cliogek [Clio RS182]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Iemand een Renault Audio Connexion Box over?

Ik geef er een goede prijs voor!
(Y)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Dealert? Die houdt wel van 'ik geef er een goede prijs voor'.

Heb hem zelf 2 jaar terug gekocht, ik meen 141 euro, incl kabelsetjes voor iphone/ipod etc. De cd-wisselaar onder de stoel is sindsdien werkloos :lol:

Overigens, de V6 spoiler wordt geldt waard. Is niet meer leverbaar ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

ACB heb ik inmiddels gekocht in Engeland voor omgerekend 78 Euro inclusief verzenden. Volgens de verkoper origineel Renault.
Voor de liefhebbers...op Ebay.

Verder een vraag aan de ruitenzetters onder ons.
Iemand in de regio Nijmegen ervaring met ruiten en zin en tijd om(tegen betaling) mijn voorruit eruit te halen en weer terug te plaatsen i.v.m. rubber dat niet mooi aansluit.
Voorruit is een keer vervangen maar het rubber sluit niet netjes aan midden boven.
Ik ben geen pinnert maar 150 Euro om het rubber strak te zetten vind ik veel geld.

Kitten en aftapen heeft geen resultaat opgeleverd!
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Remon schreef:Als 'ie zo wordt vind ik hem wel héééél erg dik!

[img]http://img.photobucket.com/albums/v502/ ... 7dfce5.jpg[/img]
NONDEJU WAT AFGRIJSELIJK MOOI !!!!!!!!
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Cliogek1970 schreef:
Adinsx schreef:De Ragnotti had de Cup-spoiler, de Trophy de V6-spoiler.
Thx.
Zoals je weet ben ik met een website bezig. Dan zie je pas tegen welke detail verschillen je aan loopt.
Even aanpassen op de site!
Ik zal je nog een paar vragen mailen over type verschillen.
Website? Welke? Ben benieuwd !
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Goed zoeken met google Dolf :)

Overigens, heb het laatst nog even doorgelezen Richard, hier en daar nog wat foutjes, maar het wordt mooi. (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Foutjes zal best, want na 22 jaar Opel piloot, moet ik nog heel veel over Renault leren. Verder heb ik nog niet gecontroleerd op spelfouten.
Maar het belangrijkste heb ik al geleerd en dat is dat Renault een fijnere auto is om in te rijden!
:worship:

Voor de mensen met interesse in de site in aanbouw.
www.richardpeeters.nl
Deze wordt nu nog doorgelinkt naar Wordpress, waarmee ik de site opzet. Meer verstand heb ik ook nog niet van websites.
De site gaat alleen over de Clio 2 RS, dus over alle 3 de fases en een heel klein beetje over de V6.
Verder een klein stukje over mijn hobby digitale fotografie en ons hondje Dinky, genaamd naar Dinky Toy. Neem ik er ooit een hondje bij dan noemen we deze dus Toy. :smile:

Daarbij komen er binnenkort heel veel scans op van tests uit Nederlandse, Duitse en Engelse tijdschriften. Uiteraard weer van de Clio 2 RS, maar ook van de V6.

Verbeter me a.u.b. zodat ik de fouten eruit krijg en de site voor iedereen interessant en leerzaam kan worden.

Het moet uiteindelijk een totaalsite/vraagbaak worden met alle denkbare informatie over de Clio 2 RS. Ik denk ook aan tekeningen/schema's, bestelnummers, treffens, etc. etc.
Daarom is alle informatie op papier en/of digitaal zeer welkom!
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Dank je Richard. Wordt vast interessant. In ieder geval heeft de websitebeheerder zelf een buitengewoon mooi exemplaar van het onderwerp ! 8)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

dolf jans schreef:Dank je Richard. Wordt vast interessant. In ieder geval heeft de websitebeheerder zelf een buitengewoon mooi exemplaar van het onderwerp ! 8)
THX!
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Schijnt dat de voorruit niet in een rubber zit maar gelijmd.
Het rubber aan de buitenkant is dus alleen maar een sierrubber en afdichting naderhand en kost maar 26 Euro compleet.
Toch nog iets goedkoop bij Renault.

En Carlass wilt met daarmee dik geld verdienen door de ruit te demonteren en weer te monteren. :(
Met het risico dat de ruit breekt en ik mijn Carfilm zonneband kwijt ben.

Deze keer dus toch maar even langs de dealert!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Eh.. de voorruit zit tegenwoordig toch altijd gelijmd omdat deze deel uitmaakt van het zelfdragende chassis?

Meevaller dus :)

Nog een tip, de onderlip kost bij Renault 182,- origineel.
Van een Fabia 18,-.

