JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

J-P-S schreef:jaja pics komen eraan. ik moet de onderkant van de auto nog doen, en in plaats van te gaan klungelen om de achteras te schuren en te verfen vanaf de auto, pak ik een losse uit de kelder en begin daarmee. die komt er dan onder zodra de voorkant af is :)

vandaag staat op de planning:

- wielkuipen voor in de teer zetten
- motorruimte poetsen
- achteras schuren en lakken
- stuurhuis schuren en lakken
- wellicht het williams subframe ophalen bij renault
- kappen van de wielkasten schoonmaken
- beginnen met reinigen van de onderkant van de auto
- kabelboom isoleren

dus we gaan maar eens snel aan de slag :)

en de vijf danny? ga je straks daar ook mee verder?
Ik kan door de week er niet aan werken...helaas, ik heb geen licht in de huurgarage, en met een zaklamp is te lastig, agreggaat maakt teveel kabaal want er grenst een woonhuis aan de achterzijde. Dus wachten op het weekend! :wink:
Gast

hoe kan een 21 of ander renault sub nu roesten ? Dat zit steeds onder de olie ! :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

http://caravan-kamperen.marktplaats.nl/ ... iesje.html

Kun je ook nog een soepie warmen, maar zo'n lamp geeft best goed licht.
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Riël Notermans schreef:http://caravan-kamperen.marktplaats.nl/ ... iesje.html


Kun je ook nog een soepie warmen, maar zo'n lamp geeft best goed licht.
Ik heb net even het linkje overgetypt in firefox maar ik had een 5 omgewisseld met een 8! hahaha grapje.
Ik wacht wel op het weekend. :D
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

-jo- schreef:hoe kan een 21 of ander renault sub nu roesten ? Dat zit steeds onder de olie ! :lol:
je zou es moeten weten hoe waar dat dat is :X ;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ik kan door de week er niet aan werken...helaas, ik heb geen licht in de huurgarage, en met een zaklamp is te lastig, agreggaat maakt teveel kabaal want er grenst een woonhuis aan de achterzijde. Dus wachten op het weekend!
das balen zeg. hier kan ik gewoon de garage in wandelen, LICHT aan en beginnen maar :)
hoe kan een 21 of ander renault sub nu roesten ? Dat zit steeds onder de olie !
dat kan kloppen, maar de mijne krijgt 2 behandelingen. een verflaag, en misschien ooit olie. maar ik hoop dat mijn opnieuw gebouwde motor niet leegloopt :wink: :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

was nog even bij robert de hoen de clio van mijn zus ophalen voor apk.

waren ze de cup clio opnieuw aan het opbouwen. de vorige auto was namelijk kromgereden (U)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

word weer een sjieke racer :D
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Ziet wit uit :wink:
Gast

J-P-S schreef:[hoe kan een 21 of ander renault sub nu roesten ? Dat zit steeds onder de olie !
dat kan kloppen, maar de mijne krijgt 2 behandelingen. een verflaag, en misschien ooit olie. maar ik hoop dat mijn opnieuw gebouwde motor niet leegloopt :wink: :)[/quote]

Men blok loopt ook niet leeg, men bak wel. Aandrijfassen en bak zelf vertonen om een bepaald aantal km lekkage. Te licht bevonden voor hetgeen ie te verduren krijgt.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

oei, ja klopt dan ook wel weer. maar waar lekt ie dan? langs de keerringen?

pap heeft dat met z'n 5 turbo. en dan spuiten ze de aandrijfassen opnieuw op met een of ander middel, en dat polijsten ze dan weer glad om lekkage te voorkomen.

of is het wat anders waar ie lekt?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ziet wit uit
hij word uiteindelijk wit met blauw. maar de reden van wit is dat die kleur goedkoper is :)
Gast

J-P-S schreef:oei, ja klopt dan ook wel weer. maar waar lekt ie dan? langs de keerringen?

pap heeft dat met z'n 5 turbo. en dan spuiten ze de aandrijfassen opnieuw op met een of ander middel, en dat polijsten ze dan weer glad om lekkage te voorkomen.

