project clio vr-6 biturbo x 2

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

Nee jasper ik bedoel een lineaire tekening zoals in de vraagbaken. Iemand toevallig een adresje op internet? Toch bedankt.
if it isn't possible it is not impossible
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Ah ok.
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

cliomaniac schreef:Nee jasper ik bedoel een lineaire tekening zoals in de vraagbaken. Iemand toevallig een adresje op internet? Toch bedankt.
Je moet bij de bestickeringsbedrijven zijn., zij hebben de juiste zij aanzichten...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

ff voordat je domme dingen doet (zoals 1700 bieden voor een vr6)
zou je nou niet gewoon met iets "simpels" beginnen, zoals 1 turbotje op je clio zetten. En de motor heelhouden.
Geloof mij maar dat dit al moeilijk+duur genoeg is.
maar: het is wel te doen, en je hebt geen last van de rdw.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

ik denk dat om praten geen zin heeft hoor.

Laat hem nou lekker zijn gang gaan hij heeft zijn beslissing al lang genomen.
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Als je een beetje knap advies wil hebben over de mogenlijkheden van je vr6 blokje ,,Dus over het eventueel koppelen van de bakken enzovoorts ,zou ik eens contact opnemen met"JD ENGINEERING" dit is namenlijk een echte tovenaar onder de VAG-GRoep auto,s
http://WWW.JDENGINEERING.nl
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

succes, ik zal de eerst zijn dit op zijn knietjes gaat als het je lukt...

Gijs


bel mij ff, dan kom ik er ook wel bij zitten! :worship:
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

Net ff uitgerekent dat de oude clio16v met alles er op en er aan (dus dvd speler niet-thuis bioscoop en ice, leren interieur, schroefset). hij mag gaan kosten 9.800 euro. Echt niks voor een nieuwe auto :D
if it isn't possible it is not impossible
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

ant1 schreef:cd niet gevonden artiekel wel.Staat in opgezet nr 12 uit 1997.Artikel komt na een artikel van een clio :lol: .Is dit met voorbedachte raade gedaan?

gr ant1
Deze golf heeft 2 motoren een voor de voor wielen en een voor de achterwielen.Iedere motor heeft zijn eigen versnellingsbak en pook.het behulp van een stang worden beide poken met elkaar verbonden.Door gebruik temaken van een pin is het mogelijk om de motoren van elkaar te scheiden.
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

maar denk je niet dat op hoge snelheden zonder zo'n ik noem het even een synchronisatie-as, er zeer veel wrijving ontstaat?
if it isn't possible it is not impossible
Panoramix
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 15 mar 2002 0:00
Locatie: Gallië

Heb je enig idee wat alles bij elkaar gaat kosten?
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

ja minder dan de clio waar ik nu in rijd
if it isn't possible it is not impossible
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Er stond verder niets over de aandrijving alleen dat er 2 motoren in zitten en dat de ene gebruikt werdt voor de voor wielen en de ander voor de achter wielen.

Wat gebeurd er nu als de achterwielen harder draaien dan de voor wielen?? Of net andersom?? Hoe ga je de aandrijving aanpassen,moet natuurlijk niet hebben dat de voorwielen een andere kant in draaien dan de achter wielen. :)
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

ja ik heb echt zoiets van dat zie ik dan wel alleen waar ik tegen op zie is 2 throttle bodies synchroniseren
if it isn't possible it is not impossible
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Heb je al contakt opgenomen met hans weijs?

http://www.hansweijs.nl
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

cliomaniac schreef:ja minder dan de clio waar ik nu in rijd
Type foutje zeker?
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

ff over die synchronisatie van de gaskleppen...

volgens mij komt dat niet zo HEEL erg nauw...

let op:

Als bijvoorbeeld de voorste motor iets meer lucht krijgt en dus een hoger koppel gaat leveren dan de achterste, dan hoeft de achterste ook minder weerstand te overwinnen en gaat dus gewoon mee...
het komt er dus op neer dat als ze niet 100% gelijk staan, ze elkaar een handje helpen, je krijgt dan in plaats van 2x 200 Nm, gewoon 1x 200 Nm (bijv. voor) en 1x 195 Nm achter...

Als iemand het hier HELEMAAL NIET mee eens is, dan zou ik dat graag horen, want ik vind het ook goed als iemand mij kan overtuigen dat dit verhaal onzin is!!! Kan ik zelf ook nog wat van leren! :)

maar eeuuhh...nog iets, als ze allebei VOL open staan is het probleem toch opgelost!? :D
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

cliomaniac schreef:Ik heb graag een duwtje in de rug nodig dus iedereen die zegt "dat wordt niks" of "dat gaat nooit", laat maar horen want dat geeft me alleen meer drang om het te proberen. >-)

Tja, je vraagt er zelf om:

ALLES is te maken, laat ik dat voorop stellen.
Echter wat jij van plan bent KLINKT heel leuk (voor Reno liefhebbers niet), maar is ZO gecompliceerd, ZO onlogisch, ZO moeilijk legaal te krijgen, kost VEEL geld (meer als 9800 euro), maar bovenal KOST ONNOEMELIJK VEEL TIJD.

En door de motoren cq bakken te koppelen door middel van een middenas is (zoals anderen al opmerkten) grote onzin.

Vervolgens wil je clio schermen, deuren en weet ik wat nog allemaal meer op een kaalgetrokken Golf koets zetten? Dat zal mooi worden ja............ :-*

Nee, ook ik ga in het rijtje om te zeggen dat ik het mis had als het je TOCH lukt.

