Ter Apel Circuitmeeting 2011, maar 2 rijders....
-
dan kun je beter geen lid zijn
je hebt de zelfde privileges
en je kunt meelachen om dit soort grappen..
je hebt de zelfde privileges
en je kunt meelachen om dit soort grappen..
Laatst gewijzigd door Andrews (supercinq) op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
alles leuk en aardig, maar een meeting/evenement als deze beslis je naar mijn idee niet 5 minuten van te voren om aan mee te doen..... dus de gedachte is goed om voor de mensen de keuze zo lang mogelijk open te laten, maar daarmee loop je uiteraard wel dit risico.
Laatst gewijzigd door Haas op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Uiteraard betaald de Club dit. Het is ook een beetje sociale controle, de mensen die niet gekomen zijn maar wel gemeld zijn an sich wel bekend.
Nu is het geen financiele aderlating, maar het is wel zonde van het geld. Ik vind het verder maar raar dat er zo weinig mensen waren, zelfs via de mail hebben we het nog eens onder de aandacht gebracht?
Enfin, WJ, we evalueren dit nog. En jou opmerkingen lees ik wel en verwerk ik en overleg nog wel eens met Hessel dus je hoort er zeker van terug. Maar excuseer me als ik er ook soms een paar weken overheen laat gaan, er zijn periodes waar ik echt niets voor de RTC kan doen. Stapje voor stapje komen we er wel.
Nu is het geen financiele aderlating, maar het is wel zonde van het geld. Ik vind het verder maar raar dat er zo weinig mensen waren, zelfs via de mail hebben we het nog eens onder de aandacht gebracht?
Enfin, WJ, we evalueren dit nog. En jou opmerkingen lees ik wel en verwerk ik en overleg nog wel eens met Hessel dus je hoort er zeker van terug. Maar excuseer me als ik er ook soms een paar weken overheen laat gaan, er zijn periodes waar ik echt niets voor de RTC kan doen. Stapje voor stapje komen we er wel.
Laatst gewijzigd door Riël op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het een beetje crappy dat de club dit betaald heeft.
Weggegooid geld blijkt dus achteraf...
Leden zelf laten betalen, vooraf, stuk makkelijk.
Leden zelf laten betalen, vooraf, stuk makkelijk.
Laatst gewijzigd door Ferdy op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik voel me aangesproken door onder andere Mark's opmerking dus ik heb toch de behoefte om wat te melden. Ik heb me in het lijstje gezet met een misschien aanwezig, lag eraan of ik in het land was en of de Clio klaar is. Daarbij misschien met de Williams en anders kijken.
Na mijn opname in de lijst is er pas aangegeven zie ik dat als je het niet zeker weet of komt kijken, je niet in de lijst moest staan.
Ik sta wel met m'n naam in de lijst dus word er wel op aangekeken dus dat wil ik wel even rechtzetten. Buiten het feit dat het er bij ingeschoten is heb ik wel mijn excuses aangeboden en geef ik aan dat als er een bijdrage verwacht wordt, ik deze uiteraard over maak.
Na mijn opname in de lijst is er pas aangegeven zie ik dat als je het niet zeker weet of komt kijken, je niet in de lijst moest staan.
Ik sta wel met m'n naam in de lijst dus word er wel op aangekeken dus dat wil ik wel even rechtzetten. Buiten het feit dat het er bij ingeschoten is heb ik wel mijn excuses aangeboden en geef ik aan dat als er een bijdrage verwacht wordt, ik deze uiteraard over maak.
Laatst gewijzigd door Tim op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Renault Clio III RS
Dus wij, leden van de RTC, moeten betalen omdat er mensen hun afspraak niet nakomen?
en dan vinden jullie het raar dat er steeds minder leden komen. Probeer dit eerst eens goed te regelen! Neem een voorbeeld aan Merijn en co en Jo, vooraf laten betalen dan heb je dit probleem niet.
Ik gun iedereen een pleziertje en vind het ook niet erg wanneer er een bijdrage wordt gegeven uit het 'rtc potje', maar dan wel op een andere manier. Is bv Jo wel eens bedankt voor de dingen die hij regelt? Dan bedoel ik niet een bedank woordje.
Edit: goed gebaar Tim!

