Jackson's GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

1 liter heb je wel genoeg aan en verder gewoon de handleiding lezen, staat alles netjes in beschreven. :p

Kleine tip van de sluier: Je zet het vulpotje onder druk en draait dan 1 voor 1 de nippels open, beginnen met rechtsachter, linksachter, rechtsvoor, linksvoor en ter controle doe ik vaak nog een extra rondje.

Achterste nippels even van tevoren inspuiten met WD40 en een klap met een hamer verkopen alvorens proberen los te draaien.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ok top.

Bedankt maar weer =D

Mocht ik die Ferodo blokken willen kopen. Waar kan ik dit doen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dutch Power Trading . n l

finlineimports.nl is trouwens nog iets goedkoper.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Okee bedankt jongens, ga ik daar ff kijken.

Kom net van de sloop vandaan. Rutte in velserbroek.
Kom ik daar een nette turbo tegen.

Het gaat om een Garrett TBO339 / 466420 / 752140. Mocht hem voor 75eu meenemen. Ik denk dikke lul, neem gewoon mee. Hij komt van een Saab 900 16v af. En past volgens mij zo over. Het is een oliegekoelde turbo.

Foto:

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpaNRpP0.JPG[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpRNRj3N.JPG[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpRvT0II.JPG[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpaghwEM.JPG[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpQMHQXt.JPG[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpKg8rt4.JPG[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpvYlwS5.JPG[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpZrqQVc.JPG[/img]

Er zit echt bijna niks aan speling op. Volgens mij gaat het hier om een reviseerde turbo.

Wat denken jullie? :d
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

lijkt er wel aardig op toch :D

nu nog hopen dat de verhouding een beetje klopt voor een r5 turbo....
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

:~
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Was er niet al iemand die dit had geprobeerd en toen was de pasmaat niet goed. Volgens mij Willem-Jan!
R5GTT phase2
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Kan het nie goed zien, maar is 't geen T3 turbine aansluiting? (bestaat zowel in T2 als T3 flens)

Hij is iig wel groot voor een GT'tje, denk dat ie vanaf 5000 toeren wel flink gaat boosten.
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Haha.

Is het niks dan mensen?
Is het niet een T25? Dat dacht ik namelijk.

Anders verkoop ik hem wel weer :p
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

?? steven ??

het moet iig een t3 zijn en dat is te groot. Net wat menno zegt hoog in toeren pas full boost en zal pas bij 3 a 4 duizend toeren beginnen op te spoellen
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Moet je Robke even vragen, die weet nog wel eens wat van Saab Turbo's :wink: :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Snap niemand em nou? Dat valt ook tegen :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

iets in de trant van dat het wiel al is uitgevonden ??? :grin:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Juh ik snapte dat filmpie wel hoooorrr ;)

Dus iemand anders heeft dit al eens geprobeerd. En zo te zien aan jullie reacties had dit geen goed resultaat :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach Jack, ik zeg het al vaker, die ouwe Garett T series zijn te oud, dat is allang allemaal al geprobeerd.

Leuke turbo's kosten gewoon geld, je kunt wel wat dingen gaan combineren maar dan moet je toch echt gaan rekenen met flowmaps om te kijken wat intressant is en ook dit is overwegend al gedaan.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Okee Steven,

Dan verkoop ik heb de turbo wel weer.
Ik denk wat kan me gebeuren voor die 75eu. Kan hem makkelijk voor meer kwijt. Ding is nog in perfecte staat.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dat filmpje (Y) :lol: :lol: :lol:

Maar idd, spaar gewoon effe door een goede dikke turbo, en houd marktplaats enz in de gaten. Regelmatig kan je daar ook wel iets tegenkomen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Maar om even terug te komen op die remmen.

Als ik 1.8 16v remmen op mn GTT wil.
Zet ik die klauwen over, koop ik schijven, blokkies en dat is het.

Maar klopt het dat ik dan ook 16v fusees moet hebben?
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Jackson schreef:Maar om even terug te komen op die remmen.

Als ik 1.8 16v remmen op mn GTT wil.
Zet ik die klauwen over, koop ik schijven, blokkies en dat is het.

Maar klopt het dat ik dan ook 16v fusees moet hebben?
Alles past gewoon op de originele fusees (heb ik ook) , houd er wel rekening mee dat je originele velgen niet meer passen. Je hebt minimaal 14" nodig
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Steven(stk) schreef:
Jackson schreef:Maar om even terug te komen op die remmen.

Als ik 1.8 16v remmen op mn GTT wil.
Zet ik die klauwen over, koop ik schijven, blokkies en dat is het.

