ACT: LPG
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is ook niet normaal, je rijdt hem niet met regelmaat helemaal leeg neem ik aan?
Het verdampen gebeurt voor het grootste deel onderweg naar de cilinder ja, zal de tekst aanpassen.
Het verdampen gebeurt voor het grootste deel onderweg naar de cilinder ja, zal de tekst aanpassen.
LPi is technisch het superieurst, maar heeft nadelen als in:
- Een leverancier, niet universeel
- Gevoeliger
- Duurdere en meer apparatuur (pomp, injectoren)
Een VSI systeem is ook nog altijd in ontwikkeling en is simpeler en minder storingsgevoelig. Het is net wat je wil, en het geeft je als LPG rijder in ieder geval keuze.
Ikzelf kies dan -niet- voor LPi, maar gasdampinjectie. Kan ik m tenminste zelf fixen én zit ik niet met een gaspomp. Bovendien scheelt het een paar honderd euro aan inbouw.
- Een leverancier, niet universeel
- Gevoeliger
- Duurdere en meer apparatuur (pomp, injectoren)
Een VSI systeem is ook nog altijd in ontwikkeling en is simpeler en minder storingsgevoelig. Het is net wat je wil, en het geeft je als LPG rijder in ieder geval keuze.
Ikzelf kies dan -niet- voor LPi, maar gasdampinjectie. Kan ik m tenminste zelf fixen én zit ik niet met een gaspomp. Bovendien scheelt het een paar honderd euro aan inbouw.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik rij hem nooit leeg, hij schakelt automatisch over als het niveau te laag wordt. Echt overtuigd van de levensduur ben ik dus ook niet, de leverancier (van Marktplaats) had er een levendige handel in.
Voor de duidelijkheid: de kosten ervan vind ik te verwaarlozen en het rijdt prima. Liever dat dan diesel, in mijn geval.
Voor de duidelijkheid: de kosten ervan vind ik te verwaarlozen en het rijdt prima. Liever dat dan diesel, in mijn geval.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is de wet v/d grote getallen, als 0,5% van alle pompen stuk gaat binnen de normale levensduur dan kun je er al een hele levendige handel in hebben
Een V6 diesel was er niet bij de laguna II dus dan is het makkelijk kiezen voor lpg ja
Maar de nieuwe 3.0 Dci V6 met 240 pk in de lag 3, mwoah, dan wordt het toch echt diesel. Alleen jammer dat die niet geleverd wordt in NL.

Een V6 diesel was er niet bij de laguna II dus dan is het makkelijk kiezen voor lpg ja

Maar de nieuwe 3.0 Dci V6 met 240 pk in de lag 3, mwoah, dan wordt het toch echt diesel. Alleen jammer dat die niet geleverd wordt in NL.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zelf importeren, (al dan niet met schade)Maarten-Jan schreef: Maar de nieuwe 3.0 Dci V6 met 240 pk in de lag 3, mwoah, dan wordt het toch echt diesel. Alleen jammer dat die niet geleverd wordt in NL.

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
V6 diesel kost een hoop in het verbruik hoor. Met LPG rij ik aan brandstofkosten net zo duur als een 1.9 dCi. (En dan vergeten we de MRB maar ff) 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
1 op hoeveel rijdt die V6 dan? Met mijn Safrane reed ik 1 op 7. Met de 1.9 dCI haal ik met dezelfde snelheden 1 op 17,5. Ben qua brandstof dus wat voordeliger uit. Verder is een diesel SAAI. 1000km op een tank is dan wel weer handig met zo'n trekker. En ik mis de stoelen van mijn SafMartijn schreef:V6 diesel kost een hoop in het verbruik hoor. Met LPG rij ik aan brandstofkosten net zo duur als een 1.9 dCi. (En dan vergeten we de MRB maar ff)

