[5GTE]stk`s gte 16v - de opbouw

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Whehe bekende motortakel, zeker in Tijnje in Friesland opgedoken? Zo'n €136 ding.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nope. Steve had 'm "ff" geleend / gehuurd vlgns mij.

Jammer dat de brug het alleen niet deed.... (N)

Pedaalset moet ik nog ff kijken van die witte Steve. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Arco schreef:Nope. Steve had 'm "ff" geleend / gehuurd vlgns mij.

Jammer dat de brug het alleen niet deed.... (N)

Pedaalset moet ik nog ff kijken van die witte Steve. :wink:
is goed, mijn huisgenoot besteld hem iig vandaag bij de dealer voor me + voor de zekerheid maar een andere koppelings kabel en veerpootlager.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Verslagje van gisteravond

Gisteravond na werk weer aan de slag geweest.

Schakelstang los gegooid en opnieuw afgesteld, koppelings pedaal en kabel (preventief) vervangen , motor starten, schakelen , hmm geen herrie.

Zou het dan goed zitten ? --> nee geen achteruit , opnieuw

Wielen eronder en ff rondje om *(*@ weer herrie bij het schakelen. :@ Maar de auto reed verder super netjes, geen bijgeluiden, temperatuur ok. Dus nog een keertje klooien met die stang.

Rustig rondje om geen herrie meer bij het schakelen als je rustig aan doet, maar bij snel doorschakelen wel weer tandjes poetsen.

Aangezien het al laat werd zooi maar opgeruimd en de auto naar huis gereden.

En waarempel na wat snelweg kilometers schakeld de vijf als een zonnetje ook bij snel doorschakelen/optrekken.

Vanavond maar even een blokkie om en eens kijken of het met koude motor nu ook goed gaat. (stiekem hoop ik dat het nu goed blijft)

:)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

nou met koude motor/bak poets ie af en toe nog steeds tandjes, soms doet ie het prima, er is geen peil op te trekken |: , verder schakelt de vijf als een zonnetje.

De motor maakt ook een raar klepperent geluid als de motor net gestart is, klinkt als valse lucht, dus dat gaan we ook maar eens uitzoeken.


zo`n vijf . af en toe

:mg:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Whehe klinkt net als die peugbak van mij, die is koud ook wat tandenpoetserig, maar eenmaal goed warm (circuit/ring) heb je nergens last van. Klinkt toch als een niet helemaal jofele bak :p

Watvoor olie heb je erin? Ik heb 75W80, zo'n beetje de dunste die er is. Als je 75W90 of hoger hebt kun je de 75W80 nog es proberen.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Steven schreef:Whehe klinkt net als die peugbak van mij, die is koud ook wat tandenpoetserig, maar eenmaal goed warm (circuit/ring) heb je nergens last van. Klinkt toch als een niet helemaal jofele bak :p

Watvoor olie heb je erin? Ik heb 75W80, zo'n beetje de dunste die er is. Als je 75W90 of hoger hebt kun je de 75W80 nog es proberen.
Dat wilde ik niet horen :P , ik rijd nu met 75w90.

Ik kijk het gewoon even aan, zolang het niet erger wordt vind ik het voorlopig prima. (de pook staat wel vebazend stil vergeleken met mijn oude bak).

Van de winter krijg de vijf toch weer ff een goede opfrisbeurt, eerst maar ff rijden en mijn speelgoed uit duitsland monteren 8)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Gewoon die bak rot rijden.

Versnellingsbakken voor op die motor vind je echt op elke straathoek.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

bak rot rijden wordt het voorlopig (Y)


Vandaag ook nog een leuk mailtje binnen gehad , nieuw speelgoed :D
Hi Steven
wenn alles klappt, geht das paket ende der woche raus
Gruß harry
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:pompom: :pompom: :pompom: :pompomcrazy: :pomskirt: pompomhappy
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

En vandaag lag er bij thuiskomst een leuk pakketje,
mijn opvoer setje :bang:

En omdat een plaatje meer zegt dan woorden.

Afbeelding

ECU met chip en Nokkenas

Afbeelding

3 bar benzinedruk regelaar

Afbeelding

gte phase II sensoren anders werkt de ecu niet.


ecu, sensoren en benzinedrukregelaar zitten er inmiddels in, en dat geeft al een aardig effect. Pakt een stuk lekkerder op onderin en boven de 100 trekt het beter door.

De nokkenas gaat erin zodra ik de distrbutie set binnen heb.

En het is nog altijd wachten op de -35 verlagings veren
MOD
Foto's verkleint
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Kijk dat zijn de betere upgrade's :D (Y)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

"Groep bekogelt Politie na feest"

Jammer dat we dat niet kunnen lezen.

Wanneer zit et erin?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

WouterW schreef:"Groep bekogelt Politie na feest"

Jammer dat we dat niet kunnen lezen.

