Mankementen topic Clio RS.

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

GijsClioRS schreef:M'n RS wilde vanochtend niet starten :(
Startmotor draaide wel rond maar hij kreeg denk ik niet genoeg benzine of lucht.

Renault Route Service laten komen. Kregen 'm met veel gas geven en extra spanning (accukabels) weer met moeite aan de gang. Naar de dealer gereden, aan de compu gehangen, niks gevonden... (N) Smoorklephuis is schoongemaakt en ik kon weer gaan. Ben benieuwd of ik 'm morgen aan de gang krijg.

Iemand anders ook last van gehad?
Niet me de RS, maar wel ooit met een Escort dit euvel, beetje Startpilot in het luchtfilter gedeelte was de oplossing, maar soms was het maanden weg en plots was het weer terug.

Toen dacht ik aan het bevriezen van de carburateur maar dat zou nu niet kunnen, buurman heeft dit ook gehad met zijn Astra, volledige diagnose doorlopen bij de garage en niks gevonden, wel voor de zekerheid een andere accu en daarna nooit meer last gehad.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ik heb er ook 1 keer last van gehad met mijn oude rs phase I

Toen starte hij ook niet toen met extra gas geven deed ut wel.
Volgende dag was er geen probleem dus verder nooit wat mee gedaan.
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

Vanochtend gestart en gewoon weer als vanouds, niks aan de hand...
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

GijsClioRS schreef:Vanochtend gestart en gewoon weer als vanouds, niks aan de hand...
pecies zoals ik al zei, tsja renault he (S)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Vandaag karretje voor de APK en 2 nieuwe bandjes, melding gedaan dat de auto wat kraakte met sturen en dat vooral als hij koud was, beetje tonk tonk geluid, geen lagers volgens mij, tevens was ik bang voor versleten schijven en dito de blokken.

2 bandjes Pilot Exalto op de voorkant, waren goed bevallen en het stuur zelf is aan slijtage onderhevig, daar waar je hem vasthoud op kwart voor 3 of kwart voor negen, het is maar hoe je het bekijkt, zlefs zo erg dat het rubber daar schuurt, iemand ook daar last van?.....

Net opgehaald, goedgekeurd, geen remmen gedaan, waren nog goed en men kon melden dat men de bouten van het subframe had aangedraaid, wat moet ik me daar bij voorstellen en is dat een voorbode voor meer geluidjes of problemen.

Gaat dus om een RS uit Okt. 2001.
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Arno17 schreef:Vandaag karretje...

Gaat dus om een RS uit Okt. 2001.
Je bedoelt trillingen bij maximale stuur-uitslag en koud weer. Dat is een normaal verschijnsel, ook als ze nieuw zijn. Zie hogerop in dit topic.

Wat kosten die exalto's nou? Jij hebt denk ik geen 205/45-16". Die van mij zien er na 15.000km nog best goed uit.

Dat stuur zijn ook meer klachten over, vooral over het stuur van de ph1, daar zit een soort neopreen achtig spul omheen. Maar jij hebt toch een ph2? Daar zit leer omheen en van die rubber duimstukjes, net als bij mijn ph3. Dat stuur is peperduur als je dat wilt vervangen.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

#Ron# schreef:
Arno17 schreef:Vandaag karretje...

Gaat dus om een RS uit Okt. 2001.
Je bedoelt trillingen bij maximale stuur-uitslag en koud weer. Dat is een normaal verschijnsel, ook als ze nieuw zijn. Zie hogerop in dit topic.

Wat kosten die exalto's nou? Jij hebt denk ik geen 205/45-16". Die van mij zien er na 15.000km nog best goed uit.

Dat stuur zijn ook meer klachten over, vooral over het stuur van de ph1, daar zit een soort neopreen achtig spul omheen. Maar jij hebt toch een ph2? Daar zit leer omheen en van die rubber duimstukjes, net als bij mijn ph3. Dat stuur is peperduur als je dat wilt vervangen.
Heb banden meestal via Profile in A'dam en aangezien we daar op het werk ook zaken meedoen krijg ik lekkere korting, dit vertellend aan Nieuwendijk en zij gingen daar in mee, dus 35% korting op de bandjes... dus 195 45 16 bandjes @ 102 euro per stuk incluis.....die 205 45 16 kosten 175 incluis, dus zonder de korting.

