ACT: Renault 11
Heb je handverstelling of electrische rammen?
Ik heb nog een complete set liggen incl bedrading voor in een 11
Ik heb nog een complete set liggen incl bedrading voor in een 11

heb handmatig ,maar kan altijd omgebouwd worden natuurlijk.tutuur schreef:Heb je handverstelling of electrische rammen?
Ik heb nog een complete set liggen incl bedrading voor in een 11
ik hoor wel van je hoe en wat ?
ben op zoek naar een komplete set schokdempers voor de r11(voorzijde) .
dus liefst met alle rubbers enz er nog op.
wil em gaan verlagen .
voorzijde gtt ph1 dempers maar achter welke dempers kan ik daar monteren .
of schroefset gtt ph 1
wie heeft deze info
grtz Marcel
dus liefst met alle rubbers enz er nog op.
wil em gaan verlagen .
voorzijde gtt ph1 dempers maar achter welke dempers kan ik daar monteren .
of schroefset gtt ph 1
wie heeft deze info
grtz Marcel
Ik had bij de Electronic voor een set schokbrekers van een gtt en achter alleen de torsie versteld.
Voor het gebruik van de gtt poten moet je in de veertoren een extra gaatje boren om de topschotels vast te kunnen zetten.
Voor het gebruik van de gtt poten moet je in de veertoren een extra gaatje boren om de topschotels vast te kunnen zetten.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Achter een setje koni dempers specifiek voor de 9/11 en voor idd elke poot die ook op een gtt past.
Originele topschotel is te gebruiken alleen dan moet je zelf een toplager versieren. Gtt schotels ook mogelijk zoals hier boven vermeld.
Originele topschotel is te gebruiken alleen dan moet je zelf een toplager versieren. Gtt schotels ook mogelijk zoals hier boven vermeld.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Da's met de veerpoten van een GTT ph I toch, met de bout gaten onder elkaar, zodat je geen andere fusee's nodig hebt?Alpine schreef:Ik had bij de Electronic voor een set schokbrekers van een gtt en achter alleen de torsie versteld.
Voor het gebruik van de gtt poten moet je in de veertoren een extra gaatje boren om de topschotels vast te kunnen zetten.
Voor GTT ph II dempers heb je ook andere fusee's nodig.
Not 100% sure..... Ik heb er alleen een schroefset onder gehad
Fusees fase 1 en 2 zijn identiek.
Het verschil vang je op met een ander topschotel.
Het verschil vang je op met een ander topschotel.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
@ Marcel
Wat is het verschil dan?
Verschil in bout afstand is me bekend, verder zijn ze toch gelijk?
Wat is het verschil dan?
Verschil in bout afstand is me bekend, verder zijn ze toch gelijk?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
gt fase 1 en 2 hebben de zelfde fusees. de 1,4 tr oa, had een andere fusee, kleinere afstand tussen de boutgaten meen ik.
clio 16V heeft ook zelfde fusee, op de lager na, die is groter. maar dat maakt verder niet uit, is hooguit sterker he
clio 16V heeft ook zelfde fusee, op de lager na, die is groter. maar dat maakt verder niet uit, is hooguit sterker he

Heren, dat verschil zit in de veerpoot en de bijbehorende topschotel. fase 1 rechte lange veerpoot, fase 2 staat de poot meer naar buiten. Heel andere veerpoot voor fase 2, koter en idd boutgaten in de poot schuin. Fusee is het zelfde.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Volgens mij kan je ook van een 19 pakken
En dan voor en achter
En dan voor en achter
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Hey Sven daar staat mij ook iets van bij. 19 is de opvolger van de 11 en veel dingen pasten ook weer van de 19 op de 11. Zelf nooit 1 van beide aan gesleuteld, maar wel verhalen gelezen van 19 achteras onder een 11 en subframe van een 19 moet dan toch ook onder een 11 passen?
De achterdempers op een 19 zijn uit m'n hoofd langer, dus daar heb je dan niets aan.
Achteras is ook flink breder, dus daar moet je ook wel wat gaan fröbelen met je wielkasten (uit m'n hoofd 3,6 cm per kant?)
Achteras is ook flink breder, dus daar moet je ook wel wat gaan fröbelen met je wielkasten (uit m'n hoofd 3,6 cm per kant?)
achteras van een 19 is breder maar kan er wel onder.(is net als met een gt vs clio swap)
heb gister een set r11 en gtt ph1 voordempers opgehaald kompleet dus kan nu aan de gang.
eerst eens kijken wat nu de verschillen in de sets zijn oa de gaten in de topschotels enz .
zal er dan een foto serie op los laten zodat er dan wat vastligt.
ga eerst een set -35mm veren bestellen voor de r11 en die monteren en kijken wat het scheelt met de orginele r11 schokdempers die er nu onder zitten .
dan kijken wat de gtt ph1 dempers doen kwa verschil met en zonder verlagingsveren
heb gister een set r11 en gtt ph1 voordempers opgehaald kompleet dus kan nu aan de gang.
eerst eens kijken wat nu de verschillen in de sets zijn oa de gaten in de topschotels enz .
zal er dan een foto serie op los laten zodat er dan wat vastligt.

