Gisteren na een lekker dagje sleutelen even achter de pc gekropen om een update te geven van de werkzaamheden.
Lekker aan het lezen op het forum kwam ik een advertentie tegen van een zwarte 5gtt Ph2, met, zoals omschreven, een zeer harde carrosserie.
Dus er meteen een mailtje aan gewaagd, want er stond geen telefoonnummer in de advertentie. Vrijwel direct kreeg ik een antwoord, dus meteen gebeld.
Heel even gesproken aan de telefoon en gezegd dat ik hem terug zou bellen.
Na kort overleg (nou ja, overleg) heb ik hem terug gebeld met de vraag of we konden komen kijken vandaag(zondag), dit was geen probleem. Dus zijn wij vanmorgen lekker op pad gegaan naar.....Valkenburg.
Daar om 13.00 uur aangekomen en de auto eens van dicht bij bekeken en gevoeld. Dit was echter wonderbaarlijk, voelen aan de dorpels en.......HARD, SPIJKER HARD. Op de auto is vrijwel nergens een plekje van roest te bekennen.
Dus daar hoefde ik niet 2 keer over na te denken en heb direct besloten de auto te kopen.
Maar ja, Valkenburg, toch ook niet ff naast de deur, dus hoe gaan we dit oplossen. Na 2 telefoontjes konden we in Tilburg een auto ambulance ophalen, niet nadenken....DOEN. Wij naar Tilburg en weer terug naar Valkenburg, waar de auto om 16.30 op de trailer stond. Nog even het finaciële afhandelen en dan kan de rit naar de werkplaats beginnen.
Onderweg nog even een broodje gegeten en toen door naar de werkplaats. Daar aangekomen de auto van de trailer gehaald en deze direct in de brug gehangen......en toen zagen we het, of eigenlijk niet. Geen roest te bekennen. 2 kleine plekjes op de linker dorpel. Voor de rest niet. Dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken.
De motor van deze auto is defect, wat er precies aan de hand is weten we niet, maar geen nood, we hebben nog een andere GT staan met een motor die wel in orde is.
Dus a.s. woensdag gaan we beginnen om uit beide GT's de motor eruit te halen en de goede motor in mijn nieuwe GT te hangen. We hopen hier donderdag mee klaar te zijn. Wat we nu gezien hebben hoeft er werkelijk helemaal niets te gebeuren voor de APK! Weer een meevaller.
Er komen nog meer foto's van de GT en van het overbouwen van de motor. Voorlopig ben ik een super gelukkige eigenaar van een super mooie en harde GT Turbo Phase2 uit 1989.
http://www.alfa90.net/gt/IMG_3286.jpg[/img]
http://www.alfa90.net/gt/IMG_3291.jpg[/img]