project clio vr-6 biturbo x 2
-
Nee jasper ik bedoel een lineaire tekening zoals in de vraagbaken. Iemand toevallig een adresje op internet? Toch bedankt.
if it isn't possible it is not impossible
-
- Contacteer:
Je moet bij de bestickeringsbedrijven zijn., zij hebben de juiste zij aanzichten...cliomaniac schreef:Nee jasper ik bedoel een lineaire tekening zoals in de vraagbaken. Iemand toevallig een adresje op internet? Toch bedankt.
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
ff voordat je domme dingen doet (zoals 1700 bieden voor een vr6)
zou je nou niet gewoon met iets "simpels" beginnen, zoals 1 turbotje op je clio zetten. En de motor heelhouden.
Geloof mij maar dat dit al moeilijk+duur genoeg is.
maar: het is wel te doen, en je hebt geen last van de rdw.
zou je nou niet gewoon met iets "simpels" beginnen, zoals 1 turbotje op je clio zetten. En de motor heelhouden.
Geloof mij maar dat dit al moeilijk+duur genoeg is.
maar: het is wel te doen, en je hebt geen last van de rdw.
-
- Moderator
- Car: Megane
ik denk dat om praten geen zin heeft hoor.
Laat hem nou lekker zijn gang gaan hij heeft zijn beslissing al lang genomen.
Laat hem nou lekker zijn gang gaan hij heeft zijn beslissing al lang genomen.
Als je een beetje knap advies wil hebben over de mogenlijkheden van je vr6 blokje ,,Dus over het eventueel koppelen van de bakken enzovoorts ,zou ik eens contact opnemen met"JD ENGINEERING" dit is namenlijk een echte tovenaar onder de VAG-GRoep auto,s
http://WWW.JDENGINEERING.nl
http://WWW.JDENGINEERING.nl
succes, ik zal de eerst zijn dit op zijn knietjes gaat als het je lukt...
Gijs
bel mij ff, dan kom ik er ook wel bij zitten!
Gijs
bel mij ff, dan kom ik er ook wel bij zitten!

-
Net ff uitgerekent dat de oude clio16v met alles er op en er aan (dus dvd speler niet-thuis bioscoop en ice, leren interieur, schroefset). hij mag gaan kosten 9.800 euro. Echt niks voor een nieuwe auto 

-
- Car: Renault Clio III RS
Deze golf heeft 2 motoren een voor de voor wielen en een voor de achterwielen.Iedere motor heeft zijn eigen versnellingsbak en pook.het behulp van een stang worden beide poken met elkaar verbonden.Door gebruik temaken van een pin is het mogelijk om de motoren van elkaar te scheiden.ant1 schreef:cd niet gevonden artiekel wel.Staat in opgezet nr 12 uit 1997.Artikel komt na een artikel van een clio.Is dit met voorbedachte raade gedaan?
gr ant1
-
maar denk je niet dat op hoge snelheden zonder zo'n ik noem het even een synchronisatie-as, er zeer veel wrijving ontstaat?
-
ja minder dan de clio waar ik nu in rijd
-
- Car: Renault Clio III RS
Er stond verder niets over de aandrijving alleen dat er 2 motoren in zitten en dat de ene gebruikt werdt voor de voor wielen en de ander voor de achter wielen.
Wat gebeurd er nu als de achterwielen harder draaien dan de voor wielen?? Of net andersom?? Hoe ga je de aandrijving aanpassen,moet natuurlijk niet hebben dat de voorwielen een andere kant in draaien dan de achter wielen.
Wat gebeurd er nu als de achterwielen harder draaien dan de voor wielen?? Of net andersom?? Hoe ga je de aandrijving aanpassen,moet natuurlijk niet hebben dat de voorwielen een andere kant in draaien dan de achter wielen.

