Matijs' GT Turbo Coupe Project _ Velgen!
-
- Contacteer:
welkom bij de club ik weet er alles van
je moet maar zo denken........achteraf valt het altijd mee

ik heb dat gerinkel ook eens gehad:
zat het plaatje wat aan je bak vastzit om je vliegwiel te beschermen tegen mijn vliegwiel.
was er met het sleutelen iem. op gaan staan dus een beetje krom maar net genoeg om langs mijn vliegwiel te schampen, een heel erg hard rinkelend geluid.
misschien bij jou ook het probleem.
zat het plaatje wat aan je bak vastzit om je vliegwiel te beschermen tegen mijn vliegwiel.
was er met het sleutelen iem. op gaan staan dus een beetje krom maar net genoeg om langs mijn vliegwiel te schampen, een heel erg hard rinkelend geluid.

dit was ook mijn eerste ingeving.. dat stomme plaatje checkenmathijs schreef:ik heb dat gerinkel ook eens gehad:
- Geert Claes
Als ik jou zo hoor, dan denk ik dat je een aantal massaproblemen hebt. Wat het je zoal losgehad aan je GTT?
Controleer de massa aan de koplampen, achterlichten, links aan de voeten van de bestuurder tegen de zijkant,....
Controleer de massa aan de koplampen, achterlichten, links aan de voeten van de bestuurder tegen de zijkant,....
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Niet zo zeiken en gewoon doorgaan Matijs.
We hebben allemaal min of meer zo'n zelfde auto gekocht.
MEt allemaal hun eigen shitload of ...shit.
Maar als dat ding eenmaal weer rijd.
Zit je weer met een
achter t stuur.
alhoewel ik ook niet overweg kan met die verdomde electra.
succes man.
We hebben allemaal min of meer zo'n zelfde auto gekocht.
MEt allemaal hun eigen shitload of ...shit.
Maar als dat ding eenmaal weer rijd.
Zit je weer met een

alhoewel ik ook niet overweg kan met die verdomde electra.

succes man.

-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Had ik ook, bleek dat één draadje van de BDP sensor geen contact maakte op de ontstekingsmodule. Toen die weer contact maakte werkte de benzinepomp weer, kwam er een vonk en startte de motorMatijs schreef:Blijkt geen vonk te krijgen. Waarschijnlijk een aardeprobleem van de ontstekingsmodule. De benzinepomp heb ik ook niet gehoord, dus dat beloofd ook niet veel goeds. Is nog de originele pomp, dus ik kan me niet voorstellen dat die zo stil is.

BDP sensor moet wisselspanning leveren van 0,5 V.
Okee bedankt allemaal
Het gaat allemaal wel goed komen denk ik.
Calle is onderweg met de multimeter, dus dan zullen we eens kijken wat we kunnen doen

Calle is onderweg met de multimeter, dus dan zullen we eens kijken wat we kunnen doen

-
May the force be with you.....Matijs schreef:Okee bedankt allemaalHet gaat allemaal wel goed komen denk ik.
Volgens mij doet je renootje dat allemaal expres om de spanning nog wat op te voeren
Laat ons even weten als ie begint te gorgelen....
Grt. Robin
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Als dat renootje nou niet snel ophoudt met de spanning opvoeren wordt hij de spannendste auto van de sloop! 
Heb het helemaal gehad met dat stuk ongeluk! De bedrading is dus echt 1 grote puinhoop. Ik krijg nog steeds geen vonk. Alles nagelopen, extra aarde naar de ontstekingsmodule getrokken, stekkerblok links voor schoongepulkt, helpt allemaal niks. En dan heb ik het nog niet over de rest van de bedrading
Dit weekend zullen we draadje voor draadje alles moeten doormeten, in de hoop dat er nog wat van te maken valt. Ik zal toch uiterlijk maandag de boel werkend moeten hebben, want die ene week die ik nodig gehad zou hebben om hem APK klaar te maken is al voorbij, en ik mag natuurlijk niet eeuwig bij die garage blijven staan. Starks sta ik weer op straat met een auto zonder kenteken. Is gewoon geen optie.
Als er nog mensen zijn met verstand van electronica die mij willen helpen, dan graag!