Wanneer zit et erin?
alles behalve de nokkenas zit er net een uurtje of 1,5 in ;)

Nokkenas moet ik even kijken of ik daar deze week nog tijd voor heb en de distrbutie set binnen is . Ben er nog niet uit of ik het helemaal zelf ga doen of toch ff de hulp inroep van florus of iemand anders die verstand heeft van motorblokkies.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Vandaag de stoute schoenen aan getrokken en aan de slag gegaan met de distributie en de nokkenas.

en een zondagje later zit alles erop.

Eerste testritje overleefd :bang: .

Eerst even eten en dan eens kijken wat het doet en of het heel blijft

Foto`s volgen
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

en het effect?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

WouterW schreef:en het effect?
De vijf trekt een stuk feller door tussen de 4000rpm en 6000rm , daaronder is er voor mijn gevoel weinig veranderd.

Ik moet een keer een g-tech lenen om te meten wat ie nu doet naar de 100 en/of eens sporten tegen een gtt`tje.

ben iig dik tevreden :D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat die stok onderin niets verbeterd is ook logisch. Bovenin een beter resultaat is waar je het voor doet (Y)
Is die chip overigens afgesteld op die nokkenas? Zoniet, dan zou ik nog een keer voor een re-map gaan op een testbank, en dan heb je kans dat je er nog wel wat uit kan halen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Of gewoon ff langs de chipman van de RTC ;)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Steven(stk) schreef:
WouterW schreef:en het effect?
De vijf trekt een stuk feller door tussen de 4000rpm en 6000rm , daaronder is er voor mijn gevoel weinig veranderd.

Ik moet een keer een g-tech lenen om te meten wat ie nu doet naar de 100 en/of eens sporten tegen een gtt`tje.

ben iig dik tevreden :D
:D Ik wil best een keer langskomen met de gt.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dus toch geprobeert ?? :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

8000 toeren moet kunnen met een gte :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Bart V schreef:Dat die stok onderin niets verbeterd is ook logisch. Bovenin een beter resultaat is waar je het voor doet (Y)
Is die chip overigens afgesteld op die nokkenas? Zoniet, dan zou ik nog een keer voor een re-map gaan op een testbank, en dan heb je kans dat je er nog wel wat uit kan halen.
Steven schreef:Of gewoon ff langs de chipman van de RTC ;)
De chip hoort als het goed is bij deze nokkenas, er komt nog een ander (groter) gasklephuis op dus mischien dat er dan nog wat meer uigehaald kan worden. Eerst maar eens zien of dit heel blijft
GerryTT schreef:
:D Ik wil best een keer langskomen met de gt.
Neh das slecht voor mijn ego ;)
Arco schreef:Dus toch geprobeert ?? :worship:
Yup, bij mijn ouders voor de deur gezet met de instelling als het niet in een keer lukt laat ik hem een week staan en kijk ik dan nog wel een keer.
Moet trouwens nog wel 2 pakkingen bestellen bij je ;)
Luco/Alpine-racer schreef:8000 toeren moet kunnen met een gte :D
Vind het einde van de toerenteller ver zat
:p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Er zit vast wel een begrenzer in die chip, gewoon lekker doorleuren met dat ding :)
JeanRobert
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 17:34

mooi werk die nokassen en chip en benzinedrukregelaar als dat veel opleverd wil ik het ook wel doen ben benieuwd naar de nokassen en de dyno als je hem gaat meten :)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

En nog twee filmpjes, niet bijster spectaculair maar geeft wel een idee, schakelen gaat wat brak met mijn huidige bak :)


http://www.youtube.com/watch?v=RQqK7XjKAJs

http://www.youtube.com/watch?v=-pIiJ7JYOOA
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

ok, mijn koppeling slipt door zodra ik een tijdje in zijn vijf heb gereden, dus volgende week trek ik het blok er weer uit dit is niks.

Er komt nu een wat nieuwere bak tegenaan, bak vervangen moet wel lukken.
Maar ik wil de koppeling +drukgroep ook eraf halen en die keerring in het blok daarachter ook checken om zeker te zijn dat die niet lekt.

Heb ik daar nog speciaal gereedschap voor nodig ? / is dit een beetje te doen voor een leek ? :P

Verder updates :
- er zit een groter gasklephuis op
- Moet nog een sensortje vervangen
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik begrijp het niet :S

Waarom die koppeling slipt!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Riël Notermans schreef:Ik begrijp het niet :S

Waarom die koppeling slipt!
er lekt olie tussen de bak en het blok uit, dus ik vermoed dat ook op koppeling terecht komt.

Bij mijn weten kan dat of uit het blok of uit de bak komen dus wil ik ze beide checken.
JeanRobert
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 17:34

volgens mij heb je niet zo special gereedschap nodig
alleen zo een soort buisje om je koppeling plaat te centeren als je de boel weer gaat monteren
en je vliegwiel even merken
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Als je die keerring wil vervangen zul je ook je vliegwiel moeten demonteren. Dus nieuwe bouten en een momentsleutel om ze weer vast te zetten heb je zeker nodig. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nieuwe bouten? welnee man, oude doen 't ook nog prima (Y)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

De "kenners" zeggen dat je altijd nieuwe bouten moet gebruiken. :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Plaats reactie