-
ja ik heb echt zoiets van dat zie ik dan wel alleen waar ik tegen op zie is 2 throttle bodies synchroniseren
-
Type foutje zeker?cliomaniac schreef:ja minder dan de clio waar ik nu in rijd
ff over die synchronisatie van de gaskleppen...
volgens mij komt dat niet zo HEEL erg nauw...
let op:
Als bijvoorbeeld de voorste motor iets meer lucht krijgt en dus een hoger koppel gaat leveren dan de achterste, dan hoeft de achterste ook minder weerstand te overwinnen en gaat dus gewoon mee...
het komt er dus op neer dat als ze niet 100% gelijk staan, ze elkaar een handje helpen, je krijgt dan in plaats van 2x 200 Nm, gewoon 1x 200 Nm (bijv. voor) en 1x 195 Nm achter...
Als iemand het hier HELEMAAL NIET mee eens is, dan zou ik dat graag horen, want ik vind het ook goed als iemand mij kan overtuigen dat dit verhaal onzin is!!! Kan ik zelf ook nog wat van leren!
maar eeuuhh...nog iets, als ze allebei VOL open staan is het probleem toch opgelost!?
volgens mij komt dat niet zo HEEL erg nauw...
let op:
Als bijvoorbeeld de voorste motor iets meer lucht krijgt en dus een hoger koppel gaat leveren dan de achterste, dan hoeft de achterste ook minder weerstand te overwinnen en gaat dus gewoon mee...
het komt er dus op neer dat als ze niet 100% gelijk staan, ze elkaar een handje helpen, je krijgt dan in plaats van 2x 200 Nm, gewoon 1x 200 Nm (bijv. voor) en 1x 195 Nm achter...
Als iemand het hier HELEMAAL NIET mee eens is, dan zou ik dat graag horen, want ik vind het ook goed als iemand mij kan overtuigen dat dit verhaal onzin is!!! Kan ik zelf ook nog wat van leren!

maar eeuuhh...nog iets, als ze allebei VOL open staan is het probleem toch opgelost!?

-
cliomaniac schreef:Ik heb graag een duwtje in de rug nodig dus iedereen die zegt "dat wordt niks" of "dat gaat nooit", laat maar horen want dat geeft me alleen meer drang om het te proberen.
Tja, je vraagt er zelf om:
ALLES is te maken, laat ik dat voorop stellen.
Echter wat jij van plan bent KLINKT heel leuk (voor Reno liefhebbers niet), maar is ZO gecompliceerd, ZO onlogisch, ZO moeilijk legaal te krijgen, kost VEEL geld (meer als 9800 euro), maar bovenal KOST ONNOEMELIJK VEEL TIJD.
En door de motoren cq bakken te koppelen door middel van een middenas is (zoals anderen al opmerkten) grote onzin.
Vervolgens wil je clio schermen, deuren en weet ik wat nog allemaal meer op een kaalgetrokken Golf koets zetten? Dat zal mooi worden ja............ :-*
Nee, ook ik ga in het rijtje om te zeggen dat ik het mis had als het je TOCH lukt.
Echter, ik zeg het je ook: zet dit maar uit je hoofd, dit lukt je nooit.
Je hebt veel minder werk met een amerikaanse V8 met compressor inbouwen, dan met jouw idee.
En zelfs die V8 krijg je nevernooitniet gekeurd.
En niet geheel onbelangrijk: wat heb je gestudeerd, wat voor werk doe je, en wat kun je?
En over welke gereedschappen beschik je?
Want met een doppendoosje en een lasapparaatje kom je niet ver.........
-
volgens mij loopt cliomaniac ons gewoon te "dolle"...
-
ik zeg het tochjeroen.k schreef:Je zou het haast zeggen...
Maar goed laten we even ontopic blijven...
Men nemen een Golf, 2 VR6 motoren, een clio en een staafmixer en...eeuhm...nee
We pakken 2 clio's rijden ze tegen een VR6 aan...eeuhm..nee...
We rijden net zo lang met 2 VR6en tegen muur tot ie op een CLio lijkt (gebruik van olifant is toegestaan
)...nee, dat wassum ook nie... 
Nou vooruit dan maar...
Er wordt hier dus een golf gepakt, waarmen de koffer van opdendoet en er een motor bij kiepert...deze motoren worden dan ergens in het midden gekoppelt door as! Vervolgens wordt zo'n beetje de hele auto weggezaagd om er een Clio op te plakken...we shall see....
Men nemen een Golf, 2 VR6 motoren, een clio en een staafmixer en...eeuhm...nee

We pakken 2 clio's rijden ze tegen een VR6 aan...eeuhm..nee...
We rijden net zo lang met 2 VR6en tegen muur tot ie op een CLio lijkt (gebruik van olifant is toegestaan

Nou vooruit dan maar...

