Miekje's RS

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Miekje16V

Hey Paul,

Bedankt!!! Ga ik regelen... kunnen de heren ook weer tevreden onder mijn motorkap loeren! :wink:

Groetjes Marieke
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

(Y)

succes!

vraag voor de zekerheid wel ff na of dat alles is wat je nodig hebt, omdat er bij jou nu helemaal geen kapje overheen zit..misschien nog ringetje of wat dan ook ergens nodig..
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Paul1916v schreef:(Y)

succes!

vraag voor de zekerheid wel ff na of dat alles is wat je nodig hebt, omdat er bij jou nu helemaal geen kapje overheen zit..misschien nog ringetje of wat dan ook ergens nodig..
Zal ze wel weer eens gaan storen bij de dealer :wink:
Miekje16V

Hihih! Goed bezig Frits!!!

Hulp wordt gewoon spontaan aangeboden... lang leve de forumvriendjes! :worship:
Haas
Car: Megane RS

aan dat plaatje en die schruufkes heppie genoeg om t weer mooi te laten smoelen hooor (Y)
Miekje16V

Vandaag lekker naar school gereden met Clitt. Wordt netjes warm en rijdt super!!! Heb zelfs een Audi TT eruit getrokken hehehe 8)
Nu begint het echte genieten van mijn auto!!! :)

Groetjes Marieke
Laatst gewijzigd door Miekje16V op zo 5 aug 2007 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Miekje16V

Hallo.... ik blijf aan de gang! Liefde voor mijn Clio 16V heeft kort geduurd, is inderdaad een haat-liefde verhouding (U)

Vandaag liep ie ineens met een koude motor veel te hoog stationair en bij rijden blijft het gas hangen! Dit heeft ie al eens vaker gedaan en dan ging het ook na 5 minuten rijden over (ik dacht dat dat kwam door de kou). Maar dit keer bleef ie het fijn doen en ben ik maar weer naar huis gereden... dit zijn de symptomen:
- te hoog stationair na starten (2000-2500)
- bij rijden lijkt ie op hol geslagen, hoef in zijn 1 en 2 geen gas te geven want hij krijgt zo al genoeg.
- bij schakelen zakt ie even terug naar 1000 maar al snel gaat ie weer op hol.
- uiteraard komt er nogal wat rook uit de uitlaat... schaamde me kapot voor de stoplichten
- flink gas geven helpt niet... hij blijft het doen
- het viel me op dat de motor nu wel sneler warm werd, maar dat is natuurlijk niet gek als ie staat te loeien.

Thuis gekomen ANWB gebeld (woonplaatsservice... erg handig!). En toen die hem startte liep Clit natuurlijk weer als een zonnetje... grrrr! Wel veel (witte rook ontwikkeling) en de ANWB vond de slangen te hard en adviseerde in elk geval een koppakkingtest.... hmm :evil:
Verder dacht hij dat het niet de thermostaat was en ook niet de gaskabel... maar wat is het dan wel???

Groetjes Miekje
-jacco-
Über-Spammer

Zoiets ook es meegemaakt, maar dat was wel de gaskabel...
Constant vol gas is niet prettig... In de stad :S (N)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Gast

stappenmotor...ziekte bij die dingen. En gelijk ook effe degelijke bougies en kabels steken. Frits en Haas kunnen dat wel fiksen.

Succes en vooral veel geduld met een renault. Eens ie degelijk gezet is ga je er geen spijt van krijgen.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Jacco Osté schreef:Zoiets ook es meegemaakt, maar dat was wel de gaskabel...
Constant vol gas is niet prettig... In de stad :S (N)
Naar voor de remmen ook :D
Haas
Car: Megane RS

-jo- schreef: Frits en Haas kunnen dat wel fiksen.

YEEESSSSSSSSS......vertrouwen :worship:

;)
Miekje16V

Bedankt voor jullie reacties mannen! :wink:

Ik ga nu toch maar een afspraak maken bij een garage om Clitt eens goed te bekijken, distributieriem vervangen (en evt. koppakking) enz...