Dat stuur hebben ze ook verder niks aan gedaan, die Bas aldaar is al niet blij met me.
Het linker duimstukje is dus gescheurd en daarom heen in de buurt op het stuur kan je gewoon de korreltjes afschrapen, ik stuur met de linkerhand op het stuur zelf en had het probleem ook met de 1.6....het zal wel aan me handjes liggen, te ruw denk ik.
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Arno17 schreef: Heb banden meestal via Profile in A'dam en aangezien we daar op het werk ook zaken meedoen krijg ik lekkere korting, dit vertellend aan Nieuwendijk en zij gingen daar in mee, dus 35% korting op de bandjes... dus 195 45 16 bandjes @ 102 euro per stuk incluis.....die 205 45 16 kosten 175 incluis, dus zonder de korting.
€175 :( Zo, d'as goed betaald. Toch bedankt voor de info. (Y) Ik denk dat ik van de zomer wel aan de beurt ben. Dan trek ik ze kaal. Zitten d'r voor de winter weer nieuwe op.
Die Bas, die ken ik niet. Ik kom alleen in Uithoorn. Sterkte met het stuur...
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Met korting zouden ze op 113 euro komen en ik denk dat je ze niet snel ergens goedkoper vind, tenzij je zelf in die handel zit of ze kan installeren.

Subframe vastzetten heeft ook geholpen, de auto zoekt niet meer en stuurt zonder gebonk of geluid in die richting.

Stuurtje ga ik maar een soort van hoes over heen doen, zag mooie bji Halfords in de kleur rood met een goud randje.
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Update:

94.600km nieuwe wiellagers achter, nieuwe voorveer(gebroken!? vreemd heb nog nooit iets geraak) en nieuwe tellerbak/display. :(

Display had een storing waardoor de dagteller en overige gegevens steeds werden gereset, hoogts verschijnlijk is de nieuwe morgen binnen.
Kilometerstand wordt weer 0,0
Gelukkig nog steeds garantie (Y) maar toch zwaar k#t
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Update:
Nieuwe achterremblokken en -schijven, nieuwe veer rechtsvoor (afgebroken net als Leon net schrijft! ook nooit wat geraakt ofzo...), lampje... Regulier onderhoud dus alten we maar zeggen.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Hmmm, 2 weken na de APK en 1 week na het verlopen van de Topgarantie het volgende probleem:

Bij vol accelereren door 2 en 3 heb ik bij 90 zeg maar een kompleet schuddende voortrein, dus langs de garage geweest en de monteur kon mij vertellen( na een testritje) dat het een aandrijfas is.

De auto op de brug en even kijken onder de wagen, bij rechts is er dus smeer/olie/vet wat je kan zien en dus loopt de rechterkant niet lekker.

Kosten ongeveer 600 euro :@

Vraagje, is dit de prijs en wat kan ik nog verwachten in alle redelijkheid over coulance, dit is toch niet iets wat van de een op de andere dag gebeurt?.....de auto is 3 weken geleden van andere banden voorzien en vertelde toen ook dat de auto zwabberde aan de voorkant, dit had men opgelost door het vastzetten van de bouten van het subframe.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

600 Euro?

Zin in een ritje sittard? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Riël schreef:600 Euro?

Zin in een ritje sittard? :)
Ligt er aan wat het bespaart :) , maar eerst maar eens afwachten wat de dealer me kan vertellen, de beste vent die er over gaat was vrij jl vrijdag.

Ik ben alleen nieuwsgierig of dit soort mankement is zien aan te komen bij een RS...of Clio, ik vond de auto de laatste maanden zoekende op de weg en schreef dit toe aan de versleten banden, dit ook vermeld bij de APK keuring..

Zweten van de rubbers en dergelijke hoort dat niet bij de APK om daar op toe te zien, wordt er niet gevoeld aan de assen opspeling?

Wie kan daar wat over zeggen?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Update:

Aandrijfas 2 weken geleden gerepareerd, 30% wordt door de dealer vergoed.........beter iets dan niets zeg ik maar.

Update 2:

Net op de terugreis van HH Waard opeens een vreemde brom en getril in de gehele auto, schakelde terug van 5 naar 4......ff gassen met 4 erin en vreemd geluid......

Jawel de uitlaat dus, kan alleen niks zien of hij een gat heeft of ergens gescheurd/gebroken is, achterste pot was vorig jaar al vervangen( net achter de kat)

Iemand misschien ook al gehad en wat kan het zijn...........iets wat een kwaal kan zijn bij deze RS'jes.
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Arno17 schreef:Net op de terugreis van HH Waard opeens een vreemde brom en getril in de gehele auto, schakelde terug van 5 naar 4......ff gassen met 4 erin en vreemd geluid......

