Geen fonk meer!!!(opgelost)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Menno schreef:toch een beetje mee uitkijken hoor. Bij motoren met een luchtmeter geeft een open dumpvalve vaak problemen.
uh..... :up: :~
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

probleem van t inhouden ontdekt.
T was mn wastegate pijpje die stuk ging.
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Zijn er grotere gaskleppen te krijgen?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

meestal moet je die kopen :lol:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

grotere gasklep heeft bij een turbo weinig meerwaarde. Hoezo wil je een andere dan?

of ben je ieder vermogens verhogend idee aan het proberen (S)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

proefballonnetjes oplaten :D
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Abel schreef:grotere gasklep heeft bij een turbo weinig meerwaarde. Hoezo wil je een andere dan?

of ben je ieder vermogens verhogend idee aan het proberen (S)
Ik had t idee dat t dan wat beter zal accelereren.
Want als ik 8er in de gasklep kijk,zie ik dat veel groter
kan zijn.Daarom d8 ik dat t mogelijk zou zijn.
Rob 16v
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 14:49
Locatie: Sleen
Contacteer:

<=Nimma Clio=> schreef: en foto's komen snel.
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

beter accelereren, dat is een beetje dubieus. wat je wel creert is een meer aan/uit regeling van je gas pedaal. Dus is geen aanrader.

Derby
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Kheb nou dat mn injectoren niks doen.
Bij doormeten komt ook geen stroom erdoorheen.
Weet iemand waar ik ongeveer zou moeten zoeken?

Alvast thanks
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

foutief aansluiten originele kabelboom
Mrtn = Maarten
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Motor had ik ervoor startend uitgezet en erna aan gewerkt.
Had ervoor al ook zoiets,maar heb daar al gezocht.
Dat was ook niet de oorzaak.

Mrtn schreef:foutief aansluiten originele kabelboom
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Ik weet t echt niet meer wat de oorzaak is.
Wat zijn de dingen die alles te maken heeft dat mn injectoren t moeten doen?
Heeft mn lambasonde ermee te maken?
Kheb de toerenteller meter vervangen(lag t ook niet aan)
Pingelsensor ofzo?
Ecu is ok,relais ook vervangen en zekeringen.
Wat kan ik nog kijken?

Dit alleen door mn kop eraf te hebben gehaald.
Kan t echt niet meer vinden.

Alvast bedankt voor de reacts.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Welke van de 2 mis je: voeding, of aansturing?
rev it like a rental
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Menno schreef:Welke van de 2 mis je: voeding, of aansturing?
Denk bijden,want ze doen helemaal niks.
want ik gooi benzine in mn inlaat en loopt t.
en als ik mn bezineslang van de benzine rail eraf haal,
staat er veel druk op.
doordat de injectoren niks doorspuiten.
Heb dit al een keer gehad maar had t toen kunnen
vinden,maar heb nu daar gezocht.
Maar dat is t ook niet.
Kan ik ze niet anders aansluiten ofzo???
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Menno schreef:Welke van de 2 mis je: voeding, of aansturing?
rev it like a rental
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

mischien ook handig om te weten of ze massa of + aangestuurt worden, dat maakt het storing zoeken weer wat eenvoudiger.
@ nimma. neem aan dat je een schema hebt van de draadboom, kijk dan die effe in voordat je begint met meten
R5GTT. Drive it like you stole it
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

http://volvo480teambelgium.no-ip.com/V4 ... tronic.jpg

Hier staat de schema van hoe ze gevoed worden.
Zou t niet weten hoe ze aangestuurd worden.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als ik het zo snel zie zouden ze plus via contact moeten krijgen en een massa puls uit de ecu op het moment dat er ingespoten zou moeten worden, maar correct me if i'm wrong :) . het zou dus evt kunnen zijn dat er geen +contact op je injectoren staat. mischien een draad vergeten aansluiten
R5GTT. Drive it like you stole it
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Zoals in 't schema te zien is, krijgen ze hun voeding via 't brandstofpomprelais (4), en worden ze naar massa geschakeld, as usual.

En dus weer de vraag, maar ik val in herhaling:

Welke van de 2 mis je: voeding, of aansturing?
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je mist gewoon voeding.