Ik gun iedereen een pleziertje en vind het ook niet erg wanneer er een bijdrage wordt gegeven uit het 'rtc potje', maar dan wel op een andere manier. Is bv Jo wel eens bedankt voor de dingen die hij regelt? Dan bedoel ik niet een bedank woordje.
Edit: goed gebaar Tim!

Laatst gewijzigd door antoine op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Car: MB
De reden dat Jo vooraf laat betalen laat zich wel raden denk ik. Die is ook niet zo begonnen! Verder uiteraard wel mooi dat hij dit iedere keer wil regelen
Dat dit nu zo is gelopen is spijtig en zeker omdat er financiele middelen bij betrokken zijn. Het was wellicht slimmer geweest de aanmelders zich daar iets bewuster van te maken en wellicht op het laatst nog laten bevestigen via mail/pm.

Dat dit nu zo is gelopen is spijtig en zeker omdat er financiele middelen bij betrokken zijn. Het was wellicht slimmer geweest de aanmelders zich daar iets bewuster van te maken en wellicht op het laatst nog laten bevestigen via mail/pm.
Laatst gewijzigd door Tom op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Na deze ervaring zal er inderdaad vanaf nu overal vooraf betaald voor moeten worden. Maar zoals al eerder aangegeven was daar geen reden toe omdat de opkomst de afgelopen jaren wel prima was en we dit jaar ook genoeg mensen konden verwachting n.a.v. de opkomstlijst.
Helaas is het een harde leer geweest.
Helaas is het een harde leer geweest.
Laatst gewijzigd door Willem-Jan op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
en je einddata voor de betaling enkele weken voor het evenement plaatsen, scheeld ook een hoop gezeik.
(zie dynotopic 17 september, kheb het ook weer zitten)
(zie dynotopic 17 september, kheb het ook weer zitten)
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
antoine schreef:Dus wij, leden van de RTC, moeten betalen omdat er mensen hun afspraak niet nakomen?![]()
en dan vinden jullie het raar dat er steeds minder leden komen.

antoine schreef:Is bv Jo wel eens bedankt voor de dingen die hij regelt? Dan bedoel ik niet een bedank woordje.