of is het wat anders waar ie lekt?
bij de 21 gaan de aandrijfassen op de bak (uit de bak komen de bevestigingen 5 cm uit) het is dus een passing met V groeven die je maakt, MAAR...de aandrijfas wordt op de bakas geborgt met een borgpen en langs daar wil de olie er wel eens uit met gevolgd dat de olie op een draaiende aandrijfsas loopt en verder hoef ik er geen tekening bij te maken :lol: Heel je motorruimte onder de zooi alsook de onderkant van de wagen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

bij de 21 gaan de aandrijfassen op de bak (uit de bak komen de bevestigingen 5 cm uit) het is dus een passing met V groeven die je maakt, MAAR...de aandrijfas wordt op de bakas geborgt met een borgpen en langs daar wil de olie er wel eens uit met gevolgd dat de olie op een draaiende aandrijfsas loopt en verder hoef ik er geen tekening bij te maken Heel je motorruimte onder de zooi alsook de onderkant van de wagen.
dat geeft knoei inderdaad, maar kun je er niks omheenmaken met rubber of iets dergelijks?

vanavond zal ik plaatjes posten van het gedane werk. vanavond moet ik nog de onderkant gedeeltelijk grijs lakken, de onderkant van de achteras in de menie zette, en de kabelboom intapen. dat redde ik gister helaas niet meer.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ik heb een setje cup dempers door iemand aangeboden gekregen V+A. de voorste moeten voor de williams zijn, heeft iemand dit typenummer, of iets waaraan ik deze kan herkennen behalve de boutgaten die ietsje anders zijn? de laatste paar jaar van de clio 16v cup hadden ze namelijk ook de brede voorwielophanging, maar ik vraag het even voor de zekerheid :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

-jo- schreef:
J-P-S schreef:oei, ja klopt dan ook wel weer. maar waar lekt ie dan? langs de keerringen?

pap heeft dat met z'n 5 turbo. en dan spuiten ze de aandrijfassen opnieuw op met een of ander middel, en dat polijsten ze dan weer glad om lekkage te voorkomen.

of is het wat anders waar ie lekt?
bij de 21 gaan de aandrijfassen op de bak (uit de bak komen de bevestigingen 5 cm uit) het is dus een passing met V groeven die je maakt, MAAR...de aandrijfas wordt op de bakas geborgt met een borgpen en langs daar wil de olie er wel eens uit met gevolgd dat de olie op een draaiende aandrijfsas loopt en verder hoef ik er geen tekening bij te maken :lol: Heel je motorruimte onder de zooi alsook de onderkant van de wagen.
daarom doen ze die pin ook altijd in de kit voor hij eringeslagen wordt
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dat zat ook zo bij mn clio, met kit.... maar daar heeft het eigenlijk geen nut bij. zal dan wel voor het vuil gedaan zijn ofzo?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

de decarbon cupdempers voor en achter zijn onderweg :D

even een vraag over de achteras die ik met de search niet direct vond. hoeveel zakt de achteras bij een tandje verlaging? hij moet ongeveer 3,5-4cm zakken in eerste instantie :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

4cm zakken is ongeveer 2 tandjes. Tip, gewoon zelf kijken wat je mooi vind en m dan terugzetten :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dus een tandje is 2cm. dan ga ik maar eens beginnen met mn achteras inspuiten, al ziet die as er nog netjes onberoest uit bij de torsies.

nog tips bij het verlagen? onder andere met de remdruk achter en losmaken van de as?
Gast

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
-jo- schreef:
J-P-S schreef:oei, ja klopt dan ook wel weer. maar waar lekt ie dan? langs de keerringen?

pap heeft dat met z'n 5 turbo. en dan spuiten ze de aandrijfassen opnieuw op met een of ander middel, en dat polijsten ze dan weer glad om lekkage te voorkomen.

