Matijs' GT Turbo Coupe Project _ Velgen!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

dat maakt Renault-liefhebbers united, ze rijden allemaal in dezelfde shit :lol:
Mrtn = Maarten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah tis balen, ik heb ook een schurfthekel aan electronica, geef mij maar een mechanisch probleem.

Maargoed ik zou zeggen ff doorbijten, want owjee als ie strax start, dan ben je alles vergeten :)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

wat zijn we zwak eigenlijk hè :lol:

opeens is alles vergeven en vergeten :p
Mrtn = Maarten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zijn net vrouwen ;)
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

welkom bij de club ik weet er alles van :lol: je moet maar zo denken........achteraf valt het altijd mee :D :D
mathijs
Berichten: 709
Lid geworden op: di 19 jun 2001 0:00
Locatie: den haag

ik heb dat gerinkel ook eens gehad:
zat het plaatje wat aan je bak vastzit om je vliegwiel te beschermen tegen mijn vliegwiel.
was er met het sleutelen iem. op gaan staan dus een beetje krom maar net genoeg om langs mijn vliegwiel te schampen, een heel erg hard rinkelend geluid.
misschien bij jou ook het probleem. :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mathijs schreef:ik heb dat gerinkel ook eens gehad:
zat het plaatje wat aan je bak vastzit om je vliegwiel te beschermen tegen mijn vliegwiel.
was er met het sleutelen iem. op gaan staan dus een beetje krom maar net genoeg om langs mijn vliegwiel te schampen, een heel erg hard rinkelend geluid.
misschien bij jou ook het probleem. :)
dit was ook mijn eerste ingeving.. dat stomme plaatje checken :wink:
mathijs
Berichten: 709
Lid geworden op: di 19 jun 2001 0:00
Locatie: den haag

ja ik dacht dat mijn auto zowat ontplofte.
ik zach alweer het donkerste scenario in maar achteraf bleek het dat k*$ plaatje :)
veel suc6
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Als ik jou zo hoor, dan denk ik dat je een aantal massaproblemen hebt. Wat het je zoal losgehad aan je GTT?
Controleer de massa aan de koplampen, achterlichten, links aan de voeten van de bestuurder tegen de zijkant,....
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Niet zo zeiken en gewoon doorgaan Matijs. :wink:

We hebben allemaal min of meer zo'n zelfde auto gekocht.
MEt allemaal hun eigen shitload of ...shit.
Maar als dat ding eenmaal weer rijd.
Zit je weer met een :D achter t stuur.


alhoewel ik ook niet overweg kan met die verdomde electra. :evil:

succes man. (Y)
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Matijs schreef:Blijkt geen vonk te krijgen. Waarschijnlijk een aardeprobleem van de ontstekingsmodule. De benzinepomp heb ik ook niet gehoord, dus dat beloofd ook niet veel goeds. Is nog de originele pomp, dus ik kan me niet voorstellen dat die zo stil is.
Had ik ook, bleek dat één draadje van de BDP sensor geen contact maakte op de ontstekingsmodule. Toen die weer contact maakte werkte de benzinepomp weer, kwam er een vonk en startte de motor :)

BDP sensor moet wisselspanning leveren van 0,5 V.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Okee bedankt allemaal :) Het gaat allemaal wel goed komen denk ik.
Calle is onderweg met de multimeter, dus dan zullen we eens kijken wat we kunnen doen (Y)
Blue Thunder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 28 aug 2002 16:22

Matijs schreef:Okee bedankt allemaal :) Het gaat allemaal wel goed komen denk ik.
Calle is onderweg met de multimeter, dus dan zullen we eens kijken wat we kunnen doen (Y)
May the force be with you.....

Volgens mij doet je renootje dat allemaal expres om de spanning nog wat op te voeren :wink:

Laat ons even weten als ie begint te gorgelen....

Grt. Robin
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Als dat renootje nou niet snel ophoudt met de spanning opvoeren wordt hij de spannendste auto van de sloop! :evil:
Heb het helemaal gehad met dat stuk ongeluk! De bedrading is dus echt 1 grote puinhoop. Ik krijg nog steeds geen vonk. Alles nagelopen, extra aarde naar de ontstekingsmodule getrokken, stekkerblok links voor schoongepulkt, helpt allemaal niks. En dan heb ik het nog niet over de rest van de bedrading :@
Dit weekend zullen we draadje voor draadje alles moeten doormeten, in de hoop dat er nog wat van te maken valt. Ik zal toch uiterlijk maandag de boel werkend moeten hebben, want die ene week die ik nodig gehad zou hebben om hem APK klaar te maken is al voorbij, en ik mag natuurlijk niet eeuwig bij die garage blijven staan. Starks sta ik weer op straat met een auto zonder kenteken. Is gewoon geen optie.