Zonde MJ, gelukkig heb je zelf geen schade (financieel)
Dit is toch een evenement dat de RTC organiseert ? Dan betaald de club dus... Als mensen besluiten niet te komen, is dat toch een stuk 'meerwaarde lidmaatschap' wat je zelf niet besluit te nemen?antoine schreef:Dus wij, leden van de RTC, moeten betalen omdat er mensen hun afspraak niet nakomen?![]()
en dan vinden jullie het raar dat er steeds minder leden komen. Probeer dit eerst eens goed te regelen! Neem een voorbeeld aan Merijn en co en Jo, vooraf laten betalen dan heb je dit probleem niet.
Ok, het is weggegooid geld in dit geval en je kunt je afvragen of je het de volgende keer weer zo moet doen, maar alle evenementen moeten dan maar betaald worden door de mensen die komen? De discussie waar je dan je lidmaatschapsgeld voor betaald barst dan meteen weer los...
Simpel:
- Clubevenement (opening-/sluit-/enz) : RTC Betaald ongeacht bezoekers
- Door leden georganiseerd (dynodagen/toertocht/enz) : Aanwezigen betalen VOORAF
(Ik snap bovendien nooit waarom mensen niet vooraf willen betalen... maar goed, dat zullen de mensen zijn die het niet zo nou nemen met op komen dagen of niet denk ik )
-
- Moderator
Haas, dit is een dag die wel een bijdrage verlangt van de bezoeker hè! Opzet is dus dat de club niet betaald maar dat het door een x aantal leden een leuk en betaalbaar dagje wordt. In dit geval kun je die 2 leden die wel keurig op komen dagen die kosten niet laten dragen en zal de club dus bij moeten springen.
Daarom is het juist mooi als er ruim schoots van tevoren betaald wordt.
Dan kun je inschatten of het wel zin heeft of niet en desnoods terug betalen en aflassen...
Dan kun je inschatten of het wel zin heeft of niet en desnoods terug betalen en aflassen...
Laatst gewijzigd door tutuur op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
Dat is inderdaad eigenlijk de enige veilige optie zonder nare afloop. Je hoopt er alleen op (en gaat daar eigenlijk vanuit gezien de eerdere keren) dat de leden hun afspraken gewoon netjes nakomen.
Tuur, jij bent niet te schatten hoor. Quote uit het andere topic
Je krijgt nu al geen mensen bij elkaar, of het nu een activiteit of een ALV of iets anders is. Die stelling van Ardennen goedkoper voor leden werd gelukkig van tafel geveegd door iemand die het wel snapt, Merijn !
Aangezien ik geen lid meer ben is het voor mij allemaal niet meer zo spannend, ik heb me erbij neergelegd. Maar ik weet heel goed wat er nu gaat gebeuren en dat is hetvolgende:
In beide topics gaat er een vorm van kritiek komen, hetzij door scherpe vragen, hetzij door iets anders. Daar komt dan weer een reactie op vanuit de 'sturende instantie' en wordt men monddood gemaakt. Het topic bloed dood en binnen enkele weken vraagt iemand of er al iets van aktie en/of beslissing werd genomen. Daarop komt dan weer een reactie van de 'sturende instantie' en het begint van voor af aan.
En zo gaat het al geruime tijd...voorbeelden genoeg, neem maar de moeite om even te lezen.
Have fun met zen tweeën...tutuur schreef: Mijn lidmaatschap betaal ik om de site te laten bestaan, meetings gratis geregeld te laten worden en natuurlijk de only member uitjes zoals het Ardennenweekend was/is...
Je krijgt nu al geen mensen bij elkaar, of het nu een activiteit of een ALV of iets anders is. Die stelling van Ardennen goedkoper voor leden werd gelukkig van tafel geveegd door iemand die het wel snapt, Merijn !
Aangezien ik geen lid meer ben is het voor mij allemaal niet meer zo spannend, ik heb me erbij neergelegd. Maar ik weet heel goed wat er nu gaat gebeuren en dat is hetvolgende:
In beide topics gaat er een vorm van kritiek komen, hetzij door scherpe vragen, hetzij door iets anders. Daar komt dan weer een reactie op vanuit de 'sturende instantie' en wordt men monddood gemaakt. Het topic bloed dood en binnen enkele weken vraagt iemand of er al iets van aktie en/of beslissing werd genomen. Daarop komt dan weer een reactie van de 'sturende instantie' en het begint van voor af aan.
En zo gaat het al geruime tijd...voorbeelden genoeg, neem maar de moeite om even te lezen.
Wat is er niet te schatten dan?
Ik som alleen op waarom ik het de moeite waard vind om lidmaatschap te betalen....
Ik som alleen op waarom ik het de moeite waard vind om lidmaatschap te betalen....
Laatst gewijzigd door tutuur op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim PM
Laatst gewijzigd door mark 5t op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Net zo crappy als een Moderator die geen contributie betaaldFerdy schreef:Ik vind het een beetje crappy dat de club dit betaald heeft.

Jou geld is iig niet weggegooid

Ik vind dat de club dit gewoon moet betalen, ´t zijn toch de leden zelf die niet op komen dagen, en wel eind van ´t jaar zeiken dat er nooit wat gedaan wordt

En idd gewoon vooraf laten betalen,net als bij ´t Ring weekend,dat gaat volgens mij altijd prima!

Laatst gewijzigd door Florus op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn wel even een aantal dingen die ik wil zeggen:
-Ik ben ook als misschien overgeknalt naar zeker, net als Tim. Ik wil trouwens ook wel een donatie doen als dat moet.
-Ik heb NOOIT enig bericht gehad als in de vorm van een mail of een andere duidelijke herinnering. (opgooien van een topic heb ik dus overheen gelezen). Hier moet je dus echt betere feedback in hebben, desnoods mensen pmmen en vragen of ze nog echt komen.
-Als je in het topic kijkt, zit er echt een gat van een paar maanden in en komt kort voor de meeting weer omhoog. Zie ook hierboven.
Ik wil niet naar WJ wijzen als schuldige, integendeel ik wil em juist aanmoedigen om dit te blijven doen, maar ik ben dus wel van mening dat er hier wat aandachtspuntjes zijn. Geen probleem verder, volgende keer beter
Verder krijg ik een beetje een broertje de dood aan die typische ZEIKapen, die altijd weer omhoog komen ,als er wat te zeuren valt. Het jeukt om nu geen namen te noemen maar er zijn er een paar bij die echt geen recht van spreken hebben m.i.
Een beter begin, begint bij jezelf, dus hang niet de toetsenbordheld uit maar steek zelf je luie handjes eens uit de mouwen om de club te helpen! Daar helpt dat zielige gemauw niet bij, integendeel daar knapen (nieuwe) leden op af...
-Ik ben ook als misschien overgeknalt naar zeker, net als Tim. Ik wil trouwens ook wel een donatie doen als dat moet.
-Ik heb NOOIT enig bericht gehad als in de vorm van een mail of een andere duidelijke herinnering. (opgooien van een topic heb ik dus overheen gelezen). Hier moet je dus echt betere feedback in hebben, desnoods mensen pmmen en vragen of ze nog echt komen.
-Als je in het topic kijkt, zit er echt een gat van een paar maanden in en komt kort voor de meeting weer omhoog. Zie ook hierboven.
Ik wil niet naar WJ wijzen als schuldige, integendeel ik wil em juist aanmoedigen om dit te blijven doen, maar ik ben dus wel van mening dat er hier wat aandachtspuntjes zijn. Geen probleem verder, volgende keer beter

