[Skorpion Turbo Clio 1]-The Beginning-

Vertel hier alles over je project.
206 rc

dit vermogen hoort in mijn rc thuis man.. een setje bigbrakes zou niet verkeerd zijn indd op zon wagentje
Mrtn
Car: R5GTT

als je veel vermogen hebt, red je op kleinere stukjes hogere snelheden, en als je snel bent/rijdt, rem je ook later :) daarnaast rem je vaak kortstondig en krachtig, om de (grootste) snelheid eruit te halen en daarna weer vol accelerend de bocht door te gaan :)
Abel
Über-Spammer

Bart V schreef:Da's niet helemaal waar.

Een goed setje (lees: grotere) remmen zijn veel beter doseerbaar. Je hoeft dus niet als een idioot te trappen om fatsoenlijk te kunnen remmen. Bijkomend voordeel is dat grotere remmen de warmte beter afvoeren, waardoor je minder snel of zelfs geen last van fading krijgt.
Verder is het zo dat je op hogere snelheid veel meer remkracht nodig hebt om de maximaal haalbare vertraging te halen. (F=m*a) Met de standaard remmen lukt dat of helemaal niet, of je moet met je volle gewicht op het pedaal gaan hangen met meestal fading als gevolg.

Met clio16V remmen, of nog beter clio RS remmen heb je in alle situaties voldoende remperformance, en fading is iets wat je in ieder geval met RS remmen en goede blokken sowieso niet meer gaat krijgen. Een relatief goedkope ingreep samen een goed weggedrag die een must is op een auto met veel vermogen.

Maar ik denk dat de topicstarter hier ook bekend mee is, dus hij moet zelf maar bepalen wat hij zelf wel en niet nodig vind.
Ik heb in duistland in onze twingo daar las van gehad, 180 op de teller 2X stevig remmen, en opeens deden ze het niet meer..

Ik had dus toen ik thuis was blauwe remschijven die net zo hard remden nadien als wcpapier. Dus als je een snele auto hebt hoef je noiet perse om de haverklap een noodstop te maken met 200Kmh, maar als je achterelkaar aan een aantal keer hard remt, dan komt het er toch wel aan. Ik weet dat met mijn twing er om vragen was, maar die Gt remmen zijn ook echt niet jevanhet! zelfs in een standaard gt vind ik ze erg matig
Plaats reactie