Throttlebodies op RS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
dan heb jij hem voor je subframe hangen 
J-P-S schreef: verder moet je rekening houden dat je 4 mapsensoren hebt meen ik??
uh ?? Dat zal je ecu fijn vinden

je mapsensor neemt zen voeding achter de gasklep, dus dat zal in dit geval ook wel te fiksen zijn.
Menno weet alles over deze dingen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
omdat je dan 4 gaskleppen had dacht ik dat je er ook 4 moest hebben. ik meen dat ergens gelezen te hebben. echter ik kan het helemaal mis hebben 

dat je 4 aparte of 2twin gaskleppen hebt klopt inderdaad, maar de beweging/positionering van de gasschuif/klep gebeurd zowieso centraal (logisch).
ja heb gister menno zen 5je gezien pffff wat ligt dat lekker vol-jo- schreef:J-P-S schreef: verder moet je rekening houden dat je 4 mapsensoren hebt meen ik??
uh ?? Dat zal je ecu fijn vinden![]()
je mapsensor neemt zen voeding achter de gasklep, dus dat zal in dit geval ook wel te fiksen zijn.
Menno weet alles over deze dingen.
Ja, maar de mapsensor meet niet altijd de onderdruk achter elke gasklep. Dit geeft een bud-signaal. In de gaskleppen kan ik me voorstellen dat het enorm pusleert (inlaatklep open of dicht), waardoor het mapsignaal ook tureluurs is. Verder zijn ze niet verbonden.-jo- schreef:J-P-S schreef: verder moet je rekening houden dat je 4 mapsensoren hebt meen ik??
uh ?? Dat zal je ecu fijn vinden![]()
je mapsensor neemt zen voeding achter de gasklep, dus dat zal in dit geval ook wel te fiksen zijn.
Menno weet alles over deze dingen.
Heb Menno er over horen vertellen met Henk, maar heb weer enkel de klok horen luiden

nou als goed is krijgt mijn clio wel 4mapsensoren die verbondenzijn met een eigengemaakt printje die de waardes omzet of zo ietsRiël Notermans schreef:Ja, maar de mapsensor meet niet altijd de onderdruk achter elke gasklep. Dit geeft een bud-signaal. In de gaskleppen kan ik me voorstellen dat het enorm pusleert (inlaatklep open of dicht), waardoor het mapsignaal ook tureluurs is. Verder zijn ze niet verbonden.-jo- schreef:J-P-S schreef: verder moet je rekening houden dat je 4 mapsensoren hebt meen ik??
uh ?? Dat zal je ecu fijn vinden![]()
je mapsensor neemt zen voeding achter de gasklep, dus dat zal in dit geval ook wel te fiksen zijn.
Menno weet alles over deze dingen.
Heb Menno er over horen vertellen met Henk, maar heb weer enkel de klok horen luiden


Uiteindelijk past het naturlijk altijdJ-P-S schreef: Zou het echt niet passen in de clio Bart? je kan ook een custom radiator laten maken, links en rechts is toch een paar cm ruimte over

Met een lagere radiateur zal het wel lukken, maar ruimte blijft schaars. Vergis je niet in de afmetingen van die tb's zelf + de airbox.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
lijkt me dat je dan een langere weg hebt om je mengsel goed te mixen.
ik weet eventueel nog een inlaatspruitstuk voor tb's te koop voor iets meer dan 100 euro voor de geinteresseerden. ziet er ook redelijk kort uit qua bouw
ik weet eventueel nog een inlaatspruitstuk voor tb's te koop voor iets meer dan 100 euro voor de geinteresseerden. ziet er ook redelijk kort uit qua bouw

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat heeft met de lengte van je Kelken te maken en je maximum toerental.Xabre schreef:waarom zitten de injectoren in de meeste gevallen in de tb's en niet meer in de kop? is dat beter voor de mixing lucht/peut ofzo?
Bij een formule 1 motor hangen ze boven de kelken!
http://www.youtube.com/watch?v=y2iBbwocYZw
Ik geloof prototype o.i.d. , aan de reacties te lezen..Maarten-Jan schreef:Dat heeft met de lengte van je Kelken te maken en je maximum toerental.Xabre schreef:waarom zitten de injectoren in de meeste gevallen in de tb's en niet meer in de kop? is dat beter voor de mixing lucht/peut ofzo?
Bij een formule 1 motor hangen ze boven de kelken!
http://www.youtube.com/watch?v=y2iBbwocYZw
Dit is volgens mij niet waar er nu mee wordt gereden.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Jazeker wel, dit is de V8 van 2 seizoenen geleden!
Er staat ook ergens een vergelijkbaar filmpje, maar dan
met de V10. Normaal gesproken zie je dit gedeelte niet
omdat het afgedekt is, maar zo werkt het echt!
Nog ééntje
http://www.youtube.com/watch?v=o_QyUD6V5_I
Er staat ook ergens een vergelijkbaar filmpje, maar dan
met de V10. Normaal gesproken zie je dit gedeelte niet
omdat het afgedekt is, maar zo werkt het echt!
Nog ééntje
http://www.youtube.com/watch?v=o_QyUD6V5_I
