Jan 's Renault 5 gt turbo Blue Sport Loopt eindelijk weer!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

hoe of wat ga je de gordels doen?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Als de tijd rijp is snij ik daar ook wel een gaatje voor.. eerst maar even zonder.. Kan er tenminste een matrasje in he :D
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
ronald-cabrio
Berichten: 965
Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

ziet er goed uit zo die bekleding!
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

vandaag de draagarmrubbers eruitgeperst.. 3 kwamen er met 1 ton los, maar ook ééntje pas met 4 ton. :D Morgen komen nieuwe rubbers binnen ...
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Zo vandaag is ie goedgekeurd in één keer, wat een monteurtje ofni dan :D . Ze hebben alleen de ruitenwissers vervangen, voor de rest was alles goed. Alleen hij komt nog niet lekker door ze toeren heen (stottert af en toe). maar zal wel een slangetje los liggen denk.

gisteren een latertje gemaakt om me gt turbo af te krijgen. Zit nu een ander subframe onder en een nieuwe waterpomp (was lek bij het asje)

[img]http://img194.imageshack.us/img194/513/foto129.jpg[/img]
[img]http://img32.imageshack.us/img32/7370/foto130.jpg[/img]
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

waarom de voorbumper wel strak maar de achterbumper niet?

verder nogal schitterende foto ;), maar beter dat ie weer apk heeft :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

hij staat nog wat hoog of niet :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Wat hoog? Volgens mij kan hij met de torsieas niet hoger ;)
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

lekker gevoel als ie zo door de keuring komt of nie? 8)
5GTT & clio II 1.6 16v
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ziet er goed uit jan..
de ronals staan m goed,hij glimd idd weer mooi.

nu nog een mooie verlaging -6
en je bent t mannetje.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

sorry, repost
5GTT & clio II 1.6 16v
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Wielen staan hem goed!! :p Nu inderdaad nog een stuk(ie) zakken, en spuit alsjeblieft die kapjes boven de achterlichten mee.... :wink: (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Gaaf bakkie zo! (Y)
Andrews (supercinq) schreef:nu nog een mooie verlaging -6
- witte (of smokey) knippers & mistlampen
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ziet er top uit zo met "mijn wielen" :grin: :D

nee echt super geil zo geel!! :worship:
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

haha rijdt ook super dus dat is mooi. Dat spuiten van die kapjes zal wel een keer komen...
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

nog even een vraagje, Mijn radiateur slaat pas laat aan vindt ik zelf. Ik weet dat je niet zo op die temperatuurmetertjes kan vertrouwen maar hij zit bijna helemaal bovenin als hij aan slaat. Is dit normaal? En de koeler voor me carberateur slaat pas aan volgens mij als ik de motor uit zet. Ook heel handig.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik denk dat je je fan bedoeld. Die moet volgens mij bij ongeveer 90 graden toch wel aanslaan. zijn ook "koudere" thermocontactjes voor te krijgen. En die carb.voetkoeling werkt idd alleen als de auto stilstaat. Meen dat dat is om dampen te voorkomen en dus te zorgen dat je met een warme motor ook gewoon makkelijk kunt starten (al werkt dat systeem vaak niet).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

ja bedoelde me fan.. maar dat zal dan wel goed zitten. Die andere koeler is toch om dampelvorming te voorkomen?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Klopt... :) Snoeien, die rommel. :P
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

die carbkoeler gelijk eruit..
daar krijg je alleen gedonder van..

er zijn al meerdere gtt's voorbij gekomen die afgefikt zijn..
beetje zonde van het werk :wink:

wat betreft de koeling
gelijk ff upgraden koeler thermocontact+thermostaat erin
kosten een paar centen bij mb.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat is dat toch altijd dat er mensen roepen dat er meerdere gt's zijn afgefikt door die antiperculatie fan's

ik heb 1 keer een flimpje gezien van een brandende gt, waar aan het einde werd verklaard dat het daar door kwam.

bij een standaard gt zal dat nooit gebeuren. als de fan vast loopt brand er wel een kabeltje door, maar daar filkt een gt echt niet van af.

niet bang zijn en gewoon herstellen, je auto start er echt wel beter door hoor.
Laatst gewijzigd door Abel op wo 3 jun 2009 6:56, 1 keer totaal gewijzigd.
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

de meningen zijn verdeeld hoor ik al :D
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zon ding is toch ook origineel gewoon afgezekerd?
affikken zal dus wel meevallen

een keer loshalen en nakijken op inwendige rommel en evt smeren kan natuurlijk nooit kwaad.
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Nog wat dingetjes gedaan vanavond.

Zat een verkeerde ontsteking op. (van een normale 1.4 hoorde ik Duitsland) Dus die heb ik vervangen.

En mijn membraam was lek bij het rubbertje ( rijdende brandbom :lol: )

Net nog even een testritje gemaakt, maar als ik flink het gas in trap dan stijgt mijn temperatuur bijna net zo hard mee ... Kan het ook zijn dat er wat met mijn meter is? Want wordt te warm als je blijft rijden. of gewoon kijken of mijn vaatje niet gaat borrelen als hij echt heet is?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

laat je mengsel even controleren. te weinig benziene word je motor ook te heet, en controleer of je radiator ook goed heet wordt
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Abel schreef:wat is dat toch altijd dat er mensen roepen dat er meerdere gt's zijn afgefikt door die antiperculatie fan's

ik heb 1 keer een flimpje gezien van een brandende gt, waar aan het einde werd verklaard dat het daar door kwam.

bij een standaard gt zal dat nooit gebeuren. als de fan vast loopt brand er wel een kabeltje door, maar daar filkt een gt echt niet van af.

niet bang zijn en gewoon herstellen, je auto start er echt wel beter door hoor.
Nou beter beter, 3x het gas intrappen voor het starten heb je meer aan
mark 5t schreef:zon ding is toch ook origineel gewoon afgezekerd?
affikken zal dus wel meevallen

een keer loshalen en nakijken op inwendige rommel en evt smeren kan natuurlijk nooit kwaad.
Dat is dus niet afgezekerd, volgens mij trekt ie die plus ook direct vanaf de dynamo, net als de koelfan.
Het is ook niet de perculatiefan waar die brand begint, maar het relais wat daar naast je dynamo hangt.

Ik heb het zelf meegemaakt met de GT van m'n zus.
Was uiteindelijk mijn schuld, de verkoper had gemeld dat die percfan niet meer werkte, om dit te checken had ik em aangesloten en daarna vergeten ff door te verbinden. Zus naar huis gereden, keek trots uit het raam en ziet opeens rook onder de kap vandaan komen.
Gelukkig was ze zelf zo alert om een emmertje water te pakken, maar als ze niet opgelet had wassie dus echt wel keihard afgefikt.

Dus Abel, slik het alsjeblieft maar in, het is namelijk echt zo.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

wat voor ontsteking zit er nu op?
je hebt nu toch wel een 209 erop geschroeft he?
en met pingel sensor?
anders heb ik nog wel een nieuwe liggen (al wel zonder verpakking) maar in zo een plastik montage doos
en die anti perculatie er echt afrukken
shit zooi is echt ruk
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

mark 5t schreef:zon ding is toch ook origineel gewoon afgezekerd?
affikken zal dus wel meevallen

een keer loshalen en nakijken op inwendige rommel en evt smeren kan natuurlijk nooit kwaad.
carburateurkoelmotor is standaard niet afgezekerd, smeren mag niet, daar krijg je problemen mee ( vastloper )
alleen bij goede bedrading en een nieuwe koelmotor werkt het goed en betrouwbaar, maar de meeste hier willen kosten besparen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

of effe zelf afzekeren he.
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

mark 5t schreef:of effe zelf afzekeren he.
Inderdaad, dat is in een minuut gebeurt...
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:wat voor ontsteking zit er nu op?
je hebt nu toch wel een 209 erop geschroeft he?
en met pingel sensor?
anders heb ik nog wel een nieuwe liggen (al wel zonder verpakking) maar in zo een plastik montage doos
en die anti perculatie er echt afrukken
shit zooi is echt ruk
pm.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

een 208 voldoet ook heus wel hoor.. als je zorgt dat je benzine toevoer goed is, dus geen verprutse carburateur, in combinatie met een goed werkende ontsteking 208 of 209 dan gaat er niets stuk

dus je moet een meting doen met een wideband lamda sensor of je mengsel helemaal goed is, het beste in combinatie met een bank meting, dan weet je ook meten of je motor ook goed presteerd. die moet nog steeds 100PK + hebben, dat je met een standaard setup na 20 jaar geen 200 meer haalt is logisch. maar 190 moet nog wel lukken. helemaal als je op iets meer druk gaat rijden. 0,9 bar kan met niet aangepaste carburateur. maar wel checken op de bank.
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Je carberateur kan je toch ook met een co meting afstellen. Of kan je dan niet zien of hij te weinig benzine krijgt. Want met teveel benzine slaat de meting uit natuurlijk. Heb er nu de 208 op zitten, maar wat is het verschil precies tussen de 208 en de 209 dan?

En bank meting is ook wel leuk om een keer te doen ja..
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

het probleem met de co-meting is dat je hem dan niet belast kan meten :wink:

verschil tussen 208-209 is volgens mij dat er op de 209 een aansluiting zit voor de pingelsensor :)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

208 heeft ook gewoon een aansluiting voor een pingelsensor, de 209 heeft een iets andere ontstekingscurve, ik meende ook dat er verschil zat tussen ph1 en ph2 bdp sensoren..

Beter een wideband in je downpipe + meter, dan een pingelsensor uit het jaar 0 die op hoop van zege z'n werk doet :beer:
Plaats reactie