ombouw clio 16v
-
Ja maar staat daar dan een keuringsmerk ofzo op, want ik bne vanmiddag bij iemand geweest die kon ze maken van aluminium. Maar mag dat zomaar. Moet hij aan bepaalde eisen voldoen?
-
- Contacteer:
Voor de apk letten ze daar volgens mij niet op, voor race/rally doeleinden moet hij wel gekeurd zijn...wouter 16v schreef:Ja maar staat daar dan een keuringsmerk ofzo op, want ik bne vanmiddag bij iemand geweest die kon ze maken van aluminium. Maar mag dat zomaar. Moet hij aan bepaalde eisen voldoen?
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
lijkt mij wel toch? Benzinetank moet wel veilig zijn, net zoals de originele tank die onder de auto hangt, die is ook getest...
Denk dat je toch beter even navraag kunt doen bij de rdw oid voor dat je ergens iets laat maken, waar je later nix mee kunt...
Denk dat je toch beter even navraag kunt doen bij de rdw oid voor dat je ergens iets laat maken, waar je later nix mee kunt...
een vierkante alu bak is om de tank IN te doen, niet de tank zelf, dat zou wel heel erg kamikaze zijn.wouter 16v schreef:Ja maar staat daar dan een keuringsmerk ofzo op, want ik bne vanmiddag bij iemand geweest die kon ze maken van aluminium. Maar mag dat zomaar. Moet hij aan bepaalde eisen voldoen?
je hoort daar een tank in te doen en als je lang wil leven houd je je aan keurmerken voor zoiets, ze staan er niet voor de gein op.
there is no spoon.
lijkt mij een redelijke kamikazeactie idd denk ik...
Waarom zou je dit eigenlijk willen ? ik zie het nut er niet zo van....wouter 16v schreef:Heb een vraagje, ik wel een benzine tank achter in de koffer plaatsen, zeg maar zo,n vierkant ding, weet iemand of dit mag voor de apk keuring, en moet de tank nog ergens getest worden ofzo.
there is no spoon.
tel daarbij op aircraft grade aansluitmateriaal en leidingen, want anders mag het niet in de passagiersruimte liggen (niet dampdicht)Donleben schreef:Die dingen zijn echt prijzig...;
http://www.dutchpowertrading.nl/Benzine ... netank.htm
there is no spoon.
daarbij komt dat het je zwaartepunt verhoogd...
en naar achteren brengt ipv het gewenste midden...~Haas~ schreef:daarbij komt dat het je zwaartepunt verhoogd...
there is no spoon.
-
ik zie weinig voordelen...Is het alleen voor de looks?
kan..... maar dan heb je genoeg aan een alu bak. kan je misschien ook nog wel zelf maken danRobert dB. schreef:ik zie weinig voordelen...Is het alleen voor de looks?

there is no spoon.
-
Alu bak kn wel mooi zijn om je accu in te plaatsen

-
Er is de laatste tijd heel weinig van terecht gekomen omdat ik het druk heb met mijn werk, de rolkooi zit er op een paar boutjes na helemaal in, de motor wordt de megane 2 ltr turbo motor, met een systeem vergelijkbaar met DTA, deze heb ik overigens nog niet maar het wordt hem wel, naar een bak zijn we nog aan het zoeken welke hier oppast, zit zelf te denken aan een sequentieele bak, als iemand er nog 1 weet graag. Er komt ook een schroefset onder, merk weet ik nog niet en 16 inch velgen iverband met grotere remmen, zelfde set als dat K-tec maar dan nog iets groter met renault sport remklauwen.
Laatst gewijzigd door wouter 16v op wo 25 feb 2004 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
116 inch dat is formaat van een karrewiel 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
Ja dat weet ik, maar het is de enigste bak die het denk ik volhoud met dat vermogen. Of de bak die in de megane komt, maar die is kabel geschakeld, dus ja dat wordt ook een probleem en duur.
-
- Car: Renault Clio III RS
heb je ook al eens op de isa racing site gekeken?Daar staan ook leuke dingetjes voor je projektje
http://www.isa-racing.de/2004/Start.htm

http://www.isa-racing.de/2004/Start.htm
-
Ja ik zie het, idd leuke spulletjes
.

-
Andere ideen voor een andere versnellingsbak zijn altijd welkom.
-
Goeie vraag, maar we vermoeden toch een 350+
. En in het gunstigste geval nog meer.

Tja, ik weet wel een 6 bak van Sadev te koop (geen sequentieel) maar dan moet je wel gelijk de Williams groep A aandrijfassen erbij kopen en de Ap koppeling.
Hij vroeg er toen 5000,- voor.
Ik vind het nogal erg prijzig, maarja wie ben ik......
Hij vroeg er toen 5000,- voor.

Ik vind het nogal erg prijzig, maarja wie ben ik......
-
Ja zal de rpijs wel wezen ik weet het niet, hoor zoveel gekke prijzen.
-
Is dit de F4R?wouter 16v schreef:...de motor wordt de megane 2 ltr turbo motor, met een systeem vergelijkbaar met DTA...
Ik snap de link met DTA & een turbo motor ff niet, kan je dat nader toelichten?
Al enig idee welke aandrijfassen je gaat gebruiken?
Klinkt verders

-
Ja dit is de f4r motor als ik het goed heb, de motor die ook in de megane RS ligt, het is geen dta maar vergelijkbaar daarmee maar goedkoper, dit pakken we om de motor af te stellen en om de electronische beveiligingen te omzeilen die op die nieuwe renaults zitten, koppeling zijn we nog niet overuit, ook nog niet over nagedacht trouwens.
-
volgens mij is de beveiliging wel op een makkelijke (lees: goedkopere) manier te omzeilen. Verschillende software is hier al verkrijgbaar voor. 'Ass we speak' is Fastchip hier mee bezig.
-
Dat wist ik niet, maar met een vrij programeerbaar computer programma is er meer uit de motor te halen, dus het systeem heeft ook meer voordelen vind ik persoonlijk.
'As..' neem ik aanRobert dB. schreef:volgens mij is de beveiliging wel op een makkelijke (lees: goedkopere) manier te omzeilen. Verschillende software is hier al verkrijgbaar voor. 'Ass we speak' is Fastchip hier mee bezig.

-

Maar idd Wouter, je hebt meer mogelijkheden! Ga je nog een plan van aanpak maken? Ben dol op overzichtjes met veranderingen

-
Zodra er spullen binnen zijn en ik meer weet hoe en wat zal ik het hier posten eventueel met foto,s.Robert dB. schreef:![]()
Maar idd Wouter, je hebt meer mogelijkheden! Ga je nog een plan van aanpak maken? Ben dol op overzichtjes met veranderingen
-
trouwens, ik zie dat je voor een F4R gaat. Keb dezelfde vraag al eens in een ander topic gesteld, maar gaat deze wel passen?? Er zijn geruchten dat ie te hoog zou zijn op passend te krijgen onder een 16v motorkap...
Wellicht weet iemand de buitenwerkse afmetingen van beide blokken?
Wellicht weet iemand de buitenwerkse afmetingen van beide blokken?