"Succes en vooral veel geduld met een renault. Eens ie degelijk gezet is ga je er geen spijt van krijgen" [quote]

Ik hoop in elk geval dat ik er binnenkort weer echt plezier van ga krijgen (F)
Laatst gewijzigd door Miekje16V op zo 5 aug 2007 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
jiggy
Contacteer:

beetje laat :D maare welkom.
Miekje16V

Jiggy dank je!!! :)

En zoals je ziet maak ik al volop gebruik van de hulpvaardige en deskundige forumers... (F)
Miekje16V

Hey allemaal,

FF een vraagje naar aanleiding van een opmerking van iemand... is het ook noodzakelijk de waterpomp te vervangen als je de distributieriem laat vervangen??? Ik heb wel begrepen dat de spanrollen en multieriem gedaan moeten worden maar de waterpomp is voor het eerst dat ik dat hoor... iemand hier bekend mee???

Bedankt alvast :wink:

Groetjes Marieke (die nu toch steeds meer over auto's begint te leren :smoke: )
Robert-Jan

Ik zou de waterpomp wel vervangen als alles open ligt maar het is niet noodzakelijk
VLK Groep
Miekje16V

Hmm wordt nog een leuke klus dan... oftewel een leuk bedragje bij de garage. Maar als de waterpomp nog goed is, laten we die toch mooi zitten?
Robert-Jan

Clio lady schreef:Hmm wordt nog een leuke klus dan... oftewel een leuk bedragje bij de garage. Maar als de waterpomp nog goed is, laten we die toch mooi zitten?
Ik zou de waterpomp wel vervangen, kost misschien meer maar dan ben gelijk overal vanaf :wink:
VLK Groep
Miekje16V

Nog meer aanvullingen toevallig??? :s

Als dan toch het blok eruit gehengeld wordt.... Tot nu toe kom ik aan het volgende lijstje:
- distributieriem + spanrol & looprol
- multisnaar + spanrol
- evt. waterpomp
- waarschijnlijk koppakking (vroeg stadium... moet de kop dan ook gevlakt???)
- klepseals & keerringen???
- thermostaat
- oliefilter
En dan komt er nog bij wat dan ook de oorzaak van het hoge toerental mag wezen (stappenmotor?)

Thanks Marieke :wink:
jiggy
Contacteer:

Robert-Jan schreef:
Clio lady schreef:Hmm wordt nog een leuke klus dan... oftewel een leuk bedragje bij de garage. Maar als de waterpomp nog goed is, laten we die toch mooi zitten?
Ik zou de waterpomp wel vervangen, kost misschien meer maar dan ben gelijk overal vanaf :wink:
helemaal mee eens dat zij mijn monteur ook al. want als je waterpomp wel kapot gaat schijnt het dat je weer je hele motor eruit moet halen. duseuu zou ook maar gelijk laten vervangen.
Robert-Jan

Ik verbaas me er toch weer keer op keer over dat mensen zeggen dat blok eruit moet om de distribuitie riem te vervangen, ik ben 2 middagen bezig geweest met het blok erin en het is me ook gewoon gelukt.

Heb de looprol en spanrol vervangen en de waterpomp, lukt prima met het blok erin
VLK Groep
Miekje16V

Tja... de meesten die ik hierover spreek zeggen dat het blok eruit moet voor het vervangen van de distributieriem aangezien het een beetje krap is in de Clio 16V... maar goed mocht er iets zijn met de koppakking, dan moet ie er toch uit waarschijnlijk, toch?

Maar het zou natuurlijk kosten schelen als dat niet nodig is. :wink:
Robert-Jan

het is idd een stuk makkelijker maar niet nodig
VLK Groep
jiggy
Contacteer:

Robert-Jan schreef:Ik verbaas me er toch weer keer op keer over dat mensen zeggen dat blok eruit moet om de distribuitie riem te vervangen, ik ben 2 middagen bezig geweest met het blok erin en het is me ook gewoon gelukt.

Heb de looprol en spanrol vervangen en de waterpomp, lukt prima met het blok erin
het zou miss ook wel lukken als je het blok erin laat, maar dat zegt de monteur ook van dat het ff wat duurder wordt.(aangezien ik niet zo'n klusser ben)
Robert-Jan

jiggy schreef:
Robert-Jan schreef:Ik verbaas me er toch weer keer op keer over dat mensen zeggen dat blok eruit moet om de distribuitie riem te vervangen, ik ben 2 middagen bezig geweest met het blok erin en het is me ook gewoon gelukt.

het zou miss ook wel lukken als je het blok erin laat, maar dat zegt de monteur ook van dat het ff wat duurder wordt.
Moet ie een beetje doorwerken :wink:
VLK Groep
jiggy
Contacteer:

Robert-Jan schreef:
jiggy schreef:

het zou miss ook wel lukken als je het blok erin laat, maar dat zegt de monteur ook van dat het ff wat duurder wordt.
Moet ie een beetje doorwerken :wink:
laat ik daar maar niet over beginnen. want die kerel die mijn auto maakt neemt er rustig de tijd voor, maar hijs daar tegenover ook een stuk goedkoper. alleen de spanrolletjes waren nog al duur volgens mij iets van €150 p.s.
Robert-Jan

ik heb een complete didtributieset bij Renault vandaan voor 120 ex
VLK Groep
Miekje16V

Wow da's wel heel goedkoop! Hoe doe je dat? :p
jiggy
Contacteer:

Robert-Jan schreef:ik heb een complete didtributieset bij Renault vandaan voor 120 ex
nou jah ik heb het verleden jaar al laten vervangen+een nieuwe startmotor. en nu heb ik het blok weer naar de kut. twee inlaat kleppen stuk,miss ook een zuiger, of de kop in krom of de motor pakking in kapot. om alles te laten maken gaat miss rond de €1000 kosten ligt ff aan of de kop krom is of niet.
Miekje16V

Ohoh... da's niet zo mooi voor je Jiggy! Ga je hem nog laten maken dan? Ik hoop dat dat soort leed mij bespaard wordt! :wink:
jiggy
Contacteer:

Clio lady schreef:Ohoh... da's niet zo mooi voor je Jiggy! Ga je hem nog laten maken dan? Ik hoop dat dat soort leed mij bespaard wordt! :wink:
dat hoop ik ook voor je, maar ik denk het niet ben al aant kijken voor een nieuwe blokje liefst 2.0 maar jah ff rond kijken. want het is echt te duur om te laten maken.
Miekje16V

Jah idd... bij mij ziet het er niet heel slecht uit... er zijn maar enkele symptomen die erop wijzen dat de koppakking aan vervanging toe is. Blok loopt verder als een zonnetje :) Alleen van de week ff dat te hoog in toeren... doet ie dus niet de hele tijd...
Ik denk dat ik er nog op tijd bij ben... dacht de ANWB trouwens ook.

Alleen nog 1 vraagje!!! De ANWB heeft tijdens het stationair draaien (toen hij goed liep) de dop van de koelvloeistof losgedraaid... koelvloeistof kwam toen omhoog en hij draaide hem weer dicht. De koelvloeistof bleef toen boven het maximum staan en hij zei dat dat vanzelf weer wegging. Maar vandaag (1 dag later zonder rijden) heb ik even het koelvloeistofpeil gecheckt en deze stond nog steeds zo hoog!!! Hoe kan dit? Of moet ik er eerst mee rijden voor dit weer gaat zakken???
Ik vond het zelf erg vreemd! :s
jiggy
Contacteer:

Clio lady schreef:Jah idd... bij mij ziet het er niet heel slecht uit... er zijn maar enkele symptomen die erop wijzen dat de koppakking aan vervanging toe is. Blok loopt verder als een zonnetje :) Alleen van de week ff dat te hoog in toeren... doet ie dus niet de hele tijd...
Ik denk dat ik er nog op tijd bij ben... dacht de ANWB trouwens ook.

Alleen nog 1 vraagje!!! De ANWB heeft tijdens het stationair draaien (toen hij goed liep) de dop van de koelvloeistof losgedraaid... koelvloeistof kwam toen omhoog en hij draaide hem weer dicht. De koelvloeistof bleef toen boven het maximum staan en hij zei dat dat vanzelf weer wegging. Maar vandaag (1 dag later zonder rijden) heb ik even het koelvloeistofpeil gecheckt en deze stond nog steeds zo hoog!!! Hoe kan dit? Of moet ik er eerst mee rijden voor dit weer gaat zakken???
Ik vond het zelf erg vreemd! :s
dat zou ik ook niet weten, maar het enige wat ik had bij mijn oude werk met de renault kangoo dan zo'n anwb kerel de dop van de koelvloeistof eraf draaide en dat het recht in zijn gezicht spuite. die werdt gelijk afgevoerd naar het ziekenhuis.
Miekje16V

Jezus! Da's ook niet heel slim van hem! Nog goed afgelopen met die man?
jiggy
Contacteer:

Clio lady schreef:Jezus! Da's ook niet heel slim van hem! Nog goed afgelopen met die man?
dat weet ik niet, maar wel kut opzich.
Plaats reactie