Als er nog mensen zijn met verstand van electronica die mij willen helpen, dan graag!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

stug doorgaan en rustig blijven .
het klinkt makkelijk van een afstand maar werkt echt het beste.
heb je al een compleet andere ontstekings unit geprobeerd?
check ook even je contactslot!!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Nieuwe kabelboom ? -> JL Tuning

€ 135,-
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat was toch alleen de motorkabelboom met alle relais?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

kabelboompje doormeten is zo gedaan met 2 man :) multimeter op weerstand zetten en die paar draadjes doorlichten.

Is de spanning niet te laag dat ie niet wil vonken en dus wil aanslaan?
Mrtn = Maarten
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Kabelboom van de motor is wel goed, het is de rest van de auto die moeilijk doet :p
Op het eerste gezicht lijkt alles te kloppen, ontstekingsmodule heeft spanning, blok heeft aarde, overdrukbeveiliging losgekoppeld, aarde van de ontstekingsmodule is nu ook goed, ontstekingsmodule zelf moet ook goed zijn, heeft het in de auto van Stefijn gedaan. Blijft eigenlijk als enige verdachte de BDP sensor over. Moet hem nog even doormeten, maar heeft er misschien alvast iemand in de buurt van Eindhoven een goede BDP liggen?

Morgen gaan we weer verder. Kan hier slecht tegen. Heb vandaag lekker computerspelletjes gadaan :p
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

We maken weinig vorderingen (kan ook komen doordat ik gisteren niet veel heb gedaan :wink: ), ik laat jullie even meedenken als je het niet niet erg vind, want zelf heb ik weinig kaas gegeten van die electronica zooi, dus ik ben vanmorgen ook niet heel veel verder gekomen.

De problemen op een rijtje:
  • knipperlichten voor doen het niet < opgelost, was gewoon slecht contact >

    ruitenwissers voor blijven op interval staan als je ze uit zet < opgelost, had met het weghalen van de kroonsteentjes van de vorige eigenaar 1 draadje teveel doorverbonden >

    mistlampen doen het niet <geen probleem, die haal ik er voor de keuring uit en dat komt nog wel een keer >

    startmotor doet het niet < maakte eerst herrie en geeft nu geen kik meer, heb een andere startmotor liggen >

    mistachterlicht doet het niet < zekering = ok >

    zekering ruitensproeier (20A) vliegt er elke keer uit als ik het contact aan zet

    ontsteking geeft geen vonk < heeft wel voeding en aarde, BDP = 200 Ohm, drukbeveiliging eraf >

    het rechter achterlicht doet alles met het bovenste lampje ??? < knippert met het bovenste lampje, achteruitrijlicht op het bovenste lampje, links alles goed >
Wie kan mij op weg helpen ?!?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Matijs schreef:We maken weinig vorderingen (kan ook komen doordat ik gisteren niet veel heb gedaan :wink: ), ik laat jullie even meedenken als je het niet niet erg vind, want zelf heb ik weinig kaas gegeten van die electronica zooi, dus ik ben vanmorgen ook niet heel veel verder gekomen.

De problemen op een rijtje:
  • knipperlichten voor doen het niet < opgelost, was gewoon slecht contact >

    ruitenwissers voor blijven op interval staan als je ze uit zet < opgelost, had met het weghalen van de kroonsteentjes van de vorige eigenaar 1 draadje teveel doorverbonden >

    mistlampen doen het niet <geen probleem, die haal ik er voor de keuring uit en dat komt nog wel een keer >

    startmotor doet het niet < maakte eerst herrie en geeft nu geen kik meer, heb een andere startmotor liggen >

    mistachterlicht doet het niet < zekering = ok > Bolletje checken?

    zekering ruitensproeier (20A) vliegt er elke keer uit als ik het contact aan zet.

    ontsteking geeft geen vonk < heeft wel voeding en aarde, BDP = 200 Ohm, drukbeveiliging eraf >

    het rechter achterlicht doet alles met het bovenste lampje ??? < knippert met het bovenste lampje, achteruitrijlicht op het bovenste lampje, links alles goed >
    Ff je achterlicht eraf halen en de stekker die aan het achterlicht geklikt zit schoonmaken. Ook je binnenwerk er ff uithalen en kijken of het schoon is en er geen crap tussen die metalen plaatjes zit.
Wie kan mij op weg helpen ?!?
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die ruitensproeier zal wel een probleem zijn met kortsluiting, misschien de boel om je contactslot (en dus ook je wiswas-knoppie ernaast) es controleren?