Maar klopt het dat ik dan ook 16v fusees moet hebben?
Alles past gewoon op de originele fusees , houd er wel rekening mee dat je originele velgen niet meer passen. Je hebt minimaal 14" nodig
Okee thanks. Velgen zit goed. Heb 15inch wieltjes :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Je zou eventueel ook fusee's van een 16V kunnen nemen. Lagers zijn dan iets groter. (I)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

En wat is de meerwaarde dan van grotere lagers?

Er zit trouwens DOT 5.1 remvloeistof in mn gtt.
Wat zou de fading dan kunnen veroorzaken? Niet goed ontlucht? Of toch die remblokjes?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Meerwaarde grotere lagers ??

Beter bestand tegen de krachten die vrijkomen met het betere bochtenwerk.

Fading ??
- hoofdremcilinder niet jofel meer ??
- verouderde remslangen
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Jackson schreef:En wat is de meerwaarde dan van grotere lagers?

Er zit trouwens DOT 5.1 remvloeistof in mn gtt.
Wat zou de fading dan kunnen veroorzaken? Niet goed ontlucht? Of toch die remblokjes?
hoe oud is de vloeistof, en gewoon nog es goed ontluchten. Op straat krijg je de boel toch niet zomaar aan het faden ?
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Remvloeistof is Juni 2008 ververst.
Ik neem aan dat dat nog in prima staat zou moeten zijn.
Misschien is het niet goed ontlucht.

Ik ga die Eezibleed kopen en dan zal de remvloeistof verversen en ontluchting. Misschien met een beter resultaat.

Maar op straat krijg ik het ook niet aan het faden hoor. Kan wel maar moet ik flink door trappen. Ik had er last van op het circuit Zanvoort. Na 3-4 rondjes had ik bijna geen remmen meer.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik heb altijd na een rondje of 10 last van smeltende banden :p
Maar remmen nooit :lol:
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik kan een T25 turbo kopen voor weinig. Deze komt ook van een Saab af. Kan deze er op? Of is het ook te groot.

http://cgi.ebay.co.uk/SAAB-9000-TURBO-T ... 5004r22361

Komt van een Saab 9000 2.0 liter turbo.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Wordt tijd dat er eens een topic wordt gemaakt met een lijstje of zo hieromtrent.... :(

Gaat passen dacht ik, alleen aansluiting op spruitstuk is anders ??

Een T25 is leuk, maar spoelt ook pas laat op.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ok, maar wat versta jij onder laat opspoelen? Bij hoeveel toeren?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Pff..... wat is er ooit verteld ?? Hangt ook weer af van je huis en zo....

Er zijn er hier die daar meer over weten. :grin:

Ik dacht ergens boven de 4000 tpm ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja!.... Nee... ik ga er nix meer over zeggen :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Wijs. Kwestie van ff searchen.

Er is al heel veel over vermeld.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ok, daar heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gezocht.
Ik zal eens kijken.

Zal voortaan eerst even zoeken voordat ik "stomme" vragen ga stellen :-(

Update

Gister mn waggel weer terug. Stond even bij de garage omdat de linker aandrijfas gesneuveld was. Jullie weten dat ik clio 1.8 16v assen geregeld had. Dit bleek toch niet zo een goed id te zijn.

Kerel van die garage zegt tegen me: "rij even een stukkie". Dus dat deed ik. Rechtdoor deed hij prima. In de bochten ook. Toen dat ik flink door een bocht trok en het gas derop. Begon ie flink te bonken. Alsof ie van de weg af kaatste maar hij ging wel gewoon de bocht in. Omdat alleen mn linker as stuk was had ik maar de rechter as van de gtt er weer onder gezet. Toen was het bonken al bijna weg. Alleen een bochtje naar rechts hoor je de linker as nog iets bonken. De rechter as hoor je niet meer.

Dus ik moet toch echt even een linker aandrijfas voor de gtt regelen. Er zijn ook verschillende lengtes van de clio 1.8 16v assen. Dit komt omdat er verschillende type versnellingsbakken zijn. En nu weet ik niet precies de lengte van mn clio as. Wat is de meest voorkomende bak van een 1.8 16v?

Maargoed. Gister toch maar even aan de sleutel gegaan. De achterkant stond 3-4cm hoger dan voor. Dit kon natuurlijk niet :p Dus ben die torsies weer gaan verstellen. Gelukkig zaten ze nog lekker los van vorig jaar.

Foto:
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpf8WZAj.jpg[/img]

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phptsu2Uk.jpg[/img]
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

Ziet er goed uit! (Y) :grin:
Plaats reactie