Mocht ik de Clio niet te koop hebben staan dan had ik die toegevoegd, ondanks dat het niet 100% origineel is. Het lijkt er wel 99% op.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Adinsx schreef:Eh.. de voorruit zit tegenwoordig toch altijd gelijmd omdat deze deel uitmaakt van het zelfdragende chassis?

Meevaller dus :)

Nog een tip, de onderlip kost bij Renault 182,- origineel.
Van een Fabia 18,-.

Mocht ik de Clio niet te koop hebben staan dan had ik die toegevoegd, ondanks dat het niet 100% origineel is. Het lijkt er wel 99% op.
Zeker een meevaller.

Die onderlip had ik ook al eens ergens voorbij zien komen.
Vraag me alleen af of ik die er met een verlaging niet eraf rij op de eerste de beste drempel. Scheelt toch weer een cm of 3-4.
Probleem is dat ik 4 drempels over moet om thuis te komen.
Maarja....voor die prijs kan je er nog een keer eentje af knallen!
:worship:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Niet te goed monteren dan! Een voorbumper is duurder :p
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Enuh, als ik de Clio verkoop zal ik de V6-spoiler er bij uit houden voor je ;)
Heb een bieder, die daarmee akkoord gaat, echter zijn/haar Swift Sport moet nog een nieuw baasje hebben.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

De witte Speedline Turini's liggen er weer onder.
En nu eindelijk met 4x de Michelin PE2 en dat rijdt heerlijk!

Heb nu ook al nieuwe remmen gekocht. Oude begonnen ineens te schaven.
Het zijn Brembo High Carbon schijven met Ferodo DS2500 blokken geworden zoals al aangegeven bij "wie is wie".

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZB6VLOSP.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NFTNXW6Z.jpg[/img]

Ik kom er niet uit met de beslissing over de juiste schroefset.
De sets die ik zou willen kopen, verlagen niet voldoende. De KW V2 maar 20mm achter en de Bilstein max 30mm. Daar vind ik ze te duur voor afgezien van de kwaliteit.
Denk dat ik daarom toch tijdelijk voor losse Eibach veren ga.
Dan is de auto vast mooi verlaagd en kan ik later altijd nog een geschikte schroefset kopen.

Daarbij kan ik wel een paar goede doelen bedenken voor het geld dat ik minder uitgeef.
Hierbij denk ik aan versterkte motorsteunen, Goodridge remslangen, ATE remolie, Whiteline anti-rolbar en later een groep groep A RVS uitlaatsysteem.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Ik had er een FK setje onder liggen, en daar kannie echt goed laag mee!! En viel ook best nog mee te rijden!! Je bent niet de eerste die een clio 2 RS gaat verlagen hé!! Zijn ervaringen genoeg mee.
Succes met je zoektocht!!

:beer:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Gespot ! :)
Zie hier: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 94#2257294

Ik keek nog jouw kant op voor een duimpje, maar je keek stug voor je uit :P
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Ferdy schreef:Gespot ! :)
Zie hier: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 94#2257294

Ik keek nog jouw kant op voor een duimpje, maar je keek stug voor je uit :P
(Y)
Bij deze!
:D

Ik erger me daar altijd aan al die linksrijders, ook al was ik er ook eentje.
Er rijden er tegenwoordig meer links dan rechts.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Zeg, meneer Cliogek...
Je mag dan wel 41 zijn, maar dat betekent niet dat je zo chagrijnig moet kijken als je een duimpje krijgt hoor ! :P

(Y) vanuit de zwarte Saxo van een ex-Renault rijder.
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Ah, rij jij in die zwarte Saxo.
Leuke wagen!

Kijk 's morgen meestal zo, haha!
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Vraagje aan de technische specialisten en mensen die wat weten over variabele kleptiming en nokkenastiming.

Op de Dynodag van 26 maart kwamen Henk van Fastchip en Jo erachter dat mijn nokkenas-timing mogelijk niet goed staat nadat de vorige eigenaar de distributielijn heeft laten vernieuwen.

Nu wil ik dat uiteraard laten checken en zonodig corrigeren. Maar kan ik dat door een willekeurig Renault monteur laten doen of komt daar meer bij kijken?
Ik heb me nl laten vertellen dat de kans op kromme kleppen aanwezig is als de afstelling niet nauwkeurig gebeurt.

Bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hey Richard,

De distributieriem wordt afgesteld met speciaal gereedschap.
De krukas wordt geblokkeerd met een pin, de nokkenassen met een speciale beugel. Aan de kant van het luchtfilter kun je twee doppen (keerringen) eruit slaan waar een beugel in moet. Als dat allemaal juist zit, kan de boel vastgezet worden.

De nokkenassen hebben echter ook een variabele verstelling. Daar kun je denk ik weinig aan afstellen voor zover ik weet althans.

