE.. En roffelt lekker zeg!
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Beste klus idd, en een sportcat ertussen voor de APK anders ben je elke keer de klos.
Ktec heeft sinds kort een 3" decat met sportcat erin. Dat vind ik persoonlijk erg mooi. Maar kost wel ruim €500,-
Ktec heeft sinds kort een 3" decat met sportcat erin. Dat vind ik persoonlijk erg mooi. Maar kost wel ruim €500,-
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57
Nou aan sportkat's ect ga ik niks doen met de Megane, hou het relatief simpel 