Daarnaast ga ik van ruim 1300 euri MRB naar 280 euro in het jaar. Lang leve BE!
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Een ex-collega nu nog kennis van mij heeft die 3.0 dci V6 in de laguna coupe, hij rijdt er 1 op 14/15 mee. Dat is toch heel respectabel, wel veel snelwegkilometers.
Mijn lag I ph II 1.9 rijdt 1 op 22 gemiddeld als ik rij, als de vrouw rijdt 1 op 25. Dat is dus 1200 km op een tank en sinds die gechipt is loopt het ook lekker door, ideale reisauto.
Niet dat ik anti lpg ben hoor, heb ook een tijd in een lag I ph II met vialle gereden, reed ook erg fijn, alleen elke 290 km tanken en het verbruik van 1 op 9 was wat minder
Ik denk dat de keuze heel persoonlijk is, de 1.9 dci is in elk geval veel stiller en rijdt relaxter. Maar een benzine rijdt wel een stuk sportiever en leuker.
Mijn lag I ph II 1.9 rijdt 1 op 22 gemiddeld als ik rij, als de vrouw rijdt 1 op 25. Dat is dus 1200 km op een tank en sinds die gechipt is loopt het ook lekker door, ideale reisauto.
Niet dat ik anti lpg ben hoor, heb ook een tijd in een lag I ph II met vialle gereden, reed ook erg fijn, alleen elke 290 km tanken en het verbruik van 1 op 9 was wat minder

Ik denk dat de keuze heel persoonlijk is, de 1.9 dci is in elk geval veel stiller en rijdt relaxter. Maar een benzine rijdt wel een stuk sportiever en leuker.
Grootste nadeel van LPG blijft gewoon die hoerige actieradius...
Laguna 1 2.0 8v met 54 netto tank (ring met verhoogde vloer): 450km radius
Xantia 1.8-16v met 60 liter netto tank (sigaar): 550km radius
Impreza 2.0-16v 4WD: 40 netto tank (ring): 320km radius.
Gelukkig stikt de 80% afslag wel eens van de Impreza, dan kan ik er wel 50 liter inkrijgen, maar die 400km is nog niets als je elke dag 120km rijd.
Ik denk dat ik toch mooi voor een diezhell ga kijken in het voorjaar, ik wil wel weer terug naar 1x in de week tanken, zeker zolang ze alleen maar dikke troelas en graftakken achter de balie van het tankstation zetten
Laguna 1 2.0 8v met 54 netto tank (ring met verhoogde vloer): 450km radius
Xantia 1.8-16v met 60 liter netto tank (sigaar): 550km radius
Impreza 2.0-16v 4WD: 40 netto tank (ring): 320km radius.
Gelukkig stikt de 80% afslag wel eens van de Impreza, dan kan ik er wel 50 liter inkrijgen, maar die 400km is nog niets als je elke dag 120km rijd.
Ik denk dat ik toch mooi voor een diezhell ga kijken in het voorjaar, ik wil wel weer terug naar 1x in de week tanken, zeker zolang ze alleen maar dikke troelas en graftakken achter de balie van het tankstation zetten

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Mijn Laguna haalt de 1:7,5, kan een tikkie zuiniger. Collega van me heeft een Laguna II 1.9 dCi 100 pk en rijdt daar 1:16 mee. Brandstof per liter: LPG 0,64, diesel 1,30: dan zijn de kosten per 100 km voor LPG 8,53 en diesel 8,13.
MRB per jaar: LPG 1212,-; diesel 1416,-. Na 53.500 km per jaar speel je quitte met MRB en brandstof.
Actieradius is overigens wel een punt. Gelukkig is het tankstation hier prima bevrouwd
en krijg je snoepjes mee. 
MRB per jaar: LPG 1212,-; diesel 1416,-. Na 53.500 km per jaar speel je quitte met MRB en brandstof.
Actieradius is overigens wel een punt. Gelukkig is het tankstation hier prima bevrouwd


