ACT: Mégane II
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
mooi bakkie hoor!
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Scoop Megane RS DCI
[img]http://i11.servimg.com/u/11/00/27/61/dsc04345.jpg[/img]
[img]http://i11.servimg.com/u/11/00/27/61/dsc04346.jpg[/img]
[img]http://i11.servimg.com/u/11/00/27/61/dsc04349.jpg[/img]
[img]http://i11.servimg.com/u/11/00/27/61/dsc04351.jpg[/img]
[img]http://i11.servimg.com/u/11/00/27/61/dsc04352.jpg[/img]
[img]http://i11.servimg.com/u/11/00/27/61/dsc04345.jpg[/img]
[img]http://i11.servimg.com/u/11/00/27/61/dsc04346.jpg[/img]
[img]http://i11.servimg.com/u/11/00/27/61/dsc04349.jpg[/img]
[img]http://i11.servimg.com/u/11/00/27/61/dsc04351.jpg[/img]
[img]http://i11.servimg.com/u/11/00/27/61/dsc04352.jpg[/img]
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Oke dan
hij komt dus echt? 




- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Normaal loopt het toerental tot 8000 RPM en nu tot 6000, zoals je kunt zien.
De benzine versie:
[img]http://testdrive.ro/wp-content/uploads/ ... ane_rs.jpg[/img]
Groeten,
Rik
De benzine versie:
[img]http://testdrive.ro/wp-content/uploads/ ... ane_rs.jpg[/img]
Groeten,
Rik
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ja dat was me al opgevallen 

-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
wel een mooi karretje 

Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... l/0001.jpg[/img]
[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... l/0002.jpg[/img]
[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... l/0003.jpg[/img]
[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... l/0004.jpg[/img]
[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... l/0005.jpg[/img]
[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... l/0007.jpg[/img].
[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... l/0008.jpg[/img]
Zwarte kleur op RS is ook
[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... l/0006.jpg[/img]
[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... l/0002.jpg[/img]
[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... l/0003.jpg[/img]
[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... l/0004.jpg[/img]
[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... l/0005.jpg[/img]
[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... l/0007.jpg[/img].
[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... l/0008.jpg[/img]
Zwarte kleur op RS is ook

[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... l/0006.jpg[/img]
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Bij Van Kerkhof & Visscher zeker??? Gave auto's zeg 
edit: ik zie het al, ja dus

edit: ik zie het al, ja dus

-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
mooie collectie daar dan



Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Hun hebben toch zo'n aparte renault sport afdeling?
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Officieel nog niet, en als je daar binnen komt zou je niet zeggen dat er zoveel auto's boven staan. Als het goed is gaan ze in 2007 de inrichting evt veranderen zodat ze boven een mooie afdeling hebben voor de Renault Sport modellen..melcon schreef:Hun hebben toch zo'n aparte renault sport afdeling?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
aha, moet ik echt een keertje gaan kijken dus als ik de buurt ben... maar ja, het is niet echt in de buurt 

