of gewoon een verfbad.
@Gerry:
Ik zou toch informeren of dat er niet ergens een soort van verfbad of verzinkbad is waar je hele carrosserie inpast, want ik vrees dat ie zo van BINNEN uit gaat roesten op den duur. Wat al wordt aangegeven: je kunt m wel van binnen laten tectylen, op blank metaal, maar beter is als er nog een grondverf onderzit.
Alle autos gaan in de fabriek in een verfBAD (met primer of wat dan ook) zodat in elk kiertje, en tussen 2 plaatdelen die plat op elkaar zitten verf zit. Dat resultaat bereik je nooit met een tectyl behandeling, tenzij dat je er een liter of 100 tegenaan/in gooit/spuit (met het gevolg dat 90 liter van die plekzooi op de vloer ligt

)
In mijn ogen zou de beste stap nu zijn: lassen, daarna opnieuw heel eventjes in het zuurbad (niet lang, anders houdt je geen carrosserie over (naar het schijnt vreet dat zuur echt alles op, ook het goede staal)) en daarna zo snel mogelijk in een verfBAD.
Daarna het hele zaakje in kleur spuiten.
Wordt zo wel een stuk duurder, maar dan is het wel goed.
Moet eerlijk zeggen dat zo op het eerste gezicht die koets er super lekker uitziet (dacht ik tenminste, net als een hoop anderen hier, immers geen spatje roest meer), maar bij nader inzien is er nu wel VERF cq GRONDLAK verwijdert van plaatsen waar je nu niet meer bij kunt met je spuit of spuitbus.