[5GTE]stk`s gte 16v - de opbouw
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nope. Steve had 'm "ff" geleend / gehuurd vlgns mij.
Jammer dat de brug het alleen niet deed....
Pedaalset moet ik nog ff kijken van die witte Steve.
Jammer dat de brug het alleen niet deed....

Pedaalset moet ik nog ff kijken van die witte Steve.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
is goed, mijn huisgenoot besteld hem iig vandaag bij de dealer voor me + voor de zekerheid maar een andere koppelings kabel en veerpootlager.Arco schreef:Nope. Steve had 'm "ff" geleend / gehuurd vlgns mij.
Jammer dat de brug het alleen niet deed....![]()
Pedaalset moet ik nog ff kijken van die witte Steve.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Verslagje van gisteravond
Gisteravond na werk weer aan de slag geweest.
Schakelstang los gegooid en opnieuw afgesteld, koppelings pedaal en kabel (preventief) vervangen , motor starten, schakelen , hmm geen herrie.
Zou het dan goed zitten ? --> nee geen achteruit , opnieuw
Wielen eronder en ff rondje om *(*@ weer herrie bij het schakelen.
Maar de auto reed verder super netjes, geen bijgeluiden, temperatuur ok. Dus nog een keertje klooien met die stang.
Rustig rondje om geen herrie meer bij het schakelen als je rustig aan doet, maar bij snel doorschakelen wel weer tandjes poetsen.
Aangezien het al laat werd zooi maar opgeruimd en de auto naar huis gereden.
En waarempel na wat snelweg kilometers schakeld de vijf als een zonnetje ook bij snel doorschakelen/optrekken.
Vanavond maar even een blokkie om en eens kijken of het met koude motor nu ook goed gaat. (stiekem hoop ik dat het nu goed blijft)

Gisteravond na werk weer aan de slag geweest.
Schakelstang los gegooid en opnieuw afgesteld, koppelings pedaal en kabel (preventief) vervangen , motor starten, schakelen , hmm geen herrie.
Zou het dan goed zitten ? --> nee geen achteruit , opnieuw
Wielen eronder en ff rondje om *(*@ weer herrie bij het schakelen.

Rustig rondje om geen herrie meer bij het schakelen als je rustig aan doet, maar bij snel doorschakelen wel weer tandjes poetsen.
Aangezien het al laat werd zooi maar opgeruimd en de auto naar huis gereden.
En waarempel na wat snelweg kilometers schakeld de vijf als een zonnetje ook bij snel doorschakelen/optrekken.
Vanavond maar even een blokkie om en eens kijken of het met koude motor nu ook goed gaat. (stiekem hoop ik dat het nu goed blijft)

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
nou met koude motor/bak poets ie af en toe nog steeds tandjes, soms doet ie het prima, er is geen peil op te trekken
, verder schakelt de vijf als een zonnetje.
De motor maakt ook een raar klepperent geluid als de motor net gestart is, klinkt als valse lucht, dus dat gaan we ook maar eens uitzoeken.
zo`n vijf . af en toe


De motor maakt ook een raar klepperent geluid als de motor net gestart is, klinkt als valse lucht, dus dat gaan we ook maar eens uitzoeken.
zo`n vijf . af en toe

Whehe klinkt net als die peugbak van mij, die is koud ook wat tandenpoetserig, maar eenmaal goed warm (circuit/ring) heb je nergens last van. Klinkt toch als een niet helemaal jofele bak 
Watvoor olie heb je erin? Ik heb 75W80, zo'n beetje de dunste die er is. Als je 75W90 of hoger hebt kun je de 75W80 nog es proberen.

Watvoor olie heb je erin? Ik heb 75W80, zo'n beetje de dunste die er is. Als je 75W90 of hoger hebt kun je de 75W80 nog es proberen.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Dat wilde ik niet horenSteven schreef:Whehe klinkt net als die peugbak van mij, die is koud ook wat tandenpoetserig, maar eenmaal goed warm (circuit/ring) heb je nergens last van. Klinkt toch als een niet helemaal jofele bak
Watvoor olie heb je erin? Ik heb 75W80, zo'n beetje de dunste die er is. Als je 75W90 of hoger hebt kun je de 75W80 nog es proberen.