ga eerst een set -35mm veren bestellen voor de r11 en die monteren en kijken wat het scheelt met de orginele r11 schokdempers die er nu onder zitten .

dan kijken wat de gtt ph1 dempers doen kwa verschil met en zonder verlagingsveren
Hier, ik moest weer even denken aan Reiniers oude 11je, was ook een prachtproject:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=210
Daar lees je oa wat over de 3cm bredere achteras, die niet zomaar gaat passen...
En zijn gerommel met veren op de vooras...
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=210
Daar lees je oa wat over de 3cm bredere achteras, die niet zomaar gaat passen...
En zijn gerommel met veren op de vooras...
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Ik weet dat de veerpoten aan de bovenkant meer naar binnen staan bij een ph II, maar wat je zegt is dus dat ze zover naar binnen staan bovenin dat uiteindelijk de boutgaten recht boven elkaar zitten?Abel schreef:Heren, dat verschil zit in de veerpoot en de bijbehorende topschotel. fase 1 rechte lange veerpoot, fase 2 staat de poot meer naar buiten. Heel andere veerpoot voor fase 2, koter en idd boutgaten in de poot schuin. Fusee is het zelfde.
ja dus
misschien iets meer camber tov fase 1, maar je kunt zo een fase 2 poot onder iedere fase 1 knopen. Ik heb het zelf gedaan met mijn r5 tl uit 1984 daar zit nu een stel veerpoten onder van een bleusport
en de wielen staan gewoon recht hoor 



Is maar 1 gaatje per veertoren
Monteer je daarover een veerpootbrug dan zie je niks meer

Monteer je daarover een veerpootbrug dan zie je niks meer

Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Nee die heeft Ron overgenomen.
Mijn 11T staat alleen maar binnen te wachten op de volgende Apk (04-2016)
Mijn 11T staat alleen maar binnen te wachten op de volgende Apk (04-2016)

Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
yep die staat bij mij in de schuur inkl bilstein dempers met verlagings veren en devil trompet
nu nog ff alles op de zender bouwen
nu nog ff alles op de zender bouwen
Vandaag een setje fase 2 gtt schokdempers met schotel op Jan zijn 9 gemonteerd, hoezo gaten boren in de toren?
Past gewoon 1 op 1. Wel zit de bobbel bij een fase 2 topschotel in de weg dus hebben de rand iets omhoog moeten kloppen en de onderste gaten iets moeten uitvijlen ivm camber.
Als je zo min mogelijk aan wilt passen raad ik een setje fase 1 gtt topschotels aan met een fase 1 poot
Past gewoon 1 op 1. Wel zit de bobbel bij een fase 2 topschotel in de weg dus hebben de rand iets omhoog moeten kloppen en de onderste gaten iets moeten uitvijlen ivm camber.
Als je zo min mogelijk aan wilt passen raad ik een setje fase 1 gtt topschotels aan met een fase 1 poot
Als je de ph2 schotels wil monteren zonder uitkloppen dan moet je dus wel een gaatje boren 
Met ph1 schotels zou het inderdaad zo moeten kunnen, heb het zelf nog niet geprobeerd maar ga dat nu proberen bij mn 11 Turbo

Met ph1 schotels zou het inderdaad zo moeten kunnen, heb het zelf nog niet geprobeerd maar ga dat nu proberen bij mn 11 Turbo

Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Dat gaatje zou evt. Ook in de schotel zelf kunnen
Als je de schotel wat naar achteren draait, heb je gelijk meer caster!

Als je de schotel wat naar achteren draait, heb je gelijk meer caster!