Jawel de uitlaat dus, kan alleen niks zien of hij een gat heeft of ergens gescheurd/gebroken is, achterste pot was vorig jaar al vervangen( net achter de kat)

Iemand misschien ook al gehad en wat kan het zijn...........iets wat een kwaal kan zijn bij deze RS'jes.
Hoe zeker weet je dat het de uitlaat is? Heb je geen gebroken motorsteun. Dat komt mij bekend voor.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

#Ron# schreef:
Arno17 schreef:Net op de terugreis van HH Waard opeens een vreemde brom en getril in de gehele auto, schakelde terug van 5 naar 4......ff gassen met 4 erin en vreemd geluid......

Jawel de uitlaat dus, kan alleen niks zien of hij een gat heeft of ergens gescheurd/gebroken is, achterste pot was vorig jaar al vervangen( net achter de kat)

Iemand misschien ook al gehad en wat kan het zijn...........iets wat een kwaal kan zijn bij deze RS'jes.
Hoe zeker weet je dat het de uitlaat is? Heb je geen gebroken motorsteun. Dat komt mij bekend voor.
Kan je met het blote oog dat zien ergens onder de motorkap........

Hoorde wel al een tijdje een bonk aan de linkerkant met rechtsaf slaan, dit alleen bij de 1e bocht na het wegrijden in de ochtend, daarna was het weg.

Ook is bij de APK de bouten van het subframe aangedraaid.......zit hier verband in met een gebroken motorsteun?

Ron, hoeveel kost zo'n geintje?
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Arno17 schreef: Kan je met het blote oog dat zien ergens onder de motorkap........

Hoorde wel al een tijdje een bonk aan de linkerkant met rechtsaf slaan, dit alleen bij de 1e bocht na het wegrijden in de ochtend, daarna was het weg.

Ook is bij de APK de bouten van het subframe aangedraaid.......zit hier verband in met een gebroken motorsteun?

Ron, hoeveel kost zo'n geintje?
Ik heb met mijn RS ph2 een gebroken motorsteun gehad. Die zit onder de airbox/luchtfilter; er zijn echter meer steunen. Het zit daar vast met een M12 bout. Deze was gebroken. Ik kon echter nauwelijks nog rijden met de auto nadat dit gebeurt was; geeft ernstige wegliggingszorgen. Bij iedere acceleratie, zelfs heel voorzichtig, begon de hele auto te trillen/brommen. Eenmaal op constante snelheid trok het weg.

Dit is toen grotendeels onder coulance verholpen, was in jaar 2 na aanschaf; toen nog maar 1 jaar garantie. De totale kosten liepen op ruim €300, ik daar maar een klein deel van hoeven te betalen.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

#Ron# schreef:
Arno17 schreef: Kan je met het blote oog dat zien ergens onder de motorkap........

Hoorde wel al een tijdje een bonk aan de linkerkant met rechtsaf slaan, dit alleen bij de 1e bocht na het wegrijden in de ochtend, daarna was het weg.

Ook is bij de APK de bouten van het subframe aangedraaid.......zit hier verband in met een gebroken motorsteun?

Ron, hoeveel kost zo'n geintje?
Ik heb met mijn RS ph2 een gebroken motorsteun gehad. Die zit onder de airbox/luchtfilter; er zijn echter meer steunen. Het zit daar vast met een M12 bout. Deze was gebroken. Ik kon echter nauwelijks nog rijden met de auto nadat dit gebeurt was; geeft ernstige wegliggingszorgen. Bij iedere acceleratie, zelfs heel voorzichtig, begon de hele auto te trillen/brommen. Eenmaal op constante snelheid trok het weg.

Dit is toen grotendeels onder coulance verholpen, was in jaar 2 na aanschaf; toen nog maar 1 jaar garantie. De totale kosten liepen op ruim €300, ik daar maar een klein deel van hoeven te betalen.
Ron, bedankt voor de info en dergelijke, maar het is hier nu droog en ff gekeken onder de auto en motorkap, onder de auto het euvel gevonden.

Het achterste deel as afgebroken, de pot zat nog vast aan het rubber en ben blij dat hij niet gister helemaal is gaan hangen, dus over de weg slepen.