5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Met de 130 pk rijdt die 1.9 dci in de laguna II 1 op 21, dat veranderd het omslagpunt wel ietsjes.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik heb een keer die van mijn pa meegehad (de 130 pk dci dus) naar de bodensee (DL). Cruisecontrol op 170 & toch 1 op 18,5 rijden. Vergeet niet dat de 130 pk een zesbak heeft en de 100 pk een vijfbak, dat maakt ook aardig wat uit voor het verbruik.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Met 1:21 zit je op €6,19/100 km. Omslagpunt na ruim 9000 km.
Mijn v6 heeft een automaat, dat werkt nog in z'n nadeel. Misschien kan iemand deze berekening ook doen voor de dCi van Arjen en een megane 1.6 op lpg?
Mijn v6 heeft een automaat, dat werkt nog in z'n nadeel. Misschien kan iemand deze berekening ook doen voor de dCi van Arjen en een megane 1.6 op lpg?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik denk dat Age doelt op de NGK platinum bougies, speciaal voor LPG, gaan 120k mee.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mwah de gasinbouwer waar ik laatst stond zei dat ik net zo goed originele bougies kon nemen, die beweerde dat die speciale LPG dingen niets uit zouden maken.
Ik rijd nu ook met van die dingen van een 10tje per stuk, maar merk er weinig verbetering mee. Je moet alleen tov standaard bougies de electrode afstand ff 2 tiende krapper zetten. Dat is dan wel standaard met die LPG dingen.
Weet trouwens iemand hoe je die vulklep blokkeerd in een ringtank? Die dingen zitten mechanisch gekoppeld aan de vlotter lees ik zo hier en daar, heb ook weinig zin om die hele tank uit elkaar te schroeven.
Voor de moraalridders die even willen melden dat het niet mag, die 80% vulling is alleen enorm gevaarlijk als je in de winter dat ding voor n paar uur in een warme (gesloten) garage parkeerd en daarna met je peuk binnen komt wandelen.
Ik rijd die 20% er a meteen uit als ik naar huis rijd en tank niet om daarna direct te parkeren
Ik rijd nu ook met van die dingen van een 10tje per stuk, maar merk er weinig verbetering mee. Je moet alleen tov standaard bougies de electrode afstand ff 2 tiende krapper zetten. Dat is dan wel standaard met die LPG dingen.
Weet trouwens iemand hoe je die vulklep blokkeerd in een ringtank? Die dingen zitten mechanisch gekoppeld aan de vlotter lees ik zo hier en daar, heb ook weinig zin om die hele tank uit elkaar te schroeven.
Voor de moraalridders die even willen melden dat het niet mag, die 80% vulling is alleen enorm gevaarlijk als je in de winter dat ding voor n paar uur in een warme (gesloten) garage parkeerd en daarna met je peuk binnen komt wandelen.
Ik rijd die 20% er a meteen uit als ik naar huis rijd en tank niet om daarna direct te parkeren

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Kom maar langs voor die vulbeperking. Moet wel echt de tank open... 
Regelmatig bougies vervangen doet naar mijn gevoel meer dan speciale LPG-kaarsjes. Bij mijn auto is de verbetering (na 120.000 km met 1 set iridium-bougies) overtuigend.

Regelmatig bougies vervangen doet naar mijn gevoel meer dan speciale LPG-kaarsjes. Bij mijn auto is de verbetering (na 120.000 km met 1 set iridium-bougies) overtuigend.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Waarom niet op zoek naar een grotere ring-tank ?? Ik zie ze wel hier & daar voorbij komen ... (ik denk eraan, maar dan is mijn kofferbak helemaal klein ...
)
Nu we toch bezig zijn ... wie gebruikt er een toevoeging tbv de kleppen ??

Nu we toch bezig zijn ... wie gebruikt er een toevoeging tbv de kleppen ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mijn ringtank is aardig maximaal of ik zou de hele bodem moeten verbouwen door de reservewielbak eruit te slijpen, dicht te maken, verstevigen en een hele grote ring onder de bodem te hangen. Maarja dan koop ik liever een andere auto 
Laadvloer iets verhogen zou nog wel kunnen, maar ff 600 euro voor 5 litertjes meer zet ook weinig zoden aan de dijk. Die begrenzing eruit vissen is gratiesj en scheelt toch weer ff wat frustratie. Zomers bleef die begrenzer ook vaak hangen
Ik heb wel heimwee naar m'n 60 liter netto in die Xantia toen, al was dat wel zo'n dikke kutsigaar in de achterbak. Als je nu simpel een paralleltank kan koppelen die je eruit kan halen als je veel wilt vervoeren..

Laadvloer iets verhogen zou nog wel kunnen, maar ff 600 euro voor 5 litertjes meer zet ook weinig zoden aan de dijk. Die begrenzing eruit vissen is gratiesj en scheelt toch weer ff wat frustratie. Zomers bleef die begrenzer ook vaak hangen

Ik heb wel heimwee naar m'n 60 liter netto in die Xantia toen, al was dat wel zo'n dikke kutsigaar in de achterbak. Als je nu simpel een paralleltank kan koppelen die je eruit kan halen als je veel wilt vervoeren..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hahaha... Dan hou ik mij ook aanbevolen ... Ook voor het verwijderen van de begrenzer
Mijne is bruto 48/netto 38 liter en dat is net te weinig voor het mooie ondanks het feit dat de kofferbak al 5 cm hoger ligt
... Bruto 83 uit een Espace/Laguna lijkt mij wel wat
(maar of dat past in de reservewielbak van 15 inch ...
)

Mijne is bruto 48/netto 38 liter en dat is net te weinig voor het mooie ondanks het feit dat de kofferbak al 5 cm hoger ligt



5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Bruto 83 in een Laguna!? Mijn Laguna heeft er maar 55L inleggen, mét verhoogde vloer. (Identieke inbouwer, in de V6 van Dick: 55L zonder verhoging
)
Mooi moment toen we laatst de tank opentrokken voor een pompwissel: *PSSSSSS* En toen kwam ineens de buurman vlak erlangs met z'n trekkertje om het hooi om te schudden. Toch ff afstand genomen.

Mooi moment toen we laatst de tank opentrokken voor een pompwissel: *PSSSSSS* En toen kwam ineens de buurman vlak erlangs met z'n trekkertje om het hooi om te schudden. Toch ff afstand genomen.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Stelletje prutsers, bij 120Liter netto LPG begint 't leven pas. 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
http://www.eurogas.nl/uploads/27/Prijsl ... ent_NL.pdfMartijn schreef:Bruto 83 in een Laguna!? Mijn Laguna heeft er maar 55L inleggen, mét verhoogde vloer. (Identieke inbouwer, in de V6 van Dick: 55L zonder verhoging)
Mooi moment toen we laatst de tank opentrokken voor een pompwissel: *PSSSSSS* En toen kwam ineens de buurman vlak erlangs met z'n trekkertje om het hooi om te schudden. Toch ff afstand genomen.
Tis zelfs 85 bruto


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hehehe...

Nu we toch bezig zijn ... wie gebruikt er een toevoeging tbv de kleppen ??

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Was Dick trouwens niet, maar mn zwager.
Nee, geen toevoeging voor de kleppen. Geen bewijs gezien van de werking en het voelt teveel als marketing-/wonderverhaal....
Nee, geen toevoeging voor de kleppen. Geen bewijs gezien van de werking en het voelt teveel als marketing-/wonderverhaal....
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik heb zaterdag Tunap 163 & 164 erin gedaan tbv de LPG & benzine.
Vorige eigenaar gebruikte een toevoeging van JLB ... Iets minder vertrouwen in.
Vorige eigenaar gebruikte een toevoeging van JLB ... Iets minder vertrouwen in.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Maar wat levert het op dan? Geen kleprevisie, geen slijtage? Of minder. En dan nog, je hebt geen vergelijking.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Weinig testen te vinen inderdaad.. Klepslijtage moet minder zijn to.v. geen verbruik.
Ach, voor die paar centen beter iets preventief dan helemaal niets
Ach, voor die paar centen beter iets preventief dan helemaal niets

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Weet er iemand dat wanneer je een belastingvrije benzineauto koopt in de 14% bijtelling, en je legt er LPG in, of deze regeling dan vervalt?