canonballman schreef:
En dat relais wordt bediend door de standaard overdruk-sensor in een intercooler slang.(bij jou waarsch niet meer aanwezig vanwege Samco spul)
Te hoge druk vanwege een defecte wastegate--->ontsteking wordt uitgeschakeld, zo geen motorschade.
Relais is dus onderdeel van de overdrukbeveiliging
Bij hoeveel was het ook al weer? 1,1 bar overdruk of zo?
Kan wel, weet ik niet. Maar die org sensor is in te stellen met een schroefje.
@Leeroy: maak je over die beveiliging niet druk, dan moet je wel heel erg pech hebben als je die nodig hebt. Als ie vonkt, dan vonkt ie, en moet je gaan karren
nou vandaag een dag lekker buiten in de regen bezig geweest , begon wel erg veel op werken te lijken maar heb alle slangen op de carb aangesloten en alles vastgezet alleen de stekker aan de bdp sensor is niet de goede (is een vrouwtje moet mannetje zijn) en de kabel is te kort terwijl die volgensmij gewoon erop moet passen wat lengte betreft toch zeker. dus de klop sensor zit erop alleen de bdp nog en dan spaning erop zetten. en een gaskabel bestellen want die past op de 1 of andere fiets ook niet goed
Heb al even gekeken, en gevonden! Nog origineel in de verpakking. Alleen de bon kan ik even niet vinden dus heb nog geen prijs voor je. Ding is een half jaar geleden door de dealer geleverd dus die prijs lijkt mij heel redelijk om te vragen
komt goed ik bel de dealert zowiezo morgen even of ze hem hier hebben anders moet ik die er nu opzit bdr'en want ik wil graag naar de afsluit met die bolderkar
zo net bij de dealer de gas en en een chokekabel besteld en ook maar meteen een bdp sensor erbij, moet ik alleen nog even kijken waar ik de plus min en toerenteller vandaan ga toveren, als ik me niet vergis is de toerenteller een bruin/grijsachtige kabel en als dat zo is dan weet ik waar ze zitten
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00312.jpg[/img]
zo na nog een dagje in de regen klussen is het me toch gelukt hij loopt weer en ook netjes klepjes moeten wel een keer gesteld worden maar dat komt wel goed morgen nog even wat kleine dingentjes doen en dan naar de afsluit ennuh nog wat leuks opgehaald in udenhout
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00319.jpg[/img]
zo meteen maar weer een begin met het volgende gemaakt net een koppelingspedaal compleet nieuw besteld want het probleem zit hem volgensmij daarin soms ontkoppeld ie niet helemaal goed als ik dan het pedaal echt laat los schieten hoor ik een klik en dan doet hij het weer goed dus eerst maar eens die vervangen en dan verder kijken voordat ik de bak eraf trek.
nee dit verhaal klopt ook wel Jochem alleen krijg je met een bami pijp een iets betere pulsdruk in je turbine wiel waardoor ie naar verluidt beter opspint.
dit geeft niet heel erg veel pk winst.
maar wie weet waar die dingen verkocht worden?
wil er ook wel eentje namelijk al is het alleen voor het mooie en het gewicht.
Ook al is er weinig of geen vermogenwinst het maakt het geheel toch meestal heel mooi af en het oog wil ook wat (tenzij je van roestig gietijzer houdt natuurlijk)
Voor die prijs zou ik het ook niet laten liggen
jankees schreef:Ook al is er weinig of geen vermogenwinst het maakt het geheel toch meestal heel mooi af en het oog wil ook wat (tenzij je van roestig gietijzer houdt natuurlijk)
Voor die prijs zou ik het ook niet laten liggen
Met een hitteschild er overheen zie je er niets meer van.
mijn persoonlijke ervaring gebied me te zeggen dat RVS spruitstukken wel heel makkelijk scheuren en ik nog steeds op zoek ben naar de daadwerkelijke vermogenswinst. Das puur mijn persoonlijke mening hoor.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo- schreef:mijn persoonlijke ervaring gebied me te zeggen dat RVS spruitstukken wel heel makkelijk scheuren en ik nog steeds op zoek ben naar de daadwerkelijke vermogenswinst. Das puur mijn persoonlijke mening hoor.
Je zult bijna geen vermogenswinst hebben enkel met een spruitstuk maar , net als met een geflowde kop, alle beetjes helpen.
-jo- schreef:mijn persoonlijke ervaring gebied me te zeggen dat RVS spruitstukken wel heel makkelijk scheuren en ik nog steeds op zoek ben naar de daadwerkelijke vermogenswinst. Das puur mijn persoonlijke mening hoor.
Je zult bijna geen vermogenswinst hebben enkel met een spruitstuk maar , net als met een geflowde kop, alle beetjes helpen.
Jackson gaf mij aan dat de turbo bij hem 500 toeren eerder opspint en het voor zijn gevoel een 10 pk aan winst geeft. Altijd moeilijk zeggen zonder bankuitdraai, maar ik heb er goed vertrouwen in dat het wel wat verschil maakt. Zeker als je ook een andere turbo etc. gemonteerd hebt.