Beide relais schakelen in en zekeringen zijn ok?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Nou ik ben met een metertje aan de slag geweest.
Maar wat ik maar doe krijg -9.25 volt erop.
En dat is eiegnelijk wat moet hebben dat ze werken.
Echt raar allemaal.
Alleen een koppaking vervangen :@
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als je alleen de pakking vervangen heb denk ik dat je gewoon hier of daar een stekker vergeten bent, of iets verkeerd aangesloten hebt. als de auto eerst wel goed gelopen heeft en nu niet meer zou ik gewoon eerst alles controleren wat je zelf los gehad hebt
R5GTT. Drive it like you stole it
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

paz-maniac schreef:als je alleen de pakking vervangen heb denk ik dat je gewoon hier of daar een stekker vergeten bent, of iets verkeerd aangesloten hebt. als de auto eerst wel goed gelopen heeft en nu niet meer zou ik gewoon eerst alles controleren wat je zelf los gehad hebt
Ik zou t niet weten wat t kan zijn.
Ik heb echt alles nagekeken,kweet echt niet
wat t is.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Meet maar eens spanning op je brandstofpomp, of de voeding van de kachel van de lambdasonde. In je schema is te zien dat de pomp, injectoren en kachel van de lambdasonde gevoed worden door hetzelfde relais. Als je dus wel 12V op je brandstofpomp meet, weet je dat het relais verder goed is, en weet je ook dat er iets in je bedrading naar de injectoren niet oke is (die je overigens ook op weerstand zou kunnen meten naar het relais toe)
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Bart V schreef:Meet maar eens spanning op je brandstofpomp, of de voeding van de kachel van de lambdasonde. In je schema is te zien dat de pomp, injectoren en kachel van de lambdasonde gevoed worden door hetzelfde relais. Als je dus wel 12V op je brandstofpomp meet, weet je dat het relais verder goed is, en weet je ook dat er iets in je bedrading naar de injectoren niet oke is (die je overigens ook op weerstand zou kunnen meten naar het relais toe)
Alles meet goed door.
Nogmaals,Heb d auto startend uitgezet.
En na koppaking te hebben vervangen heb ik dit.
Het is een kabelbreuk of iets maar welke kan t zijn.
En kan ik zelf wat kabels anders doortrekken?
Dat ik weet dat ze dan wel kunnne gaan doen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Geen nut, denk niet dat je kabelbreuk hebt.

Denk dat je nog altijd een voedinkje vergeten bent (ook de oogjes op + aangesloten?)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Kheb besloten een andere kabelboom aan te schaffen.
Leg ik alles erin van hoe ik ervoor heb aangelegd.
dan hoop ik hiermee klaar te zijn.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ik heb nog een kabelboom liggen van een B18FT als je interesse hebt :) met computers eventueel
Mrtn = Maarten
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Ik heb ook een probleempje gehad nadat mijn auto gespoten was, ding wilde ook niet meer starten injectoren deden het ook niet , relais klikten wel, maar het bleek dat de relais van binnen verrot waren klikten nog wel maar deden verder nix. heb ook een volvo 480 turbo motor er in overigens

suc7
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

En wie kon dat weer opknappen :p
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Kvroeg me af of de wastegate rechtstreeks aangesloten kan worden.
Nu gaat t eerst naar een klein kastje toe en erna naar de wastegate.
Maar kan t niet naar meteen van turbo uitloop naar de wastegate????
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ja, dat kan. Je hebt dan wel een stuk minder turbodruk, omdat de wastegatecapsule van zo'n ding een erg slappe veer heeft.
rev it like a rental
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Menno schreef:Ja, dat kan. Je hebt dan wel een stuk minder turbodruk, omdat de wastegatecapsule van zo'n ding een erg slappe veer heeft.
Er komt een Bleedvalve ertussen.
En hoe kan ik t makkelijker afstellen?
Wat is de druk die ik nu op kan zetten?
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Ik wil wil een 16v benzinepomp aansluiten op mn RT 1.8
die maar 50L/min pomp.
Ik heb 1 van 16 v (130L/min) genomen en dat is
gelijk aan die van de B18ft motor.
Hoe kan ik deze t beste werkend maken?

-Voedingskabel van RT pomp loskoppelen.
-Pomp tussen de benzine aanvoerslang plaatsen.
-Voeding op de 16v pomp plaatsen en Voila of???

Zal hij t door de non-werkende RT pomp zuigen?
Of is er een andere manier om dit aan t pakken.

mvg D
Gesloten