of is het wat anders waar ie lekt?
bij de 21 gaan de aandrijfassen op de bak (uit de bak komen de bevestigingen 5 cm uit) het is dus een passing met V groeven die je maakt, MAAR...de aandrijfas wordt op de bakas geborgt met een borgpen en langs daar wil de olie er wel eens uit met gevolgd dat de olie op een draaiende aandrijfsas loopt en verder hoef ik er geen tekening bij te maken :lol: Heel je motorruimte onder de zooi alsook de onderkant van de wagen.
daarom doen ze die pin ook altijd in de kit voor hij eringeslagen wordt
klopt, en erna ook nog es afstrijken met kit.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Haas schreef:4cm zakken is ongeveer 2 tandjes. Tip, gewoon zelf kijken wat je mooi vind en m dan terugzetten :)
geloel, dat met die tandjes..... (sorry Haas :p )

Staven eruit, en zorgen dat je de achteras ondersteunt, vervolgens de as een cm of 2 hoger fixeren, en de staven er weer in frotten (lastigste).
Vervolgens auto op zn wielen zetten, kijken of het je aanstaat, en links en rechts vergelijken tov de spatbordrand meten.
Niet goed, overnieuw!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dus ik moet hem achter even op bokjes zetten, dan de as ondersteunen voor ik hem losdraai, dan zo hoog duwen zoals je hem wilt hebben, en uiteindelijk de as erweer doorheen duwen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

As eronder, dempers los dan ff op die veerarmen gaan staan, meten hoever ie is tov de carroserie en dan staven eruit, krikje onder de armen en 4cm opkrikken en dan die staven erin zetten. Kan zijn dat ze niet in 1x willen, draai dan rustig de staaf ff 1 tandje verder en probeer dan opnieuw erin te duwen.
baszos
Berichten: 1313
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 19:15
Locatie: Geleen @home

ik snap die tandjes ook nog steeds niet hooor :D

klopt trouwens niks van aangezien de torsie as er maar op 3 manieren in kan :wink:

dus torsie staven eruit, en dan de achteras 2 cm omhoog duwen en dan staven weer erin, dit houd in dat je een 4 cm verlaagd, klopt overiges niet helemaal, maar wel ongeveer :wink:
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

As eronder, dempers los dan ff op die veerarmen gaan staan, meten hoever ie is tov de carroserie en dan staven eruit, krikje onder de armen en 4cm opkrikken en dan die staven erin zetten. Kan zijn dat ze niet in 1x willen, draai dan rustig de staaf ff 1 tandje verder en probeer dan opnieuw erin te duwen.
thanks voor de hulp. als het zover is zie ik het wel hoe het lukt. ik kan oneindig gaan proberen, maar ik zou het liefst in 1 of 2 keer goed verlagen ipv 4x fout :p
klopt trouwens niks van aangezien de torsie as er maar op 3 manieren in kan
een torsie is toch met tandjes, en niet met 3 stappen :) ?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

er zitten 2 staven onder de as. eentje loopt door het schommelend gedeelte, en de andere torsie zit daar weer aan vast in het middelpunt. waar dient deze 2e as voor?
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

J-P-S schreef:er zitten 2 staven onder de as. eentje loopt door het schommelend gedeelte, en de andere torsie zit daar weer aan vast in het middelpunt. waar dient deze 2e as voor?
Om alle kadett rijders van je af te slaan
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

extra staaf/as om em stijver te maken?
als je hulp nodig hebt met die as moet je maar even een gil geven,kom ik je helpen, ik heb nog wel een hulpmiddel om em eruit te trekken :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das om de 2 armen ten opzichte van elkaar niet teveel te laten bewegen. Net stabilisatorstang aan de voorzijde.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

canonballman schreef:
Haas schreef:4cm zakken is ongeveer 2 tandjes. Tip, gewoon zelf kijken wat je mooi vind en m dan terugzetten :)
geloel, dat met die tandjes..... (sorry Haas :p )