-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: vr 3 jun 2005 16:41
- Locatie: There where my car is.
Renault bekent eindelijk schuld
Door NIEK SCHENK
Renault bekent dat zijn auto's de afgelopen jaren veel te veel mankementen vertoonden. Tegelijkertijd kondigt de Franse fabrikant aan op korte termijn juist bij de allerbeste te willen horen. Eindelijk geeft een autofabrikant eens eerlijk toe dat zijn kwaliteit niet deugt. Dat gebeurt niet vaak. ,,Het absolute dieptepunt was de Laguna, bekent Renault.
Thierry Sybord, de directeur van Renault Nederland, zal het nooit vergeten: ,,Rampzalig was het. Het leek wel of alles bij die auto mis ging. We hadden het onszelf ook veel te moeilijk gemaakt. De Laguna was een prachtige auto, voorzien van allerlei nieuwe snufjes, zoals de elektronische sleutelkaart of de elektronische bandenspanningscontrole. Tegelijkertijd had Renault in alle wijsheid besloten om eens flink het mes te zetten in de productiekosten. De nieuwe elektronische snufjes bleken in de praktijk onvoldoende getest en het bezuinigen in de productiekosten leidde tot kwalitatief slechtere onderdelen en dus nog meer mankementen. We hebben met die auto heel veel klanten teleurgesteld.
Yann Vincent, kwaliteitsdirecteur van Renault wereldwijd, is het helemaal met Sybord eens: ,,De Laguna was een regelrechte nachtmerrie. Gelukkig hebben we bij de laatste facelift veel kunnen herstellen.
Eind dit jaar verschijnt een compleet nieuw model van de Laguna. En Renault heeft hem - niet toevallig - gekozen als speerpunt in het nieuwe kwaliteitsbeleid. ,,We hebben één opdracht: de nieuwe Laguna moet bij de top drie van allerbeste autos in zijn klasse horen, aldus Vincent.
Dat is heel ambitieus, maar Renault heeft dan ook besloten het rigoureus anders aan te pakken. Daar was alle aanleiding voor. Statistieken van wegenwachtdiensten, zoals de Duitse ADAC, en gespecialiseerde onderzoekbureaus, zoals het gezaghebbende J.D. Power, toonden keer op keer aan dat Renault op de verkeerde weg was. In april 2006 kwam de ADAC nog met een vernietigend rapport.
De Renault Mégane (modeljaar 2002), de Renault Kangoo (2001/2002) en de Renault Laguna (2002) stonden allemaal in de top tien van onbetrouwbaarste autos. Met de jongste generatie Clio is Renault begonnen het roer om te gooien. De Japanse partner Nissan leerde Renault hoe je kwalitatief betere autos maakt. De controle aan het einde van de productieband werd strenger. En elke auto die de fabriek verlaat, maakt standaard een proefrit om zijn kwaliteit te bewijzen.
,,We moesten wel, bekent Vincent. ,,We hadden te veel garantieclaims en ook dat gaat een autofabrikant uiteindelijk heel veel geld kosten. In 2005 hebben we ons voorgenomen topkwaliteit voortaan te verankeren in onze bedrijfscultuur. Niet alleen in onze fabrieken, ook bij de dealers zal dat te merken zijn.
Door NIEK SCHENK
Renault bekent dat zijn auto's de afgelopen jaren veel te veel mankementen vertoonden. Tegelijkertijd kondigt de Franse fabrikant aan op korte termijn juist bij de allerbeste te willen horen. Eindelijk geeft een autofabrikant eens eerlijk toe dat zijn kwaliteit niet deugt. Dat gebeurt niet vaak. ,,Het absolute dieptepunt was de Laguna, bekent Renault.
Thierry Sybord, de directeur van Renault Nederland, zal het nooit vergeten: ,,Rampzalig was het. Het leek wel of alles bij die auto mis ging. We hadden het onszelf ook veel te moeilijk gemaakt. De Laguna was een prachtige auto, voorzien van allerlei nieuwe snufjes, zoals de elektronische sleutelkaart of de elektronische bandenspanningscontrole. Tegelijkertijd had Renault in alle wijsheid besloten om eens flink het mes te zetten in de productiekosten. De nieuwe elektronische snufjes bleken in de praktijk onvoldoende getest en het bezuinigen in de productiekosten leidde tot kwalitatief slechtere onderdelen en dus nog meer mankementen. We hebben met die auto heel veel klanten teleurgesteld.
Yann Vincent, kwaliteitsdirecteur van Renault wereldwijd, is het helemaal met Sybord eens: ,,De Laguna was een regelrechte nachtmerrie. Gelukkig hebben we bij de laatste facelift veel kunnen herstellen.
Eind dit jaar verschijnt een compleet nieuw model van de Laguna. En Renault heeft hem - niet toevallig - gekozen als speerpunt in het nieuwe kwaliteitsbeleid. ,,We hebben één opdracht: de nieuwe Laguna moet bij de top drie van allerbeste autos in zijn klasse horen, aldus Vincent.
Dat is heel ambitieus, maar Renault heeft dan ook besloten het rigoureus anders aan te pakken. Daar was alle aanleiding voor. Statistieken van wegenwachtdiensten, zoals de Duitse ADAC, en gespecialiseerde onderzoekbureaus, zoals het gezaghebbende J.D. Power, toonden keer op keer aan dat Renault op de verkeerde weg was. In april 2006 kwam de ADAC nog met een vernietigend rapport.
De Renault Mégane (modeljaar 2002), de Renault Kangoo (2001/2002) en de Renault Laguna (2002) stonden allemaal in de top tien van onbetrouwbaarste autos. Met de jongste generatie Clio is Renault begonnen het roer om te gooien. De Japanse partner Nissan leerde Renault hoe je kwalitatief betere autos maakt. De controle aan het einde van de productieband werd strenger. En elke auto die de fabriek verlaat, maakt standaard een proefrit om zijn kwaliteit te bewijzen.
,,We moesten wel, bekent Vincent. ,,We hadden te veel garantieclaims en ook dat gaat een autofabrikant uiteindelijk heel veel geld kosten. In 2005 hebben we ons voorgenomen topkwaliteit voortaan te verankeren in onze bedrijfscultuur. Niet alleen in onze fabrieken, ook bij de dealers zal dat te merken zijn.
Laatst gewijzigd door Kim [meganerat] op ma 9 apr 2007 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
typisch renault toch 