Echter, ik zeg het je ook: zet dit maar uit je hoofd, dit lukt je nooit.

Je hebt veel minder werk met een amerikaanse V8 met compressor inbouwen, dan met jouw idee.
En zelfs die V8 krijg je nevernooitniet gekeurd.

En niet geheel onbelangrijk: wat heb je gestudeerd, wat voor werk doe je, en wat kun je?

En over welke gereedschappen beschik je?

Want met een doppendoosje en een lasapparaatje kom je niet ver.........
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

volgens mij loopt cliomaniac ons gewoon te "dolle"...
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Je zou het haast zeggen...
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

jeroen.k schreef:Je zou het haast zeggen...
ik zeg het toch :wink:
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Robert dB. schreef:
jeroen.k schreef:Je zou het haast zeggen...
ik zeg het toch :wink:
Nee, man je typt het :p :lol: ;)
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Robert dB. schreef:
jeroen.k schreef:Je zou het haast zeggen...
ik zeg het toch :wink:
Really? :)

volgens mij ligt ie nu de ROTFLMAO'en om de mensen die er serieus op ingaan
Don't walk the grass... smoke it
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Maar goed laten we even ontopic blijven...

Men nemen een Golf, 2 VR6 motoren, een clio en een staafmixer en...eeuhm...nee :lol:

We pakken 2 clio's rijden ze tegen een VR6 aan...eeuhm..nee...

We rijden net zo lang met 2 VR6en tegen muur tot ie op een CLio lijkt (gebruik van olifant is toegestaan :p )...nee, dat wassum ook nie... :lol:

Nou vooruit dan maar... :p

Er wordt hier dus een golf gepakt, waarmen de koffer van opdendoet en er een motor bij kiepert...deze motoren worden dan ergens in het midden gekoppelt door as! Vervolgens wordt zo'n beetje de hele auto weggezaagd om er een Clio op te plakken...we shall see....
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Robert dB. schreef:volgens mij loopt cliomaniac ons gewoon te "dolle"...
cliomaniac wil gewoon golf gaan rijden.... that's all .... hij durft het alleen niet zo goed te zeggen ....
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Dit is niet de eerste keer dat hij z'n topic aanmaakt!

Vorig jaar heeft ie dezelfde, bijna dezelfde vraag gesteld. (ging toen over 1 vr6 blok)

En niet alleen op dit forum.....

Toen kwam eruit dat ie het nooit gekeurd zou krijgen voor de openbare weg.

Tja alles kan, maar of het na 1 keer goed op het gas gaan nog recht en heel is is de vraag. Technisch zou het moeten kunnen. kijk maar eens naar Tunderraces op discovery, hoewel ze daar maar 1 rondje het hoeven uit te houden.

Heb thuis nog wel een filmpje met een Corrado met twee vr6 turbo blokken erin, dat gaat echt bizar hard.

Het kan dus alleen vraag ik me af of hij daar wel voldoende kennis voor heeft van auto's en dergelijke, want dit is niet iets voor beginners.

en al helemaal niet voor de openbare weg.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Kan je dat filmpje online zetten??? :)
Tnx.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

zoooooooo dan :worship: :worship: :worship:
dat gaat echt zwaar hard !!!
daar kan je alleen maar respect voor hebben...

ben benieuwd of dit allemaal gaat lukken dan.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

alleen dat geluid al :p heerlijk gewoon. idee is dus haalbaar, ik zou er alleen geen clio omheen bakken. je zou eventueel als basis een R19 16V kunnen nemen, want als het in een golf past, past het daar ook in, heb je toch een renault, en hoef je niet zo veel te lassen.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

volgens mij zijn er 5-jes geweest met 1 blok die betere tijden neer hebben gezet dan die golf trouwens... dus als je serieus geld wilt neertellen voor serieus hard gaan en je wilt ook nog mogen rijden in nederland zijn er handigere opties....

Golf is ook gewoon te zwaar als basis natuurlijk.....
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

ik zal het plan iets verduidelijken zodat jullie het misschien "kunnen" geloven. Ik las op de golf drie een 'middenconsole en doordat de (vleugeldeuren hoger uitvallen blijkt net na wat telefoontjes (dit doe ik namelijk niet zelf) kan ik aan de zijkan balken er op lassen. Ook komt er rolkooi op.

Vraag: zijn er voor de clio plastic-carrossserieen te krijgen en zo ja zijn die een beetje fatsoenlijk echt?
Anders wordt het natuurlijk wel heel zwaar, en je begrijpt dat ik dus een auto wil maken met een dak zonder "dragende" functie.

Als je bedoelt dat wordt moeilijk oke, maar als iemand beweerd dat gaat je nooit lukken dan denk ik bij mezelf, joh gast alles kan alleen dat "maar ten koste waarvan" spreekt je niet aan. Hou je dus gewoon niet van uitdagingen, en heb je geen geld. Lees deze laatste regels cynisch, sarcastisch

groeten 8)
if it isn't possible it is not impossible
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Menno heeft dacht ik ook een plastic :wink: clio, dat zijn dacht ik rally williamsen, zie er maar eens een te vinden.
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

daar was ik al bang voor
if it isn't possible it is not impossible
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

mijn clio II phase II heeft plastic delen...voorschermen

http://www.schadeautos.nl staat er 1 te koop
Gesloten