Heb het helemaal gehad met dat stuk ongeluk! De bedrading is dus echt 1 grote puinhoop. Ik krijg nog steeds geen vonk. Alles nagelopen, extra aarde naar de ontstekingsmodule getrokken, stekkerblok links voor schoongepulkt, helpt allemaal niks. En dan heb ik het nog niet over de rest van de bedrading

Dit weekend zullen we draadje voor draadje alles moeten doormeten, in de hoop dat er nog wat van te maken valt. Ik zal toch uiterlijk maandag de boel werkend moeten hebben, want die ene week die ik nodig gehad zou hebben om hem APK klaar te maken is al voorbij, en ik mag natuurlijk niet eeuwig bij die garage blijven staan. Starks sta ik weer op straat met een auto zonder kenteken. Is gewoon geen optie.
Als er nog mensen zijn met verstand van electronica die mij willen helpen, dan graag!
stug doorgaan en rustig blijven .
het klinkt makkelijk van een afstand maar werkt echt het beste.
heb je al een compleet andere ontstekings unit geprobeerd?
check ook even je contactslot!!!
het klinkt makkelijk van een afstand maar werkt echt het beste.
heb je al een compleet andere ontstekings unit geprobeerd?
check ook even je contactslot!!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Kabelboom van de motor is wel goed, het is de rest van de auto die moeilijk doet 
Op het eerste gezicht lijkt alles te kloppen, ontstekingsmodule heeft spanning, blok heeft aarde, overdrukbeveiliging losgekoppeld, aarde van de ontstekingsmodule is nu ook goed, ontstekingsmodule zelf moet ook goed zijn, heeft het in de auto van Stefijn gedaan. Blijft eigenlijk als enige verdachte de BDP sensor over. Moet hem nog even doormeten, maar heeft er misschien alvast iemand in de buurt van Eindhoven een goede BDP liggen?
Morgen gaan we weer verder. Kan hier slecht tegen. Heb vandaag lekker computerspelletjes gadaan

Op het eerste gezicht lijkt alles te kloppen, ontstekingsmodule heeft spanning, blok heeft aarde, overdrukbeveiliging losgekoppeld, aarde van de ontstekingsmodule is nu ook goed, ontstekingsmodule zelf moet ook goed zijn, heeft het in de auto van Stefijn gedaan. Blijft eigenlijk als enige verdachte de BDP sensor over. Moet hem nog even doormeten, maar heeft er misschien alvast iemand in de buurt van Eindhoven een goede BDP liggen?
Morgen gaan we weer verder. Kan hier slecht tegen. Heb vandaag lekker computerspelletjes gadaan

We maken weinig vorderingen (kan ook komen doordat ik gisteren niet veel heb gedaan
), ik laat jullie even meedenken als je het niet niet erg vind, want zelf heb ik weinig kaas gegeten van die electronica zooi, dus ik ben vanmorgen ook niet heel veel verder gekomen.
De problemen op een rijtje:
De problemen op een rijtje:
- knipperlichten voor doen het niet < opgelost, was gewoon slecht contact >
ruitenwissers voor blijven op interval staan als je ze uit zet < opgelost, had met het weghalen van de kroonsteentjes van de vorige eigenaar 1 draadje teveel doorverbonden >
mistlampen doen het niet <geen probleem, die haal ik er voor de keuring uit en dat komt nog wel een keer >
startmotor doet het niet < maakte eerst herrie en geeft nu geen kik meer, heb een andere startmotor liggen >
mistachterlicht doet het niet < zekering = ok >
zekering ruitensproeier (20A) vliegt er elke keer uit als ik het contact aan zet
ontsteking geeft geen vonk < heeft wel voeding en aarde, BDP = 200 Ohm, drukbeveiliging eraf >
het rechter achterlicht doet alles met het bovenste lampje ??? < knippert met het bovenste lampje, achteruitrijlicht op het bovenste lampje, links alles goed >
Matijs schreef:We maken weinig vorderingen (kan ook komen doordat ik gisteren niet veel heb gedaan), ik laat jullie even meedenken als je het niet niet erg vind, want zelf heb ik weinig kaas gegeten van die electronica zooi, dus ik ben vanmorgen ook niet heel veel verder gekomen.
De problemen op een rijtje:Wie kan mij op weg helpen ?!?
- knipperlichten voor doen het niet < opgelost, was gewoon slecht contact >
ruitenwissers voor blijven op interval staan als je ze uit zet < opgelost, had met het weghalen van de kroonsteentjes van de vorige eigenaar 1 draadje teveel doorverbonden >
mistlampen doen het niet <geen probleem, die haal ik er voor de keuring uit en dat komt nog wel een keer >
startmotor doet het niet < maakte eerst herrie en geeft nu geen kik meer, heb een andere startmotor liggen >
mistachterlicht doet het niet < zekering = ok > Bolletje checken?
zekering ruitensproeier (20A) vliegt er elke keer uit als ik het contact aan zet.
ontsteking geeft geen vonk < heeft wel voeding en aarde, BDP = 200 Ohm, drukbeveiliging eraf >
het rechter achterlicht doet alles met het bovenste lampje ??? < knippert met het bovenste lampje, achteruitrijlicht op het bovenste lampje, links alles goed >
Ff je achterlicht eraf halen en de stekker die aan het achterlicht geklikt zit schoonmaken. Ook je binnenwerk er ff uithalen en kijken of het schoon is en er geen crap tussen die metalen plaatjes zit.
5 GT Turbo '88 GT5
Die ruitensproeier zal wel een probleem zijn met kortsluiting, misschien de boel om je contactslot (en dus ook je wiswas-knoppie ernaast) es controleren?
En ik zou die ontsteking es vervangen, klinkt sterk aslof die z'n beste tijd gehad heeft.
ff tijdelijk wisselen met die van Calle?
En ik zou die ontsteking es vervangen, klinkt sterk aslof die z'n beste tijd gehad heeft.
ff tijdelijk wisselen met die van Calle?
Calle's auto is morgenochtend weg, verkocht
Dus ook geen leen-accu meer... morgenochtend eerst eens een accu kopen. Is een accu vol als je die koopt? Anders kan ik morgen nog niks. Hoe lang duurt het om een accu op te laden? Moet morgenmiddag weg, dus dan wordt het al weer zondag 

