Throttlebodies op RS

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dan heb jij hem voor je subframe hangen :wink:
Gast

J-P-S schreef: verder moet je rekening houden dat je 4 mapsensoren hebt meen ik??

uh ?? Dat zal je ecu fijn vinden :lol:

je mapsensor neemt zen voeding achter de gasklep, dus dat zal in dit geval ook wel te fiksen zijn.

Menno weet alles over deze dingen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

omdat je dan 4 gaskleppen had dacht ik dat je er ook 4 moest hebben. ik meen dat ergens gelezen te hebben. echter ik kan het helemaal mis hebben :p
Gast

dat je 4 aparte of 2twin gaskleppen hebt klopt inderdaad, maar de beweging/positionering van de gasschuif/klep gebeurd zowieso centraal (logisch).
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

-jo- schreef:
J-P-S schreef: verder moet je rekening houden dat je 4 mapsensoren hebt meen ik??

uh ?? Dat zal je ecu fijn vinden :lol:

je mapsensor neemt zen voeding achter de gasklep, dus dat zal in dit geval ook wel te fiksen zijn.

Menno weet alles over deze dingen.
ja heb gister menno zen 5je gezien pffff wat ligt dat lekker vol
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

-jo- schreef:
J-P-S schreef: verder moet je rekening houden dat je 4 mapsensoren hebt meen ik??

uh ?? Dat zal je ecu fijn vinden :lol:

je mapsensor neemt zen voeding achter de gasklep, dus dat zal in dit geval ook wel te fiksen zijn.

Menno weet alles over deze dingen.
Ja, maar de mapsensor meet niet altijd de onderdruk achter elke gasklep. Dit geeft een bud-signaal. In de gaskleppen kan ik me voorstellen dat het enorm pusleert (inlaatklep open of dicht), waardoor het mapsignaal ook tureluurs is. Verder zijn ze niet verbonden.

Heb Menno er over horen vertellen met Henk, maar heb weer enkel de klok horen luiden :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

Riël Notermans schreef:
-jo- schreef:
J-P-S schreef: verder moet je rekening houden dat je 4 mapsensoren hebt meen ik??

uh ?? Dat zal je ecu fijn vinden :lol:

je mapsensor neemt zen voeding achter de gasklep, dus dat zal in dit geval ook wel te fiksen zijn.

Menno weet alles over deze dingen.
Ja, maar de mapsensor meet niet altijd de onderdruk achter elke gasklep. Dit geeft een bud-signaal. In de gaskleppen kan ik me voorstellen dat het enorm pusleert (inlaatklep open of dicht), waardoor het mapsignaal ook tureluurs is. Verder zijn ze niet verbonden.

Heb Menno er over horen vertellen met Henk, maar heb weer enkel de klok horen luiden :lol:
nou als goed is krijgt mijn clio wel 4mapsensoren die verbondenzijn met een eigengemaakt printje die de waardes omzet of zo iets :) maar laat menno maar wat moois maken :worship:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

J-P-S schreef: Zou het echt niet passen in de clio Bart? je kan ook een custom radiator laten maken, links en rechts is toch een paar cm ruimte over :)
Uiteindelijk past het naturlijk altijd :)

Met een lagere radiateur zal het wel lukken, maar ruimte blijft schaars. Vergis je niet in de afmetingen van die tb's zelf + de airbox.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

waarom zitten de injectoren in de meeste gevallen in de tb's en niet meer in de kop? is dat beter voor de mixing lucht/peut ofzo?
Trust me. I know what I'm doing.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

lijkt me dat je dan een langere weg hebt om je mengsel goed te mixen.

ik weet eventueel nog een inlaatspruitstuk voor tb's te koop voor iets meer dan 100 euro voor de geinteresseerden. ziet er ook redelijk kort uit qua bouw :)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Xabre schreef:waarom zitten de injectoren in de meeste gevallen in de tb's en niet meer in de kop? is dat beter voor de mixing lucht/peut ofzo?
Dat heeft met de lengte van je Kelken te maken en je maximum toerental.
Bij een formule 1 motor hangen ze boven de kelken!

http://www.youtube.com/watch?v=y2iBbwocYZw
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Maarten-Jan schreef:
Xabre schreef:waarom zitten de injectoren in de meeste gevallen in de tb's en niet meer in de kop? is dat beter voor de mixing lucht/peut ofzo?
Dat heeft met de lengte van je Kelken te maken en je maximum toerental.
Bij een formule 1 motor hangen ze boven de kelken!

http://www.youtube.com/watch?v=y2iBbwocYZw
Ik geloof prototype o.i.d. , aan de reacties te lezen..

Dit is volgens mij niet waar er nu mee wordt gereden.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Jazeker wel, dit is de V8 van 2 seizoenen geleden!
Er staat ook ergens een vergelijkbaar filmpje, maar dan
met de V10. Normaal gesproken zie je dit gedeelte niet
omdat het afgedekt is, maar zo werkt het echt!

Nog ééntje
http://www.youtube.com/watch?v=o_QyUD6V5_I :smoke:
Plaats reactie