Ik heb afgelopen maand Een nokkenas en klepveren besteld bij cgb op ebay. Binnen twee dagen thuis afgeleverd, snel zat vond ik!Ik zie 't Gaz set ook op de site van cgb motorsport staan,heeft er al iemand ervaring met leverancies van CGB?
[R5] Welke schroefset? --> Interessepeiling groepsaankoop
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Iemand interesse voor een nieuwe groepsaankoop in mei/juni?
Wegens goede ervaring met Koni op mijn Opels wilde ik Koni, maar zoals jullie weten is een schroefset van Koni niet leverbaar voor de Clio.
Had graag een Koni 1150 set gehad.
Ik denk nu aan een ander merk en aanschaf bij bandencentrum Steverink en dan inclusief montage?
Koni levert alleen Koni geel en dat is dus geen schroefset.
In combinatie met Eibach veren is dat voor en achter -25mm en dat is weer net te weinig.
Ik denk aan -40 voor straatgebruik en lager en harder voor circuit.
Iemand ervaring met H&R? Kan voor tot -70 en achter -50.
Helaas geen hardheidsverstelling.
KW en Bilstein lijkt me ook wel leuk, maar aan de achterkant -20 of -30 vind ik weer wat weinig.
Moeilijk moeilijk!

Wegens goede ervaring met Koni op mijn Opels wilde ik Koni, maar zoals jullie weten is een schroefset van Koni niet leverbaar voor de Clio.
Had graag een Koni 1150 set gehad.

Ik denk nu aan een ander merk en aanschaf bij bandencentrum Steverink en dan inclusief montage?
Koni levert alleen Koni geel en dat is dus geen schroefset.
In combinatie met Eibach veren is dat voor en achter -25mm en dat is weer net te weinig.
Ik denk aan -40 voor straatgebruik en lager en harder voor circuit.
Iemand ervaring met H&R? Kan voor tot -70 en achter -50.
Helaas geen hardheidsverstelling.
KW en Bilstein lijkt me ook wel leuk, maar aan de achterkant -20 of -30 vind ik weer wat weinig.
Moeilijk moeilijk!

Laatst gewijzigd door cliogek op ma 7 mar 2011 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
je weet zelf nog niet wat je wilt maar je wilt wel een groepsaankoop? 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ja....het is nog geen mei/juni.Martijn Kool schreef:je weet zelf nog niet wat je wilt maar je wilt wel een groepsaankoop?
En waarom moet een groepsaankoop dan uit exact dezelfde producten bestaan?
Het gaat om korting en die krijg je door grote afname.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
als je een schroefset goedkoop wilt hebben dan zou ik hem persoonlijk niet bij een bandenboer kopen, maar dat terzijde
ik kraak je iniatief niet af, maar om een groepsaankoop te doen is het misschien handig om voorhand het een en ander uit te zoeken en aan de hand daarvan te bepalen of het zin heeft..
ik zou ook is kijken voor een GAZ set, weet alleen niet of die wat hebben voor een cliko2..
ik kraak je iniatief niet af, maar om een groepsaankoop te doen is het misschien handig om voorhand het een en ander uit te zoeken en aan de hand daarvan te bepalen of het zin heeft..
ik zou ook is kijken voor een GAZ set, weet alleen niet of die wat hebben voor een cliko2..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Je kan ook bij http://www.fk-automotive.de kijken, daar hebben ze regelmatig weekendaanbiedingen met dikke kortingen. Ook vandaag nog overigens...
my man !Martijn Kool schreef:ik zou ook is kijken voor een GAZ set, weet alleen niet of die wat hebben voor een cliko2..

