Prijzen staan er expres niet bij, anders vallen er een heleboel doden achter de computer.
[Grotere Remmen]
-
Heb je dit ook daadwerkelijk geprobeerd? Lijkt me toch krap worden met 15" SpeedlinesRO 16v schreef:Als ik het goed had en je neemt 305 mm schijven kan je met 15" gaan rijden, maar dan moeten het wel Speeline velgen zijn.

Ik heb al meerdere race/autocross auto's gezien waar het op zat, laatst bij en Corrado meeting was er ook iemand met die set en reedt ook gewoon op 15".Robert dB. schreef:Heb je dit ook daadwerkelijk geprobeerd? Lijkt me toch krap worden met 15" SpeedlinesRO 16v schreef:Als ik het goed had en je neemt 305 mm schijven kan je met 15" gaan rijden, maar dan moeten het wel Speeline velgen zijn.
AP geeft ook zelf aan met welke minimale velgmaat of merk je met welke set kan gaan rijden, onhoudt wel alles is afgestemd op profesioneel gebruik, dus de meeste velgen passen niet, dit heeft te maken met de opstaande kant in je velg.
-
Het is dus ook afhankelijk van de type remklauw (merk, aantal zuigers, etc), toch?
Dat gaat zeker weten nooit passen.Robert dB. schreef:Heb je dit ook daadwerkelijk geprobeerd? Lijkt me toch krap worden met 15" SpeedlinesRO 16v schreef:Als ik het goed had en je neemt 305 mm schijven kan je met 15" gaan rijden, maar dan moeten het wel Speeline velgen zijn.
Afhankelijk van de klauwen en de wielen kun je max. iets van 300 mm in een 15" wiel proppen, 330 mm in een 16", 360 in een 17" en 390 in een 18".
Misschien ook een leuke op, remt ook erg fijn onder mijn diesel en moet, vanwege de 4x100 steek ook wel onder een reno te prakken zijn: Ibiza Cupra R remmen (303 x 28 schijf, brembo 4-pot klauw).
Jeb, AP geeft zelf aan wat de min eisen zijn.Robert dB. schreef:Het is dus ook afhankelijk van de type remklauw (merk, aantal zuigers, etc), toch?
Nou, zeker van wel, maar alleen leveren ze de 305 mm voor de Clio niet meer en die paste alleen met de Speedline magnesium velgen en dan had je maar 1~2 mm spelling met de klauw.StevenK schreef:Dat gaat zeker weten nooit passen.
Je hebt nu keuze uit, 295 mm of 315, geschikt voor een velg van 15"of 16".
Sorry, verkeerd gelezen... d8 dat er 325 stond.RO 16v schreef:Jeb, AP geeft zelf aan wat de min eisen zijn.Robert dB. schreef:Het is dus ook afhankelijk van de type remklauw (merk, aantal zuigers, etc), toch?
Nou, zeker van wel, maar alleen leveren ze de 305 mm voor de Clio niet meer en die paste alleen met de Speedline magnesium velgen en dan had je maar 1~2 mm spelling met de klauw.StevenK schreef:Dat gaat zeker weten nooit passen.
Renault Sport klauwen ? Bedoel je RS klauwen ?Tom schreef:285mm met renault sport klauwen moet toch wel passen in een 15" willi velg he (speedline) ?
Het moet zowieso passen. Past tenslotte ook onder een RS.
Dus bijvoorbeeld originele Willyvelgen gaan nog wel passen?RO 16v schreef:Nou, zeker van wel, maar alleen leveren ze de 305 mm voor de Clio niet meer en die paste alleen met de Speedline magnesium velgen en dan had je maar 1~2 mm spelling met de klauw.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Zal toch ook aan je naafdiameter liggen of zie ik wat over het hoofd? Remschijven zitten toch ook gecentreerd of niet?StevenK schreef:
Misschien ook een leuke op, remt ook erg fijn onder mijn diesel en moet, vanwege de 4x100 steek ook wel onder een reno te prakken zijn: Ibiza Cupra R remmen (303 x 28 schijf, brembo 4-pot klauw).
GR.Firts
Project: GTT Blue Sport
Dat kun je altijd pas maken.Frits schreef:Zal toch ook aan je naafdiameter liggen of zie ik wat over het hoofd? Remschijven zitten toch ook gecentreerd of niet?StevenK schreef:
GR.Firts
Ik ben naar de garage gelopen.RO 16v schreef:Jeb past, je houdt dan ongeveer 5 mm spelling tussen je velg en klauw.Tom schreef:285mm met renault sport klauwen moet toch wel passen in een 15" willi velg he (speedline) ?
De buitenrand van de Bremboklauw zit op 18cm vanaf het hart van de as.
Dus rond 36cm.
15inch x 2.5 = 37.5cm Dat betekend dat je dus 1.5 cm overhoudt in DIAMETER.
Dus 7mm vanaf de klauw loopt de BUITENRAND van je velg.
(anders past er geen 15inch band omheen)
Als je dat in een 15inch wilt proppen....kom je wel in hele vreemde ET en J maten voor je velg.
Heb je misschien meer info over de maten van de Speedline velg??
En een foto van een kale velg?
Jullie praten langs elkaar heen: de één heeft het over de Clio RS remmen (285 mm), de ander over de brembo's van m'n diesel.GTI1-G60 schreef:Ik ben naar de garage gelopen.RO 16v schreef:Jeb past, je houdt dan ongeveer 5 mm spelling tussen je velg en klauw.Tom schreef:285mm met renault sport klauwen moet toch wel passen in een 15" willi velg he (speedline) ?
De buitenrand van de Bremboklauw zit op 18cm vanaf het hart van de as.
Dus rond 36cm.
15inch x 2.5 = 37.5cm Dat betekend dat je dus 1.5 cm overhoudt in DIAMETER.
Dus 7mm vanaf de klauw loopt de BUITENRAND van je velg.
(anders past er geen 15inch band omheen)
Als je dat in een 15inch wilt proppen....kom je wel in hele vreemde ET en J maten voor je velg.
Heb je misschien meer info over de maten van de Speedline velg??
En een foto van een kale velg?
Ja de Quote klopt er niet bij, het gaat om wat eerder is gepost, dat je dus een Brembo set met een 300mm + schijf in een 15inch kwijt kunt.
Dat lukt je dus niet.
Met een 285 zou het net, maar dan ook net gaan.
De Brembo klauwen zijn vrij fors.
Er zijn wel kleinere 4 zuiger klauwen, maar die zijn ook gelijk een stuk duurder.
Dat lukt je dus niet.
Met een 285 zou het net, maar dan ook net gaan.
De Brembo klauwen zijn vrij fors.
Er zijn wel kleinere 4 zuiger klauwen, maar die zijn ook gelijk een stuk duurder.
Hummm, het is het prijskaartje van het spul.RO 16v schreef:Nu praten we weer langs erlkaar, jij hebt het over Brembo's, ik over AP's, zit een groot verschil in, daarbij is AP met bijna niks te verglijken.
Maar je hebt gelijk, 300 of 305 mm Brembo's passen niet in 15".
Maar ik heb ook wel een demogehad van AP 6 pots op een RS4 met AP4pots achter.
I was NOT impresed!
Wel van de sleurkracht van dat monster 420pk!
Ben soms wel even bang geweest.