En ik zou die ontsteking es vervangen, klinkt sterk aslof die z'n beste tijd gehad heeft.

ff tijdelijk wisselen met die van Calle?
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Calle's auto is morgenochtend weg, verkocht :( Dus ook geen leen-accu meer... morgenochtend eerst eens een accu kopen. Is een accu vol als je die koopt? Anders kan ik morgen nog niks. Hoe lang duurt het om een accu op te laden? Moet morgenmiddag weg, dus dan wordt het al weer zondag :@
Frank
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 28 sep 2001 0:00
Locatie: b.z.o

Ik las dat je nog een BDP sensor nodig had .
Ik dacht dat ik die nog eentje had, als je hem nodig hebt kan ik wel ff kijken, en eventueel langsbrengen.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Heel heel graag :worship:
je kan me mailen, PMmen of bellen (m'n nummer staat in de RTC telefoonklapper)
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Matijs schreef:Is een accu vol als je die koopt? Anders kan ik morgen nog niks. Hoe lang duurt het om een accu op te laden? Moet morgenmiddag weg, dus dan wordt het al weer zondag :@
Als het goed is die al 80% vol bij aankoop. En dan kun je hem nog even een uurtje naladen of zo.

suc6

gr sander
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou dat hangt ervanaf, soms dus wel en soms niet. Als ie net gevuld is dan heeft Sander gelijk en anders kun je vragen of ze em ff voor je willen volladen en dat je over een uurtje of 2 terugkomt.

Maja ws. ben ik nu wat laat met dit ;)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Heb net een nieuwe accu naar binnen gesleept ja :) Vers gevuld, dus ik zal wel even de multimeter erbij pakken of hij goed op spanning is. Ben bang dat hij niet ineens gaat starten :~
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

12,56 volt, daar moeten we wel weer even een paar proefstartjes mee kunnen maken... Ik hoop toch echt dat we vandaag wat verder komen, want dit gezeik is niet erg bevorderlijk voor mijn nachtrust :@
Wish me some more luck :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Good luck and may the spark be with you :)

Hebbie nou een andere ontsteking tot je beschikking?
En het controleren van het contactslot is misschien ook geen gek idee.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

12.56 is weinig hoor die zakt bij starten waarschijnlijk helemaal in.

als het goed is moet hij 13.6 meten bij vol (dacht ik)
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

wel nee 12,56 is goed hoor!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Holyad, 13.6 is als de dynamo meedraaid. Dat extratje is nodig om te laten laden.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Gisteren heeft Calle weer een aantal dingen aan de praat gekregen, vandaag is de dag dat het moet gaan lukken!
Update tot zo ver:

De achterlichten doen weer alles netjes. Stekker van de rechter unit zat er gewoon verkeerdom op :s :lol:
De toeter doet het nu ook.
De startmotor doet het weer, de accu die ik van Calle had geleend was gewoon te ver op gegaan, met de nieuwe accu deed hij het weer (nog steeds met afgrijselijke geluiden overigens...)

mistachterlicht doet het niet, knop is goed, maar er staat geen spanning over de zekering?

zekering ruitensproeier (20A) vliegt er elke keer uit als ik het contact aan zet, kan dit iets met de achterruitenwisser te maken hebben?

met de ontsteking zijn we nog niet verder gegaan, eerst alle andere probleempje oplossen, zodat we zeker zijn dat er nergens meer kortsluiting of wat dan ook in het systeem zit.

Vandaag weer overuren met de multimeter en de contactspray
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

mistachterlicht doet het niet, knop is goed, maar er staat geen spanning over de zekering?
Zekering al doorgemeten met ohmmeter?Of anders meten bij de contackt puntjes waar normaal de lamp zit.
zekering ruitensproeier (20A) vliegt er elke keer uit als ik het contact aan zet, kan dit iets met de achterruitenwisser te maken hebben?
Kortsluiting in een van de motortjes??
Motor door meten met ohmmeter , mag iig geen oneindig (1) aangeven
Plaats reactie