Throttlebodies op RS

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dan heb jij hem voor je subframe hangen :wink:
Gast

J-P-S schreef: verder moet je rekening houden dat je 4 mapsensoren hebt meen ik??

uh ?? Dat zal je ecu fijn vinden :lol:

je mapsensor neemt zen voeding achter de gasklep, dus dat zal in dit geval ook wel te fiksen zijn.

Menno weet alles over deze dingen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

omdat je dan 4 gaskleppen had dacht ik dat je er ook 4 moest hebben. ik meen dat ergens gelezen te hebben. echter ik kan het helemaal mis hebben :p
Gast

dat je 4 aparte of 2twin gaskleppen hebt klopt inderdaad, maar de beweging/positionering van de gasschuif/klep gebeurd zowieso centraal (logisch).
Christian

-jo- schreef:
J-P-S schreef: verder moet je rekening houden dat je 4 mapsensoren hebt meen ik??

je mapsensor neemt zen voeding achter de gasklep, dus dat zal in dit geval ook wel te fiksen zijn.

ja heb gister menno zen 5je gezien pffff wat ligt dat lekker vol
Riël
Über-Spammer

-jo- schreef:

Ja, maar de mapsensor meet niet altijd de onderdruk achter elke gasklep. Dit geeft een bud-signaal. In de gaskleppen kan ik me voorstellen dat het enorm pusleert (inlaatklep open of dicht), waardoor het mapsignaal ook tureluurs is. Verder zijn ze niet verbonden.

Heb Menno er over horen vertellen met Henk, maar heb weer enkel de klok horen luiden :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Christian

Riël Notermans schreef:
-jo- schreef:

Ja, maar de mapsensor meet niet altijd de onderdruk achter elke gasklep. Dit geeft een bud-signaal. In de gaskleppen kan ik me voorstellen dat het enorm pusleert (inlaatklep open of dicht), waardoor het mapsignaal ook tureluurs is. Verder zijn ze niet verbonden.

Heb Menno er over horen vertellen met Henk, maar heb weer enkel de klok horen luiden :lol:
nou als goed is krijgt mijn clio wel 4mapsensoren die verbondenzijn met een eigengemaakt printje die de waardes omzet of zo iets :) maar laat menno maar wat moois maken :worship:
Bart V

J-P-S schreef: Zou het echt niet passen in de clio Bart? je kan ook een custom radiator laten maken, links en rechts is toch een paar cm ruimte over :)
Uiteindelijk past het naturlijk altijd :)

Met een lagere radiateur zal het wel lukken, maar ruimte blijft schaars. Vergis je niet in de afmetingen van die tb's zelf + de airbox.
Xabre
Car: 19 16V

waarom zitten de injectoren in de meeste gevallen in de tb's en niet meer in de kop? is dat beter voor de mixing lucht/peut ofzo?
Trust me. I know what I'm doing.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

lijkt me dat je dan een langere weg hebt om je mengsel goed te mixen.

ik weet eventueel nog een inlaatspruitstuk voor tb's te koop voor iets meer dan 100 euro voor de geinteresseerden. ziet er ook redelijk kort uit qua bouw :)
Maarten-Jan
Car: R19.R

Xabre schreef:waarom zitten de injectoren in de meeste gevallen in de tb's en niet meer in de kop? is dat beter voor de mixing lucht/peut ofzo?
Dat heeft met de lengte van je Kelken te maken en je maximum toerental.
Bij een formule 1 motor hangen ze boven de kelken!

http://www.youtube.com/watch?v=y2iBbwocYZw
franx

Maarten-Jan schreef:
Xabre schreef:waarom zitten de injectoren in de meeste gevallen in de tb's en niet meer in de kop? is dat beter voor de mixing lucht/peut ofzo?
Dat heeft met de lengte van je Kelken te maken en je maximum toerental.
Bij een formule 1 motor hangen ze boven de kelken!

http://www.youtube.com/watch?v=y2iBbwocYZw
Ik geloof prototype o.i.d. , aan de reacties te lezen..

Dit is volgens mij niet waar er nu mee wordt gereden.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Jazeker wel, dit is de V8 van 2 seizoenen geleden!
Er staat ook ergens een vergelijkbaar filmpje, maar dan
met de V10. Normaal gesproken zie je dit gedeelte niet
omdat het afgedekt is, maar zo werkt het echt!

Nog ééntje
http://www.youtube.com/watch?v=o_QyUD6V5_I :smoke:
Plaats reactie