-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: vr 3 jun 2005 16:41
- Locatie: There where my car is.
nee hoor, andere fabrikanten doen precies het zelfde.
kost ze te veel als iedereen terug komt met zijn problemen.
er zijn er genoeg die gewoon door rijden.
zie zelf vaker mercedesen, opels en vw's langs de weg staan en die zouden het niet durven zeggen want hun wagens zijn oow zo goed


kost ze te veel als iedereen terug komt met zijn problemen.

er zijn er genoeg die gewoon door rijden.

zie zelf vaker mercedesen, opels en vw's langs de weg staan en die zouden het niet durven zeggen want hun wagens zijn oow zo goed


-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: vr 3 jun 2005 16:41
- Locatie: There where my car is.
was zeker zo'n enquete over klant tevredenheid.
die voeren ze regelmatig uit nadat je auto een beurt heeft gehad.
of was het deze keer echt je dealer?
die voeren ze regelmatig uit nadat je auto een beurt heeft gehad.
of was het deze keer echt je dealer?
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 19:45
- Locatie: belgie /buggenhout
ik op het circuit van la chatre tijdens de 20 jaar 21 t
megane 2 phase 2 2.0 16v dci 150 pk
geen verlaging geen grootere velgen gewoon standaard
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y282/essquis/th_video-0001.jpg[/img]
megane 2 phase 2 2.0 16v dci 150 pk
geen verlaging geen grootere velgen gewoon standaard
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y282/essquis/th_video-0001.jpg[/img]

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat ding ropt behoorlijk door zeg, valt me niet tegen voor zo'n zware auto.
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
De R26 nu ook in het WIT!
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_f1 ... V369-1.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_f1 ... V369-2.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_f1 ... V369-3.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_f1 ... V369-4.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_f1 ... V369-5.jpg[/img]
Ziet er lekker uit moet ik zeggen
.
http://medias.rs-team.org/galerie/thumb ... p?album=44
Groeten,
Rik
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_f1 ... V369-1.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_f1 ... V369-2.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_f1 ... V369-3.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_f1 ... V369-4.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_f1 ... V369-5.jpg[/img]
Ziet er lekker uit moet ik zeggen

http://medias.rs-team.org/galerie/thumb ... p?album=44
Groeten,
Rik
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Hier nog meer foto's:
http://www.renault-sport.com/en/gamme/p ... 1+Team+R26#
[img]http://www.renault-sport.com/fr/Images/ ... -53739.jpg[/img]
[img]http://www.renault-sport.com/fr/Images/ ... -53719.jpg[/img]
Groeten,
Rik
http://www.renault-sport.com/en/gamme/p ... 1+Team+R26#
[img]http://www.renault-sport.com/fr/Images/ ... -53739.jpg[/img]
[img]http://www.renault-sport.com/fr/Images/ ... -53719.jpg[/img]
Groeten,
Rik
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
[img]http://img512.imageshack.us/img512/5792/35795270jb7.jpg[/img]
[img]http://img411.imageshack.us/img411/7986/50598422vt8.jpg[/img]
[img]http://img254.imageshack.us/img254/5811/42230345jz0.jpg[/img]
[img]http://img181.imageshack.us/img181/5933/23853410bc2.jpg[/img]
[img]http://img181.imageshack.us/img181/9576/17331586hv3.jpg[/img].
[img]http://img520.imageshack.us/img520/9459/53440238ze0.jpg[/img]
[img]http://img411.imageshack.us/img411/7986/50598422vt8.jpg[/img]
[img]http://img254.imageshack.us/img254/5811/42230345jz0.jpg[/img]
[img]http://img181.imageshack.us/img181/5933/23853410bc2.jpg[/img]
[img]http://img181.imageshack.us/img181/9576/17331586hv3.jpg[/img].
[img]http://img520.imageshack.us/img520/9459/53440238ze0.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
[img]http://www.nufoto.nl/wp-content/uploads ... 30-006.jpg[/img]
iemand nog een achterasje nodig??
damn moet een flinke klap geweest zijn
iemand nog een achterasje nodig??
damn moet een flinke klap geweest zijn

Wie o wie kan mij even helpen. Ik ben namelijk opzoek naar een prijs voor een originele renault megane II (bouwjaar 2004) schakelpook (5 bak en kleur zwart met alu kleur). Bij mijn huidige is namelijk de cijfers helemaal versleten en niet meer zichtbaar
Tevens zoek ik ook nog een kopsteun. Het model is een dynamique comfort,

Laatst gewijzigd door Stefan S. op za 19 apr 2008 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.