Staven eruit, en zorgen dat je de achteras ondersteunt, vervolgens de as een cm of 2 hoger fixeren, en de staven er weer in frotten (lastigste).
Vervolgens auto op zn wielen zetten, kijken of het je aanstaat, en links en rechts vergelijken tov de spatbordrand meten.
Niet goed, overnieuw!
wat nou geloel? Er staat toch: zelf kijken wat je mooi vind en terugzetten. Kortom, boeie met tandjes, gewoon proberen, net zolang t naar je zin is :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Om alle kadett rijders van je af te slaan
:lol:
Das om de 2 armen ten opzichte van elkaar niet teveel te laten bewegen. Net stabilisatorstang aan de voorzijde.
thanks, ik vroeg het me al af omdat deze eigenlijk statisch vastzit in de achteras. hij vangt dus de torsiekracht op wanneer deze uit de andere as komt :) een cup torsieas zal dus minder torsie geven dan een gewone?
extra staaf/as om em stijver te maken?
als je hulp nodig hebt met die as moet je maar even een gil geven,kom ik je helpen, ik heb nog wel een hulpmiddel om em eruit te trekken :)
ik heb het nog niet gedaan. maar ergens op het forum heb ik het wel gezien. eens even kijken dalijk. bedankt alvast voor het aanbod (Y) als ik hulp kan gebruiken laat ik het je weten :) (Y)
wat nou geloel? Er staat toch: zelf kijken wat je mooi vind en terugzetten. Kortom, boeie met tandjes, gewoon proberen, net zolang t naar je zin is
komt in orde :) denk dat het over een week of 2-3 tijd is ervoor. het sub moet eerst worden opgebouwd en dan de motor erin, anders klopt de verhouding toch niet.

maar hoe zit het met die remdrukverdeler achter op je as. die moet toch ook versteld worden?

voor de geinteresseerden: morgen ga ik beginnen om een route te testen voor de toertocht :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

hier nog even wat plaatjes voor het slapengaan :)

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000381.JPG[/img]

de verf stond al 2 dagen in de garage en was te dik om te kunnen verfen. toevallig hadden we net een ovenschotel gehad :p :lol:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000382.JPG[/img]

het middengedeelte van de tunnel in de grijze lak gezet. de onderkant is qua verfwerk klaar zo :)


de stoelen zijn er even uit zodat ik de onderkant beter kon lakken, de bedrading van de radio kan worden nagekeken, en het interieur netjes gepoetst kan worden.


en hier nog even de achteras die er over een paar weekjes onderin moet.

nu snel slapen en morgen weer verder :p
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op vr 14 mei 2010 14:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

vandaag heb ik nog wat meer klusjes gedaan, veelal verfwerk. morgen moet ik de kabelboom nog isoleren, en de rem+benzine leidingen terug onder de auto monteren.

weer plaatjes voor Danny:D


[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000388.JPG[/img]

assen

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000389.JPG[/img]

stabi stang williams

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000390.JPG[/img]

2 schakelstangen, ze zijn een beetje verschillend en wil kijken welke het mooiste uitkomt. een fuseekogel was niet helemaal lekker, na even graven in de kelder kwam ik nog een goede tegen :) en de schokbrekers zijn gelakt. deze zullen wel de rek ingaan omdat de cupdempers eraan komen :p

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000393.JPG[/img]

fusees van de andere clio die kapot is gegaan na een ongeval (U) :( de voorste balk was toen namelijk kromgereden. bijna nieuwe lagers zitten erin met schijven die nog geen 1000km gereden hebben.

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000394.JPG[/img]

de draagarmpjes (met een slechte fuseekogel)

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000395.JPG[/img]

de hitteschilden voor de onderkant.

voor de oplettende kijker zie je links een verroest clio 16v subframe :wink:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000391.JPG[/img]

en de wielkuipen nog
SQWilliams
Berichten: 406
Lid geworden op: zo 11 dec 2005 22:13
Locatie: Heerlen/Limburg Car: Clio Williams

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000385.JPG[/img]

Speakers van de Mediamarkt?? aan de rode bandjes te zien wel!! :wink:
Plaats reactie