Jan 's Renault 5 gt turbo Blue Sport Loopt eindelijk weer!
-
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Contacteer:
Als de tijd rijp is snij ik daar ook wel een gaatje voor.. eerst maar even zonder.. Kan er tenminste een matrasje in he 

Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
ziet er goed uit zo die bekleding!
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Contacteer:
vandaag de draagarmrubbers eruitgeperst.. 3 kwamen er met 1 ton los, maar ook ééntje pas met 4 ton.
Morgen komen nieuwe rubbers binnen ...

-
- Contacteer:
Zo vandaag is ie goedgekeurd in één keer, wat een monteurtje ofni dan
. Ze hebben alleen de ruitenwissers vervangen, voor de rest was alles goed. Alleen hij komt nog niet lekker door ze toeren heen (stottert af en toe). maar zal wel een slangetje los liggen denk.
gisteren een latertje gemaakt om me gt turbo af te krijgen. Zit nu een ander subframe onder en een nieuwe waterpomp (was lek bij het asje)
[img]http://img194.imageshack.us/img194/513/foto129.jpg[/img]
[img]http://img32.imageshack.us/img32/7370/foto130.jpg[/img]

gisteren een latertje gemaakt om me gt turbo af te krijgen. Zit nu een ander subframe onder en een nieuwe waterpomp (was lek bij het asje)
[img]http://img194.imageshack.us/img194/513/foto129.jpg[/img]
[img]http://img32.imageshack.us/img32/7370/foto130.jpg[/img]
-
waarom de voorbumper wel strak maar de achterbumper niet?
verder nogal schitterende foto
, maar beter dat ie weer apk heeft 
verder nogal schitterende foto

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
ziet er goed uit jan..
de ronals staan m goed,hij glimd idd weer mooi.
nu nog een mooie verlaging -6
en je bent t mannetje.
de ronals staan m goed,hij glimd idd weer mooi.
nu nog een mooie verlaging -6
en je bent t mannetje.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Wielen staan hem goed!!
Nu inderdaad nog een stuk(ie) zakken, en spuit alsjeblieft die kapjes boven de achterlichten mee....

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
ziet er top uit zo met "mijn wielen"
nee echt super geil zo geel!!

nee echt super geil zo geel!!

-
- Contacteer:
nog even een vraagje, Mijn radiateur slaat pas laat aan vindt ik zelf. Ik weet dat je niet zo op die temperatuurmetertjes kan vertrouwen maar hij zit bijna helemaal bovenin als hij aan slaat. Is dit normaal? En de koeler voor me carberateur slaat pas aan volgens mij als ik de motor uit zet. Ook heel handig.
-
- Moderator
- Car: MB
ik denk dat je je fan bedoeld. Die moet volgens mij bij ongeveer 90 graden toch wel aanslaan. zijn ook "koudere" thermocontactjes voor te krijgen. En die carb.voetkoeling werkt idd alleen als de auto stilstaat. Meen dat dat is om dampen te voorkomen en dus te zorgen dat je met een warme motor ook gewoon makkelijk kunt starten (al werkt dat systeem vaak niet).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
die carbkoeler gelijk eruit..
daar krijg je alleen gedonder van..
er zijn al meerdere gtt's voorbij gekomen die afgefikt zijn..
beetje zonde van het werk
wat betreft de koeling
gelijk ff upgraden koeler thermocontact+thermostaat erin
kosten een paar centen bij mb.
daar krijg je alleen gedonder van..
er zijn al meerdere gtt's voorbij gekomen die afgefikt zijn..
beetje zonde van het werk
wat betreft de koeling
gelijk ff upgraden koeler thermocontact+thermostaat erin
kosten een paar centen bij mb.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
wat is dat toch altijd dat er mensen roepen dat er meerdere gt's zijn afgefikt door die antiperculatie fan's
ik heb 1 keer een flimpje gezien van een brandende gt, waar aan het einde werd verklaard dat het daar door kwam.
bij een standaard gt zal dat nooit gebeuren. als de fan vast loopt brand er wel een kabeltje door, maar daar filkt een gt echt niet van af.
niet bang zijn en gewoon herstellen, je auto start er echt wel beter door hoor.
ik heb 1 keer een flimpje gezien van een brandende gt, waar aan het einde werd verklaard dat het daar door kwam.
bij een standaard gt zal dat nooit gebeuren. als de fan vast loopt brand er wel een kabeltje door, maar daar filkt een gt echt niet van af.
Laatst gewijzigd door Abel op wo 3 jun 2009 6:56, 1 keer totaal gewijzigd.
zon ding is toch ook origineel gewoon afgezekerd?
affikken zal dus wel meevallen
een keer loshalen en nakijken op inwendige rommel en evt smeren kan natuurlijk nooit kwaad.
een keer loshalen en nakijken op inwendige rommel en evt smeren kan natuurlijk nooit kwaad.
-
- Contacteer:
Nog wat dingetjes gedaan vanavond.
Zat een verkeerde ontsteking op. (van een normale 1.4 hoorde ik Duitsland) Dus die heb ik vervangen.
En mijn membraam was lek bij het rubbertje ( rijdende brandbom
)
Net nog even een testritje gemaakt, maar als ik flink het gas in trap dan stijgt mijn temperatuur bijna net zo hard mee ... Kan het ook zijn dat er wat met mijn meter is? Want wordt te warm als je blijft rijden. of gewoon kijken of mijn vaatje niet gaat borrelen als hij echt heet is?
Zat een verkeerde ontsteking op. (van een normale 1.4 hoorde ik Duitsland) Dus die heb ik vervangen.
En mijn membraam was lek bij het rubbertje ( rijdende brandbom

Net nog even een testritje gemaakt, maar als ik flink het gas in trap dan stijgt mijn temperatuur bijna net zo hard mee ... Kan het ook zijn dat er wat met mijn meter is? Want wordt te warm als je blijft rijden. of gewoon kijken of mijn vaatje niet gaat borrelen als hij echt heet is?
Nou beter beter, 3x het gas intrappen voor het starten heb je meer aanAbel schreef:wat is dat toch altijd dat er mensen roepen dat er meerdere gt's zijn afgefikt door die antiperculatie fan's
Dat is dus niet afgezekerd, volgens mij trekt ie die plus ook direct vanaf de dynamo, net als de koelfan.mark 5t schreef:zon ding is toch ook origineel gewoon afgezekerd?
Het is ook niet de perculatiefan waar die brand begint, maar het relais wat daar naast je dynamo hangt.
Ik heb het zelf meegemaakt met de GT van m'n zus.
Was uiteindelijk mijn schuld, de verkoper had gemeld dat die percfan niet meer werkte, om dit te checken had ik em aangesloten en daarna vergeten ff door te verbinden. Zus naar huis gereden, keek trots uit het raam en ziet opeens rook onder de kap vandaan komen.
Gelukkig was ze zelf zo alert om een emmertje water te pakken, maar als ze niet opgelet had wassie dus echt wel keihard afgefikt.
Dus Abel, slik het alsjeblieft maar in, het is namelijk echt zo.
-
- Contacteer:
wat voor ontsteking zit er nu op?
je hebt nu toch wel een 209 erop geschroeft he?
en met pingel sensor?
anders heb ik nog wel een nieuwe liggen (al wel zonder verpakking) maar in zo een plastik montage doos
en die anti perculatie er echt afrukken
shit zooi is echt ruk
en met pingel sensor?
anders heb ik nog wel een nieuwe liggen (al wel zonder verpakking) maar in zo een plastik montage doos
shit zooi is echt ruk
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
carburateurkoelmotor is standaard niet afgezekerd, smeren mag niet, daar krijg je problemen mee ( vastloper )mark 5t schreef:zon ding is toch ook origineel gewoon afgezekerd?
alleen bij goede bedrading en een nieuwe koelmotor werkt het goed en betrouwbaar, maar de meeste hier willen kosten besparen.
of effe zelf afzekeren he.
-
- Contacteer:
pm.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:wat voor ontsteking zit er nu op?
en met pingel sensor?
shit zooi is echt ruk
een 208 voldoet ook heus wel hoor.. als je zorgt dat je benzine toevoer goed is, dus geen verprutse carburateur, in combinatie met een goed werkende ontsteking 208 of 209 dan gaat er niets stuk
dus je moet een meting doen met een wideband lamda sensor of je mengsel helemaal goed is, het beste in combinatie met een bank meting, dan weet je ook meten of je motor ook goed presteerd. die moet nog steeds 100PK + hebben, dat je met een standaard setup na 20 jaar geen 200 meer haalt is logisch. maar 190 moet nog wel lukken. helemaal als je op iets meer druk gaat rijden. 0,9 bar kan met niet aangepaste carburateur. maar wel checken op de bank.
dus je moet een meting doen met een wideband lamda sensor of je mengsel helemaal goed is, het beste in combinatie met een bank meting, dan weet je ook meten of je motor ook goed presteerd. die moet nog steeds 100PK + hebben, dat je met een standaard setup na 20 jaar geen 200 meer haalt is logisch. maar 190 moet nog wel lukken. helemaal als je op iets meer druk gaat rijden. 0,9 bar kan met niet aangepaste carburateur. maar wel checken op de bank.
-
- Contacteer:
Je carberateur kan je toch ook met een co meting afstellen. Of kan je dan niet zien of hij te weinig benzine krijgt. Want met teveel benzine slaat de meting uit natuurlijk. Heb er nu de 208 op zitten, maar wat is het verschil precies tussen de 208 en de 209 dan?
En bank meting is ook wel leuk om een keer te doen ja..
En bank meting is ook wel leuk om een keer te doen ja..
208 heeft ook gewoon een aansluiting voor een pingelsensor, de 209 heeft een iets andere ontstekingscurve, ik meende ook dat er verschil zat tussen ph1 en ph2 bdp sensoren..
Beter een wideband in je downpipe + meter, dan een pingelsensor uit het jaar 0 die op hoop van zege z'n werk doet
Beter een wideband in je downpipe + meter, dan een pingelsensor uit het jaar 0 die op hoop van zege z'n werk doet