Ik kijk het gewoon even aan, zolang het niet erger wordt vind ik het voorlopig prima. (de pook staat wel vebazend stil vergeleken met mijn oude bak).
Van de winter krijg de vijf toch weer ff een goede opfrisbeurt, eerst maar ff rijden en mijn speelgoed uit duitsland monteren

Gewoon die bak rot rijden.
Versnellingsbakken voor op die motor vind je echt op elke straathoek.
Versnellingsbakken voor op die motor vind je echt op elke straathoek.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
bak rot rijden wordt het voorlopig
Vandaag ook nog een leuk mailtje binnen gehad , nieuw speelgoed

Vandaag ook nog een leuk mailtje binnen gehad , nieuw speelgoed

Hi Steven
wenn alles klappt, geht das paket ende der woche raus
Gruß harry






-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
En vandaag lag er bij thuiskomst een leuk pakketje,
mijn opvoer setje
En omdat een plaatje meer zegt dan woorden.
![Afbeelding]()
ECU met chip en Nokkenas
![Afbeelding]()
3 bar benzinedruk regelaar
![Afbeelding]()
gte phase II sensoren anders werkt de ecu niet.
ecu, sensoren en benzinedrukregelaar zitten er inmiddels in, en dat geeft al een aardig effect. Pakt een stuk lekkerder op onderin en boven de 100 trekt het beter door.
De nokkenas gaat erin zodra ik de distrbutie set binnen heb.
En het is nog altijd wachten op de -35 verlagings veren
mijn opvoer setje

En omdat een plaatje meer zegt dan woorden.
ECU met chip en Nokkenas
3 bar benzinedruk regelaar
gte phase II sensoren anders werkt de ecu niet.
ecu, sensoren en benzinedrukregelaar zitten er inmiddels in, en dat geeft al een aardig effect. Pakt een stuk lekkerder op onderin en boven de 100 trekt het beter door.
De nokkenas gaat erin zodra ik de distrbutie set binnen heb.
En het is nog altijd wachten op de -35 verlagings veren
MOD
Foto's verkleint-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
alles behalve de nokkenas zit er net een uurtje of 1,5 inWouterW schreef:"Groep bekogelt Politie na feest"
Jammer dat we dat niet kunnen lezen.
Wanneer zit et erin?

Nokkenas moet ik even kijken of ik daar deze week nog tijd voor heb en de distrbutie set binnen is . Ben er nog niet uit of ik het helemaal zelf ga doen of toch ff de hulp inroep van florus of iemand anders die verstand heeft van motorblokkies.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Vandaag de stoute schoenen aan getrokken en aan de slag gegaan met de distributie en de nokkenas.
en een zondagje later zit alles erop.
Eerste testritje overleefd
.
Eerst even eten en dan eens kijken wat het doet en of het heel blijft
Foto`s volgen
en een zondagje later zit alles erop.
Eerste testritje overleefd

Eerst even eten en dan eens kijken wat het doet en of het heel blijft
Foto`s volgen
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
De vijf trekt een stuk feller door tussen de 4000rpm en 6000rm , daaronder is er voor mijn gevoel weinig veranderd.WouterW schreef:en het effect?
Ik moet een keer een g-tech lenen om te meten wat ie nu doet naar de 100 en/of eens sporten tegen een gtt`tje.
ben iig dik tevreden

Dat die stok onderin niets verbeterd is ook logisch. Bovenin een beter resultaat is waar je het voor doet 
Is die chip overigens afgesteld op die nokkenas? Zoniet, dan zou ik nog een keer voor een re-map gaan op een testbank, en dan heb je kans dat je er nog wel wat uit kan halen.

