Menno's 5GT projectje
PtrGte schreef:zou een setje 11 J slicks voor geen wonderen doen? heb nog wel wat liggen
Das wel een manier om het vermogen een beetje fatsoenlijk aan de grond te krijgen

R5GTT. Drive it like you stole it
Rukker, maak zelf es wat diks van je 5je ipv altijd met andermans speelgoed te vermakenMerijn schreef:Ik snak alweer naar een nieuw adrenaline-shot...

Volgens mij moet Menno's 5je wel op 195-50 kunnen rijden met z'n wielkastmodificaties

Toch de T1R. Heb hem onder de 106 liggen.. Super bandje. Maar denk zelf dat ik persoonlijke de Toyo R888 erop ga leggen...(heb geen sper
)

Gister even lopen knallen met het nieuwe rubber, en scheelt een flinke jas! Aan het einde van z'n 2 zit ie nog ff op 't randje, qua grip, maar verders krijg ik 't allemaal prima op de weg. Serieus meters maken 

rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
denk dat 0 - 200 interessanter is 

Ze zagen er nog wel echt maagdelijk uit, die bandjes. Je geeft toch wel een beetje gas hoop ik???Menno schreef:Gister even lopen knallen met het nieuwe rubber, en scheelt een flinke jas! Aan het einde van z'n 2 zit ie nog ff op 't randje, qua grip, maar verders krijg ik 't allemaal prima op de weg. Serieus meters maken

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Uhmm.. Mee eens.Haas schreef:denk dat 0 - 200 interessanter is

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Kom ik toch weer terug op die 10 of 11 J slicks die hier toch maar niks liggen te doen... 

Is dat nu niet wat men noemt een luxeprobleem?Menno schreef:Zijn d'r mensen die weten hoeveel G ze trekken, met hun auto? Ik blijf maar vechten met tractie-problemen, een vlotte 0-100 zit er gewoon niet in
Misschien toch maar een zelf-bouw tractiecontrole erop klussen via je boostcontroller?
Nee, dat is niet de oplossing. Zelfs vol wielspinnend trek ik nog wel 0.6G, in 1 en 2. Maar voor een echt vlotte 0-100 heb je gewoon meer nodig dan die 0.6.Bart V schreef:Is dat nu niet wat men noemt een luxeprobleem?Menno schreef:Zijn d'r mensen die weten hoeveel G ze trekken, met hun auto? Ik blijf maar vechten met tractie-problemen, een vlotte 0-100 zit er gewoon niet in
Misschien toch maar een zelf-bouw tractiecontrole erop klussen via je boostcontroller?
Tuurlijk helpt tc wel, maar dat is toch niet wat ik zoek.
rev it like a rental
-
- Car: R19.R
wat weegt die auto? 800 kg? dus 2,6 kg per pk...
makkelijkste is grotere en bredere velgen (inderdaad), achterkant stugger zodat het gewicht niet naar achteren verplaatst als je vol optrekt. Minder caster (toespoor) zou ook moeten helpen...
Een megane RS heeft 5 kg per pk, en plant dat zelfs met regen probleemloos op de weg, mischien een idee om dat onderstel eens goed te bestuderen...
makkelijkste is grotere en bredere velgen (inderdaad), achterkant stugger zodat het gewicht niet naar achteren verplaatst als je vol optrekt. Minder caster (toespoor) zou ook moeten helpen...
Een megane RS heeft 5 kg per pk, en plant dat zelfs met regen probleemloos op de weg, mischien een idee om dat onderstel eens goed te bestuderen...
-
- Car: R19.R
daarom
en als die het met regen moeiteloos kwijt kan, zou je het bij een vijfje met de nodige aanpassingen toch op droog ook kwijt moeten kunnen, ondanks het de helft van het gewicht per pk ...
Was er trouwens niet zo'n filmpje van een 5 GT die een 360 modena boekt?
Wat voor onderstel zou daar op zitten?

Was er trouwens niet zo'n filmpje van een 5 GT die een 360 modena boekt?
Wat voor onderstel zou daar op zitten?