Jo,
The best kit for you would be our Gaz Gold kit, this kit has been developed for motorsport & is used in a no. of race championships. This kit has a 65mm id coilover on the front & a rear telescopic damper & all 4 dampers have adjustable bump & rebound damping that is adjusted at the same time from a single control on a fixed ratio. This kit will cost you £600.00 + carriage & vat.
Regards,
Mark
(ps, dit is voor de clio 16v zonder korting of groupbuy...and straith from Gaz-no middleman)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
hm ik heb laatst nog een prijs opgevraagd voor alleen de voorste veerpoten. Deze waren 550 pond. Gaz Gold uiteraard. Binnenkort maar via jou bestellen dus?
maar dan weet je nog niet alles....
Ik had ze gevraagd of het mogelijk is de fusee aansluiting te voorzien voor een clio 182 GrN die, zoals je wel weet, anders is dan 172. Uit men hoofd heeft de 172 een boutafstand van 52 en de GrN en 182 een afstand van 56. (het kan ook 54 en 58 mm zijn, pin me der ff niet op vast) En de rest van de veerpoot helemaal clio 16v.
In ieder geval, dat was ook geen punt.
Ik heb begin vorig jaar ook een prachtige service gehad toen ik de set voor de 21 custom bij hen heb laten maken, die bestond niet in hun gamma. Dus als je het mij vraagt...Gaz, aanrader !

In ieder geval, dat was ook geen punt.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
gold is weer een andere lijn dan de setjes die destijds bij cgb zijn gekocht? (voor de r5) die waren ook rond de 5-600 dacht ik....
De gold serie zijn eigenlijk Leda schokbrekers. Een setje Leda's kost je zo 1500 euro en komt aardig in de buurt van bijvoorbeeld AST. GAZ heeft Leda gekocht en bied ze nu aan als hun GOLD lijn.
Stevo, ook carnaval gevierd ?

The Gold serie kan je vergelijken met competitie spul.-jo- schreef:Gaz Gold kit, this kit has been developed for motorsport & is used in a no. of race championships. This kit has a 65mm id coilover on the front & a rear telescopic damper & all 4 dampers have adjustable bump & rebound damping that is adjusted at the same time from a single control on a fixed ratio. This kit will cost you £600.00 + carriage & vat.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
In en uitgaande slag.Steven schreef:Is dat ook instelbaar dan? Klinkt leuk Geert
[img]http://www.balancemotorsport.co.uk/imag ... %20Kit.jpg[/img]
De verdikking in de schokbrekers zijn externe reservoirs. Ik ben nog niks leukers tegen gekomen voor dit geld. Dat je hier nog niet van had gehoord verbaast me

Mooie topschotels ook 

even als voorbeeld er bij gepakt. Niet van een clio of 5 btw.
Tssss... Hollander....-jo- schreef:heb ik nu een gratis lidmaatschap verdiend ?

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Had ik ook niet verwachtGeert schreef:even als voorbeeld er bij gepakt. Niet van een clio of 5 btw.

De 'gewone' schroefset van GAZ kost zo'n 395 pond ex. VAT en shipping. Geen idee wat zo'n Gold set kost.
Ik vraag me wel af of het echt meerwaarde heeft voor normaal gebruik. Ik ben niet van plan circuitwerk te gaan doen met mijn auto.
Ik vraag me wel af of het echt meerwaarde heeft voor normaal gebruik. Ik ben niet van plan circuitwerk te gaan doen met mijn auto.
Stuk beter dan de gza's? Heb die set nog splinternieuw liggen voor onder de 5....
Ff beter lezen henk, 600 ex ex.Merijn schreef:De 'gewone' schroefset van GAZ kost zo'n 395 pond ex. VAT en shipping. Geen idee wat zo'n Gold set kost.
Ik vraag me wel af of het echt meerwaarde heeft voor normaal gebruik. Ik ben niet van plan circuitwerk te gaan doen met mijn auto.
Maar ik geef je groot gelijk ik denk dat het aantal mensen hier, die er _echt_ baat bij hebben, op 2 handen te tellen is en dan hoef ik er nog niet eens bij te zitten