mensne hou er ook even rekening mee dat de meeste lichtmetalen velgen voor het mooie plaklood bezitten vaak aan de binnenkant van de velg. dus dat moet je ook nog even mee rekenen bij de afstand tussen klauw en velg.
Derby
Derby
Het eerste lood moest ik zelfs plat slaan....Derby schreef:mensne hou er ook even rekening mee dat de meeste lichtmetalen velgen voor het mooie plaklood bezitten vaak aan de binnenkant van de velg. dus dat moet je ook nog even mee rekenen bij de afstand tussen klauw en velg.
Derby
AP kun je probleemloos met Alcon en Brembo vergelijken.RO 16v schreef:Nu praten we weer langs erlkaar, jij hebt het over Brembo's, ik over AP's, zit een groot verschil in, daarbij is AP met bijna niks te verglijken.
Heb je gelijk in maar als het voor competitie gebruikt wordt valt Brembo af, voornamelijk vanwege het gewicht.StevenK schreef:AP kun je probleemloos met Alcon en Brembo vergelijken.RO 16v schreef:Nu praten we weer langs erlkaar, jij hebt het over Brembo's, ik over AP's, zit een groot verschil in, daarbij is AP met bijna niks te verglijken.
GTI1-G60 schreef:Het eerste lood moest ik zelfs plat slaan....Derby schreef:mensne hou er ook even rekening mee dat de meeste lichtmetalen velgen voor het mooie plaklood bezitten vaak aan de binnenkant van de velg. dus dat moet je ook nog even mee rekenen bij de afstand tussen klauw en velg.
Derby

rev it like a rental
Een vriend van me heeft dat ook met zijn clio. alle loodjes plat slaan anders past het niet. En zijn nieuwe velgen passen ook maar net op zijn clio
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... rnold2.jpg[/img]

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... rnold2.jpg[/img]

There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Moderator
- Car: MB
tering zeg, dat is wel heel marginaal. hoe groot zijn die velgen en hoe groot zijn de schijven? Hoop namelijk dat het bij mij iets meer speling op gaat leveren dan deze ene mm.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Het zijn 14 inch velgen met de standaard maat schijven. Als deze remmen die ik nu heb niet bevallen gaat het er ook zo uit zien bij mijn gtt. Ik heb zijn oude 14 inch velgen waar het lood flink afgeschaafd is
-
- Moderator
- Car: MB
iemand trouwens nog "tips & tricks" bij het monteren van andere (bijvoorbeeld grotere remmen) remmen?
Waar moet je op letten, hoe kun je het beste ontlucthen,..........
Zou ik graag willen weten
Waar moet je op letten, hoe kun je het beste ontlucthen,..........
Zou ik graag willen weten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
ik persoonlijk, voor straat-/matig circuitgebruik
ferodo ds 2500
ferodo ds 2500

Niet echt verstandig: bij de kleinste lagerspeling, of een klein deukje in een velg rijd je alles er onderuit.catrinus schreef:Een vriend van me heeft dat ook met zijn clio. alle loodjes plat slaan anders past het niet. En zijn nieuwe velgen passen ook maar net op zijn clio![]()
![]()
Ik heb een keer gezien wat het resultaat was bij iemand die op magnesium competitie velgen stond, met meer dan 5 mm ruimte tussen klauw en velg.catrinus schreef:Dat valt wel mee
Als je dit met aluminium velgen doet krijg je mooi vuurwerk als je een keer een stoeprand pakt.
Ik heb zo`n idee dat jij nu rally en straat gebruik door elkaar haalt. Ik zie niet de buurjongen nou met magnesium velgen rijden. Deze jongen rijd al een hele tijd zo met zo weinig ruimte tussen de klauw en de velg en hij heeft nergens last van. Het enigste waar hij last van heeft is zijn lood. En hij rijd voorzichtig. Met parkeren langs een stoeprand kom hij wel bijziend zijn of zo. Zo ver parkeerd hij er vanaf.