Heel heel graag 
je kan me mailen, PMmen of bellen (m'n nummer staat in de RTC telefoonklapper)

je kan me mailen, PMmen of bellen (m'n nummer staat in de RTC telefoonklapper)
Als het goed is die al 80% vol bij aankoop. En dan kun je hem nog even een uurtje naladen of zo.Matijs schreef:Is een accu vol als je die koopt? Anders kan ik morgen nog niks. Hoe lang duurt het om een accu op te laden? Moet morgenmiddag weg, dus dan wordt het al weer zondag
suc6
gr sander
Nou dat hangt ervanaf, soms dus wel en soms niet. Als ie net gevuld is dan heeft Sander gelijk en anders kun je vragen of ze em ff voor je willen volladen en dat je over een uurtje of 2 terugkomt.
Maja ws. ben ik nu wat laat met dit
Maja ws. ben ik nu wat laat met dit

Heb net een nieuwe accu naar binnen gesleept ja
Vers gevuld, dus ik zal wel even de multimeter erbij pakken of hij goed op spanning is. Ben bang dat hij niet ineens gaat starten 

12,56 volt, daar moeten we wel weer even een paar proefstartjes mee kunnen maken... Ik hoop toch echt dat we vandaag wat verder komen, want dit gezeik is niet erg bevorderlijk voor mijn nachtrust 
Wish me some more luck

Wish me some more luck
-
- Contacteer:
12.56 is weinig hoor die zakt bij starten waarschijnlijk helemaal in.
als het goed is moet hij 13.6 meten bij vol (dacht ik)
als het goed is moet hij 13.6 meten bij vol (dacht ik)
wel nee 12,56 is goed hoor!
Holyad, 13.6 is als de dynamo meedraaid. Dat extratje is nodig om te laten laden.
Gisteren heeft Calle weer een aantal dingen aan de praat gekregen, vandaag is de dag dat het moet gaan lukken!
Update tot zo ver:
De achterlichten doen weer alles netjes. Stekker van de rechter unit zat er gewoon verkeerdom op

De toeter doet het nu ook.
De startmotor doet het weer, de accu die ik van Calle had geleend was gewoon te ver op gegaan, met de nieuwe accu deed hij het weer (nog steeds met afgrijselijke geluiden overigens...)
mistachterlicht doet het niet, knop is goed, maar er staat geen spanning over de zekering?
zekering ruitensproeier (20A) vliegt er elke keer uit als ik het contact aan zet, kan dit iets met de achterruitenwisser te maken hebben?
met de ontsteking zijn we nog niet verder gegaan, eerst alle andere probleempje oplossen, zodat we zeker zijn dat er nergens meer kortsluiting of wat dan ook in het systeem zit.
Vandaag weer overuren met de multimeter en de contactspray
Update tot zo ver:
De achterlichten doen weer alles netjes. Stekker van de rechter unit zat er gewoon verkeerdom op

De toeter doet het nu ook.
De startmotor doet het weer, de accu die ik van Calle had geleend was gewoon te ver op gegaan, met de nieuwe accu deed hij het weer (nog steeds met afgrijselijke geluiden overigens...)
mistachterlicht doet het niet, knop is goed, maar er staat geen spanning over de zekering?
zekering ruitensproeier (20A) vliegt er elke keer uit als ik het contact aan zet, kan dit iets met de achterruitenwisser te maken hebben?
met de ontsteking zijn we nog niet verder gegaan, eerst alle andere probleempje oplossen, zodat we zeker zijn dat er nergens meer kortsluiting of wat dan ook in het systeem zit.
Vandaag weer overuren met de multimeter en de contactspray
-
- Car: Renault Clio III RS
Zekering al doorgemeten met ohmmeter?Of anders meten bij de contackt puntjes waar normaal de lamp zit.mistachterlicht doet het niet, knop is goed, maar er staat geen spanning over de zekering?
Kortsluiting in een van de motortjes??zekering ruitensproeier (20A) vliegt er elke keer uit als ik het contact aan zet, kan dit iets met de achterruitenwisser te maken hebben?
Motor door meten met ohmmeter , mag iig geen oneindig (1) aangeven