[GTTurbo]Jop's phase I chargecooled project

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ja zoiets. als je onder de gasklep wil meten zet je het t-stukkie wat naar je meter gaat op de vacuumslang naar je ontsteking. gewoon in 2en jassen, tstukkie ertussen en klaar is lupo :)
Immer wieder die verdammte Holländer
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

FF wat anders, ik wil mn rubbers vervangen aan mn draagarmen etc. , zal ik van die powerflex dingen nemen, of gewoon bij de dealer?


en heeft iemand bestelnummers van die originele rubbers.....
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Je hebt toch veel vermogen....... Dan zou ik voor powerflex gaan ;)
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Job-turbo schreef:Je hebt toch veel vermogen....... Dan zou ik voor powerflex gaan ;)
tja moet ik maar doen dan

ff kijken maar, is t een heel werk of is t zo gepiept??
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

als ik dat zie bij biesheuvel kost t ongeveer 200 euro voor alle rubbers....
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Informeer anders ff bij JL, die heeft denk ik nog wel wat op voorraad.
Enneh, 't vervangen is redelijk snel gepiept.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij Jeroen ook zoiets :p

En 16 euro voor origineel.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja en powerflex slijt veel sneller dan origineel :@
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Hoeveel sneller dan 't origineel dan?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

flink veel sneller
powerflex is stijver dan origineel maar lubbert sneller uit als je de optimale performance van powerflex wilt hebben dan moet je ze eigenlijk elk jaar vervangen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Das voor mij dus niet van belang. :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maus schreef:Das voor mij dus niet van belang. :D
hoezo?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

dus misschien toch voor origineel gaan...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

naar mijn mening is powerflex gemaakt voor een stijvere ophanging van de bewegende delen, dus minder speling en strakker en directer sturen.
de winst die je daarmee haalt is redelijk qua gevoel maar eigenlijk alleen van belang op een circuit.
doordat het stijver/stugger is krijgt het ook meer op zijndonder, wringen en torderen.
dus als je niet op circuit rijdt om de prijzen zou ik voor origineel gaan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ik ga niet voor de powerflex rubbers, voor 16 euro kan ik t er wel ff mee doen..

iemand bestelnummers???? :worship:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Bel een dealer? :wink:
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Luco/Alpine-racer schreef:
Maus schreef:Das voor mij dus niet van belang. :D
hoezo?
Tis mij nog niet gelukt veel langer dan een jaar een auto te hebben (ondanks de goede voornemens). :)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Luco/Alpine-racer schreef:naar mijn mening is powerflex gemaakt voor een stijvere ophanging van de bewegende delen, dus minder speling en strakker en directer sturen.
de winst die je daarmee haalt is redelijk qua gevoel maar eigenlijk alleen van belang op een circuit.
doordat het stijver/stugger is krijgt het ook meer op zijndonder, wringen en torderen.
dus als je niet op circuit rijdt om de prijzen zou ik voor origineel gaan.
Ik las laatst juist dat Powerflex een goede compromis is tussen straatgebruik en af en toe circuitgebruik. Rijd je alleen maar op 't circuit dan gebruik je geen Powerflex, maar stalen bussen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja dan ben je nog stijver maar ik ben dan benieuwd hoe snel dan de rest van je ophanging ed meegaat :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Dat zal daar dan ook op aangepast moeten worden. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maus schreef:Dat zal daar dan ook op aangepast moeten worden. :)
juist dus dan is powerflex voor circuit stukken goedkoper dan staal en in het begin goed stijf, maar het is maar net wat je ervan verwacht en wat je eraan wil uitgeven aan wegligging
ik denk dat je met goede veren en schokbrekers meer wint :D
daar gaat bij mij dan ook het geld in zitten
maar ieder zijn keuze en zijn lol
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Daar hoef je je niet voor te schamen hoor, dat 't na verloop van tijd niet zo stijf meer wordt als vroeger. :wink:
Laatst gewijzigd door Maus op wo 17 aug 2005 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maus schreef:Daar hoef je je niet voor te schamen hoor, dat 't na verloop van tijd niet zo hard meer wordt als vroeger. :wink:
geen last van hoor en heb nog wel een handeltje viagra anders :D :D
maar ontopic blijven he waus :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Dat verklaart een hoop. Ik vond 't al zo opvallen dat wij zo veel zendingen met pillen naar Brabouwland hadden. :D
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

even een vraag, mijn oliedruk meter is naar de haaien, alleen als ik start doet ie t, maar als de motor aanslaat doet ie t weer niet... vaag, en toen ik m kocht was ie al erg aan het dansen zegmaar.... dus ik denk dat tie kaduuk is, waar zit die sensor eigenlijk??
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Electronisch is altijd klote vind ik... Ik heb een oliedruk meter die is aangesloten op een olieleiding die naar de oliekoeler gaat. Loopt dus een dunne olieleiding naar binnen die aangesloten zit op een meter.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Job-turbo schreef:Electronisch is altijd klote vind ik... Ik heb een oliedruk meter die is aangesloten op een olieleiding die naar de oliekoeler gaat. Loopt dus een dunne olieleiding naar binnen die aangesloten zit op een meter.
tja frans he...

ik heb ook wel es dattie niet start, en dat rommel ik aan een paar draden, en voila hij doet t weer, echt vaag want de startmotor draait dan wel maar mn pomp van mn chargecooler (die op mn contact staat) doet t dan niet, even 1 min. wachten en rommelen aan draden en hij doet t weer.... :gitar:
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Moet je ook nog op passen dat hij straks niet in de fik vliegt :s

Je electrische circuit is volgens mij niet helemaal in orde als ik het zo hoor :s
1nsane
Berichten: 760
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:59

heb ik ook wel eens!! dan begint ie te dansen, en dan niet in de zin van een wisselende oliedruk maar gewoon ineens uitvliegen en dan weer aan, t zal wel, denk zowiezo dat ik dat ook ga doorlichten bij mij, ff tellerbak eruit en ook gelijk alle dashboardlampjes fixxen ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dattie voordat je start omhoogschiet is gewoon je oliepeil he, er kan geen druk zijn voordat de motor loopt :p

Verder is het 9 van de 10 x de bedrading, die hoofdstekker onder je koelvaatje doet vaak moeilijk. Die pinverbinding van de startmotor is naar de haaien bij mij, dus die heb ik er nu naast lopen.
Daar kan je oliedruk ook zitten hoeren, of gewoon aan je blok bij die stekkerverbinding. ff friemelen en hij doet het vaak weer.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

standaard uitrusting bij storing zoeken aan een oude renault contact spray 9 van 10 storingen los je er mee op
R5GTT. Drive it like you stole it
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Job-turbo schreef:Moet je ook nog op passen dat hij straks niet in de fik vliegt :s

Je electrische circuit is volgens mij niet helemaal in orde als ik het zo hoor :s
ja t was erger, toen jl mn chargecooler monteerde, heeft ie nog van alles aangepakt omdat het op dat vlak niet best was, de vorige eigenaar had ook vreselijk lopen kloten met de electra...


ik ga volgende week vrijdag mn remmen en mn oliekoeler monteren, zijn er dingen waar ik op moet letten of weten?

:gitar: :gitar: :gitar:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Steven schreef:Ja
vertel :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mocal oliekoeler met thermostaat? Zorg dat je slijpgereedschap (dremel ofzo) om een hapje uit je motorsteun te slijpen, anders past ie niet.

Remmen, sja zet alles goed vast he :p
Plaats reactie