Even voorstellen: Riel - Safraneperikelen
BarumHessel schreef:Lekker Riel, ziet er vet uit!!, wat voor banden zitten eronder? Bravunogwat??
Das het B-merk van Dunlop.
Plakken goed, maken wat lawaai maja.
Mag niet klagen

-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
kost dat nou?....die bandjes?Riël Notermans schreef:BarumHessel schreef:Lekker Riel, ziet er vet uit!!, wat voor banden zitten eronder? Bravunogwat??
Das het B-merk van Dunlop.
Plakken goed, maken wat lawaai maja.
Mag niet klagen
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Geen id, zaten er al op 

Neu, ziet er allemaal aardig uit.
Overigens kan ik me geen buul vallen hiermee, de ebay-veiling ging nogal gunstig. Voor mij dan, voor de verkoper niet
Overigens kan ik me geen buul vallen hiermee, de ebay-veiling ging nogal gunstig. Voor mij dan, voor de verkoper niet

Een phase 1 biturbobumper staat zooo vet op een phase 2 he ...
Alleen even sparen nog :
http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1
En zo'n smoel is het sparen dan toch wel waard of niet?
[img]http://i211.photobucket.com/albums/bb12 ... 0Andre.jpg[/img]
Alleen even sparen nog :
http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1
En zo'n smoel is het sparen dan toch wel waard of niet?
[img]http://i211.photobucket.com/albums/bb12 ... 0Andre.jpg[/img]
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Dat wordt sparen Riel!!!! 
-
- Über-Spammer
-
Och jah...als je dan toch bezig bent! 

Dat staat zeker niet verkeerd! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Gevonden... maar zou deze (bijna) niet te onderscheiden zijn van origineel?
http://www.acetuning.net/boutique/detai ... t=2&ref=39
http://www.acetuning.net/boutique/detai ... t=2&ref=39
Neh, gabri, dan is in duitsland een tweedehands volvo t5(r) scoren voordeliger en makkelijker, desnoods met schade, bijvoorbeeld zou deze motor niet misstaan:Gabri van der Veen schreef:http://cgi.ebay.fr/moteur-p-safrane-Bit ... otohosting
kan dit er ook nog wel bij
http://cgi.ebay.de/Volvo-V70-2-5-20-V-T ... dZViewItem

Op een ander forum las ik dit interessant stukje:
In hoeverre past het gassysteem de onsteking aan, en is hier iets in te tweaken? Ook omdat ik me altijd veilig gevoeld heb met het hoge oktaangetal, schijnt het bij LPG wel hard af te nemen met een hoge inlaatluchttemperatuur (dus volgas op de snelweg ...?)De optimale voorontsteking op gas is (afhankelijk van een en ander) doorgaans inderdaad zon 4-5 graden eerder dan op benzine. De vervroegingscurve is daarentegen weer steiler en korter, met bij voorkeur maximale vervroeging al bij zon 2000 toeren. Op de safrane valt hier niet zoveel aan te regelen, maar op mn Imperial heb ik wel geexperimenteerd met de mechanische vervroegingscurve van de verdeler om de boel te optimaliseren voor LPG. Verschil is duidelijk merkbaar, zowel de voorontsteking als de curve. Daarnaast heb ik in die wagen nog een systeem waarmee ik de voorontsteking vanachter het stuur onder het rijden nog kan bijstellen, erg leuk en leerzaam.

Het gassysteem doet hier niets mee. Moderne auto's zoeken echt de pingelgrens op, en maak je gebruik van het hoge octaangetal. Bij wat oudere auto's, zoals een clio16v is het alleen maar een beveiliging.
Hoe 't bij een Safraan zit weet ik niet, krijg je 'm op benzine weleens aan 't pingelen?
Hoe 't bij een Safraan zit weet ik niet, krijg je 'm op benzine weleens aan 't pingelen?
rev it like a rental
Nee, echt niet.
Maar wat ik me hieruit eigenlijk afvroeg, is dat wanneer ik mijn onstekingssysteem 'map' op LPG ipv benzine, of het lpg-systeem dat wat meer rendement zou kunnen leveren.
Onsteking staat nu ingesteld op benzine, en het gassysteem doet hier verder niets aan. Terwijl gas liever wat eerder ontsteekt ivm langere verbranding. Am I right?
Maar wat ik me hieruit eigenlijk afvroeg, is dat wanneer ik mijn onstekingssysteem 'map' op LPG ipv benzine, of het lpg-systeem dat wat meer rendement zou kunnen leveren.
Onsteking staat nu ingesteld op benzine, en het gassysteem doet hier verder niets aan. Terwijl gas liever wat eerder ontsteekt ivm langere verbranding. Am I right?

APK gekeurd!!!
Niks te melden, op stuurhuisrubbers en adviespuntje banden na !! Naja, da's peanuts!
Moest toch al gebeuren vanaf Maart, maar nu heeft ie weer een jaartje

Gas heeft inderdaad een langere "brandtijd", en dus kan je meer voorontsteking geven.Riël Notermans schreef:Nee, echt niet.
Voor een optimaal resultaat voor jou auto specifiek zou je op een rollenbank een nieuwe ontstekingsmap moeten schrijven op lpg icm uitlaatgas temperatuur meting, lambdameting en pingeldetectie. Deze samen met de originele benzine map in een eprom zetten, en die in de ecu zetten. Dan nog iets fabrieken dat je kan switchen tussen die mappen

-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
:w6: mooi man!!Riël Notermans schreef:
APK gekeurd!!!
Niks te melden, op stuurhuisrubbers en adviespuntje banden na !! Naja, da's peanuts!
Moest toch al gebeuren vanaf Maart, maar nu heeft ie weer een jaartje
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Sow, vandaag beslist of we nog langer doorrijden in de safrane ...
... en waarschijnlijk wel
Dus deze rustige periode wat tijd om te klussen, en we gaan er tegenaan:
schijven+remmen rondom, schokdempers+veren rondom (40mm omlaag!), een wiel richten, nieuwe koppelingsset, stuurhuishoesen en beide stuur- en fuseekogels vervangen, plus de uitlaat fixen.
Moet ik wel zeggen dat ik de afgelopen 100.000 niks van dit alles aangeraakt heb
Hoop dat ie wel wat opknapt van die 40mm omlaag, nu nog eens kijken of ik ergens nog een biturbo voorbumper kan scoren ...
... en waarschijnlijk wel
Dus deze rustige periode wat tijd om te klussen, en we gaan er tegenaan:
schijven+remmen rondom, schokdempers+veren rondom (40mm omlaag!), een wiel richten, nieuwe koppelingsset, stuurhuishoesen en beide stuur- en fuseekogels vervangen, plus de uitlaat fixen.
Moet ik wel zeggen dat ik de afgelopen 100.000 niks van dit alles aangeraakt heb

Hoop dat ie wel wat opknapt van die 40mm omlaag, nu nog eens kijken of ik ergens nog een biturbo voorbumper kan scoren ...
dat laatste weet ik weet ik wel zeker 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Dus hij blijft toch Riel....
grootse plannen dus
grootse plannen dus

Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Über-Spammer
Aardige investering voor weer zo'n 100.00 km. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Goed bezig man, dan draait het blokkie met gemak nog een 400.000 km's

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...