Demper nu maar eraf gehaald en klinkt wel leuk zo......... :bang: :bang:

Zo je nu met een beetje gemak een sportieve demper er aan kunnen hangen, dus alleen de achterste pot, voor een leuke brom in de auspuff
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

Update:
Net grote beurt en apk gehad: interieurfilter, nieuwe bougies en rechter achterwiellager (wat garantie was) en ik was weer klaar (Y) Wel weer kleine 400 euro armer.
Nico Clio RS
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
Locatie: Den Helder

Lang leve de TOP garantie

Nieuwe krukas keerring aan de bakzijde
nieuwe schakelaskeerring
Bedrading van de airbag onder de stoelen gesoldeerd

Zelf heb ik de Distributie verv en een grote beurt incl alle Filters
maar das gewoon onderhoud :)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

Nico Clio RS schreef:Lang leve de TOP garantie

Nieuwe krukas keerring aan de bakzijde
nieuwe schakelaskeerring
Bedrading van de airbag onder de stoelen gesoldeerd

Zelf heb ik de Distributie verv en een grote beurt incl alle Filters
maar das gewoon onderhoud :)
hey neefje alles weer top gemaakt door de garage :D
Nico Clio RS
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
Locatie: Den Helder

Yes alles weer gefikst moet alleen nog de carterpan pakking verv. wat die zweet nog en dan is tie helemaal droog !

En volgende week ga ik die groep n computer halen!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Nico Clio RS schreef:Yes alles weer gefikst moet alleen nog de carterpan pakking verv. wat die zweet nog en dan is tie helemaal droog !

En volgende week ga ik die groep n computer halen!
Kost dat nou zo'n groep N kastje?
En kan je dat zelf inbouwen?
Nico Clio RS
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
Locatie: Den Helder

off topic !!!!!
Vond er 1 op Marktplaats maar weet dat er ook een reflash beschikbaar is http://www.fastchip.nl/main.php?lang=en

Ik heb een komplete Ecu en die zijn ook te vinden moet je alleen ff goed
zoeken! Is trouwens plug and play :lol:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Vanmorgen starten en kon niet harder, in elke versnelling 20 km harder, dus in 5 niet sneller dan 100, alle puf was pleite.

Dacht aan een bobine die het liet af weten maar een bezoekje aan de diagnose liet weten dat de bekabeling voor het gaspedaal niet je van het meer is.

Moet dus worden vervangen.
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

Heb ik weer...

Drie uur geleden de Clio op het postkantoor overgeschreven naar de nieuwe eigenaar. Dus ik dacht vanochtend: voordat ie weggaat nog even heen en terug mee naar het werk. Ben ik 5 minuten onderweg gaat eerst waarschuwingslampje van het electronisch circuit branden... Paar tellen later ook nog lampje van luchtverontreiniging. :@ De allerlaatste dag en dan nog flinke problemen met de auto... ik zag de bui al hangen...

Meteen mee naar de dealer en duimen draaien dat er niks ernstigs is. De computer gaf allerlei foutmeldingen van de gaskabel, koppelingskabel etc. Gelukkig was al snel geconstateerd dat de bedrading onder het stuur (die nogal amateuristisch is weggestopt) wat naar beneden was geraakt en met ontkoppelen heb ik waarschijnlijk een contactje los getrokken.
Poeh!!! Opluchting! :pompom:

Nu is ie weg... :s (U) Ik ben nu Renault-loos......
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Komt er nou nog een Renault voor in de plaats?
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

Nee. In het Bodegraven topic heb je de opvolger al gezien: Impreza WRX 8)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

GijsClioRS schreef:Nee. In het Bodegraven topic heb je de opvolger al gezien: Impreza WRX 8)
Zeg maar niks :p
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

GijsClioRS schreef:Nee. In het Bodegraven topic heb je de opvolger al gezien: Impreza WRX 8)
:nee:


>-)

Heb zelf trouwens nog al eens last dat de afstandbedieningen niet helemaal lekker reageren. Ze doen het wel, maar je moet echt superhard op het knopje drukken. Jullie?
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

GijsClioRS schreef:Nee. In het Bodegraven topic heb je de opvolger al gezien: Impreza WRX 8)
Netjes, wanneer gaan we eens knallen? :wink:

(En als ik de nieuwste wrx zie rijden dan gaan mijn handen ook weleens kriebelen...)
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

Sander2 schreef:
GijsClioRS schreef:Nee. In het Bodegraven topic heb je de opvolger al gezien: Impreza WRX 8)
Netjes, wanneer gaan we eens knallen? :wink:

(En als ik de nieuwste wrx zie rijden dan gaan mijn handen ook weleens kriebelen...)
Roept u maar! (Y)

:shame: 8)
[img]http://img131.imageshack.us/img131/8567/dsc020756yg.jpg[/img]
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

9 Juni op kenteken Gijs?

Mooi karretje, jammer dat hij zwart is :D
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

Arno17 schreef:9 Juni op kenteken Gijs?
Ja, afgelopen vrijdag is ie overgeschreven. Hele weekend fun gehad!
Mooi karretje, jammer dat hij zwart is :D
Hoezo? Mooi kleurtje toch? :)
Plaats reactie