Is die chip overigens afgesteld op die nokkenas? Zoniet, dan zou ik nog een keer voor een re-map gaan op een testbank, en dan heb je kans dat je er nog wel wat uit kan halen.
Steven(stk) schreef:De vijf trekt een stuk feller door tussen de 4000rpm en 6000rm , daaronder is er voor mijn gevoel weinig veranderd.WouterW schreef:en het effect?
Ik moet een keer een g-tech lenen om te meten wat ie nu doet naar de 100 en/of eens sporten tegen een gtt`tje.
ben iig dik tevreden

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dus toch geprobeert ?? 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
8000 toeren moet kunnen met een gte 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Bart V schreef:Dat die stok onderin niets verbeterd is ook logisch. Bovenin een beter resultaat is waar je het voor doet
Is die chip overigens afgesteld op die nokkenas? Zoniet, dan zou ik nog een keer voor een re-map gaan op een testbank, en dan heb je kans dat je er nog wel wat uit kan halen.
De chip hoort als het goed is bij deze nokkenas, er komt nog een ander (groter) gasklephuis op dus mischien dat er dan nog wat meer uigehaald kan worden. Eerst maar eens zien of dit heel blijftSteven schreef:Of gewoon ff langs de chipman van de RTC
Neh das slecht voor mijn egoGerryTT schreef:
Ik wil best een keer langskomen met de gt.

Yup, bij mijn ouders voor de deur gezet met de instelling als het niet in een keer lukt laat ik hem een week staan en kijk ik dan nog wel een keer.Arco schreef:Dus toch geprobeert ??
Moet trouwens nog wel 2 pakkingen bestellen bij je

Vind het einde van de toerenteller ver zatLuco/Alpine-racer schreef:8000 toeren moet kunnen met een gte

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Nog even wat foto`s ter illustratie
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/nokke ... kenas2.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/nokke ... kenas3.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/nokke ... kenas5.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/nokke ... kenas6.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/nokke ... kenas2.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/nokke ... kenas3.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/nokke ... kenas5.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/nokke ... kenas6.JPG[/img]
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 17:34
mooi werk die nokassen en chip en benzinedrukregelaar als dat veel opleverd wil ik het ook wel doen ben benieuwd naar de nokassen en de dyno als je hem gaat meten 

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
En nog twee filmpjes, niet bijster spectaculair maar geeft wel een idee, schakelen gaat wat brak met mijn huidige bak
http://www.youtube.com/watch?v=RQqK7XjKAJs
http://www.youtube.com/watch?v=-pIiJ7JYOOA

http://www.youtube.com/watch?v=RQqK7XjKAJs
http://www.youtube.com/watch?v=-pIiJ7JYOOA
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
ok, mijn koppeling slipt door zodra ik een tijdje in zijn vijf heb gereden, dus volgende week trek ik het blok er weer uit dit is niks.
Er komt nu een wat nieuwere bak tegenaan, bak vervangen moet wel lukken.
Maar ik wil de koppeling +drukgroep ook eraf halen en die keerring in het blok daarachter ook checken om zeker te zijn dat die niet lekt.
Heb ik daar nog speciaal gereedschap voor nodig ? / is dit een beetje te doen voor een leek ?
Verder updates :
- er zit een groter gasklephuis op
- Moet nog een sensortje vervangen
Er komt nu een wat nieuwere bak tegenaan, bak vervangen moet wel lukken.
Maar ik wil de koppeling +drukgroep ook eraf halen en die keerring in het blok daarachter ook checken om zeker te zijn dat die niet lekt.
Heb ik daar nog speciaal gereedschap voor nodig ? / is dit een beetje te doen voor een leek ?

Verder updates :
- er zit een groter gasklephuis op
- Moet nog een sensortje vervangen
Ik begrijp het niet 
Waarom die koppeling slipt!

Waarom die koppeling slipt!
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
er lekt olie tussen de bak en het blok uit, dus ik vermoed dat ook op koppeling terecht komt.Riël Notermans schreef:Ik begrijp het niet
Waarom die koppeling slipt!
Bij mijn weten kan dat of uit het blok of uit de bak komen dus wil ik ze beide checken.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 17:34
volgens mij heb je niet zo special gereedschap nodig
alleen zo een soort buisje om je koppeling plaat te centeren als je de boel weer gaat monteren
en je vliegwiel even merken
alleen zo een soort buisje om je koppeling plaat te centeren als je de boel weer gaat monteren
en je vliegwiel even merken