Verder krijg ik een beetje een broertje de dood aan die typische ZEIKapen, die altijd weer omhoog komen ,als er wat te zeuren valt. Het jeukt om nu geen namen te noemen maar er zijn er een paar bij die echt geen recht van spreken hebben m.i.
Een beter begin, begint bij jezelf, dus hang niet de toetsenbordheld uit maar steek zelf je luie handjes eens uit de mouwen om de club te helpen! Daar helpt dat zielige gemauw niet bij, integendeel daar knapen (nieuwe) leden op af...

Laatst gewijzigd door Steven op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier sluit ik me volkomen bij aan!Steven schreef:Er zijn wel even een aantal dingen die ik wil zeggen:

Laatst gewijzigd door ARNO16V op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Er kan nog lang en breed gediscussieerd worden over wat we nu gaan doen, maar het is al vrij normaal dat we vooraf betalen, dat gebeurt bij vrijwel elke meeting (voor die paar betaalde meetings die er zijn).
Dit keer is dat niet het geval geweest omdat het mede door de club ondersteund is. We hebben het deksel op de neus en laten we ervan leren. De bovenstaande heisa, speculaties en beweringen zijn dan ook een beetje overtrokken. We hebben het financieel goed voor mekaar en het zal de leden er geen slechtere club voor terug geven. Hessel en ik zullen een tandje bijzetten om er nog wat extra inkomsten uit te halen.
Het is jammer dat dit topic is verzand in persoonlijke verwijten links en rechts.
Wat we gaan doen als 'sturende instantie' is toezien dat dit soort dingen niet meer gebeuren, en bij risicovolle meetings wordt gewoon vooraf betaald. Dit kunnen we prima per meeting inschatten. Ik neem aan dat iedereen het met deze insteek eens is? Zo niet laat het hier nog weten, zo ja, sluiten we dit topic. Dan maken we in ieder geval niemand monddood (ik zou niet willen).
Dit keer is dat niet het geval geweest omdat het mede door de club ondersteund is. We hebben het deksel op de neus en laten we ervan leren. De bovenstaande heisa, speculaties en beweringen zijn dan ook een beetje overtrokken. We hebben het financieel goed voor mekaar en het zal de leden er geen slechtere club voor terug geven. Hessel en ik zullen een tandje bijzetten om er nog wat extra inkomsten uit te halen.
Het is jammer dat dit topic is verzand in persoonlijke verwijten links en rechts.
Wat we gaan doen als 'sturende instantie' is toezien dat dit soort dingen niet meer gebeuren, en bij risicovolle meetings wordt gewoon vooraf betaald. Dit kunnen we prima per meeting inschatten. Ik neem aan dat iedereen het met deze insteek eens is? Zo niet laat het hier nog weten, zo ja, sluiten we dit topic. Dan maken we in ieder geval niemand monddood (ik zou niet willen).
-
- Moderator
Ik zou er toch nog even iets op willen zeggen. Ik zie net op het kas-overzicht van 2010 dat Ter Apel in dat jaar 800 euro gekost heeft. Was deze prijs dit jaar weer gelijk? Dan vraag ik me namelijk serieus af waarom je dit zou laten doorgaan bij een aanmelding van een paar mensen die 10 euro betalen.
Waarvan 500 euro borg. Kosten Ter Apel zijn 300 euro. Dat is ook wat de RTC nu kwijt is.Tom schreef:Ik zou er toch nog even iets op willen zeggen. Ik zie net op het kas-overzicht van 2010 dat Ter Apel in dat jaar 800 euro gekost heeft. Was deze prijs dit jaar weer gelijk? Dan vraag ik me namelijk serieus af waarom je dit zou laten doorgaan bij een aanmelding van een paar mensen die 10 euro betalen.
-
- Moderator
aha, dit had ik even over het hoofd gezien. Dan kom je al een meer haalbare situatie terecht.
-
Willeon de Zoete schreef:Beschamend!!
Voor 300 euro huur 2 mensen de baan op....![]()
En dat terwijl er zich zo'n 12 mensen in eerste instantie hadden opgegeven (wat in principe ook aan de lage kant is).
Als je niet meer van toezeggingen aan kunt, valt er niks meer te organiseren en werkt het voor degene die het moet organiseren ook vreselijk demotiverend. Dus ik begrijp de reactie van W-J wel.
Het is te hopen dat er bij het Ardennenweekend geen afzeggers zijn, anders is het zo gedaan met het saldo van de RTC...
Beter is om bij een meeting als de circuitmeeting een datum vast te laten, de deelnemers te laten betalen en dan alles definitief te maken. Dan is het minder vrijblijvend om af te zeggen en heb je van eventuele afzeggers toch nog inkomsten.
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
Zo, ik heb echt zitten slapen
Zag ook dat er vorig jaar maar 8 tientjes binnen zijn gekomen van de 300 die eruit gegaan zijn. Dan is er toch echt iets fout gegaan hier met organiseren!

Zag ook dat er vorig jaar maar 8 tientjes binnen zijn gekomen van de 300 die eruit gegaan zijn. Dan is er toch echt iets fout gegaan hier met organiseren!
-
Vorig jaar was het leden-only en om het evenementtoch nog laagdrempelig te houden en nog op enige opkomst te kunnen rekenen, waren de deelnamekosten op 7,50 euro gesteld.
Omgerekend is er dan van 10 rijders deelnamegeld ontvangen.
Omgerekend is er dan van 10 rijders deelnamegeld ontvangen.
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Waarom zouden er geen evenementen mogen zijn die geld kosten?Tom schreef:Zo, ik heb echt zitten slapen![]()
![]()
Als je aan elk evenement geld over wilt houden of kiet wilt draaien komt er nog minder opdagen.
Dat is nu het voorbeeld van een club met contributie en dergelijke, dan kan je dit dus doen

Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Helemaal met je eens Luco. Op deze manier kan je iets aanbieden wat anders buiten het bereik ligt van veel mensen.
Laatst gewijzigd door Willem-Jan op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
€300,- voor een circuit huren is echt een koopje probeer het maar eens ergens anders te regelen voor minder.
gewoon pech gehad dit jaar
volgende keer beter!!
gewoon pech gehad dit jaar

volgende keer beter!!
dat snap ik, maar wat ik bedoelde te melden, is dat er van tevoren moet worden nagedacht over welk evenement betaald wordt door de deelnemers en welk evenement door de clubTom schreef:Haas, dit is een dag die wel een bijdrage verlangt van de bezoeker hè! Opzet is dus dat de club niet betaald maar dat het door een x aantal leden een leuk en betaalbaar dagje wordt. In dit geval kun je die 2 leden die wel keurig op komen dagen die kosten niet laten dragen en zal de club dus bij moeten springen.

ter apel is altijd nog gesteund door de club
-
- Moderator
Dat het gesteund wordt ok, maar met strakker organiseren had je niet op -280 euro hoeven te komen. Dat iets geld kost geeft inderdaad niet en als vele leden daar plezier van hebben is het prima. Maar daar lijkt me hier nu geen sprake van.
En Mark, 300 is idd misschien niet veel geld voor een dagje. Maar een echt uitdagend circuit zou ik het dan ook niet meteen durven te noemen.
En Mark, 300 is idd misschien niet veel geld voor een dagje. Maar een echt uitdagend circuit zou ik het dan ook niet meteen durven te noemen.
het gaat toch niet om dít evenement.. ik heb het over evenementen in het algemeen, door het jaar heen....