Er wordt hier dus een golf gepakt, waarmen de koffer van opdendoet en er een motor bij kiepert...deze motoren worden dan ergens in het midden gekoppelt door as! Vervolgens wordt zo'n beetje de hele auto weggezaagd om er een Clio op te plakken...we shall see....
cliomaniac wil gewoon golf gaan rijden.... that's all .... hij durft het alleen niet zo goed te zeggen ....Robert dB. schreef:volgens mij loopt cliomaniac ons gewoon te "dolle"...
Dit is niet de eerste keer dat hij z'n topic aanmaakt!
Vorig jaar heeft ie dezelfde, bijna dezelfde vraag gesteld. (ging toen over 1 vr6 blok)
En niet alleen op dit forum.....
Toen kwam eruit dat ie het nooit gekeurd zou krijgen voor de openbare weg.
Tja alles kan, maar of het na 1 keer goed op het gas gaan nog recht en heel is is de vraag. Technisch zou het moeten kunnen. kijk maar eens naar Tunderraces op discovery, hoewel ze daar maar 1 rondje het hoeven uit te houden.
Heb thuis nog wel een filmpje met een Corrado met twee vr6 turbo blokken erin, dat gaat echt bizar hard.
Het kan dus alleen vraag ik me af of hij daar wel voldoende kennis voor heeft van auto's en dergelijke, want dit is niet iets voor beginners.
en al helemaal niet voor de openbare weg.
Vorig jaar heeft ie dezelfde, bijna dezelfde vraag gesteld. (ging toen over 1 vr6 blok)
En niet alleen op dit forum.....
Toen kwam eruit dat ie het nooit gekeurd zou krijgen voor de openbare weg.
Tja alles kan, maar of het na 1 keer goed op het gas gaan nog recht en heel is is de vraag. Technisch zou het moeten kunnen. kijk maar eens naar Tunderraces op discovery, hoewel ze daar maar 1 rondje het hoeven uit te houden.
Heb thuis nog wel een filmpje met een Corrado met twee vr6 turbo blokken erin, dat gaat echt bizar hard.
Het kan dus alleen vraag ik me af of hij daar wel voldoende kennis voor heeft van auto's en dergelijke, want dit is niet iets voor beginners.
en al helemaal niet voor de openbare weg.
-
- Über-Spammer
Kan je dat filmpje online zetten??? 
Tnx.

Tnx.
alleen dat geluid al
heerlijk gewoon. idee is dus haalbaar, ik zou er alleen geen clio omheen bakken. je zou eventueel als basis een R19 16V kunnen nemen, want als het in een golf past, past het daar ook in, heb je toch een renault, en hoef je niet zo veel te lassen.

volgens mij zijn er 5-jes geweest met 1 blok die betere tijden neer hebben gezet dan die golf trouwens... dus als je serieus geld wilt neertellen voor serieus hard gaan en je wilt ook nog mogen rijden in nederland zijn er handigere opties....
Golf is ook gewoon te zwaar als basis natuurlijk.....
Golf is ook gewoon te zwaar als basis natuurlijk.....
-
ik zal het plan iets verduidelijken zodat jullie het misschien "kunnen" geloven. Ik las op de golf drie een 'middenconsole en doordat de (vleugeldeuren hoger uitvallen blijkt net na wat telefoontjes (dit doe ik namelijk niet zelf) kan ik aan de zijkan balken er op lassen. Ook komt er rolkooi op.
Vraag: zijn er voor de clio plastic-carrossserieen te krijgen en zo ja zijn die een beetje fatsoenlijk echt?
Anders wordt het natuurlijk wel heel zwaar, en je begrijpt dat ik dus een auto wil maken met een dak zonder "dragende" functie.
Als je bedoelt dat wordt moeilijk oke, maar als iemand beweerd dat gaat je nooit lukken dan denk ik bij mezelf, joh gast alles kan alleen dat "maar ten koste waarvan" spreekt je niet aan. Hou je dus gewoon niet van uitdagingen, en heb je geen geld. Lees deze laatste regels cynisch, sarcastisch
groeten
Vraag: zijn er voor de clio plastic-carrossserieen te krijgen en zo ja zijn die een beetje fatsoenlijk echt?
Anders wordt het natuurlijk wel heel zwaar, en je begrijpt dat ik dus een auto wil maken met een dak zonder "dragende" functie.
Als je bedoelt dat wordt moeilijk oke, maar als iemand beweerd dat gaat je nooit lukken dan denk ik bij mezelf, joh gast alles kan alleen dat "maar ten koste waarvan" spreekt je niet aan. Hou je dus gewoon niet van uitdagingen, en heb je geen geld. Lees deze laatste regels cynisch, sarcastisch
groeten

Menno heeft dacht ik ook een plastic
clio, dat zijn dacht ik rally williamsen, zie er maar eens een te vinden.
-
daar was ik al bang voor
mijn clio II phase II heeft plastic delen...voorschermen
http://www.schadeautos.nl staat er 1 te koop
http://www.schadeautos.nl staat er 1 te koop