Edit: foto van de beugel
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 9937-3.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Adinsx op ma 28 mar 2011 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als het nog origineel spul is zullen er gewoon merktekens op moeten staan...
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

tutuur schreef:Als het nog origineel spul is zullen er gewoon merktekens op moeten staan...
Merktekens doen ze niet aan bij de F4R.

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 9932-1.jpg[/img]

Gewoon blokkeren met het juiste gereedschap. Het krukastandwiel is spieloos, dus daar heb je niks aan te merken wat dat betreft.

Ik vermoed dat de vorige eigenaar niet het juiste blokkeergereedschap had en daardoor de boel net een paar graden verkeerd staat?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Bedankt voor de reacties.

Het komt er dus op neer dat de boel niet kan verlopen, tenzij het vooraf aan de vervanging van de distributie, niet goed wordt geborgd.

Maar als er geen tekens op staan, hoe kom je er dan achter hoe het zou moeten staan?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zoals er staat, met blokkeer stiften..
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Onderin het blok, rechts, zit een Torx-boutje. Hier moet een speciale pen in welke tegen een platte-kant van de krukas valt. De nokkenassen hebben een sleuf, maar deze ligt niet in het hart van de as. De nokkenassen kunnen dus maar op één manier geblokkeerd worden, en daar heb je die beugel voor nodig.

Controle is dus ook simpel. Blokkeerpen erin, en dan zou de beugel voor de nokkenas er zonder problemen of frictie in moeten passen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Oké dan, het begint allemaal te dagen.
Thx!

Begrijp ik alleen nog niet waarom de Renault monteur over het risico van kromme kleppen spreekt.
De variabele kleptiming heeft dan toch niks te maken met het afstellen van de nokkenas timing?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

gaat nu denk ik niet op omdat het gewoon loopt, word hij verder van tijd af gezet zouden ze meteen stuk kunnen gaan bij de eerste keer starten...
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Als je 's morgens na het starten niet een hard tikkend geluid hoort, gaat er qua nokkenasverstelling nog weinig fout. Enige wat daar wel eens kapot wil gaan is die verstelling, waardoor je bij een koude motor denkt een TDI onder de kap te hebben :p

Maar kleppen krom etc. dat gaat niet gebeuren.
Voor de zekerheid ook nog even checken (als de boel toch geblokkeerd is) of de bout van de krukas wel met het juiste moment etc. vast zit. Die moet écht lomp vast.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Mooi bedankt!

Blok loopt overigens erg mooi en zonder bijgeluiden.
Als ik niet had laten chippen dan was het ook niet aan het licht gekomen.

Nu nog de vraag, dealer of goede beun?
Iemand een goed adres met ervaring op dit gebied?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Cliogek1970 schreef:Mooi bedankt!

Blok loopt overigens erg mooi en zonder bijgeluiden.
Als ik niet had laten chippen dan was het ook niet aan het licht gekomen.

Nu nog de vraag, dealer of goede beun?
Iemand een goed adres met ervaring op dit gebied?
Goede beun?....tja die zijn moeilijk te vinden ben ik bang.
En de Renault garage zou dit klusje moeten klaren.

Dat minder vermogen had je best wel kunnen merken, vooral als je je aflegt tegen goed vergelijkend materiaal.
Je had toch 144 pk aan de wieltjes?.....dat is toch wel zo'n tussen de 10 en 15 pk minder dan wat gangbaar is volgens mijn geheugen.

Maar goed, ken je rijstijl verder niet maar ik zou het laten fixen door de Renault garage, heb je ook nog eens garantie op de werkzaamheden.

Kost wat meer maar dan heb je wel wat meer zekerheid.

Succes!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

144pk aan de wielen? Hm.. ik dacht dat veel rond de 160 zaten?

Maar laat het door iemand doen mét het juiste afstelgereedschap. Bij de dealer kunnen ze overigens ook meteen de CLIP eraan hangen om te kijken of nog meer parameters verkeerd lopen. Toevallig niet ook je Fuel Trims al op maximaal?

Ik had bij mij ooit nog eens een Fuelsystem reiniger van Forté willen gebruiken, maar is het nooit van gekomen.


Maargoed, advies, bij de dealer om zo alles uit te sluiten.
Even een zaterdagje zelf klussen kan ook :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Adinsx schreef:144pk aan de wielen? Hm.. ik dacht dat veel rond de 160 zaten?
Ja ik zat dan ook te vergelijken met de 172 pk uitvoeringen van verleden jaar......dit is de 182 dus die zullen nog wel wat meer hebben dan de 156 die ik zag.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Ik ga er wel mee naar de dealer alleen niet in Nijmegen, gezien de ervaringen.
Plaats reactie