er is een groot verschil tussen de gewone Gaz en Gaz Gold. Wat shizzle zegt klopt. De gewone zit rond de 400£, de Gold is een duurdere serie.Steven schreef:Ff beter lezen henk, 600 ex ex.Merijn schreef:De 'gewone' schroefset van GAZ kost zo'n 395 pond ex. VAT en shipping. Geen idee wat zo'n Gold set kost.
Ik vraag me wel af of het echt meerwaarde heeft voor normaal gebruik. Ik ben niet van plan circuitwerk te gaan doen met mijn auto.
Maar ik geef je groot gelijk ik denk dat het aantal mensen hier, die er _echt_ baat bij hebben, op 2 handen te tellen is en dan hoef ik er nog niet eens bij te zitten
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Zal voor straatgebruik wel volstaan toch? 

Voor die 200 meer, ben ik ook dan ook voor meer kwaliteit/mogelijkheden.
Ook als is het maar 1 circuitdag en 4 sprintjes in Drachten.
Plannen voor het gebruik kunnen altijd wijzigen en je doet er vele jaren mee.
Maar de Gold zal we wel niet zijn voor de RS182.
Zoals de meeste setjes die ik overwogen heb.

Ook als is het maar 1 circuitdag en 4 sprintjes in Drachten.
Plannen voor het gebruik kunnen altijd wijzigen en je doet er vele jaren mee.
Maar de Gold zal we wel niet zijn voor de RS182.
Zoals de meeste setjes die ik overwogen heb.

Oke dan. Dat lijstje had ik op die site nog niet gezien.
Ik keek via Choose Setup voor Renault bij SHOCK ABSORBERS.
Maar ik had SUSPENSION KITS moeten kiezen.
Maar als de GGA466 de in hoogte verstelbare Gold is voor mijn Clio 182, dan heb ik er wel oren naar!
Naast de GGA heb je blijkbaar ook de "gewone" GAZ Gold.
Alleen is die niet in hoogte verstelbaar.
http://www.dynamic-res.co.uk/auto_suspension_gaz.htm
Ik keek via Choose Setup voor Renault bij SHOCK ABSORBERS.
Maar ik had SUSPENSION KITS moeten kiezen.
Maar als de GGA466 de in hoogte verstelbare Gold is voor mijn Clio 182, dan heb ik er wel oren naar!
Naast de GGA heb je blijkbaar ook de "gewone" GAZ Gold.
Alleen is die niet in hoogte verstelbaar.
http://www.dynamic-res.co.uk/auto_suspension_gaz.htm
@Geert, dat was idd een heel scherpe prijs. Waarom ?
Jo,
I have allready given you a discounted price for the Gaz Gold kit as the full retail is £803.25.
Regards,
Mark
alsook:
That price will be the same for the Renault 5 turbo.
Clio 172/182 will be £685.00 + carriage & vat.
Regards,
Mark
Jo,
I have allready given you a discounted price for the Gaz Gold kit as the full retail is £803.25.
Regards,
Mark
alsook:
That price will be the same for the Renault 5 turbo.
Clio 172/182 will be £685.00 + carriage & vat.
Regards,
Mark
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Concreet betekent dit:
R5GTT, clio16v, 19-16v : 600 £ +VAT= 705 £ / 820 € (ipv 805 £ /937 €)
Clio 172/182: 685 £ +VAT= 805 £ / 937 € (ipv 914 £ / 1063 €)
Transport ga ik nog niks voor rekenen, dat kan ik waarschijnlijk wel via via gratis regelen of voor een heel kleine bijdrage.
R5GTT, clio16v, 19-16v : 600 £ +VAT= 705 £ / 820 € (ipv 805 £ /937 €)
Clio 172/182: 685 £ +VAT= 805 £ / 937 € (ipv 914 £ / 1063 €)
Transport ga ik nog niks voor rekenen, dat kan ik waarschijnlijk wel via via gratis regelen of voor een heel kleine bijdrage.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !